Focus od pelikána
Bezvětří je fajn pro začátky ale časem poznáš že vítr je kamarád a ušetří spoustu energie při létání
.Chce to prostě zkoušet a létat a létat..
Já už mám také druhý trup , je dobré ho přelepit páskou s vlákny .To samé na náběhových hranách a mám to i na spodku letadla aby se to neorvalo.
Výhoda EPP je že se dá lepit skoro do nekonečna , je fakt že pak už to nepřipomíná moc letadlo ale létající toaleťák 
hlavataci píše:Dobrý den děkuji za reakce na moje poznatky.
po úpravách létá docela pěkně ale musí být ůplné bezvětří ale nedočkavost je silnější tak jsem se prošel už pěkně vzrostlou řepou a ještě mokrou no nic mocDnes jsem musel koupit už nový trup ještě zě to je relativně pár korun
![]()
Prosím Vás nemá někdo nějaký recept jak uchránit čumák trupu![]()
Mimo výměny rukou![]()
Děkuji za rady
Tak s mokrou řepou mám taky bohaté zkušenosti. 2 hodiny jsem tam hledal letadlo. Jinak co se týká zpevnění trupu, nalepil jsem dovnitř po stranách uhlíkové pásy.
ahoj
možná budu nosit dříví do lesa ale doporučuju seřídit focuse tj směrovku a výškovku tak aby když ho hodíte bez motoru před sebe spíš malinko k zemi musí pěkně doklouzat nesmí se vzpínat ani zabořit nosem do země
jinak to chce opravdu vydržet začínal jsem s Belancou od Pelikána a pokud si vzpomínám nikdy sem se nevracel domů z lítání s funkčním érem.Těch vrtulí a motorků Focus je na tohle o dost levnější učení.Co se týká výkonu pohonu je to fakt dost slabý já to vyřešil střídákem a reglem z dealexteme dohromady 45babek pošta zdarma a ted stoupá proti mírnému větru takřka kolmo a bere z baterek cca300W.
Jináč držím palce a vydržať
možná budu nosit dříví do lesa ale doporučuju seřídit focuse tj směrovku a výškovku tak aby když ho hodíte bez motoru před sebe spíš malinko k zemi musí pěkně doklouzat nesmí se vzpínat ani zabořit nosem do země
jinak to chce opravdu vydržet začínal jsem s Belancou od Pelikána a pokud si vzpomínám nikdy sem se nevracel domů z lítání s funkčním érem.Těch vrtulí a motorků Focus je na tohle o dost levnější učení.Co se týká výkonu pohonu je to fakt dost slabý já to vyřešil střídákem a reglem z dealexteme dohromady 45babek pošta zdarma a ted stoupá proti mírnému větru takřka kolmo a bere z baterek cca300W.
Jináč držím palce a vydržať
-
MIRO_FRIC
- Příspěvky: 332
- Registrován: sob 18.07.2009 0:00
- Bydliště: Viničné, SLovensko
- Kontaktovat uživatele:
Zdravím,
uvažujem o výmene pôvodného motora za MIG 480 RACE 3LI, je približne rovnakej veľkosti ako ten pôvodný.
Nemáte náhodou niekto skúsenosti, ako sa dá "rozobrať" to pôvodné motorové lože tak, aby sa to celé nerozpadlo ?
Sú tam hore dva šróby, ale bojím sa to veľmi na silu roztiahnúť, aby sa to nezlomilo.
Nemáte s tým prosím niekto skúsenosť ?
Ďakujem,
Miro
uvažujem o výmene pôvodného motora za MIG 480 RACE 3LI, je približne rovnakej veľkosti ako ten pôvodný.
Nemáte náhodou niekto skúsenosti, ako sa dá "rozobrať" to pôvodné motorové lože tak, aby sa to celé nerozpadlo ?
Sú tam hore dva šróby, ale bojím sa to veľmi na silu roztiahnúť, aby sa to nezlomilo.
Nemáte s tým prosím niekto skúsenosť ?
Ďakujem,
Miro
Tuto přestavbu jsem dělal taky , to lože nahoře povolíš a v pohodě rozevřeš.Motor vytáhneš a šoupneš tam jinej.Nezapomeň na vyosení motoru.Každopádně dříve jsem tam měl 8 člNiMh a klasiku motor 480 a celkem to byl fofr (jen na ty kapacita a výdrž) teď tam mám 3S Lipo a toho miga 480 a je to znatelný úbytek výkonu,ale zase výdrž je fajn 
-
MIRO_FRIC
- Příspěvky: 332
- Registrován: sob 18.07.2009 0:00
- Bydliště: Viničné, SLovensko
- Kontaktovat uživatele:
Dík.
Ale to ma prekvapuje, ten úbytok výkonu. Čo som tu čítal na fórach, tak práve výmena motoru za MIG 480 RACE 3LI, vrátane 3S Lipo 1800mAh znamenala práve výrazny nárast výkonu.
