Hitec AURORA-9

Všechno co souvisí s modelářskými vysílači, výběr, programování, napájení
Zamčeno
Zpráva
Autor
vlr
Příspěvky: 12
Registrován: pát 25.11.2011 20:57

Re: Hitec AURORA-9

#1546 Příspěvek od vlr »

Nejde mi přenést nastavení modelů z A do PC. Nainstaloval jsem nejnovější SW HP-22 (1.1), v A mám SW 1.07. Vypadá to, že z A se stáhnou data do PC, ale potom už mi nenaběhne dialog (nebo ho nejsem schopen otevřít) v kterém bych zvolil adresář a uložil soubor*.set. PC má XP.
Nevíte kde může být chyba?
vlr
Příspěvky: 12
Registrován: pát 25.11.2011 20:57

Re: Hitec AURORA-9

#1547 Příspěvek od vlr »

Má už někdo stanici HTS-SS Blue Electric?
Zajímalo by mne, jestli umí telemetrie (SW) počítat odebraný náboj z accu.
Uživatelský avatar
Peppy
Příspěvky: 2355
Registrován: úte 27.05.2008 0:00
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Hitec AURORA-9

#1548 Příspěvek od Peppy »

Ja o nej uvazujem, ale aspon co viem tak bohuzial sa neda nastavit alarm na spotrebovanu kapacitu, ale je to len otazka SW vo vysielacke, tak snad v dalsom update
EXTRA MX,EF extra 300 78"
http://adamweinzettl.webnode.sk/
Uživatelský avatar
Woita
Příspěvky: 7225
Registrován: sob 09.07.2011 0:00
Bydliště: Písek, ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Hitec AURORA-9

#1549 Příspěvek od Woita »

Peppy píše:Ja o nej uvazujem, ale aspon co viem tak bohuzial sa neda nastavit alarm na spotrebovanu kapacitu, ale je to len otazka SW vo vysielacke, tak snad v dalsom update

Alarm se dá nastavit na napětí baterie, kapacitou si nemůžeš být jistý (závisí na teplotě a dalších vlivech a taky nevíš, jakou kapacitu máš právě v baterii. Musel by sis jí nějak zaznamenávat, např. když střídáš během leteckého dne více modelů, tak bys stejně nevěděl, jaká kapacita ti zbývá). Kdežto napětí vidíš přesně, a to vypovídá o aktuálním stavu aku. Takže radím používej napětí místo kapacity (alarm např. při 10V, jestli chceš jistotu 8) nebo třeba 9V jestli chceš být drsný :evil:. Já používám alarm při 9,6V (tj. 3,2V/článek). Funguje to krásně, pokud začne pípat a já neposlechnu a letím dál, tak cca za minutu mi regulátor začne omezovat motor (ten omezuje při 9V). Pak mám pár desítek vteřin na přistání, protože pak regulátor motor odpojí úplně. U větroně se to dá vydržet a ješte v pohodě doklouzat, přijímač a serva stále poslouchají.
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz
Uživatelský avatar
coro
Příspěvky: 9047
Registrován: úte 09.05.2006 0:00
Bydliště: Bratislava dnv SK

Re: Hitec AURORA-9

#1550 Příspěvek od coro »

Woita píše:....
Alarm se dá nastavit na napětí baterie, kapacitou si nemůžeš být jistý (závisí na teplotě a dalších vlivech a taky nevíš, jakou kapacitu máš právě v baterii. .......

:twisted:
Ak tomu fakt veríš, skús si zistiť nejaké informácie zo zdrojov nezaťažených Hitec marketingom.

A radím Ti to urobiť skorej, než začneš používať niektoré moderné Lipolky - držia takmer konštantné napätie a potom zhasnú ako keď skape spalovák... a vybitie do 3V vydržia niekoľko krát a zdochnú na to.
Rozumnejšie je nastaviť alarm po nejakých cca 1700mAh pre nejaké neurčité 2200mAh sady ktoré majú podobný rozmer pre daný model (predpokladá sa že nastavenie je pre každý zvolený model iné), a aj keby bola jedna stará, jedna stredná a tretia supermoderná, stále by to odpískalo so správnou rezervou.
Uživatelský avatar
Woita
Příspěvky: 7225
Registrován: sob 09.07.2011 0:00
Bydliště: Písek, ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Hitec AURORA-9

#1551 Příspěvek od Woita »

