Stránka 11 z 14
Re: Solo PRO 180 3G
Napsal: pon 07.05.2012 15:21
od pavel123
Zdravím,
přečetl jsem celou diskuzi o Solu 180 a zaráží mě nedostupnost ND.
Já jsem začal s touto velikostí heli asi před rokem a od heli vlastní konstrukce osazené Microbeastem a přijímačem Futaba - zmínil jsem se o tom už v diskuzi o gyru Tarot ZYX - jsem nakonec dospěl k tomu, že mám vysílač Walkera Devo 6 a heli opět vlastní konstrukce, ale tentokrát s použitím rotorové hlavy z Walkery v120d02s.
Solo Pro 180 nemám, takže nemůžu přímo nic porovnat, jen reaguju na tuto diskuzi.
Myslím že 2x tu byl dotaz na to, jestli vysílač Nine Eagles má paměť pro modely - vysílače Walkera Devo mají pamět pro 15 modelů, mají 3 předvolby plynu + autorotaci a sedmibodové křivky plynu a kolektivu pro všechny 4 režimy. Přijímače walkera mají možnost nastavení zisku gyr na cykliku. Náhradní díly jsou dostupné na řadě asijských i amerických eshopech, dodací lhůta je různá, ale mám vytypované ty, kde dodací lhůta nepřekračuje 7 - 10 dnů a poštovné se pohybuje kolem 5 -7 usd.
Re: Solo PRO 180 3G
Napsal: pon 07.05.2012 15:23
od pavel123
Dodávám, že ND díly na Walkeru v120d02s, popřípadě jiné ve velikosti 100 a 120 jsou dostupné i v některých českých obchodech.
Re: Solo PRO 180 3G
Napsal: pon 10.09.2012 15:59
od prochel
tak konečně dorazily nějaký díly na 180 tak jsem mohl porovnat letový rozdíl 180 a blade 130 [album]1783[/album]
a bohužel musím říc že se mi líp lítá z bladíkem možná jde jen o pocit .....
Re: Solo PRO 180 3G
Napsal: pon 04.02.2013 17:40
od Gajdy
tak jak s postupem času vidíte své skušenosti s tímto vrťasem? Vypada poměrně slibně po tom co jsem zde početl....
Re: Solo PRO 180 3G
Napsal: úte 05.02.2013 22:42
od Kardam
Mam taky tento vrtulnik a taky mam problem, ze strasne tahne dozadu, pokud je deska cykliky rovne. Vyresil jsem to zmenou delky tahla, takze pred startem je deska cykliky hodne nakrivo, ale po zvletnuti a viseni je vrtulnik naprosto stabilni, nikam netahne a kdyz si zavisim u obliceje tak je jasne vydet, ze je deska cykliky naprosto rovne. Po pristani je zase nakrivo. Kdyz odpojim motor a jezdim cyklikou na sucho, tak je stale krive. Jak je tohle mozne?
A je lepsi to vyresit upravenim delky tahla nebo to pri kazdem letu trimovat? Subtrimy nefungujou

pokud mam desku takhle krive, tak nezmerim uhel listu.
Re: Solo PRO 180 3G
Napsal: pon 11.02.2013 15:21
od Gajdy
zkoušeli jste někdo jak je to s tim simulátorem?Jde to s tou vysílačkou?
Re: Solo PRO 180 3G
Napsal: pon 11.02.2013 20:57
od jakotlik
Kardam píše:Mam taky tento vrtulnik a taky mam problem, ze strasne tahne dozadu, pokud je deska cykliky rovne. Vyresil jsem to zmenou delky tahla, takze pred startem je deska cykliky hodne nakrivo, ale po zvletnuti a viseni je vrtulnik naprosto stabilni, nikam netahne a kdyz si zavisim u obliceje tak je jasne vydet, ze je deska cykliky naprosto rovne. Po pristani je zase nakrivo. Kdyz odpojim motor a jezdim cyklikou na sucho, tak je stale krive. Jak je tohle mozne?
A je lepsi to vyresit upravenim delky tahla nebo to pri kazdem letu trimovat? Subtrimy nefungujou

