Moje začátky s heli....
To pkotatko: DObrý den.. Mohl bych se zeptat, jaký setup provozujete na mašince s pádly? Uhel nábehu listu, otáčky motoru + křivka, výchylky, a kolik by se mely listy natocit pri plném ELEV, mi to vychází 5 stupnu, pokud sem si to tedka nespletl s AILE, ale tam se natáčí pádla myslím, nemám tedka heli u sebe do víkendu.. Předem díky 
- gamer007
- Příspěvky: 1764
- Registrován: stř 08.10.2008 0:00
- Bydliště: Ustí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Kenny klopení a klonění mám správně, jen jsem to špatně napsal. Myslel jsem tím že když jsem na zádech čumákem ke mě, tak klonim křidélka do protisměru a ocasem k sobě po směru... Mám totiž zafixovaný myslim tady od kolegy pkotatka nebo trolla, že klonim hlavu z okna u auta a klopim kolečko s pískem
Jo couvání na zádech to je věc, na simu mi jdou skoro symetrický osmy, ale v reálu jsem zatím jen couval rovně a zkusil zatočit jednu zatáčku, pak hned ale zpátky na nohy, je to fakt k připosrání. Let na zádech po čumáku, docela koriguju. Tam mám zas pomůcku u mode1, že jdou páky směrovky a křidýlek proti sobě a při couvání jdou spolu...
Jo couvání na zádech to je věc, na simu mi jdou skoro symetrický osmy, ale v reálu jsem zatím jen couval rovně a zkusil zatočit jednu zatáčku, pak hned ale zpátky na nohy, je to fakt k připosrání. Let na zádech po čumáku, docela koriguju. Tam mám zas pomůcku u mode1, že jdou páky směrovky a křidýlek proti sobě a při couvání jdou spolu...
T-rex 600EFL, Prôtos 500, Miniprôtos, Solo Pro 180, Ansmann X2, Beatle110BS
Futaba T8FG,GT3C
Futaba T8FG,GT3C
Georg9 píše:To pkotatko: DObrý den.. Mohl bych se zeptat, jaký setup provozujete na mašince s pádly? Uhel nábehu listu, otáčky motoru + křivka, výchylky, a kolik by se mely listy natocit pri plném ELEV, mi to vychází 5 stupnu, pokud sem si to tedka nespletl s AILE, ale tam se natáčí pádla myslím, nemám tedka heli u sebe do víkendu.. Předem díky
Ahoj, poivej se sem, Novotny tam ma kompletni nastaveni pro 450 V2 co mas myslim i ty. http://www.rchelischool.com/?kam=setups.html
- pkotatko
- Příspěvky: 6687
- Registrován: sob 13.01.2007 0:00
- Bydliště: Berounsko
- Kontaktovat uživatele:
No já jsem zastánce co nejjednodušího nastavení.
Kolektiv +- 12°, křivka plynu 100,95,100, otáčky přes 3 tis.
Cyklické výchylky někde okolo 12° ( prostě max. co jde aby nikde nic nenaráželo ). Používám ale funkci "cyklic ring" ve vysílači. Pak jdou nastavit výchylky trochu víc. Jinak při plné výškovce a plných křidélkách už by to naráželo.
Letové režimy používám dva. Jeden pro let a jeden je autorotace. Jsou nastaveny naprosto stejně, jen autorotace mi vypne motor. U spalováku mám ještě jeden režim pro roztočení motoru. Nepoužívám žádné expa a pod. Jen vrtulku mám trochu staženou na rychlosti rotace. Cca 60%.
Nehledej v to žádnou vědu.
Kolektiv +- 12°, křivka plynu 100,95,100, otáčky přes 3 tis.
Cyklické výchylky někde okolo 12° ( prostě max. co jde aby nikde nic nenaráželo ). Používám ale funkci "cyklic ring" ve vysílači. Pak jdou nastavit výchylky trochu víc. Jinak při plné výškovce a plných křidélkách už by to naráželo.