Jameson píše:Nie je to hlúposť a neporuší tým nič - jednoducho nahradí všesmerovú anténu sektorovou. Dosah tak cca strojnásobí bez nutnosti zmeny výkonu vysielania. To je to pozitívnejšie. No ja osobne by som do toho nešiel - riziko poškodenia tx modulu a už spomínané zanesenie ďalšieho sporného bodu do rádia by mi za to nestálo. Preto ak môžem poradiť, ja by som kúpil z DE warehouse Turnigy 9x a vrazil do toho Frsky modul aj s hentou anténou. Dosah budeš mať slušný a cenovo možno neprekročíš hodnotu TX modulu do Aurory... A, samozrejme, nedotknutú Auroru by som si nechal na serióznejšie využitie ;-)

V seriovém provedení Aurora9 + Optima6 Lite jsem s malým elektroletem létal na vzdálenost cca 2 km (na hranici viditelnosti, chvílemi až za ní) bez známky ztráty signálu, vše fungovalo perfektně. Toto už si asi nikdy netroufnu, ani jsem na modelu neměl cedulku s tel. číslem. Řekl bych, že další zvyšování dosahu netřeba? Polovina vzdálenosti byla nad loukou a polovina nad městem.

k Pelikánovi jsem dnes poslal e-mail (a požádal jsem o předání tohoto nápadu k Hitecu) zhruba s tímto obsahem(zkráceno):
------------------
Radiový čip použitý ve vf modulu AFHSS je TI CC2500. Tento čip tak jako řada jiných čipů pro WiFi má zabudovanou schopnost předávat RSSI (Received Signal Strength Indication), tuto informaci má v registru. Procesor vf modulu toto informaci může snadno získat přes SPI a může ji předat procesoru Aurory, který ji může zobrazit na displeji.

Při dobré vůli by se toto dalo v Hitecu realizovat, a to s nevelkým úsilím. Jsem si jistý, že pro dálkové lety by to byla vysoce ceněná vlastnost, jakož i při hledání ztraceného modelu podle síly signálu...
------------------

A na rcgroups.com má Hitec Wishlist, tam jsem jako přání také napsal to měření síly signálu:
http://www.rcgroups.com/forums/showthre ... 80&page=46
(je to tam zatím jako poslední přání)

Počítám, že kdybychom měli přehled o síle signálu, měli bychom o bezpečném dosahu přesnou představu.
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz
Uživatelský avatar
Peppy
Příspěvky: 2355
Registrován: úte 27.05.2008 0:00
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Hitec AURORA-9

#1552 Příspěvek od Peppy »

coro píše:
Woita píše:....
Alarm se dá nastavit na napětí baterie, kapacitou si nemůžeš být jistý (závisí na teplotě a dalších vlivech a taky nevíš, jakou kapacitu máš právě v baterii. .......

:twisted:
Ak tomu fakt veríš, skús si zistiť nejaké informácie zo zdrojov nezaťažených Hitec marketingom.

A radím Ti to urobiť skorej, než začneš používať niektoré moderné Lipolky - držia takmer konštantné napätie a potom zhasnú ako keď skape spalovák... a vybitie do 3V vydržia niekoľko krát a zdochnú na to.
Rozumnejšie je nastaviť alarm po nejakých cca 1700mAh pre nejaké neurčité 2200mAh sady ktoré majú podobný rozmer pre daný model (predpokladá sa že nastavenie je pre každý zvolený model iné), a aj keby bola jedna stará, jedna stredná a tretia supermoderná, stále by to odpískalo so správnou rezervou.


140% suhlas.... napatie nevypoveda o nicom, pri zatazi mas uplne ine ako ked je baterka v klude. Ak si nastavis alarm na 3500 pri 4000mAh baterkach, tak ci je zima , ci je leto, je to spolahlivejsie ako napatie. Ked ku koncu casovaca chcem dat stupak z visu, tak vysielacka uz pipa, lebo to klesne pod nastavenu hranicu, ale este mam daku pol minutku casu, a po pristati mam spotrebovanych u mna klasickych +-3600mAh z 4000, a keby som sa riadil podla napatia, tak zbytocne si ukrojim let (ale mam nastaveny alarm na napatie, kedze je to vstavana funkcia, keby som si to mal dokupovat tak 100x radsej si kupim prudovy senzor )
EXTRA MX,EF extra 300 78"
http://adamweinzettl.webnode.sk/
Uživatelský avatar
Woita
Příspěvky: 7225
Registrován: sob 09.07.2011 0:00
Bydliště: Písek, ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Hitec AURORA-9