Môj terajší Focus, so štandartnou motorizáciou a tým NiMh batery packom je šialene hnilé, pomalé.
Celkom ma tvoja skúsenosť prekvapuje.
Ale rozhodne dík.
Aj výdrž je pre mňa dôležitá, 8 minútový let je pre mňa málo.
miro
Ale to ma prekvapuje, ten úbytok výkonu. Čo som tu čítal na fórach, tak práve výmena motoru za MIG 480 RACE 3LI, vrátane 3S Lipo 1800mAh znamenala práve výrazny nárast výkonu.
Môj terajší Focus, so štandartnou motorizáciou a tým NiMh batery packom je šialene hnilé, pomalé.
Celkom ma tvoja skúsenosť prekvapuje.
Ale rozhodne dík.
Aj výdrž je pre mňa dôležitá, 8 minútový let je pre mňa málo.
miro
F3A , F3P enthusiast.
- hlavataci
- Příspěvky: 172
- Registrován: sob 04.07.2009 0:00
- Bydliště: Hořicko V Podkrkonoší
- Kontaktovat uživatele:
Zdravím musím Vám napsat moje nové poznatkys FOCUSKEM.
Tak už jsem vyměnil trup za nový,no ale týden práce mě to dalo prože jsem dodělával křidélka a jěště mnoho dalších malých úprav podle nejlepšího vědomí a svědomí jsem úplný začátečník a opravdu se to vyplatí hlavně křidélka ty jsou perfektní vůbec ted' nepoužívám směrovku
Čumák jsem vystužil uhlíkovým páskem asi 1 cm širokým nalepeným po straně a na dno v celé délce trupu akorát byl problém s baterkou protože se tam nevešla ale proříznutí směrem nahoru vše vyřešilo.Prědek trupu jsem také slepil kvůly pevnosti vteřinovým lepidlem a venek čumáku jsem ještě omotal páskou se skelným vláknem ted' je čumák jak kámen ani se nehne
Zkusil jsem vrtuly apc 6-4 ale nic moc vrátil jsem se k graupner 6-4 podstatně lépe stoupá mig 480 race zatím drží
Chce ho ale dotrimovat až ve vzduchu bez motoru ted' už i kásně plachtí
Trimoval jsem zaklouzáním a po startu následoval okamžitě pád na vystužený čumák a ani škrábnutí
-vše to nuly
Po krušných začátcích můžu řict zě podle možností už lííííítáááá
CHCE TO VYDRŽET a můžu říct je to s focusem těžké
Přemýšlým ještě o lepší motoru mimo střídavého prosím o radu
Zdar
Tak už jsem vyměnil trup za nový,no ale týden práce mě to dalo prože jsem dodělával křidélka a jěště mnoho dalších malých úprav podle nejlepšího vědomí a svědomí jsem úplný začátečník a opravdu se to vyplatí hlavně křidélka ty jsou perfektní vůbec ted' nepoužívám směrovku
Čumák jsem vystužil uhlíkovým páskem asi 1 cm širokým nalepeným po straně a na dno v celé délce trupu akorát byl problém s baterkou protože se tam nevešla ale proříznutí směrem nahoru vše vyřešilo.Prědek trupu jsem také slepil kvůly pevnosti vteřinovým lepidlem a venek čumáku jsem ještě omotal páskou se skelným vláknem ted' je čumák jak kámen ani se nehne
Zkusil jsem vrtuly apc 6-4 ale nic moc vrátil jsem se k graupner 6-4 podstatně lépe stoupá mig 480 race zatím drží
Chce ho ale dotrimovat až ve vzduchu bez motoru ted' už i kásně plachtí
Trimoval jsem zaklouzáním a po startu následoval okamžitě pád na vystužený čumák a ani škrábnutí
Po krušných začátcích můžu řict zě podle možností už lííííítáááá
CHCE TO VYDRŽET a můžu říct je to s focusem těžké
Přemýšlým ještě o lepší motoru mimo střídavého prosím o radu
Naposledy upravil(a) hlavataci dne stř 22.07.2009 16:28, celkem upraveno 1 x.
MIRO_FRIC píše:Aha, a môžeš mi poradiť zamýšľané kombo ?
dík
Pro Easystar je na RCgroups oblíbená ekonomická varianta se stříďákem:
Motor
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... 2835_(380S)_2200kv_Brushless_Inrunner
nebo i
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... 2835_(380S)_2700kv_Brushless_Inrunner
Regulátor
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... Controller
Vrtule
APC 6x4 E
Akumulátor
LiPol 3s2200 mAh
Michal_N píše:Mám MIG 480 RACE 3LI + 3S LiPo 2200mAh + vrtule APC 6x4 E v Easystaru a není to nic moc. Dostat ho nahoru dá dost práce, musím si pomáhat kroužením. Navíc mi cca po 3 měsících začal motor postupně odcházet, výkon slábne a max. proud se snižuje.
Teď přecházím na stříďák, s tím by to mělo být lepší.
Přesně tak jak píšeš,Je to MIG 3S 12 V a Lipol je 11,1 .Určitě bych se již k NiMH nevrátil ale s 8 č. to byla celkem střela
- hlavataci
- Příspěvky: 172
- Registrován: sob 04.07.2009 0:00
- Bydliště: Hořicko V Podkrkonoší
- Kontaktovat uživatele:
Koukám že tady je nějak mrtvo
Focusy asi létají bez problémů že
Ted' jsem se vrátil z louky ,krásně jsem si zaplachtil s kán'aty bylo to bezva
Trochu jsem tunil a ted' vystoupá na hranici vyditelnosti tak za minutu a něco podle větru
Termika se sním ted' docela také zalétá to je to nejlepší .Už se těším na něco většího asi Graupner Junior
Tak at' to létá
Ted' jsem se vrátil z louky ,krásně jsem si zaplachtil s kán'aty bylo to bezva
Trochu jsem tunil a ted' vystoupá na hranici vyditelnosti tak za minutu a něco podle větru
Tak at' to létá
Já lítam o víkendech bez větších problémů. Zkouším hledat termiku, ale zatím nepříliš úspěšně. Asi nelétám na správném terénu. Na svahu je to o trochu lepší.
Před třemi týdny jsem o éro málem přišel - poryv větru mi sfoukl Focuse na špičku vysokého topolu. Naštěstí dva dny nato byla bouřka a Focus spadl dolů jen s malými oděrkami
.
Z úprav z poslední doby - dokoupil jsem osmičlánek, motor MIG 480 RACE 3LI a vrtuli Kavan GFK 6x4. Zejména ten osmičlánek je znát na zvýšení rychlosti, pronikavosti proti větru a prodloužení letových časů; motor ani vrtule (oproti vrtuli APC 6x4) nepřinesly žádné podstatné zlepšení. Stále mě zlobí regulátor - byly tam studené spoje a i po opravě motor občas krátce vynechává. Jinak udivuje mě výdrž baterek ve vysílačce - už je tam mám skoro rok.
Mám už nyní druhý trup, protože u původního jsem po střemhlavém nárazu do země měl čumák už příliš rozpadlý. U nového trupu jsem měl zatím jen dvě větší havárie. Při první z nich se mi utrhla špička těsně před akumulátorem a při druhém karambolu se opět roztrhnlo zalepené místo. Místo zpevňování špičky by v rámci úprav možná stálo za to špičku rovnou odříznout a jen lehce připevnit, zpevnit by se měla hlavně místa kolem serv, kde je trup choulostivější na odlomení. S odlamovací špičkou by akumulátor mohl při nárazu snadno vypadnout a jeho kinetická energie by nezpůsobila větší škodu.
Myslím, že až se ještě trochu pocvičím (hlavně se směrovkou, protože používám hlavně křidélka), pořídím něco o trochu většího - asi to bude Easy Glider Pro a komplet nové RC vybavení, protože té čínské elektronice už moc nedůvěřuju.
Před třemi týdny jsem o éro málem přišel - poryv větru mi sfoukl Focuse na špičku vysokého topolu. Naštěstí dva dny nato byla bouřka a Focus spadl dolů jen s malými oděrkami
Z úprav z poslední doby - dokoupil jsem osmičlánek, motor MIG 480 RACE 3LI a vrtuli Kavan GFK 6x4. Zejména ten osmičlánek je znát na zvýšení rychlosti, pronikavosti proti větru a prodloužení letových časů; motor ani vrtule (oproti vrtuli APC 6x4) nepřinesly žádné podstatné zlepšení. Stále mě zlobí regulátor - byly tam studené spoje a i po opravě motor občas krátce vynechává. Jinak udivuje mě výdrž baterek ve vysílačce - už je tam mám skoro rok.
Mám už nyní druhý trup, protože u původního jsem po střemhlavém nárazu do země měl čumák už příliš rozpadlý. U nového trupu jsem měl zatím jen dvě větší havárie. Při první z nich se mi utrhla špička těsně před akumulátorem a při druhém karambolu se opět roztrhnlo zalepené místo. Místo zpevňování špičky by v rámci úprav možná stálo za to špičku rovnou odříznout a jen lehce připevnit, zpevnit by se měla hlavně místa kolem serv, kde je trup choulostivější na odlomení. S odlamovací špičkou by akumulátor mohl při nárazu snadno vypadnout a jeho kinetická energie by nezpůsobila větší škodu.
Myslím, že až se ještě trochu pocvičím (hlavně se směrovkou, protože používám hlavně křidélka), pořídím něco o trochu většího - asi to bude Easy Glider Pro a komplet nové RC vybavení, protože té čínské elektronice už moc nedůvěřuju.