Stránka 12 z 29

Re: EasyStar II

Napsal: ned 22.04.2012 17:38
od Boberts
je nejaky spôsob (vzorec) na výpočet hmotnosti, ktorú dokáže uniesť lietadlo? Čo pri tom hrá najväčšiu úlohu? Výkon motora, plocha krídel či hmotnosť samotného lietadla? Či všetko dohromady?

Re: EasyStar II

Napsal: ned 22.04.2012 22:37
od Ticcino
Boberts píše:je nejaky spôsob (vzorec) na výpočet hmotnosti, ktorú dokáže uniesť lietadlo? Čo pri tom hrá najväčšiu úlohu? Výkon motora, plocha krídel či hmotnosť samotného lietadla? Či všetko dohromady?


Vzorec na to není.
Jakožto vodítko lze použít plošné zatížení křídel [g/dm2]. Čím bude ta hodnota vyšší, tím rychleji se musí letadlo pohybovat, aby vůbec letělo. Výkon motoru v tom hraje taky roli, ale zase záleží, co od toho očekáváš. Jakožto prvotní nástřel výkonu beru statický tah motoru, který ladím podle toho, co od letadla očekávám.

Dám příklad:
Beta - Rozpětí: 1420mm, hmotnost 720g, Plošné zatížení: 29 g/dm2, statický tah 500g.
Funcub - Rozpětí: 1400 mm, hmotnost: ~1150 g, Plošné zatížení: 30 g/dm2, statický tah 1300g
Blizzard - Rozpětí: 1380 mm, hmotnost: 1029 g, Plošné zatížení: 53 g/dm2, statický tah 1500g

Podobné velikosti letadel, co se rozpětí týče, ale každé je jiné.
Beta i Funcub se vznesou lehce, i při malých rychlostech drží ve vzduchu (malé plošné zatížení). Ale Beta nikdy nebude stoupat kolmo vzhůru nebo viset na vrtuli. Statický tah je příliš malý vzhledem k hmotnosti letadla.
Blizzard, i když má podobné rozpětí jako ti dva další, a hmotnostně je někde mezi nimi, tak s plošným zatížením 53g/dm2 bude potřebovat trošku svištět, aby nespadl. Na to je koncipován i pohon (který jsem úmyslně nezmiňoval). Jeho síla je trošku vidět ze statického tahu.

Celá problematika je složitá, ale v praxi celkem jednoduchá.
Zřejmě ti jde o to, co můžeš naložit na EasyStara.
Je potřeba zachovat těžiště, to je jasné.
To letadlo je podobné Betě. Tu jsem měl a můžu tedy trochu radit.
100g navíc se ztratí, ale poznáš rozdíl v letovém projevu.
200g navíc už bude znát hodně. Ale poletí to.
500g navíc bude jako bombardér, obtížně řiditelné.
800g navíc poletí už leda z kopce.

Re: EasyStar II

Napsal: pon 23.04.2012 14:41
od Boberts
Veľká vďaka, presne takáto odpoveď ma zaujímala. :)
Ešte jednu otázočku: je mi jasné že pri väčšej hmotnosti bude treba držať vyššie otáčky motora, možno bude musieť ísť stále na max. Aká je pravdepodobnosť že mi zhorí motor alebo regulátor?
ps: motor je tam original setový Himax C2830-1100 a aj regl.

Re: EasyStar II

Napsal: pon 23.04.2012 14:46
od midolek
Nevíte jaká je použitá (obrácená) sklopná vrtule? Chtěl bych použít u FloaterJeta, lépe by mohl plachtit - vrtule ho při vyšších rychlost dost brzdí (motorová brzda nestíhá)

Re: EasyStar II

Napsal: pon 23.04.2012 14:49
od RiMr
Vitaj Michale.
http://pelikandaniel.com/?sec=product&id=61880


Už by sis taky měl pořídit neco lepšího, furt s tým ozembůchem... :D

Re: EasyStar II

Napsal: pon 23.04.2012 15:27
od midolek
Čau Ríšo,
díky za tip, jak je to s listy? U toho nejsou přiloženy nejspíš přiloženy.
Jinak máš pravdu, zž by to chtělo něco jinýho...už je to nuda, doma mám pořád v rozsypu Z50tku. Na skládání není nějak času. Nejradši bych koupil nějakou šikovnou hotovku a lítal

Re: EasyStar II

Napsal: pon 23.04.2012 15:33
od RiMr
...vidím že jsi stále stejný "nečtenář" :D
http://ok-rimr.com/cs/jak-na-to/multiplex-easy-star-ii

Re: EasyStar II

Napsal: pon 23.04.2012 15:47
od midolek
nene tvoje stránky pravidelně navštěvuji....
sklopka 7x6 je k "raketovýmu" motoru co jsem namontoval neadekvátní...(http://rctimer.com/index.php?gOo=goods_ ... oductname=)
"7" se ani nevleze (Floatera)...to jsem už nednou zkoušel...
nyní mám 5,5x5 a i tak je to moc rychlé

Re: EasyStar II

Napsal: pon 23.04.2012 16:27
od RiMr
...tak to jo... :)
Tak prostě vyber nějaké Aeronauty co se ti tam vlezou a máš to...