Letové režimy používám dva. Jeden pro let a jeden je autorotace. Jsou nastaveny naprosto stejně, jen autorotace mi vypne motor. U spalováku mám ještě jeden režim pro roztočení motoru. Nepoužívám žádné expa a pod. Jen vrtulku mám trochu staženou na rychlosti rotace. Cca 60%.
Nehledej v to žádnou vědu.
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
- radek.domin
- Příspěvky: 436
- Registrován: sob 20.01.2007 0:00
- Bydliště: Praha 6
12° na cyklice? To je fakt brutální. Jinak souhlasím. Co nejjednodušší nastavení. Každá možnost jak něco přepnou je jenom riziko že na to zapomeneš. Ze začátku jsem měl třeba dvojí výchylky. Byla to chyba. Přesně pro to že je na to při lítání potřeba myslet.
Jinak to mám nastavený stejně. Mám regulátor, kterej neumí pomalej rozběh, tak používám normal mod pro rozběh motoru, ale hned jak se to roztočí, tak přepnu na idle-up a už to tak nechám. Jenom před přístáním zase přepnu do autorotace.
Jinak to mám nastavený stejně. Mám regulátor, kterej neumí pomalej rozběh, tak používám normal mod pro rozběh motoru, ale hned jak se to roztočí, tak přepnu na idle-up a už to tak nechám. Jenom před přístáním zase přepnu do autorotace.
pkotatko píše:No já jsem zastánce co nejjednodušího nastavení.
Kolektiv +- 12°, křivka plynu 100,95,100, otáčky přes 3 tis.
Cyklické výchylky někde okolo 12° ( prostě max. co jde aby nikde nic nenaráželo ). Používám ale funkci "cyklic ring" ve vysílači. Pak jdou nastavit výchylky trochu víc. Jinak při plné výškovce a plných křidélkách už by to naráželo.
Letové režimy používám dva. Jeden pro let a jeden je autorotace. Jsou nastaveny naprosto stejně, jen autorotace mi vypne motor. U spalováku mám ještě jeden režim pro roztočení motoru. Nepoužívám žádné expa a pod. Jen vrtulku mám trochu staženou na rychlosti rotace. Cca 60%.
Nehledej v to žádnou vědu.
Aha aha děkuji, tak už mi je jasné kde je asi zakopaný pes a to je tou novou funkcí na cyklice jak píšeš... Sem koukal na V2 od Berta Kammerera a nechápal jsem jak muze mít uplne dole cykliku a páky od serv jen v polovine moji mozné celkové dráhy smerem dolu (aby to nedrelo), takze jestli to chápu správne, tak ti to dovolí nastavit velký uhel nábehu listu a omezit výchylky, nebo obrácene v krajních kritických polohách ano? Ze pro to nemusíš složite napípat náky mix? Jinak díky za info tedy..
- pkotatko
- Příspěvky: 6687
- Registrován: sob 13.01.2007 0:00
- Bydliště: Berounsko
- Kontaktovat uživatele:
Nevím jestli je to přesně 12° na cyklice. Taky jsem psal " někde okolo ". Prostě maximum co to jde. Bohužel pádlovku už mám porozebranou a zabalenou v bedničce. Připravená na odvoz. Tak to nezměřím. Tohle jsem ale neměřil snad nikdy. Vždycky co to šlo. Jen pozor aby mechanika nikde v krajních polohách nenarážela.
Ta funkce swash ring ( nebo cyklic ring ) se chová tak, že klonění i klopení se pohybuje jakoby po kružnici. Jinak se pohybuje po čtverci a v max. společných výchylkách pak máš problém. Ne všechna radia tuto funkci mají. Bohužel.
Ta funkce swash ring ( nebo cyklic ring ) se chová tak, že klonění i klopení se pohybuje jakoby po kružnici. Jinak se pohybuje po čtverci a v max. společných výchylkách pak máš problém. Ne všechna radia tuto funkci mají. Bohužel.
