Stránka 12 z 64

Napsal: úte 09.12.2008 21:06
od Jetson
Marek71 píše:Jetson:
Mám ten istý motor Turnigy 2217/20 a k nemu vrtuľu Graupner 11x6, ideálna kombinácia. Motor si v špičke vezme tých 18A, príkon je do 200W, stúpavosť s modelom o váhe 750gr. je cca 8-10 m/s

http://mojefotogalerie.com/rc/index.php ... merov.html

Posledný obr. je záznam z merania pomocou EagleTree loggeru.


Říkal jsem si, že by to mělo díky více závitům tu 11x6 zvládnout, ale netuším jaký to bude přínos oproti 10x6.

Napsal: úte 09.12.2008 21:14
od Jano

Napsal: úte 09.12.2008 21:19
od JirkaA
vezmi kuzel 57mm. Ja jsem zvetsil diru v motorove prepazce aby do ni vesel MP-jet unasec az skoro na doraz k motoru, motor jsem kousek podlozil aby byl o cca 3 mm hloubeji a asi o milimetr serizl vpredu trup. S kuzelem 57 mm to vychazi prakticky presne, kuzel ma presah mozna pul milimetru a mezera mezi trupem a kuzelem je tak milimetr, krasne to pasuje. Kuzel jsem musel mirne upravit (vyriznout otvory z boku na sklopku, puvodne byl na pevnou vrtuli), do nej prisel tramec na sklopku (sorry, nevim z hlavy rozmer ale ovory jsou osou priblizne na urovni okraje kuzele), tramec jsem musel podlozit asi o dva mm (zaplatpanbuh za ten soustruh co mam doma :wink: a kousek duralu na podlozku) vuci kuzelu aby vysly listy sklopky pekne sklopit, drobnym dobrousenim okraje kuzele pod sklopkou jsem nastavil listy tak, aby pri sklopeni sly na cca 3mm k trupu aniz by se ho kdekoli dotkly). Chodi to naprosto precizne a dobre to i vypada.

Napsal: úte 09.12.2008 21:36
od Jetson
Díky za tipy. Ten od ID Jano, je určitě pro člověka, bez dílny formátu strojírenské fabriky, nejlepší. :)

Napsal: úte 09.12.2008 23:03
od Marek71
Ideálne je zavolať p.Dvořákovi do pohodaletu (www.pohodalet.cz) a on ti po telef. dohode vyrobí a pošle kužel presne taký, aký potrebuješ. A budeš to mať lacnejšie ako z Topmodelu :wink:

Napsal: úte 09.12.2008 23:26
od Marek71
Tá 10x6 bude na ten motor zbytočne "ľahká", bude s ňou menší príkon a aj výkon, odhadujem, že bude menšia stúpavosť. Ale to je len moj odhad, ak sem zavíta Doktor, tak to možno upresní...

Jetson píše:Říkal jsem si, že by to mělo díky více závitům tu 11x6 zvládnout, ale netuším jaký to bude přínos oproti 10x6.

Napsal: ned 21.12.2008 21:06
od Jetson
Tak vše nakoupeno a sestavuju. Jen otázka pro majitele Easy Glider Pro. Drží všechny ohýbané spoje na křidélkách, VOP a SOP? Vzbuzuje to u mne docela nedůvěru. Hooodně se mi nechce, ale kdyby to měl být zdroj problému, tak bych tam narval nějaké panty.

Napsal: ned 21.12.2008 21:40
od strigy
drží dobře a nedělají žádný problémy, ale panty jsou lepší

Napsal: ned 21.12.2008 21:40
od Jano
SOP VOP mám na pántoch
šli by aj kridelká ale vzhľadom na male vychylky som to nechal zatiaľ
tak
pozri mam ho v galerii

Výchylka EG

Napsal: úte 23.12.2008 17:33
od honzajs
Mám s EG zatím jen pár letů, teď jsem vyměňoval přijímač a tak by mě zajímalo, jaké máte výchylky. Mě ty podle návodu připadají moc OSTRÉ. Ale zatím není čas s tím laborovat, tady furt fučí tak, že i moták pochop chodí s batohem kamení po zemi 8O

Napsal: úte 23.12.2008 21:09
od Surgical
Co máš za vysílačku?
Pokud nějakou alespoň trochu málo up-to-date, nastav si dvojí výchylky řídících ploch, ze začátku lítej na menších, až se s érem sžiješ na menších výchylkách, jednoduše přepneš ty, které se ti pomalu začnou zdát "líné", nejspíš křidélka, pak i výškovku a směrovku a konečně začneš využívat obratnosti éra naplno....

Ono to není ani tak o "ostrotě" výchylek, jako o rukách, kteréžto k jemné podvědomé a hlavně koordinované spolupráci, nazývané "páčkování", musíš teprve přiučit. Někomu to jde rychleji, někomu více ztuha, ale žádný učený ani rozený pilot nebe nespadl, všichni jsme začínali a začínáme....a jinak než tréninkem to holt naučit nejde.

Re: Výchylka EG

Napsal: úte 23.12.2008 21:21
od thsoft
Dej si na na vyskovce a kridelkach exponencialni vychylky, ja mam tusim kolem 40% (vys. Optic) a vychylky mam o nejaky ten milimetr vetsi nez bylo v navodu.

Tom

honzajs píše:Mám s EG zatím jen pár letů, teď jsem vyměňoval přijímač a tak by mě zajímalo, jaké máte výchylky. Mě ty podle návodu připadají moc OSTRÉ. Ale zatím není čas s tím laborovat, tady furt fučí tak, že i moták pochop chodí s batohem kamení po zemi 8O

Napsal: úte 23.12.2008 23:40
od honzajs
Dekuji vsem, kteri mi rekli, resp.potvrdili, ze mam ruce volsovy. Ja to tusil uz davno, ale nechtel jsem si to priznat! Ja vedel, ze se te sekacky na travu(a tim opravdu nemyslim helinu) nemel poustet

Napsal: pon 29.12.2008 23:44
od kubajs
honzajs píše:Dekuji vsem, kteri mi rekli, resp.potvrdili, ze mam ruce volsovy. Ja to tusil uz davno, ale nechtel jsem si to priznat! Ja vedel, ze se te sekacky na travu(a tim opravdu nemyslim helinu) nemel poustet

Mně ty výchylky spíš přijdou malé, a to mám nastaveny všechny výchylky nastaveny na maximální hodnoty, které uvádějí v manuálu EG.
Na normální let je to ok, ale pro akrobacii bych zvětšil výchylky na křidélkách, je to trochu línější, než bych si představoval ;).
To moje zdání ale asi bude zapříčiněno tím, že jsem dost létal na simulátoru s rychlými motoráky, pak mi jakýkoliv větroň přijde strašně pomalý a líný.

prodleva při přidání tahu

Napsal: čtv 01.01.2009 14:55
od hawke
Začal jsem létat EG a je to krása. Jen mi přišla trochu delší "odezva na plyn". Prostě přidám tah a až po malé prodlevě se zvýší otáčky. Nevíte v čem by mohl být problém? Díky