Stránka 12 z 14
Napsal: pát 04.03.2011 10:19
od larry3486
Ahojte Pegin pisal toto:
Ještě drobnost - nedaří se mi plynulým zvyšováním otáček vzlétnout, protože se před odlepením začne heli naklánět na nějakou stranu. Pokaždá jinam,ale nejčastěji dopředu. Musím trochu rozběhnout rotor a pak vzletnout na plným plyn. Potom se více méně zvedne kolmo. A taky se mi stává, že visí v konstatní výšce najednou začne sám stoupat.
Chcem Vas poprosit tych co to uz mate v rukach ci je mozne vobec s tymto vrtulnikom plynule kolmo vzlietnut samozrejme s pouzitim aktivnej pilotaze. A to iste plati o presnom pristati. Prosim nezaujimaju ma odpovede typu ze to nie je koaxial a podobne. Zatial co som skusal tak sa mi zda ze ked ho zo zaciatku mierne tlacim do naklonu do prava ale ked dosiahnu otacky urcity moment treba zase prehupnut klonenie do lava.
Viete niekto popisat elegantne kolme vzlietnutie? Povedzme v stvorci 100 x 100 cm?
Vdaka
Napsal: pát 04.03.2011 12:18
od Erich001
so 120 kou sa da kolmo vzlietnut vo stvorci 50 x 50 cm a to bez problemov a za bezvetria. aspon ja to viem.
Napsal: pát 04.03.2011 13:05
od Pegin
vzlétnout kolno vzhůru se víceméně dá. Ale je to o tom, že musím hlídat, aby mi nikam neutíkala. Když vzlétnu razantněji, tak jde celkem pěkně kolmo. To "utíkání" do stran mě rozčiluje z toho důvodu, že když heli visí, tak je defacto pořád na místě a tam vydrží sama (odložím vysílač) několik vteřin. Proto nechápu, že má problém udržet polohu rotoru a pádel při pomalém přidávání plynu.
Teď už se mi ale pár dní nevznáší. Využil jsem pěkného počasí a proletěl se venku a při pokusu o plynulý oblouk s bočním náklonem při výšca cca 1,5 m mi najednou v cestě vyrostla zeď a než jsem zareagoval, tak jsem ji trefil

(hlavní list, držák baterky, kabinka a problém s kontaktem na ocasním motorku)
Napsal: pát 04.03.2011 14:11
od Sefis8
larry3486 píše:...nedaří se mi plynulým zvyšováním otáček vzlétnout, protože se před odlepením začne heli naklánět na nějakou stranu. Pokaždá jinam,ale nejčastěji dopředu... ...je mozne vobec s vrtulnikom plynule kolmo vzlietnut samozrejme s pouzitim aktivnej pilotaze. A to iste plati o presnom pristati...
Vrtulnik pod sebou vytvara turbulencie. Ak je tesne nad zemou, su obzvlast chaoticke. Tiez pri zemi je prirodzene prudenie vzduchu turbulentnejsie ako v 1 metrovej vyske. Ak nic ine, tak toto urcite prispieva k jeho nestabilite. Podla velkosti vrtulniku to moze byt az do 100 cm nad zemou. pri Blade 120 SR sa to podla mna strati pri 30-40 cm (moj mSR ma tu hranicu okolo 30 cm).
Napsal: pon 30.05.2011 21:30
od eleven
Napsal: ned 19.06.2011 22:56
od amigo
blade120 píše:Finálny tuning Blade 120 SR
- kabínka EasyCopter XS (3 € oproti originálu za 15 €)
- podvozok T-REX 250 (6 € oproti 9 €)


Doporučujem, je to lacnejšie a odolnejšie než krehké originálne diely.
Ešte potrebujem nájsť lepšiu alternatívu pre batérie.
Ostatné diely už nie je potrebné nahrádzať, snáď len spevniť držiak batérie.
Original kabinka vydrzi urcite viac ako kabinka z EasyCopter XS

( odskusane) a da sa zohnat aj lacnejsie ako za 15€..
Re: BLADE 120 SR
Napsal: pát 16.09.2011 10:50
od mirkol
Ahoj,
Tak jsem si koupil BLADE 120, sim Phoenix a DX6i.
Zkoušel jsem to zatím jenom v simulátoru (vrťas jsem jen spároval a zkusil protočit rotor a vyzkoušel, zda správně funguje cyklika - jinak k němu mám zatím velký respekt

