Motor som rozobral a vyčistil. Diely som striedavo máčal v C6000 a potom opakovane varil vo vode (v tej svojej kanvici s košíkom z Al drôtu, ktorý sa mi veľmi osvedčil), na nemrznúcu zmes som sa zatiaľ neodhodlal. Následne diely čistil mechanicky starou zubnou kefkou a CIF-om (výsledky takého čistenia sú také dobré, že to varenie v nemrznúcej zmesi zatiaľ nebolo potrebné)

.
Následne som musel som teda vyriešiť 2 problémy:
1. Oprava karburátora, teda jeho dokompletovanie
2. Vylomené miesta na karteri (bloku motora)
Ad1. - vedel by som si predstaviť výrobu dielu ihly z mosadze, ale nemajúc reálnej predlohy ani výkresu, bol by to komplikovaný proces. Teda odraziť by sa asi dalo podľa fotiek z webu, ale len vonkajšok, vnútro by som si musel nejako vymyslieť. Skôr než ale začnem niečo vyrábať, snažím sa taký diel radšej niekde zohnať. Rozhodil som siete po zberateľoch, ktorých poznám, či niekto nemá ten diel zbytočný, alebo aspoň či by mi ho nevedel pomerať a nakresliť výkres. Mal som šťastie

, lebo sa mi ozval kamarát z Bulharska, že mi to vie zohnať, že mu to zajtra donesú a že mi to pošle. Takže do týždňa mi prišiel poštou z BG celý karburátor

, s trochu poškodeným odliatkom telesa, ale s tryskou OK, presne takou akú som potreboval. Takže tým sa tento problém zázračne rýchlo a lacno vyriešil. Tomu kamarátovi som viackrát pomohol informáciami o motoroch JENA a MVVS, takže to bolo na revanš, nič za to nechcel ani len poštovné.
Dokompletovaný karburátor nakoniec vyzerá takto:
Ad2. - ako som už písal vyššie, vyskúšal som si na MDS-3,5 a FOK-10 technológiu laserového vyvárania, takže pôvodne som uvažoval nad tým, že tie vylomené miesta dám vyvariť. V tej firme mi tvrdili, že by dokonca vedeli nanovo vybudovať aj tie dve odlomené rebrá, ale musel by som si ich potom nejako z bokov obrúsiť a vyhladiť. S tým uškom by vôbec nebol žiadny problém. Lenže tá cena

, bolo by to na niekoľko hodín práce a stálo by to niekoľko násobok sumy, za ktorú som motor získal. Okrem toho zreštaurovať to na zbierkový exponát som sa ani nechystal, takže od laserového vyvárania som nakoniec upustil. Beztak nemám originálny Super Tigre tlmič, ale mám nejaké zbytočné staré desiatkové od MVVS. Rozhodol som sa teda, že vyfrézujem z duralu redukciu a tá to všetko spevní. Vylomené časti dolepím "tekutým kovom". Tak som aj spravil.
Najprv som frézou zarovnal plochu príruby výfukového okna Vyfrézoval som redukciu, ktoré má po krajoch dva slepé otvory so závitom M3 na pôvodné skrutky originálneho tlmiča. Prírubu som pripevnil na motor a následne vyvŕtal do nej a s presahom až do bloku 2 otvory, do ktorých som narezal závit M4, ktoré majú rozstup zhodný s tlmičmi MVVS.
Tu je namontovaná redukcia, ale červíky nie sú zatiahnuté (normálne sa skrutkujú uplne až na dno do otvorov bloku, takže do redukcie zasahujú len asi 4mm, ta je hrubá 11mm, takže na skrutky tlmiča v nej ostáva 7mm závitu):
Na laseri som si vyrezal tesnenia z klingeritu a jedno z polyesterovej MYLAR fólie. Na sústruhu som vyrobil tenkostennú oceľovú trubičku s vonkajším priemerom 3,4 mm a vnútorným 3,0 mm, ktorou som vypuzdril otvor vylomeného uška. Hotovú redukciu som cez polyamidové tesnenie pripevnil k skrini motora, jednak tými 2 skrutkami M3 (aj s vloženým trúbkovým puzdrom) a do otvorov s M4 som naskrutkoval červíky M4x8mm, ktoré tým plnia funkciu spojovacích skrutiek. Potom som okolo vylomeného uška urobil šalovanie z lepiacej pásky a vylomené miesto vyplnil 4-minútovým lepidlom na kov, tzv. tekutým kovom.
Po zatuhnutí som to rozobral, odstránil polyamidové tesnenie, ktoré slúžilo len ako separačná vrstva (lebo ten tekutý kov by mi redukciu k bloku isto prilepil. Odstránil som lepiacu pásku a ešte v stave, kým tekutý kov celkom nevytvrdol (on síce tvrdne 4-5 minút, ale plnú tvrdosť dosahuje až po 24 hodinách) som zarovnal povrch.
Tu je pohľad, kde je viditeľné aj čelo tej trubičky-puzdra.
Tu je odmontovaná redukcia s klingeritovým tesnením: