Stránka 13 z 15

Napsal: úte 07.07.2009 16:41
od Lazariny
Bezvětří je fajn pro začátky ale časem poznáš že vítr je kamarád a ušetří spoustu energie při létání :-) .Chce to prostě zkoušet a létat a létat.. :roll: Já už mám také druhý trup , je dobré ho přelepit páskou s vlákny .To samé na náběhových hranách a mám to i na spodku letadla aby se to neorvalo. 8) Výhoda EPP je že se dá lepit skoro do nekonečna , je fakt že pak už to nepřipomíná moc letadlo ale létající toaleťák :lol:

Napsal: úte 07.07.2009 17:29
od vapy
hlavataci píše:Dobrý den děkuji za reakce na moje poznatky.
po úpravách létá docela pěkně ale musí být ůplné bezvětří ale nedočkavost je silnější tak jsem se prošel už pěkně vzrostlou řepou a ještě mokrou no nic moc :lol: Dnes jsem musel koupit už nový trup ještě zě to je relativně pár korun :roll:
Prosím Vás nemá někdo nějaký recept jak uchránit čumák trupu :?:
Mimo výměny rukou :lol:
Děkuji za rady :D


Tak s mokrou řepou mám taky bohaté zkušenosti. 2 hodiny jsem tam hledal letadlo. Jinak co se týká zpevnění trupu, nalepil jsem dovnitř po stranách uhlíkové pásy.

Napsal: úte 07.07.2009 23:14
od pate
ahoj
možná budu nosit dříví do lesa ale doporučuju seřídit focuse tj směrovku a výškovku tak aby když ho hodíte bez motoru před sebe spíš malinko k zemi musí pěkně doklouzat nesmí se vzpínat ani zabořit nosem do země
jinak to chce opravdu vydržet začínal jsem s Belancou od Pelikána a pokud si vzpomínám nikdy sem se nevracel domů z lítání s funkčním érem.Těch vrtulí a motorků Focus je na tohle o dost levnější učení.Co se týká výkonu pohonu je to fakt dost slabý já to vyřešil střídákem a reglem z dealexteme dohromady 45babek pošta zdarma a ted stoupá proti mírnému větru takřka kolmo a bere z baterek cca300W.
Jináč držím palce a vydržať

Napsal: úte 21.07.2009 14:49
od MIRO_FRIC
Zdravím,
uvažujem o výmene pôvodného motora za MIG 480 RACE 3LI, je približne rovnakej veľkosti ako ten pôvodný.
Nemáte náhodou niekto skúsenosti, ako sa dá "rozobrať" to pôvodné motorové lože tak, aby sa to celé nerozpadlo ?
Sú tam hore dva šróby, ale bojím sa to veľmi na silu roztiahnúť, aby sa to nezlomilo.
Nemáte s tým prosím niekto skúsenosť ?

Ďakujem,

Miro

Napsal: úte 21.07.2009 15:13
od Lazariny
Tuto přestavbu jsem dělal taky , to lože nahoře povolíš a v pohodě rozevřeš.Motor vytáhneš a šoupneš tam jinej.Nezapomeň na vyosení motoru.Každopádně dříve jsem tam měl 8 člNiMh a klasiku motor 480 a celkem to byl fofr (jen na ty kapacita a výdrž) teď tam mám 3S Lipo a toho miga 480 a je to znatelný úbytek výkonu,ale zase výdrž je fajn :roll:

Napsal: úte 21.07.2009 15:20
od MIRO_FRIC
Dík.

Ale to ma prekvapuje, ten úbytok výkonu. Čo som tu čítal na fórach, tak práve výmena motoru za MIG 480 RACE 3LI, vrátane 3S Lipo 1800mAh znamenala práve výrazny nárast výkonu.
Môj terajší Focus, so štandartnou motorizáciou a tým NiMh batery packom je šialene hnilé, pomalé.
Celkom ma tvoja skúsenosť prekvapuje.
Ale rozhodne dík.
Aj výdrž je pre mňa dôležitá, 8 minútový let je pre mňa málo.
miro

Napsal: úte 21.07.2009 16:24
od Michal_N
Mám MIG 480 RACE 3LI + 3S LiPo 2200mAh + vrtule APC 6x4 E v Easystaru a není to nic moc. Dostat ho nahoru dá dost práce, musím si pomáhat kroužením. Navíc mi cca po 3 měsících začal motor postupně odcházet, výkon slábne a max. proud se snižuje.
Teď přecházím na stříďák, s tím by to mělo být lepší.

Napsal: úte 21.07.2009 20:28
od MIRO_FRIC
Aha, a môžeš mi poradiť zamýšľané kombo ?

dík

Napsal: úte 21.07.2009 23:41
od hlavataci
Zdravím musím Vám napsat moje nové poznatkys FOCUSKEM.
Tak už jsem vyměnil trup za nový,no ale týden práce mě to dalo prože jsem dodělával křidélka a jěště mnoho dalších malých úprav podle nejlepšího vědomí a svědomí jsem úplný začátečník a opravdu se to vyplatí hlavně křidélka ty jsou perfektní vůbec ted' nepoužívám směrovku :lol:
Čumák jsem vystužil uhlíkovým páskem asi 1 cm širokým nalepeným po straně a na dno v celé délce trupu akorát byl problém s baterkou protože se tam nevešla ale proříznutí směrem nahoru vše vyřešilo.Prědek trupu jsem také slepil kvůly pevnosti vteřinovým lepidlem a venek čumáku jsem ještě omotal páskou se skelným vláknem ted' je čumák jak kámen ani se nehne :lol:
Zkusil jsem vrtuly apc 6-4 ale nic moc vrátil jsem se k graupner 6-4 podstatně lépe stoupá mig 480 race zatím drží :P
Chce ho ale dotrimovat až ve vzduchu bez motoru ted' už i kásně plachtí :D
Trimoval jsem zaklouzáním a po startu následoval okamžitě pád na vystužený čumák a ani škrábnutí :lol: :lol: :lol: :lol: -vše to nuly
Po krušných začátcích můžu řict zě podle možností už lííííítáááá 8)
CHCE TO VYDRŽET a můžu říct je to s focusem těžké :roll:
Přemýšlým ještě o lepší motoru mimo střídavého prosím o radu :?: Zdar

Napsal: stř 22.07.2009 0:18
od Michal_N
MIRO_FRIC píše:Aha, a môžeš mi poradiť zamýšľané kombo ?

dík

Pro Easystar je na RCgroups oblíbená ekonomická varianta se stříďákem:
Motor
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... 2835_(380S)_2200kv_Brushless_Inrunner
nebo i
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... 2835_(380S)_2700kv_Brushless_Inrunner

Regulátor
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... Controller

Vrtule
APC 6x4 E

Akumulátor
LiPol 3s2200 mAh

Napsal: stř 22.07.2009 8:14
od MIRO_FRIC
Moc dík,

miro

Napsal: sob 01.08.2009 12:26
od Lazariny
Michal_N píše:Mám MIG 480 RACE 3LI + 3S LiPo 2200mAh + vrtule APC 6x4 E v Easystaru a není to nic moc. Dostat ho nahoru dá dost práce, musím si pomáhat kroužením. Navíc mi cca po 3 měsících začal motor postupně odcházet, výkon slábne a max. proud se snižuje.
Teď přecházím na stříďák, s tím by to mělo být lepší.


Přesně tak jak píšeš,Je to MIG 3S 12 V a Lipol je 11,1 .Určitě bych se již k NiMH nevrátil ale s 8 č. to byla celkem střela :roll:

Napsal: úte 25.08.2009 11:22
od hlavataci
Koukám že tady je nějak mrtvo :lol: Focusy asi létají bez problémů že :lol:
Ted' jsem se vrátil z louky ,krásně jsem si zaplachtil s kán'aty bylo to bezva 8)
Trochu jsem tunil a ted' vystoupá na hranici vyditelnosti tak za minutu a něco podle větru :?: Termika se sním ted' docela také zalétá to je to nejlepší .Už se těším na něco většího asi Graupner Junior
Tak at' to létá :lol:

Napsal: úte 25.08.2009 12:17
od Aradraug
Já jsem teď dával nový trup a ocasní plochy - trup protože v původním už nebyl čumák, ale puzzle a ocasní plochy se svezli spolu s tím, protože byly ve starém trupu pořádně zalepené :D
Na lítání bohužel není čas...

Napsal: úte 25.08.2009 13:55
od MartinSt
Já lítam o víkendech bez větších problémů. Zkouším hledat termiku, ale zatím nepříliš úspěšně. Asi nelétám na správném terénu. Na svahu je to o trochu lepší.

Před třemi týdny jsem o éro málem přišel - poryv větru mi sfoukl Focuse na špičku vysokého topolu. Naštěstí dva dny nato byla bouřka a Focus spadl dolů jen s malými oděrkami :) .

Z úprav z poslední doby - dokoupil jsem osmičlánek, motor MIG 480 RACE 3LI a vrtuli Kavan GFK 6x4. Zejména ten osmičlánek je znát na zvýšení rychlosti, pronikavosti proti větru a prodloužení letových časů; motor ani vrtule (oproti vrtuli APC 6x4) nepřinesly žádné podstatné zlepšení. Stále mě zlobí regulátor - byly tam studené spoje a i po opravě motor občas krátce vynechává. Jinak udivuje mě výdrž baterek ve vysílačce - už je tam mám skoro rok.

Mám už nyní druhý trup, protože u původního jsem po střemhlavém nárazu do země měl čumák už příliš rozpadlý. U nového trupu jsem měl zatím jen dvě větší havárie. Při první z nich se mi utrhla špička těsně před akumulátorem a při druhém karambolu se opět roztrhnlo zalepené místo. Místo zpevňování špičky by v rámci úprav možná stálo za to špičku rovnou odříznout a jen lehce připevnit, zpevnit by se měla hlavně místa kolem serv, kde je trup choulostivější na odlomení. S odlamovací špičkou by akumulátor mohl při nárazu snadno vypadnout a jeho kinetická energie by nezpůsobila větší škodu.

Myslím, že až se ještě trochu pocvičím (hlavně se směrovkou, protože používám hlavně křidélka), pořídím něco o trochu většího - asi to bude Easy Glider Pro a komplet nové RC vybavení, protože té čínské elektronice už moc nedůvěřuju.