Stránka 11 z 23
Z-50 elektro
Napsal: ned 27.09.2009 21:49
od Luky-plane
Ahoj,
k tomu můžu dodat pouze jedno - NÁDHERA. Krásné éro a šikovný pilot - dokonalá kombinace.
Luky-plane
Re: Z-50 elektro
Napsal: ned 27.09.2009 22:50
od JENDA01
morce77 píše:Zdravím borci a piloti 50-tek,
jak jsem sliboval, tak i plním, zde je krátké video se základní akrobacií:
http://www.youtube.com/watch?v=ZOHwMBEW96EVýše bylo tázáno na malé fígle a problémi 50-tky. Já osobně upozorňuji ne neduhy podvozku. 5ešení je v originálu dost nešťastné a hrozí vytržení od př. části uchycení, při prvním pohledu je to patrné. Tím jsem př. část uložení podvozku při stavbě pod motorovým krytem vystužil 1,5 mm překližkou a můžu říci, že nějaké to norší přistání už přišlo a zatím vše bez problémů. Dále překližka zasunutá do polovin křídel je asi dostačující pro normální létání, ale jistě né pro akrobacii. Já osobně jsem vlepil do žeber křídel smrkový nosník 4x2 mm a obě poloviny jsem zalepil do sebe a ještě prolepil zase nosníkem. Přes uložení serv křidélek to jde velmi dobře domáčknout a v celkové váze to není ani znát. Lépe vozit křídlo o rozpětí 1,6 m než rozbít tak nádherné letadlo. Dále jsem hlavní spoje, kolem podvozku, motorového lože, a prostoru pod kabinou vymazal epoxidem. Pro vyvážení letadla se velmi hodí baterie A123 (LIFE), které jsou těžké a perfektně sedí do trupu v motorové části, už jsem téměř nemusel dovažovat. Jediné na co se ještě chystám je od serva výškovky dát spojku a dát táhlo i na druhou polovinu výškovky. Zatím drží a zvládla již několik akrobatických letů, jen pozor na kolmé klesání a prudké vybírání dovodorovného letu. Jinak 50-ka zvládá velmi pěkně plochou vývrtku jak na zádech, tak i břichem dolů. Zatím létám na třílisté vrtuli, ale měl jsem i dvoulistou a k té se asi vrátím, neboť třílistá poměrně dost brzdí za letu na stažený plyn. Celkově letadlo hodnotím velmi dobře a letové vlastnosti jsou uspokojivé.
Pro bližší foto je možné se podívat na naše stránky tří šílenců do RC modelů:
http://www.rctymkh.estranky.cz/fotoalbu ... ong-model- Tak letu zdar.
Ahoj,
můžeš udat celkovou váhu letadla s těmi A 123 a kolik článků?, popřípadě foto umístění v trupu.
díky
Jenda
Napsal: pon 28.09.2009 1:24
od jarb
Až při dnešním druhém čtení této diskuze jsem v příspěvku
tomase_k strana 7 narazil na jeho stránky. Tam taky zajímavě a účelně řeší rozmístění A123 a navíc s lehoučkym RAYem...tak pro ty kdo ještě neviděli :
http://www.ok1uts.estranky.cz/clanky/z50l-haikong-model 
Napsal: pon 28.09.2009 14:50
od JENDA01
Ahoj,
docela by mě zajímalo co na to říká povozek. Jestli dobře počítám tak má v tý haubně dohromady asi 1kg zátěže.