pokud mam desku takhle krive, tak nezmerim uhel listu.
Dělá mi to taky. Trochu jsem odlechčil ocas bo to bylo těžké na vrtulku, pomohlo to ale ne moc. Ty jsi normálně zadní táhlo prodloužil ?
Re: Solo PRO 180 3G
Napsal: pon 11.02.2013 23:10
od Kardam
jakotlik píše:Kardam píše:Mam taky tento vrtulnik a taky mam problem, ze strasne tahne dozadu, pokud je deska cykliky rovne. Vyresil jsem to zmenou delky tahla, takze pred startem je deska cykliky hodne nakrivo, ale po zvletnuti a viseni je vrtulnik naprosto stabilni, nikam netahne a kdyz si zavisim u obliceje tak je jasne vydet, ze je deska cykliky naprosto rovne. Po pristani je zase nakrivo. Kdyz odpojim motor a jezdim cyklikou na sucho, tak je stale krive. Jak je tohle mozne?
A je lepsi to vyresit upravenim delky tahla nebo to pri kazdem letu trimovat? Subtrimy nefungujou

pokud mam desku takhle krive, tak nezmerim uhel listu.
Dělá mi to taky. Trochu jsem odlechčil ocas bo to bylo těžké na vrtulku, pomohlo to ale ne moc. Ty jsi normálně zadní táhlo prodloužil ?
Jo prodlouzil a o hodne, ale nakonec jsem si pohral s pakama od serv a hodne se to zlepsilo. Skoda jen, ze nefungujou subtrimy, aby to bylo dokonaly. Jak jsi odlehcil ocas?
Re: Solo PRO 180 3G
Napsal: úte 12.02.2013 5:55
od jakotlik
Dělá mi to taky. Trochu jsem odlechčil ocas bo to bylo těžké na vrtulku, pomohlo to ale ne moc. Ty jsi normálně zadní táhlo prodloužil ?[/quote]
Jo prodlouzil a o hodne, ale nakonec jsem si pohral s pakama od serv a hodne se to zlepsilo. Skoda jen, ze nefungujou subtrimy, aby to bylo dokonaly. Jak jsi odlehcil ocas?[/quote]
Tu jejich brutální ploutvičku jsem obrousil. Zůstala s ní jenom tyčka dolu na ochranu vrtulky.
Re: Solo PRO 180 3G
Napsal: ned 03.03.2013 23:18
od Kardam
Tak me pomohlo nalepit pod ploutvicku kousek spejle. Zadek se vice zvedne a dorovna vrtulnik do roviny, v ktere nebyl a po pripojeni baterie se nacte krasne v rovine a uz netahne dozadu, alespon ne znatelne

Začátky se Solo Pro 180, vibrace rotoru, poskakování...
Napsal: čtv 16.05.2013 0:46
od mkolar
Ahoj všem,
začínám s vrtulníkem této velikosti (mám 4ch koax a jednotorotor 4ch, koax a dávno sem měl a rosekal BladeCP s tím sem to vzdal a teď se zase namlsal mít něco lepšího než 4ch jednorotor a pořídíl sem toto) a potřeboval bych poradit, mám pořízený z bazaru a bohužel se nemůžu zbavit brutálních vybrací rotoru při souštění a při cca 30-50% plynu (nastavená hodnota exponenciality je 0). Zkoušel jsem startovat s křížem v původním stavu jak vrtas prisel, a než se vrtulník zvedl tak začal poskakovat, video zde:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3A-YCQNW1pU[/youtube]
Jednou jsem překonal poskakování přídáním plynu a pak vybrace zmizí a vrtulník se "vznesl", relativně v klidu sem poposkočil metr někam stranou pů metru nad zemí a pak sem to už nezkoušel, nepříde mi to rozhodně normální. Zjistil sem rozhodně nahlou příčnou hřídel a i unašeče se mi nezdály. Vyměnil jsem ozubené kolo, hlavní hřádel, příčnou hřídel, hlavu a unašeče a zdá se mi to stejné. S křížem to rozhodně poskakovalo úplně stejně jako na prvním videu, bez kříže to sice neposkakuje ale určitě to není v pohodě a nechci to zbytečně rosekat. Hlavně i s tou novou hlavou vidím že listy nemají stejnou stopu na konci listu tak o 4-6mm ale to je jen hrubý odhad. Napadají mě ještě ložiska, blbé nebo nevyvážené listy nebo ložiskové uložení, nemám zkušenosti tak nevím zda je to normální ale tady sem natočil video se zvukem ložisek:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=znBlH4GS2KA[/youtube]
Zdá se mi, ale možná je to u takhle malých normální že ložiska to mají dle zvuku v nižších otáčkách za sebou (pokud je dám samotná na hřídel tak mají relativně vůli, nevím jestli má být a nebo vůbec), v nižších otáčkách vydávají divné zvuky. Otázka je zda to může způsobit takové vibrace?
Listy rotoru se zdají být vyvážené, určitě né nějakými profi metodami a nástroji ale na žiletce mají těžiště na stejném místě. Nemám přesnou váhu (navážil sem 3g jeden list) nebo nějakou pomůcku. A nemám je nové tak neznám jejich historii, mám dva páry jeden údajně nový z Blade a starý originál a oba páry se chovají stejně.
Také by mě zajímalo jestli to nemůže být způsobeno špatným dotažením listů, ty se pokouším dotáhnout tak akorát

