Nimbus 3,6m Reichard

Větroně s pomocným elektromotorem a nejčastěji sklopnou vrtulí
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pepin
Příspěvky: 14360
Registrován: čtv 01.05.2008 0:00
Bydliště: praha 5

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#181 Příspěvek od pepin »

juraj.jurej píše:
stoupá ti ten hyperion při té váze 3kg ochotně kolmo ?

Mne to stúpa zhruba 20 m/s. (pre mňa až až) Baterka Zippy Compact 4S 4000mAh 25C. Skús dať novú baterku (tvrdšiu) a uvidíš. Tá moja tiež nieje boh vie čo. Ale je nová a zdá sa že zatiaľ drží.
Pri mojej vrtuli Aeronaut 13x8 to bere max cca. 65A


já se obávám, že tvrdší baterkou bych dal tomu axi tak maximálně jen za uši, pokud bych nedal menší vrtuli, prostě u mě není jiné řešení, než výkonnější motor, já ale jestli nějakej, tak opravdu ten Emax za 1300kč, ale u mě jsou pro ten emax i podružné duvody, mám ho v ASW 15, výkonem by mi stačil i do záložního v polici se válejícího ASW 28, pokud zase někdy pojedu, dáli buh létat s klukama do alp a nedej buh mi tam odešel v modelu motor, stejný motor se za stejný prohazuje vždy dobře, stejně tak regl a i vrtule budou v případě nouze rychle obměnitelný.

já v tom mám jasno, bud se na výměnu nakonec vyprdnu, nebo pujde do nimbuse stejný emax, jako mám v asw 15--teda pokud ho tam opravdu dostanu.
Uživatelský avatar
martin z
Příspěvky: 1592
Registrován: ned 03.08.2008 0:00
Bydliště: Pelhřimov, ČR

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#182 Příspěvek od martin z »

Co tento motor?
http://www.topmodel.fr/en/product-detai ... r-xc422612

S aku 4s při proudu 63A naměřili tah 4,9 kg. Existuje i varianta s prodlouženou hřídelí, tu má v nabídce i český Topmodel.
Uživatelský avatar
juraj.jurej
Příspěvky: 4068
Registrován: čtv 08.03.2012 9:01
Bydliště: SK
Kontaktovat uživatele:

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#183 Příspěvek od juraj.jurej »

pepin píše:
já se obávám, že tvrdší baterkou bych dal tomu axi tak maximálně jen za uši, pokud bych nedal menší vrtuli, prostě u mě není jiné řešení, než výkonnější motor, já ale jestli nějakej, tak opravdu ten Emax za 1300kč, ale u mě jsou pro ten emax i podružné duvody, mám ho v ASW 15, výkonem by mi stačil i do záložního v polici se válejícího ASW 28, pokud zase někdy pojedu, dáli buh létat s klukama do alp a nedej buh mi tam odešel v modelu motor, stejný motor se za stejný prohazuje vždy dobře, stejně tak regl a i vrtule budou v případě nouze rychle obměnitelný.

já v tom mám jasno, bud se na výměnu nakonec vyprdnu, nebo pujde do nimbuse stejný emax, jako mám v asw 15--teda pokud ho tam opravdu dostanu.


Pri najhoršiom káble ťahať vonkom. Ja to tak mám na Sieste a vyzerá to zaujímavo. Niekto to tam dáva schválne iba kvôli chladeniu. Myslím že osadenie bežnou obežkou s priemerom 42 mm nebude až taký problém. Len to sú už motory skôr na 5S, keď ich chce človek využiť.
Tu sú v mojích príspevkoch fotky:
viewtopic.php?f=118&t=14181&hilit=Siesta&start=30
Naposledy upravil(a) juraj.jurej dne ned 17.01.2016 22:55, celkem upraveno 1 x.
FrSky Tandem X20
Uživatelský avatar
pepin
Příspěvky: 14360
Registrován: čtv 01.05.2008 0:00
Bydliště: praha 5

