Stránka 13 z 14
Re: BLADE 120 SR
Napsal: stř 25.07.2012 22:54
od cabincrew
uz mam dlho 120SR, vsetky trampoty som si vyriesil, ale na jednu proste neviem prist.
Ide o to ze vrtulnik mi nechce ist do lava, myslim cykliku. Vpred, vzad, doprava vsetko ok, ale dolava nie. Serva pracuju obe tak ako maju, myslel som ze aile servo bude slabsie tak som ho dokonca vymenil za nove, nepomohlo. Vsetko funguje ako ma, dokonca ked ho v ruke rozvrtim tak vrtulnik ma snahu ist doprava aj dolava, ale vo vzduchu nie. On ide doprava normalne, ale dolava velmi velmi pomaly, niekedy vobec.
Re: BLADE 120 SR
Napsal: stř 15.08.2012 15:30
od cabincrew
ziadne napady?
BLADE 120 SR
Napsal: stř 15.08.2012 18:55
od Jiřík
Jiřík píše:kolaCZek píše:Jiřík: Na jakou stranu se toci hl, rotor a na jakou stranu se ocas otoci?

Pokud kazdy na jinou, tak vrtulka nestiha kompenzovat kroutak hl. rotoru. Pokud na stejnou, tak je tam mozna nejaky prehnany mix (na radiu?).
Zdravím, každý na jinou-rotor po směru hodinových ručiček a ocas při přidání proti. Vrtulku pravidelně přihýbám. V nadtavení chybu nevidím. Nový zadní motor? Díky za info. J.
Tak pomohl nový zadní motorek. S ním létá zase Blade v pořádku.
Re: BLADE 120 SR
Napsal: pon 14.01.2013 10:52
od kokpilot
cabincrew píše:uz mam dlho 120SR, vsetky trampoty som si vyriesil, ale na jednu proste neviem prist.
Ide o to ze vrtulnik mi nechce ist do lava, myslim cykliku. Vpred, vzad, doprava vsetko ok, ale dolava nie. Serva pracuju obe tak ako maju, myslel som ze aile servo bude slabsie tak som ho dokonca vymenil za nove, nepomohlo. Vsetko funguje ako ma, dokonca ked ho v ruke rozvrtim tak vrtulnik ma snahu ist doprava aj dolava, ale vo vzduchu nie. On ide doprava normalne, ale dolava velmi velmi pomaly, niekedy vobec.
Vyřešilo se nějak to naklánění?
Mám podobný problém, heli je vytrimovaná tak, že v podstatě můžu na chvilku pustit vysílač a 120ka drží ve visu sama. Ale let je pří klonění doprava líný a doleva živí až moc.
občas mi přijde že i při visu, že je jakoby nakřivo.
Vše jsem překontroloval, nikde nic ulomeného, x krát srovnával kabinu, pro jistotu nové hlavní listy. Furt mi to nějak neštymuje.
Asi kouknu na hlavní hřídel - ale co sní budu dělat?

Re: BLADE 120 SR
Napsal: pon 19.08.2013 23:33
od nixx
Ahoj, toto je můj první příspěvek tady na fóru

Tak jsem si udělal radost a po chvilce létání s půjčeným koaxiálem Syma S32 a několika večerech studia u internetu jsem si vybral a v pátek pořídil Blade 120 SR BNF a Spektrum DX6i. Chtěl jsem větší vrtulník, abych s ním mohl i ven... Rád bych se s vámi podělit o zážitky a taky poprosil o pomoc.
Teď po pár dnech jsem z "Blejda" trochu nešťastný. Po vybalení, nastavení vysílače a překontrolování funkcí servo motorků jsem měl vůbec problém dostat jej v místnosti do vzduchu. Nakonec jsem jej vypustil z ruky, ale vrtulník začal okamžitě utíkat pryč. Vzal jsem ho ven a zjistil, že vrtulník sám od sebe opisuje kružnice (čumák míří stále stejným směrem) a postupně se úplně vymkne kontrole. Dočetl jsem se, že se tomu říká Toilet Bowl Effect (TBE) a že příčina bývá v nastavení rotorové hlavy. Dost mě to zklamalo, protože vrtulník měl být z továrny zalétaný (možná to bylo i tím, že můj kus byl nějakou dobu vystavený v prodejně Pecka Model... bůhví, jestli s ním někdo nelítal)

. Prošel jsem všechna možná doporučení (dokonce jsem si koupil i
tento ebook - doporučuju) a zkusil jsem k sobě trochu přitlačit packy antirotačního kroužku, které vedou táhla rotorové hlavy. Moc jsem ale neměl možnost vyzkoušet, jestli to pomohlo, protože venku foukal vítr a já vůbec nebyl schopný vrtulník ovládat - a uvnitř už jsem to ani zkoušet nechtěl (věděl jsem, že bych hned boural)

. Byl jsem připravený na to, že Blade nebude tak "hodný" jako koaxiál, ale všude jsem se dočetl, že na jednorotorák je hodně stabilní a že je vhodný pro začátečníka...

