Stránka 13 z 14

Re: Solo PRO 180 3G

Napsal: úte 29.10.2013 23:51
od alfista2
Tak čas bude až o víkendu, přes týden plno práce, ale zkusím změřit průměr a koupit tu tyčku a v sobotu to vymodelit, jen nevím, jestli kupovat nové převody, převod u hlavního kola už má místo toho výřezu krásný kulatý průřez a nevím, jestli by to sekunďák udržel ( už jsem uvažoval i nad epoxidem ). Vybušil jsem ten kolík z hlavy a zkoušel jí na hřídeli jen tak a má to vůli, když připočtu, že pan wong třeba neudělal dírky v hlavě v ose, plus dírky v hřídeli, na problém je zaděláno 8O

Re: Solo PRO 180 3G

Napsal: stř 30.10.2013 20:32
od SlezY83
Kup nový převody, dej to do kovu a zalep a budeš mít klid. Takhle zase po čase budeš řešit, jestli se ti neprotáčí sekunďák (moc veliká plocha tam není a když se ti chytne vrtulka, tak je tam docela setrvačnost od hlavních listů).
Já jsem tam před 2 měsíci dal kovový kardan a nový převod a od té doby jsem na to nešáhl (když nepočítám měnění kolečka na vrtulce).

Jenom si dej pozor, aby jsi tu tyčku neohnul během řezání/broušení - pak by ti škrtala o ocasní trubku ;-).

Roman

Re: Solo PRO 180 3G

Napsal: stř 30.10.2013 22:18
od alfista2
Tak to bych snad mohl zvládnout, jen jsem zvědav, kam se pak posune deformační zona :D Tu vůli v hlavě jsi ještě neřešil ???

Re: Solo PRO 180 3G

Napsal: stř 30.10.2013 22:42
od SlezY83
Nemyslím si, že je to vůlí v hlavě - doma mám díly skoro na celý další vrtulník - jenom čekám na hlavní rám a držák serv - myslím, že příští týden by to mělo dorazit i nějakýma drobnostma na T-Rexe 450ku.
Až pak (asi až ten příští víkend) s tím začnu laborovat. Nemá to cenu rozdělávat, když ta to nám vše, co je potřeba. Vrtulník teď stejně nemám v Praze, ale doma, kam jezdím na víkendy.
Jediné, co jsem zaznamenal bylo jedno a nebo dvě kolečka na zadním převodu vrtulky (ale opravdu po xx pádech). Jinak záleží, jak spadneš. Taky jsem jednou měnil hlavní převod - zuby byly víceméně OK, ale když jsi trochu vrtulník v ruce roztočil, bylo vidět, že trochu šmajdá. Možná se podívej i na to..
Ještě se podívej, jestli nemáš rozhozenou stopu listů - pomalu roztoč vrtuli a koukej třeba proti světlu, jestli je každý list ve stejný výšce.

Roman

Re: Solo PRO 180 3G

Napsal: stř 30.10.2013 22:53
od vylizplech
Kdyz jsem mel ten vrtulnik,pouzil jsem tycku kardanu z blade 130 x,pak uz stacilo pouze jednu stranu zariznout na spravnou delku a udelat zarez pro ozubene kolo,jen na jedne strane,na druhe zustane original ktere pasuje a pak uz jsem s tim taky nemel problem.

Re: Solo PRO 180 3G

Napsal: čtv 31.10.2013 22:12
od alfista2
Tak teď je otázka, co vyjde levněji, jestli kovová tyčka, nebo kardan ze 130. Stopa mě taky napadla, rozdíl výšky měřený na koncích v ose listů byl asi 5mm, pak jsem je sundal, rozdíl byl vidět i na gripech, sundal jsem je taky, nakonec to bylo vidět i na holé hlavě, takže problém bude někde tam 8O . Jinak dnes jsem zkoušel náhon kardanu pořádně zalít vteřinákem, bez listů s tím lomcovat po zemi, ale asi tak po minutě začal ocas ustřelovat, až se nakonec zastavil, takže hůrá do nových převodů :) Ještě zkusím epoxid a pak letím pro ocel nebo kardan ze 130, podle ceny. Ale hlavně mě štve ta hlava, jdu to zkusit nějak změřit :D

Re: Solo PRO 180 3G

Napsal: ned 03.11.2013 18:15
od alfista2
Tak problém vibrací nalezen, pan ping pong špatně upnul hřídel do vrtačky a pěkně to zmastil. Nechal jsem u pana soustružníka opravit toto veledílo napřesno a po kompletaci jsou reakci naprosto úžasné. Měl jsem v rukou několik těchto strojků a vždy to víc nebo míň na hlavě pochodovalo, teď stopa super i letový projev

Re: Solo PRO 180 3G

Napsal: ned 10.11.2013 23:37
od alfista2
Ještě něco pro ty, co nemají možnost mistra soustružéra, dá se vzít dvě kulatiny stejných průměrů, jakou má hlavní hřídel a příčná hřídel, nahřát hlavu , nejlépe v horké vodě, není tak destruktivní, jak fén na opalování oken, a ohnout hlavu správným směrem, jen je pak vidět mírná ekcentricita na cyklice, ale ta nemá moc vliv a hlavně je to levnější :D

Re: Solo PRO 180 3G

Napsal: čtv 14.11.2013 19:41
od vladan.21
Dobrý den, já jsem si koupil tento vrtulník jako můj první šestikanál. Předtím jsem létal akorát se čtyřkanálem. Měl jsem ze začátku problémy s vibracemi a pak jsem dlouhou dobu nelétal. Nemohu vrtulník udržet na místě. V okolí nemám nikoho, kdo by můj popsaný problém dokázal identifikovat, abych vrtulník mohl seřídit. Prostě se mi nedaří s ním létat jak bych chtěl. Proto to vzdávám a koupím si opět jiný. Pokud by měl někdo zájem, kontaktujte mne na vladan.21@seznam.cz.