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#184 Příspěvek od pepin »

juraj.jurej píše:
Pri najhoršiom káble ťahať vonkom. Ja to tak mám na Sieste a vyzerá to zaujímavo. Niekto to tam dáva schválne iba kvôli chladeniu.
Tu sú v mojích príspevkoch fotky:
viewtopic.php?f=118&t=14181&hilit=Siesta&start=30


s tím počítám, že tak bych to já u sebe nejspíš řešil, kabely z motoru z trupu ven, trup po délce motoru probrousit, k motoru s vuli vlaminovat do vnitřku trupu laminátovou šachtu, aby kabely nedrhli o motor, ale zase nešli zbytečně uplně vně trupu a pak přez ty kabely na trup dolaminovat krycí sundavací laminátovou kapku--krytku, ale dokud to neudělám, tak je to plkání o ničem a blbost to někomu radit, že to bude takto nejlepší a vhodné řešení---navíc u toho emaxe si myslím, že se možná nevyhnu trochu odbroušení předního čela, ale spíš si myslím, že to pujde vyřešit mezipodložkou mezi ložem motoru a čelem motoru---stejně bude určitě hřídel dlouhá na obyč kleštinu a pokud bych neodsadil motor, musel bych uříznout kousek hřídele.

zatím to ale beru jako plkání o ničem, teprve pokud to udělám, tak má smysl o tom hovořit, že tam jde dát i emax---přez koleno ho tam ale rvát určitě nebudu, když by to znamenalo uříznout uzký čumák, tak na to prdim.
Uživatelský avatar
Standa Stuchlý
Příspěvky: 1894
Registrován: ned 23.05.2010 0:00

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#185 Příspěvek od Standa Stuchlý »

teda pánové, kabely venkem, tomu já říkám modelářská prasárna. Neřeknu, kdyby nebylo dost motorů pro výběr. Ale tohle...........
Uživatelský avatar
pepin
Příspěvky: 14360
Registrován: čtv 01.05.2008 0:00
Bydliště: praha 5

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#186 Příspěvek od pepin »

Standa Stuchlý píše:teda pánové, kabely venkem, tomu já říkám modelářská prasárna. Neřeknu, kdyby nebylo dost motorů pro výběr. Ale tohle...........


tak to samozřejmě ano-----pokud jsi pravověrný :D

co je ale u mě paradox, o kabelech venkem uvažuji, ale odvětrávací díry do boku trupu nedělám, páč raději zatopím motoru, než bych koukal na trup s dírama :lol:
Naposledy upravil(a) pepin dne pon 18.01.2016 0:35, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Standa Stuchlý
Příspěvky: 1894
Registrován: ned 23.05.2010 0:00

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#187 Příspěvek od Standa Stuchlý »

:wink: vždycky je řešení.
Uživatelský avatar
pepin
Příspěvky: 14360
Registrován: čtv 01.05.2008 0:00
Bydliště: praha 5

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#188 Příspěvek od pepin »

Standa Stuchlý píše::wink: vždycky je řešení.


možná mě jen posedlo, že to chci takto vyzkoušet, rozhodně mi to přijde jako méně problémové, než obrácená montáž motoru, nebo právě ta varianta s přídavným domečkem a hřídelovým nástavcem--komplikované zástavby motoru mi většinou fungovali pouze do první zásadnější rány, navíc upravovat vyosení u motoru montovaného zezadu, to je docela lahudka , nastavená hřídel--to si pamatuji z lodiček, že né vždy fungovalo alespon trochu slušně :oops:

je ale blbost tady zasírat vlákno teoretizováním, že já tam já napchám emaxe--pokud to udělám, tak to sem nafotím, ale jak se znám, co neudělám hned, už o tom budu donekonečna jen kecat a lítat vesele dál s motorem, co tam mám, dokud ho neutahám :lol:

PS: možná by vubec nevadilo, kdyby ty kecy už v podstatě o ničem z vlákna zmizely a vrátilo se to k radě Dědovi, jaký motor tedy vybrat.

raději znovu připomenu,že by měl být ideálně výkonnější než axi 2826/10 .
Uživatelský avatar
pepin
Příspěvky: 14360
Registrován: čtv 01.05.2008 0:00
Bydliště: praha 5

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#189 Příspěvek od pepin »

martin z píše:Co tento motor?
http://www.topmodel.fr/en/product-detai ... r-xc422612

S aku 4s při proudu 63A naměřili tah 4,9 kg. Existuje i varianta s prodlouženou hřídelí, tu má v nabídce i český Topmodel.