V neděli jsem vrtulník vzal na jiné místo, kde foukalo méně... chtěl jsem ho zkusit aspoň vytrimovat. Vůbec jsem ale nebyl schopný rozpoznat, jak trim nastavit, protože se mi zdálo, že uhýbá pokaždé na jinou stranu. V jeden okamžik se mi vrtulník dostal trochu výš, než bych chtěl, zvedl se vítr a můj milý Blade skončil v bahnu na dně potoka.
Než jsem se k němu dostal a vylovil ho z asi metrové hloubky, uběhly aspoň 3 minuty. Okamžitě jsem odpojil baterku (LEDka svítila i pod vodou) a hned vrtulník rozebral na součástky, přičemž jsem z motorků vyklepával vodu a všechno utíral papírovýmí kapesníky. Večer jsem všechny součástky vyskládal na stůl a nechal na ně foukat celkem silný větrák... Občas jsem zatočil s osami motorků, aby nebyly stále ve stejné poloze.
Nyní, po více než 24 hodinách, jsem vrtulník opět složil a světe div se - funguje!

Přiznám se, že mi to po velkém prvotním zklamání udělalo docela radost... a aspoň už Blejda znám do posledního šroubku

Je tady někdo, kdo by byl ochotný a pomohl mi vrtulník vytrimovat a trochu zalétat? O víkendech bývám v Šumperku (Nový Malín) a přes týden jsem v Praze. Nebo mohl by někdo alespoň doporučit místo, kam by si člověk mohl zajít a vklidu vrtulník vyzkoušet (nějaká hala, tělocvična...)? Trochu se teď bojím s ním zase vzlétnout... Díky moc!
Re: BLADE 120 SR
Napsal: úte 20.08.2013 10:30
od Bozha
Jestli se ti bude chtít, tak cca za 14 dní si můžeme dát sraz v Praze navečer, pokud nebude foukat hodně moc vítr, snad tou dobou budu mít v kupě i toho svojeho. Optimálně P4.
Re: BLADE 120 SR
Napsal: stř 21.08.2013 1:30
od nixx
Díky za odpověď! Tak si začátkem září dáme vědět...

Re: BLADE 120 SR
Napsal: pon 26.08.2013 0:03
od nixx
Nevíte, jestli má 120 SR mít těžiště přesně v ose hlavní hřídele? Většina lidí na internetu píše, že ano, ale pokud vložím baterku nadoraz podle návodu, je těžiště hodně posunuté směrem dopředu. Jak je to správně? Díky!
Re: BLADE 120 SR
Napsal: pon 26.08.2013 8:46
od petsild
Tenhle vrtulníček je otloukanek do haly, na ven je nevhodný stačí vánek a máš smůlu. Jednou jsem ho pro kamaráda zalétával v tělocvičně po trimování to šlo řídit. Jestli má těžiště více na čumák vůbec u tohodle druhu rotorové hlavy neva spíš lepší.
Re: BLADE 120 SR
Napsal: pon 26.08.2013 9:44
od nixx
Díky za odpověď...
Já jsem postupoval tak, že jsem z hřídele sundal velké ozubené kolo, vrtulník chytil za hřídel tak, aby byla vodorovně a vrtulník se kolem ní mohl volně otáčet. No a potom jsem posunoval baterku tak, aby čumák i ocas balancovali zhruba ve stejné výšce (čumák malinko níž) - každý půlmilimetr byl hodně znát. Nicméně když baterku narvu úplně dopředu, jak je v manuálu, tak čumák spadne dolů jako kámen, což už mi přišlo celkem extrémní... Tak teď nevím. Má se to na ten čumák jenom lehce naklánět, ale pořád jakž takž držet balanc se zadkem nebo má čumák zahučet dolů?
Re: BLADE 120 SR
Napsal: pon 26.08.2013 9:56
od petsild
Určitě vyzkoušet posouvat, ale raději nechal dle výrobce. Tenhle druh spiš lepe couvá než letí v dopředném letu, tedy lehce těžší na čumák je výhodou tak no.
Re: BLADE 120 SR
Napsal: pon 26.08.2013 10:23
od Bozha
Nixx: neřeš těžiště a pokud neprší a nefouká, lítej. Samotné zasunutí baterky pokaždé na jinou pozici ti bude s těžištěm hýbat pořád, to je konstrukční vlastnost, a to nemluvím o tom že časem budeš mít každou baterku jinou (váhově/délkově), takže se nějakému trimování stejně nevyhneš.
Re: BLADE 120 SR
Napsal: pon 26.08.2013 10:25
od nixx
Posunutí těžiště blíž k hřídeli zase způsobí nutnost upravit délku táhla od serva k desce cykliky. Najednou je tam těch proměnných víc a mně už se špatně vyhodnocuje, co vlastně bylo lepší...
Re: BLADE 120 SR
Napsal: pon 26.08.2013 10:34
od nixx
Bozha píše:Nixx: Samotné zasunutí baterky pokaždé na jinou pozici ti bude s těžištěm hýbat pořád
Já si na každé svojí baterii udělal fixem rysku, takže polohu zasunutí dokážu v pohodě replikovat

Já to těžiště řeším, protože se mi ta helina chová divně... Jinak bych to tolik nehrotil :-/
Re: BLADE 120 SR
Napsal: pon 26.08.2013 13:41
od Bozha
Rozumím, jenže ona se bude chovat "divně" tak jako tak... to je její (Blade 120SR) neodstranitelná vlastnost

stejně jako všech malých heli a notabene těch s fixním nastavením kolektivu...