#1553 Příspěvek od Woita »

A radím Ti to urobiť skorej, než začneš používať niektoré moderné Lipolky - držia takmer konštantné napätie a potom zhasnú ako keď skape spalovák... a vybitie do 3V vydržia niekoľko krát a zdochnú na to.
Rozumnejšie je nastaviť alarm po nejakých cca 1700mAh pre nejaké neurčité 2200mAh sady ktoré majú podobný rozmer pre daný model (predpokladá sa že nastavenie je pre každý zvolený model iné), a aj keby bola jedna stará, jedna stredná a tretia supermoderná, stále by to odpískalo so správnou rezervou.[/quote]

140% suhlas.... napatie nevypoveda o nicom, pri zatazi mas uplne ine ako ked je baterka v klude. Ak si nastavis alarm na 3500 pri 4000mAh baterkach, tak ci je zima , ci je leto, je to spolahlivejsie ako napatie. Ked ku koncu casovaca chcem dat stupak z visu, tak vysielacka uz pipa, lebo to klesne pod nastavenu hranicu, ale este mam daku pol minutku casu, a po pristati mam spotrebovanych u mna klasickych +-3600mAh z 4000, a keby som sa riadil podla napatia, tak zbytocne si ukrojim let (ale mam nastaveny alarm na napatie, kedze je to vstavana funkcia, keby som si to mal dokupovat tak 100x radsej si kupim prudovy senzor )[/quote]

Ano, u vrtulníků nebo jiných proudově náročných letounů určitě bude ta kapacita lepší, já používám to napětí pro létání s větroni a tam je to na 100% vyhovující. Pokud napětí klesne, už moc nemotoruju a je to. Samozřejmě v tu chvíli už bych nemohl s vrtulníkem rasantně stoupat. Ale zase není pravda, že napětí nevypovídá o ničem. Asi si udělám laboratorní cvičení a dám sem nějaký graf vybíjení baterie. To napětí bude jistě o něčem vypovídat.
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz
Uživatelský avatar
coro
Příspěvky: 9047
Registrován: úte 09.05.2006 0:00
Bydliště: Bratislava dnv SK

Re: Hitec AURORA-9

#1554 Příspěvek od coro »

Píše sa že sa nemá vybíjať pod 80 percent, tak ešte zareagujem že to pre
4000mAh sadu znamená 3200mAh - lebo 20% je 800mAh.
Takže úplne paranoické nastavenie alarmu je pre takú baterku už 3000, s tým že tých 200 si ešte vylieta pri návrate k letisku a pristávaní..
Totiž to je ten podstatný rozdiel, že alarm na základe minutej kapacity NEVYPNE motor, a dovolí slušne sa vrátiť, alebo opakovať priblíženie aj niekoľko krát.
A pri tak veľkej rezerve, už je fakt jedno že sa kapacita v zime alebo s vekom sady trochu zníži.
Uživatelský avatar
Woita
Příspěvky: 7225
Registrován: sob 09.07.2011 0:00
Bydliště: Písek, ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Hitec AURORA-9

#1555 Příspěvek od Woita »

Souhlas, alarm na základě vyčerpané kapacity nevypne motor, ale ani alarm na základě poklesu napětí nevypne motor.
Pokud nastavím alarm na 10V, tak se také mohu vrátit na letiště pod plným motorem, a to i na několikrát. Toto je fakt, takto to používám.
Jde spíše o to, jestli je křivka napětí/čas aspň trochu lineární - a to hlavně v oblasti kolem konce kapacity. Pokud je, dá se docela dobře podle napětí sledovat blížící se konec kapacity. Pokud je tato křivka na konci příliš nelineární (tj. padne dolů bez předchozího pozvolného klesání, pak je hlídání podle napětí skutečně nebezpečné.

Udělám to měření a uvidíme. Zkusím změřit baterie Hyperion, VTEC-LRP, a pak nějaké obyčejnější - Turnigy nano a Zippy. Tyto mám k dispozici. Možná že čím modernější baterie, tím bude ten pokles prudší a tím také nebezpečnější pro alarm na základě hlídání napětí.