Re: EasyStar II

Napsal: úte 24.04.2012 0:16
od Ticcino
Boberts píše:Veľká vďaka, presne takáto odpoveď ma zaujímala. :)
Ešte jednu otázočku: je mi jasné že pri väčšej hmotnosti bude treba držať vyššie otáčky motora, možno bude musieť ísť stále na max. Aká je pravdepodobnosť že mi zhorí motor alebo regulátor?
ps: motor je tam original setový Himax C2830-1100 a aj regl.


Pravděpodobnost, že by shořel motor je dost malá. Přece jen, jakési chlazení tam je.
Pravděpodobnost, že shoří regulátor je taktéž malá, ale tady bych se spíš obával přehřátí a vypnutí. Zejména, pokud je regulátor v trupu a nefouká kolem něj vzduch.

S Betou jsem onehdá létal v prudším větru. Boj skoro stále na plný plyn. Vydrželo to, ale po přistání se na regulátoru nedal udržet prst. Odhaduju 70°C. Což nebyl problém. Regulátor jsem uvařil na jiném éru (soudím podle spečeného EPP). Po tom, co mi to spadlo a trošku zchladlo, to opět začalo fungovat.

Takže, u ES, bych se létání pod plynem nebál. Ale pokud bych měl létat stále v oblasti kolem maximálního výkonu, snažil bych se nějakým způsobem zlepšit chlazení regulátoru. Ať větším chladičem nebo vystrčením regulátoru z trupu nebo vytvořením nějakého vhodného chladícího kanálu. Samotná díra na čumáku nestačí. Musela by být díra ještě někde vzadu, aby vzduch mohl proudit.

Jak jsem psal, záleží, jak moc letadlu naložíš. Jedna malá kamerka navíc není vůbec problém. Ale riskovat několikatisícovou výbavu, kvůli ztrátě ovladatelnosti, to bych si rozmyslel.

Re: EasyStar II

Napsal: pát 27.04.2012 23:13
od PsychX
tak dneska mi prisli konecne veci z HK, a dal som svojho Easyho dokopy. trvalo to sice 3,5 hodiny ale snad je vsetko v poriadku. Zajtra ma teda caka zalet na letisku tak mi drzte päste. ak sa mi podari aj nejake video tak bude aj to.

Re: EasyStar II

Napsal: pon 30.04.2012 9:29
od Borek
Boberts píše:tiež riešim upevnenie krídel k trupu páskou, po tých pádoch čo som mal zo začiatku, majú krídla už docela velkú vôlu v tom výreze.
Ja by som sa chcel spýtať, či môžem dať na ESII kameru o hmotnosti 190 gr. + predpokladám nejaké dováženie na chvost takže by mohlo celkovo pribudnúť možno aj 240 gr. Bude schopný ESII s takouto záťažou vôbec letieť?

Mám teda Bixler, ale je to dosto podobný letadlo: Lítám s GoPro HD vč. housingu, takže cca 170 g; nedovažuju, takže to je konečná nálož. Lítá to celkem bez problémů. Samozřejmě na letu se to projeví, ale použitelné to je.

Re: EasyStar II

Napsal: úte 01.05.2012 23:06
od Vaillante
1. Může mi prosím někdo doporučit motor s regulátorem pro ES II . přemýšlel jsem nad turnigy 2826 2200kV,ale na HK ho mají Backorder.podmínkou je,že musí být silný a musí být z HK.
2. OT:k tomuto motoru http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... r_45g.html ,byste dali alespon 40A regl,při použití na baby warbirda s vrtulí 8*6?

Re: EasyStar II

Napsal: čtv 03.05.2012 12:26
od Borek
Vaillante píše:1. Může mi prosím někdo doporučit motor s regulátorem pro ES II . přemýšlel jsem nad turnigy 2826 2200kV,ale na HK ho mají Backorder.podmínkou je,že musí být silný a musí být z HK.

Já ho mám v Bixlerovi a přijde mi silný až tak moc, že se skoro bojím dát plný plyn. Každopádně to dává prakticky kolmé stoupání (s vrtulí 6×4).

Re: EasyStar II

Napsal: čtv 03.05.2012 14:59
od Bumpy_SK