Re: Solo PRO 180 3G

Napsal: čtv 14.11.2013 20:40
od petsild
vladan.21 píše:Nemohu vrtulník udržet na místě.

Tak se prostě chová 6ch, natrénuješ pořádně visení a postupně se rozlítáš.

Re: Solo PRO 180 3G

Napsal: čtv 14.11.2013 21:25
od vladan.21
No se 4 kanálem lítám úplně v klidu a tady mi to nejde. Dělám na vrtulnících, tak o tom něco málo vím, chytil jsem rovinu, radio mám nastavené a malé vibrace jsou způsobené hlavní hřídelí, což není zas až takový problém, protože jsou jen v určitých otáčkách. Spíš se mi zdá, že se serva vracejí pomalu do výchozí pozice. Při letu vrtulník držím docela v klidu ve visu, ale pokud se rozletím, tak vrtulník vykazuje obrovskou setrvačnost a nedá se opět zklidnit. To je ale asi u plovoucí cykliky normální a musím neustále korigovat směr letu. Potom běží ze strany na stranu a to s ním létám v hangáru. Je to trochu demotivující. Potom popíšu problém pilotovi, který lítá vrtulníky jako instruktor a on mi řekne, že rc vzdal, protože se chová úplně jinak než klasická mašina a to lítá 20 let.

Re: Solo PRO 180 3G

Napsal: čtv 14.11.2013 22:49
od alfista2
Zdravím, ty vibrace bych nepodceňoval, to, že jsou citelné jen v některém pásmu otáček neznamená, že zmizí, ve vyšších jsou jen méně znát. Když vemu v potaz, že jednotka je uložena na platu pevnosti gumy je jasné, že se musí na takové páce projevit, mě taky nebylo moc dobře, když jsem jako mladistvý pubescent stál na brigádě na vibrátoru :D , samozřejmě se ty vibrace měnily podle otáček exentrického závaží zařízení, je jen třeba tuto pevnost podpořit, nebo jí nějak zamezit. Není z mé hlavy, že bezpádla jsou na toto háklivá, mnoho profi vrtulníkářů, a že jich je tady mnoho, Vám to potvrdí :) A taky srovnávat stogramového prcka s třeba desetitunovým normálstrojem mě příjde dost neuvážená 8O . Je zase asi pravda, že s větším strojkem mnohem lepších značek, ovšem za jinou cenu, ale za kvalitu se holt platí, by se toto nestalo :)

Re: Solo PRO 180 3G

Napsal: čtv 14.11.2013 22:50
od SlezY83
To je úplně normální - 6ti kanál je prostě něco jiného nežli "pomalý a stabilní" 4kanál. Když jsem já přešel ze 4 kanálu (SoloPro328) na 6ti kanál (SoloPro180), tak jsem hned ztrhnul převody, pak ohnul příčnou, další start to odneslo servo... Pak jsem sedl k simulátoru a začal se učit tam. Ta setová vysílačka jde připojit k Phoenixu (Walkera kabel = S-Video kabel). HW klíč k simulátoru se nechá koupit třeba i na modelbazaru a nebo když se posnažíš, tak ten HW klíč seženeš za pár stovek jako kopii v Číně (toto nepodporuji, ale jde to).
Solo Pro 180 je malá neposedná mrška. Možná nastavit nějaká expa, aby bylo řízení tuější (myslím, že je to -50E). Najdi si k tomu video na youtube - je to tam perfektně popsáno. Kdybys potřeboval pomoci, dej vědět odkud jsi...

Měj se,
Roman

Re: Solo PRO 180 3G

Napsal: čtv 14.11.2013 23:11
od alfista2
Tak tak, čtyřkanál po vzletu jde do visu a čeká na povely,aby někam letěl, kdyžto šestikanál čeká na povely, aby visel :lol: , holt strojek této velikosti je neposeda, ale neznamená, že pan Wong vyrobil rádoby vrtulník za lidovou cenu na ukor letuschopnosti, co si budem povídat, žádná špička to není, ale co bys chtěl za čtverec, tak je odvětví rc heli jen pro lidi, co dokážou prvotní problémy přestát, jen se člověk musí trochu snažit, marné, letadla to nejsou :)

Re: Solo PRO 180 3G

Napsal: pát 15.11.2013 12:19
od vladan.21
Nechci porovnávat vrtulník okolo 11 tun s rc heli. Jen jsem tím chtěl konstatovat, že to není pro každého. Nastavéní rádia jsem hledal všude, ale nenašel jsem vše, co by se nastavit dalo. Spíš konkrétní nastavení pro začátečníka. Plyn a kolektiv mám, ale třeba ta expa. Každý lítá jinak a každému vyhovuje něco jiného, tak je to asi těžké nastavit univerzálně, to chápu. Potřeboval bych se ujistit zda mám na rádiu vše nastavené dobře. Jsem z Brna a pokud by někdo poradil, byl bych moc rád. Třeba sem hodit výpis nastavení, abych mohl porovnat a zkusit. Potom pozkouším nějaké létání a nakonec si ho třeba nechám. Letěl jsem s ním několikrát a problém je v tom, že jak začnu bočit, tak mi trvá několik metrů, něž ho srovnám, nebo ani to ne. Narazil jsem už jednou i do vrat a nebyl jsem schopen vůbec změnit směr.