To už by bylo skoro na malej benzínáček

Našel jsem NA NETU 17ccm benzíňáček v té samé váze

. Skoro mě to odrazuje od koupi jinak asi pěkného modelu. Ale
dělat z toho létající cihlu taky asi není to pravé ořechové.
Jenda
Z-50 elektro
Napsal: pon 28.09.2009 17:23
od morce77
Ahoj Jendo a všichni,
koukal jsem na uvedený odkaz pro uložení A123. Autor si pěkně vyhrál a pěkně to zadokumentoval. Jen bych se při tomto bál o podvozek a celkovou kostru kostky pro motorové lože, tam na 2P 5S je už slušná váha. Já mám 1P 6S. Váha tohoto paku je přesně 0,5 kg i s kabeláží. Mám je uloženy 2x3 a tento pak přesně pásne do prostoru vsunutí od kabiny až na přepážku u motorového lože. Mě osobně těžiště vyšlo na 112-114 mm od náběžné hrany. Letadlo při tomto letí přesně v horizontu jak v normálním letu tak i letu na zádech, vůbec nemusím sahat na výškovku. Motor jsem použil Turnigy 4260-500 a vrtuli zatím třílistou 15x8, ale budu dávat na zkoušku třílistou 12x8 nebo dvoulistou 14x7. 15x8 má odběr při max. 51 mAh, ale pozor na hodnotu pod 16,8 V, kdy LIFE jdou do kytek. Menší vrtule tomu pomůže a 14x7 bude tahat pomalu stejně. Se svým érem mám letovku 3,1 kg a můžu zaručit, že je to váha optimální. Létá skvěle jak v mírně silnějším větru, tak i pohodově nese (třílistá vrtule trochu brzdí, ale vypadá lépe

). Jak budu mít chvilku dám i foto uložení A123, tak i zpevnění podvozku (zde určitě udělat nějakou tu úpravu pro zpevnění).
Tak zatím.

Napsal: pon 28.09.2009 20:26
od JENDA01
Ahoj,
předem díky za ochotu .Chtěl bych se zeptat na jednu věc která mě furt nebere

.Tady se- Arnold- zmínil o váze letadla bez provozních komponentů -pouze drak-. Po součtu jeho jednotlivých vážení mi to vychází na cc-1540g. Kde se dá -utopit- dalších cc- 800g, když pominu
váhu 6x A 123 cc-460g.
váha draku--1540g
baterie--------460g
motor---------300g
další ?---------800g
------------------------
--------------3100g
díky
Jenda
Napsal: sob 03.10.2009 12:41
od Frysi
Zlín Z-50
Napsal: sob 03.10.2009 13:00
od hobit22
Ahoj.Tento model od haikongu mám již rok a jsem s ním velice spokojen.Ta větší verze má rozpětí 1600 mm.Koupil jsem ho u Kostky.Vůbec všechny modely o této firmy mají velice dobré letové vlastnosti.Mohu pouze doporučit
Napsal: sob 03.10.2009 17:51
od Frysi
Napsal: sob 03.10.2009 17:51
od Frysi
Zlín-50 v jiném kabátě.
Napsal: sob 03.10.2009 22:58
od Luky-plane
Frysi - co blbneš ?
Ahoj přátelé,
dnes jsem byl na Model Hobby a objevil jsem tam jednu zajímavost. Ve stánku firmy FliteWork visel Zlin 50 LX ve zbarvení Flying Bulls. To by samo o sobě nebylo nic zvláštního. Jenže on měl rozpětí 1612mm, délku 1403mm a konstrukcí se nápadně podobal tomu od Haikong Model. Takže to vypadá, že si naši kolegové z Rakouska poručili u Haikongu "našeho" Zlina v jiném kabátě.
http://www.flitework.at/page8.html
http://www.hoelleinshop.com/e-vendo.php ... 6p%3D34656
Luky-plane
Re: Zlín-50 v jiném kabátě.
Napsal: sob 03.10.2009 23:00
od arda1
Myslíš že to sem dal dvakrát?

Napsal: sob 03.10.2009 23:13
od Luky-plane
arda1 píše:Myslíš že to sem dal dvakrát?

Vždyť všechny poslední příspěvky od Frysiho jsou odkazy na videa, která ve foru už dávno byla.
Luky-plane
Napsal: ned 04.10.2009 13:38
od Frysi
Luky-plane píše:arda1 píše:Myslíš že to sem dal dvakrát?

Vždyť všechny poslední příspěvky od Frysiho jsou odkazy na videa, která ve foru už dávno byla.
Luky-plane
Stane se.Ale za zminku stoji porad.
katalog
Napsal: ned 04.10.2009 20:30
od Luky-plane
Tady je obrázek z katalogu.
Luky-plane