http://www.topmodelcz.cz/index.php?&des ... l&id=17911

to si myslím, že nic moc neřeší, montážní kříž u motoru a ještě o větším pruměru, než samotný motor.
Uživatelský avatar
semi
Příspěvky: 1173
Registrován: sob 19.12.2009 0:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#190 Příspěvek od semi »

Já vím, že převodovka je zavrhnuta, ale nedá mi to. Navíc 300gr motory mají průměr 42 mm, a ty tam nejde dostat.
Zkusil bych toto :
http://emotors.cz/elektromotory/6181-leopard-lbp3660-25d-kv3800-4-polovy-inrunner-brushless-motor.html
+
převodovka KPG25 5,2:1
http://horejsi.cz/Pages/DetailProdukt.aspx?objcislo=1740

Za 3500Kč by to mohl být trhač oblaků :D

Sám používám převodovku s Neu1107/2Y (tahá 2,5 kg větroň), dát to dohromady není problém, dělal jsem to sám a funguje to.

Edit: za ty peníze už je ta MEGA, takže už zbývá jen ta MEGA
KMX, Edge RCF, Veloxity, MC, DF
DS-14
Uživatelský avatar
Standa Stuchlý
Příspěvky: 1894
Registrován: ned 23.05.2010 0:00

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#191 Příspěvek od Standa Stuchlý »

Mega 16/20/2, převodovka Maxon 4,4/1, vrtule 13/6,5 Aeronaut, 5S 2600mAh Gens Ace. Průměr 36mm, tah 4,5kg, stoupavost 12m/s a více. Podle stavu baterky.

Motor jsem kupoval z druhé ruky za 1100,-Kč, převodovka nová za 1450,-Kč.

Tak tu netvrďte, že to nejde. Jediný problém je, že tu převodovku Maxon je docela problém dnes sehnat. Je to keramika. Já ji koupil asi jako poslední. Škoda, po těch letech, co ji mám je stále jako nová. Občas vytřu staré mazivo a dám nové. To tak jednou za rok i více. :wink:

nebo tohle, 36mm http://www.megamotor.cz/v4/script/default.php
Uživatelský avatar
pepin
Příspěvky: 14360
Registrován: čtv 01.05.2008 0:00
Bydliště: praha 5

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#192 Příspěvek od pepin »

semi píše:Já vím, že převodovka je zavrhnuta, ale nedá mi to. Navíc 300gr motory mají průměr 42 mm, a ty tam nejde dostat.


já se obávám, že zásadnější výkon, než dá velikost axi 2826 od nikud nevyplave a zázrak se dít nebude, pokud tam má ten motor jít namontovat v pohodě, bez zásahu do trupu, bez převodovky to opravdu nepujde, je ale tedy otázkou, jestli ti Dědo bude opravdu vadit, že ti Nimbus nebude stoupat kolmo, ale jen svižně šikmo--respektive i kolmo, ale pouze po rozjetí a tak maximálně 100m :lol:

ono kdyby mi těžiště u mého nimbuse vycházelo cca přesně na dovážení s cca 200g motorem, tak bych určitě nevymýšlel, jestli bych tam nevepchal levnou větší 270g čínu a vyndal olovo, ale to řeší právě jen proto, že by to mohlo jít jen za cca 1400kč a když se mi tam ten motor nevejde, tak ho dám do druhého ASW z kterého jsem vyndal motor právě do nimbuse.

zmínil jsi, že zásadně nelpíš na tom, aby ten pohon byl za hubičku, ale že ti jde hlavně a především o spolehlivost, pak by asi opravdu nebyla špatná volba ta Mega

http://www.icare-icarus.com/MEGA-ACn-22 ... p_825.html

pokud pohon s převodovkou, to bych se ho pokusil pořídit a nechat si poradit a zkompletovat na doporučení od graup 15, sice to asi nějakou kačku navíc stát bude, ale bude vědět co dělá---třeba když bude lepit pastorek na hřídel motoru a měřit, aby sedli zuby pastorku na zuby v převodovce.

ale pořád to je převodovka a i pouze jednou ročně ji rozebrat a přemazat se muže nakonec ukázat jako zbytečný opruz, když by se dalo v pohodě polétat a nastoupat i bez převodovky, jen hold pomaleji.
Uživatelský avatar
Standa Stuchlý
Příspěvky: 1894
Registrován: ned 23.05.2010 0:00