.. Listy nezadrhávají pokud s nima hýbu ale nepohnou se samovolně, narovnám je co to jde. (na tom prvním videu je mám utažené asi málo) ale zdá se mi že sou moc tenké a "packy" unašeče moc od sebe, hlavně u těch kovových. Po dotažení se packy sevřou tak snad to nevadí. Ale hlavně při spuštění rotoru to celé poskočí než se to dostane do nějakých otáček, dostane to takovej ošklivej kopanec to by se asi nemělo dít, to by mohlo odejít něco dalšího tímto stylem?
Udivuje mě, jak plastová tak i kovová rotorová hlava májí na hřídeli podle mě velkou vůli (bez zajišťovací osičky), zkoušel sem to na čtyřech hřídelích a všude to samé. Je to normální? I s osičkou se pořád hlava tak trošku hýbe, strašně málo, možná by to taky mohlo být tím?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ppFf8YTufS0[/youtube]
Předem moc děkuji za rady, pomoc a za Váš čas.
MK
Re: Solo PRO 180 3G
Napsal: čtv 16.05.2013 10:40
od Kardam
Může to dělat ta rozhozená stopa listů, 4-6 mm je dost. Pokud jsou listy vyvážené, tak to musiš vyladit délkou táhel co jdou od desky cykliky ke gripům. Klidně si to roztáčej v ruce držením za podvozek, a kontroluj a dotahuj či povoluj táhlo po pul otáčce, doku to nebude ok.
Jinak ty vůle na hlavě jsou podle mě normální.
Re: Solo PRO 180 3G
Napsal: čtv 16.05.2013 11:07
od mkolar
Kardam píše:...musiš vyladit délkou táhel co jdou od desky cykliky ke gripům.
a tyhle táhla nemusí mít nutně stejnou délku? Já než je nasadil tak sem je srovnával aby byly stejně dlouhá. Pokud má list stopu níž než ten druhý, tak dotahovat nebo povolovat? Děkuji
Re: Solo PRO 180 3G
Napsal: čtv 16.05.2013 14:18
od Kardam
Ja bych to zkusil takhle vyladit i za cenu, ze nebudou stejne dlouhe. Me jednou pomohlo je i vymenit. Jednou se mi po padu vytrhla ta tycka z ocka a i kdyz to slo nasroubovat zpet a zdalo se ze drzi, tak to tam cestovalo a menila se delka. Nebo muzou byt ocka vytahany.
Ja to zkousel vzdy pokus/omyl, ale asi bych zkusil u noze co je nize prodlouzit lanko.
Jinak takle podobne mi skakala 450ka, kdyz jsem mel lehoucce ohlou hlavni osu a bylo to poznat jen pri pohledu zblizka na ni se sundanou hlavou a roztocenym rotorem.
Re: Solo PRO 180 3G
Napsal: čtv 16.05.2013 14:28
od Kardam
Ale asi bych taky vymenil ten kamen hlavy, ta vule muze simulovat krivou hlavni osu a jelikoz si zkousel i jine osy, tak asi bude uz vymackanej. Prve jsem te spatne pochopil, myslel jsem jinou vuli a tuhle co ukazujes ja tam nemam.