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
pkotatko píše:Nevím jestli je to přesně 12° na cyklice. Taky jsem psal " někde okolo ". Prostě maximum co to jde. Bohužel pádlovku už mám porozebranou a zabalenou v bedničce. Připravená na odvoz. Tak to nezměřím. Tohle jsem ale neměřil snad nikdy. Vždycky co to šlo. Jen pozor aby mechanika nikde v krajních polohách nenarážela.
Ta funkce swash ring ( nebo cyklic ring ) se chová tak, že klonění i klopení se pohybuje jakoby po kružnici. Jinak se pohybuje po čtverci a v max. společných výchylkách pak máš problém. Ne všechna radia tuto funkci mají. Bohužel.
jj už sem googlil je to celkem vychytávka.. JInak myslíš ze je lepsí vetsí uhel listů a mensi vychylky, nez obrácene? A uz dám pokoj s blbými dotazy.. Melo by to být ve smyslu obratnosti stroje.. Díky moc jinak..
Taky v tom mam docela hokej...
Mame na vysilacich rozsahy serv a swash mixy, tyto dve nastaveni se navzajem ovlivnuji nebo ma nektere jakoby nadrazenou roli?
Beru to tak, ze kdyz nastavim rozsah serv tak pres tento rozsah se serva nedostanou i kdyz dam swash mix na maxima? Plati to, nebo to je nezavisle? Swash v procentech urcuje hodnotu oproti nastavenymu rozsahu serv nebo ebo je hodnota pevna a jen funkce rozsah serv swash zarazi jakmile se dostane na mezni hodnotu?
Pisu to asi dost nesrozumitelne, ale treba to nekdo pochopi.
Kdyby tu byl nekdo kdo nam to trosku osvetli, treba jen peti vetama tak by to bylo super, az ted zjistuju, ze mam hlavu nastavenou asi docela spatne... no ale lita to
Mame na vysilacich rozsahy serv a swash mixy, tyto dve nastaveni se navzajem ovlivnuji nebo ma nektere jakoby nadrazenou roli?
Beru to tak, ze kdyz nastavim rozsah serv tak pres tento rozsah se serva nedostanou i kdyz dam swash mix na maxima? Plati to, nebo to je nezavisle? Swash v procentech urcuje hodnotu oproti nastavenymu rozsahu serv nebo ebo je hodnota pevna a jen funkce rozsah serv swash zarazi jakmile se dostane na mezni hodnotu?
Pisu to asi dost nesrozumitelne, ale treba to nekdo pochopi.
Kdyby tu byl nekdo kdo nam to trosku osvetli, treba jen peti vetama tak by to bylo super, az ted zjistuju, ze mam hlavu nastavenou asi docela spatne... no ale lita to
- pkotatko
- Příspěvky: 6687
- Registrován: sob 13.01.2007 0:00
- Bydliště: Berounsko
- Kontaktovat uživatele:
Úhel listů, je dán několika základními parametry heliny, resp. pohonu, velikostí heli, váhou listů a hlavně pilotním uměním.
Pohon - jaký úhel ještě utáhne bez prudkého poklesu otáček. U Pročka třeba 11° motor neudusí, více jak 12° už ale jo.
Velikost heli, váha listů, ruce - dost důležité, protože se celkem úspěšně dá využívat kinetická energie nahromaděná v rotoru. Teda když se to umí.
Takže se dá využít třeba 13-14° ale krátkodobě. Třeba na takové ty zasekávačky. Když to ale pilot neumí tak to tam nechá dlouho, pohon to udusí, spadnou otáčky, heli se díky malé účinnosti vrtulky a velkému kroutícímu momentu rotoru začne otáčet a ........... Je zase co šroubkovat.
Dovolím si tvrdit, že 11° je až až. Je to víc o rukou.
Pohon - jaký úhel ještě utáhne bez prudkého poklesu otáček. U Pročka třeba 11° motor neudusí, více jak 12° už ale jo.
Velikost heli, váha listů, ruce - dost důležité, protože se celkem úspěšně dá využívat kinetická energie nahromaděná v rotoru. Teda když se to umí.