Simulátor funguje bez problémů, je tam přímo i BLADE 120, ale chtěl jsem se zeptat, co a jak v simulátoru nastavit, aby se to přiblížilo skutečnosti.
ZAtím jsem si ho jen zvětšil, na noťasu prd vidím, a zkoušel nastavení začátečník - pokročilý.
Případně - na jakých hodnotách začít a jak je s přibývajícími zkušenostmi posunovat nahoru.
Re: BLADE 120 SR
Napsal: sob 24.09.2011 16:32
od mirkol
Tak jinak. Poraďte, co nastavit v Phoenix 3.0 u tohoto vrtulníku aby se co nejvíc blížil reálu.
Např. stabilita visu 0% nebo 100% nebo někde mezi?
Jde mi to to, aby se choval co nejpodobněji, abych ho v reále hned nerozsekal.
Laboroval jsem jen se stabilitou ve visu, na nule nemám šanci(zatím) TAk jsem dal 200% a vždy, když jakžtakž zvládám, 10% uberu. a furt dokola.
Potřebuji vědět, kdy mám vytáhnout skutečnýho BLADE
děkuji
Re: BLADE 120 SR
Napsal: čtv 03.11.2011 18:22
od Cadfael
Já s ním lítám. 120SR v Phoenixu se skutečnému 120SR moc nepodobá a ani jsem nikdy nezkoušel ho tam zreálnit, jenom jsem dal "obtížnost" či jak se jmenuje na 100%. Ze začátku doporučuji naučit se s ním létat ve větším prostoru, jako hala atp. Moje zkušenost je, že je to docela hodný stroj, jenom má tendenci občas couvnout a pak začne opisovat oblouky které jsou dost nepříjemné a dost o velkém poloměru (cca pár metrů), dokud ho člověk nemá v ruce a neumí ho ukáznit někdy dost razantním hrábnutím do řízení. Prostě pozor, jak zvedne čumák nahoru, je potřeba mu ho okamžitě srazit a srovnat ho do roviny. Pokud je ve vodorovné poloze ve visu, je to hodný brouček a dá se s ním i pomalu obcházet pokoj. Hlavně pozor při startu, aby se nezaklonil, mě pomáhá dát trochu pohyb vpřed a doprava, ale hned nad zemí je třeba se vrátit s řízením do neutrálu. Ze začátku jsem se ho dost bál, ale teď už jsme kamarádi. Hlavně ze začátku potřebuješ hodně místa, dovede být divočák, a žádný vítr, s tím si moc neporadí.
Re: BLADE 120 SR
Napsal: čtv 10.11.2011 21:56
od fajntomik
Hledam nastave ovldace DX6i s bladem 120 sr. mel jsem ho uz jednou nastaveny ale s neznamych me duvodu se mi smazaly vsechny modely co jsem mel. pokud by si dal nedko tu pracy a hodil to sem moc by mi to pomohlo, mam to zhruba nastavene ale neni to furt ono, porad to de na lop.
diky
Re:
Napsal: úte 15.11.2011 12:04
od jihn
Sefis8 píše:larry3486 píše:...nedaří se mi plynulým zvyšováním otáček vzlétnout, protože se před odlepením začne heli naklánět na nějakou stranu. Pokaždá jinam,ale nejčastěji dopředu... ...je mozne vobec s vrtulnikom plynule kolmo vzlietnut samozrejme s pouzitim aktivnej pilotaze. A to iste plati o presnom pristati...
Vrtulnik pod sebou vytvara turbulencie. Ak je tesne nad zemou, su obzvlast chaoticke. Tiez pri zemi je prirodzene prudenie vzduchu turbulentnejsie ako v 1 metrovej vyske. Ak nic ine, tak toto urcite prispieva k jeho nestabilite. Podla velkosti vrtulniku to moze byt az do 100 cm nad zemou. pri Blade 120 SR sa to podla mna strati pri 30-40 cm (moj mSR ma tu hranicu okolo 30 cm).
přesně jak říkáš,
obecné pravidlo, největší turbulence jsou zhruba ve velikosti průměru rotoru- jak vertikálně od země, tak i do stran od překážek.
Při větší blízkosti od překážky- do boku se může stát že turbulnece "jakoby přitáhne" vrtulník právě do stěny.
Tohle prostě nejde obejít, lítání blízko stěny je o hubu.
Re: BLADE 120 SR
Napsal: pon 07.05.2012 15:35
od Alli25
Nevite, kde by se dala sehnat ta cervena varianta ve verzi BNF?
A nebo nejaky klon podobne velikosti, ktery by sel nabindovat na DX6i?
Re: BLADE 120 SR
Napsal: úte 24.07.2012 22:33
od Jiřík
Zdravím,
netuší někdo z uživatelů B120SR proč při rychlejším přidání plynu přidá i motor ocasu tak, že se vrtulník otáčí okolo své osy a stává se hůře říditelný. Po ubrání se zase zastabilizuje, přidám-li plyn pozvolně tak se problém s "ustřelováním" ocasu neprojevuje. Vrtulník používám 3/4 roku doma i venku, problém se objevil v poslední době. Díky za odpověď. J.
Re: BLADE 120 SR
Napsal: stř 25.07.2012 8:59
od kolaCZek
Jiřík: Na jakou stranu se toci hl, rotor a na jakou stranu se ocas otoci?

Pokud kazdy na jinou, tak vrtulka nestiha kompenzovat kroutak hl. rotoru. Pokud na stejnou, tak je tam mozna nejaky prehnany mix (na radiu?).
BLADE 120 SR
Napsal: stř 25.07.2012 22:05
od Jiřík
kolaCZek píše:Jiřík: Na jakou stranu se toci hl, rotor a na jakou stranu se ocas otoci?

Pokud kazdy na jinou, tak vrtulka nestiha kompenzovat kroutak hl. rotoru. Pokud na stejnou, tak je tam mozna nejaky prehnany mix (na radiu?).
Zdravím, každý na jinou-rotor po směru hodinových ručiček a ocas při přidání proti. Vrtulku pravidelně přihýbám. V nadtavení chybu nevidím. Nový zadní motor? Díky za info. J.