Každopádně křivka kapacita/čas je přesně lineární, tam není co řešit, v tomto je skutečně bezpečná. Nebezpečí této metody spočívá jedině v tom, že kapacitu musím na začátku znát. Souhlas?
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz
Uživatelský avatar
Woita
Příspěvky: 7225
Registrován: sob 09.07.2011 0:00
Bydliště: Písek, ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Hitec AURORA-9

#1556 Příspěvek od Woita »

Ahoj všichni,
tak jsem udělal to měření, co jsem sliboval. Použil jsem dvě baterie: Jednu obyčejnou Turnigy 1600 3S a jednu lepší LRP 950 3s. Obě jsem měl uložené na zimu, tj. nabité jen zčásti na Storage napětí. Takže jsem je obě nejdříve vybil a nabil do nich potom jen určitou, ne plnou kapacitu. Pro účely našeho pokusu (měřené vybíjení) by plná kapacita byla zbytečná, jedná se tady hlavně o chování na konci kapacity. Z grafů je vše jasné. Ještě mohu změřit úlně novou Hyperionku EX G3, ta má tuším povolené vybíjení až 90C, to už by měla být dobrá baterka, tak by mě zajímalo, jak ostré bude mít to "kolínko" na konci. Zatím z těch grafů vidím, že pokud bych nastavil alarm na 11,0 V při zátěži, tak bych měl vždycky mít zálohu pro spolehlivý návrat pod plynem.
Jak už jsem psal, lítám hlavně s (motorovými) větroni, a tam mám nastaveno tuším 9,6V, protože vracet se mohu vždy už s měkkým plynem nebo bez něj. Nikdy mě to nezklamalo a domů se pokaždé vracím se vzorově vybitými baterkami okolo 3,3V/článek. Jestli seberu sílu, tak sem dám ještě měření té Hyperionky (je to otrava sedět u vybíječky a zaznamenávat hodnoty).
Přílohy
Vybíjení LiPol Turnigy 1600.xls
(19 KiB) Staženo 81 x
Vybíjení LiPol LRP 950.xls
(28 KiB) Staženo 89 x
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz
Uživatelský avatar
Woita
Příspěvky: 7225
Registrován: sob 09.07.2011 0:00
Bydliště: Písek, ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Hitec AURORA-9

#1557 Příspěvek od Woita »

Tak jsem změřil tu Hyperionku. Vypadá to, že baterky vychází všechny stejně, co se týká vybíjecí křivky. Zase mi vyšlo, že pokud bych chtěl při vybíjení v ní nechat na konci tak 20% kapacity, stačí nastavit alarm na napětí 11V (Viz přiložený soubor). Vidím, že si budu muset opravit názor - měl jsem na Auroře nastavený alarm na 9,6 nebo někdy na 10V, budu to muset trochu posunout, dám tam tak 10,6V. Na motorák by to chtělo ještě víc, tak těch 11V?
Přílohy
Vybíjení LiPol Hyperion EX 1100.xls
(30 KiB) Staženo 71 x
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz
Uživatelský avatar
Homer.Simpson
Příspěvky: 913
Registrován: sob 15.05.2010 0:00
Bydliště: SK

Re: Hitec AURORA-9

#1558 Příspěvek od Homer.Simpson »

Caute, neviete mi poradit ako dostat screenshot z obrazovky?(nie PC, ale Aurory :mrgreen: )
Futaba T-14MZ,Proxima II,Skywalker EPO,DJI F450 + NAZA M V2 + H3-2D,Tricopter
vlr
Příspěvky: 12
Registrován: pát 25.11.2011 20:57

Re: Hitec AURORA-9

#1559 Příspěvek od vlr »

Já lítám A123 na čas. Na napětí létat nejde, protože vybíjecí křivka je plochá a signalizace nastane až v koleně. Koukal jsem na RC groups a tam je opravdu na wishlistu žádost o možnost měření kapacity. Předpokládám, že je to SW záležitost a realizace je čistě na Hitecu. Rovněž předpokládám, že varování bude programovatelné pro každý model zvlášť. Pro mne je to na telemetrii asi nejčastěji využitelná funkce.
Uživatelský avatar
mijou
Příspěvky: 264
Registrován: úte 26.02.2008 0:00
Bydliště: Praha východ - Měšice

Re: Hitec AURORA-9

#1560 Příspěvek od mijou »

No neviem, ked som dnes zistil kolko meskaju stopky na aurore tak pochybujem o nejakej presnosti merania kapacity, ale bolo by to fajn :D
Zamčeno

Zpět na „Vysílače“