Dovolím si tvrdit, že 11° je až až. Je to víc o rukou.
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
psena píše:Taky v tom mam docela hokej...
Mame na vysilacich rozsahy serv a swash mixy, tyto dve nastaveni se navzajem ovlivnuji nebo ma nektere jakoby nadrazenou roli?
Beru to tak, ze kdyz nastavim rozsah serv tak pres tento rozsah se serva nedostanou i kdyz dam swash mix na maxima? Plati to, nebo to je nezavisle? Swash v procentech urcuje hodnotu oproti nastavenymu rozsahu serv nebo ebo je hodnota pevna a jen funkce rozsah serv swash zarazi jakmile se dostane na mezni hodnotu?
Pisu to asi dost nesrozumitelne, ale treba to nekdo pochopi.
Kdyby tu byl nekdo kdo nam to trosku osvetli, treba jen peti vetama tak by to bylo super, az ted zjistuju, ze mam hlavu nastavenou asi docela spatne... no ale lita to
Zdravíčko pane.. Když nastavím rozsahy na 100% a swash mix na 65 napřiklad a pákou na plný křidélka a výškovka sem nekde, když zvetsím swash pitch abych mel vetsí nábeh na listu, tak tím se vsechny serva posunou taky a pri plným kridelka výškovka sou i serva více vychýlené, takze já treba muzu nastavit vetsí nábeh na listu ale musím ubrat na kridélka a výškovku... Jinak mi to drhne.. Ale zkusím si to nák pošpekulovat s mixem asik... Jinak promin, jestli ti je toto k ničemu
- pkotatko
- Příspěvky: 6687
- Registrován: sob 13.01.2007 0:00
- Bydliště: Berounsko
- Kontaktovat uživatele:
Ve swash mixu si nejprve nastavíš pitch a hodnotu kterou chceš mít a pak si teprve donastavíš výchylky cykliky.
Swash mix ti jede v procentech max. výchylky ATV. To znamená, max výchylka serva je 100% v ATV. Swash pitch je nastaven kupříkladu na 50%. Takže servo vykoná jen půlku celkové dráhy. Protože třeba při max kolektivu je ještě potřeba mít rezervu pro cyklickou výchylku.
Procenta ve swash mixu ti udávají kolik servo pojede z celkové dráhy nastavené v ATV.
Snad je to srozumitelné.
Swash mix ti jede v procentech max. výchylky ATV. To znamená, max výchylka serva je 100% v ATV. Swash pitch je nastaven kupříkladu na 50%. Takže servo vykoná jen půlku celkové dráhy. Protože třeba při max kolektivu je ještě potřeba mít rezervu pro cyklickou výchylku.
Procenta ve swash mixu ti udávají kolik servo pojede z celkové dráhy nastavené v ATV.
Snad je to srozumitelné.
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Clovece, tohle jsem si taky celou dobu myslel nez jsem narazil na to ze treba "Spektrumaci" maji hodnoty ve swash mixu docela vysoky, zatimco "Futabaci" maji spise mensi.pkotatko píše:Swash mix ti jede v procentech max. výchylky ATV.
(pravda, "pruzkum" se tykal pouze MiniTitanu v podobnych setupech. U nej nebyl problem najit Spektrum s hodnotami 60-70, zatimco u Futaby nekde okolo 35-40. Je jasny ze co heli, to original, ale tenhle rozdil je fakt velky. Pritom oba tabory to meli mit nastavene na maximum co mechanika dovoli a pitch v rozmezi cca -+10°)
[i]MiniTitan[/i]
[i]Futaba T7C[/i]
[url=xmpp://kmarty@jabber.bluetone.cz][img]http://jabber.bluetone.cz/status/kmarty-phpbb.gif[/img][/url]
[i]Futaba T7C[/i]
[url=xmpp://kmarty@jabber.bluetone.cz][img]http://jabber.bluetone.cz/status/kmarty-phpbb.gif[/img][/url]