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#193 Příspěvek od Standa Stuchlý »

volba převodovky je skoro vždy u větroně jen z nouze ctnost. Není to ideální řešení, protože na každé převodovce vzniká určitá ztráta výkonu. Navíc, krom oněch keramických převodovek je největší problém s jehlovými ložisky v těchto převodovkách. Keramická převodovka nemá žádné ložisko, tam se ozubené kolečka točí na keramických čepech a to je ta jejich obrovská výhoda. Neumím si představit, že bych na tak pěkném modelu, jako je Nimbus prznil jeho trup jen kvůli pár stokorunám za sporný motor. A pepine, on to není hotliner, aby stoupal kolmo. Navíc, s tou Megou, co si děda vytypoval, bude mít pohon se statickým tahem 3 - skoro 4 kg, podle volby vrtule a baterky. A ten motor by šlo poštvat 5S baterkou až na 5700gramů tahu při 57A a rychlosti nějakých 115km/hod. A stačí vrtule 13/6,5. Takový skoro 4metrový trhač mraků. Myslíš, že je Mega špatný motor pro tohle éro? Já bych řekl, že je super. Ale je to jen můj názor.
děda
Příspěvky: 59
Registrován: sob 03.09.2011 21:38

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#194 Příspěvek od děda »

[quote="Standa Stuchlý"] ...A pepine, on to není hotliner, aby stoupal kolmo. Navíc, s tou Megou, co si děda vytypoval ...

Nakonec se tady ty MEGY semlely dvě : 22/35/4S a 22/45/3E. Kterou jste měl na mysli ?
Uživatelský avatar
pepin
Příspěvky: 14360
Registrován: čtv 01.05.2008 0:00
Bydliště: praha 5

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#195 Příspěvek od pepin »

Standa Stuchlý píše:Neumím si představit, že bych na tak pěkném modelu, jako je Nimbus prznil jeho trup jen kvůli pár stokorunám za sporný motor. A pepine, on to není hotliner, aby stoupal kolmo. Navíc, s tou Megou, co si děda vytypoval, bude mít pohon se statickým tahem 3 - skoro 4 kg, podle volby vrtule a baterky. A ten motor by šlo poštvat 5S baterkou až na 5700gramů tahu při 57A a rychlosti nějakých 115km/hod. A stačí vrtule 13/6,5. Takový skoro 4metrový trhač mraků. Myslíš, že je Mega špatný motor pro tohle éro? Já bych řekl, že je super. Ale je to jen můj názor.


já tu megu nemám, tak se jen domnívám, že by měla být asi v poho, stejně jsem se ale domníval ,že by měl být v poho AXI 2826/12 a ukázalo se, že je to jen nevýkonné topítko , to, že nimbus není hotliner nic nezmění na tom, že kolmé stoupání se občas hodí, to létání to trochu zpestří.

co se týče zprznění modelu--mě se zase zvedne kufr, když otevřu třeba fotku Coráda v americké vlajce :lol:

co se týká sporného pohonu, no tak to já zase vím, že ten emax by vubec spornej pohon nebyl, ale jednoduše tam dát nepujde, tak to tady nemá cenu řešit.

řešit ušetřenou korunu to taky moc dobře nejde, to by sme se pak v pohodě dostali k tomu, jestli by nebylo lepší si připlatit a místo dýhopolyše koupit raději dražšího kompozita, tak se v pohodě nakonec dostaneš k eru né za 15, ale za 30 a víc k a nakonec dopadneš často tak, že ti ho bude líto létat třeba na svahu a mlátit s ním o zem.

já mám raději v erech málo peněz, ale když s jedním říznu, tak vyndám druhý , létám dál a to pomlácený opravím v klidu a pohodě až když mám náladu, ale né, že když ho neopravím, nemám s čím létat--ale netvrdím, že tak je to správně,jen, že mě to tak vyhovuje.

PS: já si před mnoha lety koupil a vcelku slušně osadil 2m F3A model, nikdy jsem s ním neříznul, ale při každém letu jsem měl stres, že je to muj nejmilejší mazlík u kterýho mi vadí i když trefím mouchu, takovej model už nechci, to pak není žádná radost s tím létat a mít při tom čistou hlavu.
Odpovědět

Zpět na „Elektrovětroně“