Stránka 2 z 2
Re: Je T9xV2 ještě použitelná v dnešní době?
Napsal: úte 09.03.2021 9:13
od prikrylm
... už dost mimo téma, ale když jsou ty hospody zavřené, tak kde se vykecat, žejo ...
BoŠ píše:... Za mě nejsou poměrové stopky potřeba.
Na druhou stranu realizace (v kódu) je tak jednoduchá a užitečná, že nechápu, proč nejsou všude. (Když jsem jednoduché proporcionální stopky dokázal dostat do FS-T6, musí to jít všude, kde nějaké stopky jsou.)
BoŠ píše:...Já mám většinou bezpečnou rezervu kolem dvou minut letu po okruhu letiště.
A i ta bezpečná rezerva se pak určuje lépe.

Re: Je T9xV2 ještě použitelná v dnešní době?
Napsal: úte 09.03.2021 9:32
od BoŠ
Takže k tématu:
Pokud vysílačka funguje, a dají se k ní pořídit přijímače, tak lze k řízení pro začátek určitě použít. Telemetrie pro létání není potřeba, výhodou jsou stopky spínané chodem motoru, pomocí kterých se dá poměrně jednoduše odhadnout stav pohonné baterie.
Pokud se tam dají nabastlit poměrové stopky, tak dle některých názorů je to fajn, dle mého nejsou potřebné.
Pro další pokročilejší létání lze později pořídit i nějakou novější soupravu s telemetrií, která se dá využít pro sledování spotřeby energie, případně sledování stavu baterie.
Tyto pomůcky umožní vyšší využití kapacity baterie, otázkou je, jestli není jednodušší provést více kratších letů s dobitím. Pokud ale člověk nemíní na ploše nabíjet, potom se můžou výše uvedené pomůcky dobře uplatnit.
Re: Je T9xV2 ještě použitelná v dnešní době?
Napsal: úte 09.03.2021 14:21
od Shorty
Víš co. Ono je to i o tom, s čím lítáš. Pokud bych lítal s Betou a velkou baterkou, budu lítat cca 20 min. A to většinou přistanu dřív protože se mi zdá, že už jsem si polítal dost.
Ovšem, když letím s Delfínem, kde letím část na 1/2 - 3/4 plynu a mezi tím pár obratů na plnej plyn, poletím s menší rezervou na přistání cca 5 min. Pokud bych nechával ,,tvojí" rezervu a k tomu bez poměru, letěl bych tak 2-2,5 min. Takže bych vlastně odstartoval, obletěl letiště a šel na přistání. Během letu mi tel. hlásí pokles na 3,6 V při plným plynu. A podle poměrovýho času po těch 5 min mám po přistání a odpočinutí tak 3,8-3,7 V, což je ta rezerva. Mohl bych to ještě chvíli možná dojit, ale nerad lítám na doraz.
A teď mi řekni jak bys s normálníma stopkama určil, jak dlouho letět, když každej let má jiný letový fáze. Jednou víc pod plynem, jednou pomalu.
Re: Je T9xV2 ještě použitelná v dnešní době?
Napsal: úte 09.03.2021 15:26
od BoŠ
Shorty píše:Víš co. Ono je to i o tom, s čím lítáš. Pokud bych lítal s Betou a velkou baterkou, budu lítat cca 20 min. A to většinou přistanu dřív protože se mi zdá, že už jsem si polítal dost.
Ovšem, když letím s Delfínem, kde letím část na 1/2 - 3/4 plynu a mezi tím pár obratů na plnej plyn, poletím s menší rezervou na přistání cca 5 min. Pokud bych nechával ,,tvojí" rezervu a k tomu bez poměru, letěl bych tak 2-2,5 min. Takže bych vlastně odstartoval, obletěl letiště a šel na přistání. Během letu mi tel. hlásí pokles na 3,6 V při plným plynu. A podle poměrovýho času po těch 5 min mám po přistání a odpočinutí tak 3,8-3,7 V, což je ta rezerva. Mohl bych to ještě chvíli možná dojit, ale nerad lítám na doraz.
A teď mi řekni jak bys s normálníma stopkama určil, jak dlouho letět, když každej let má jiný letový fáze. Jednou víc pod plynem, jednou pomalu.
Předem - napsal jsem
můj názor na poměrové stopky. Někdo si na základě zkušeností dokáže dle způsobu letu čas korigovat, někdo použije poměrové stopky, někdo údaje z telemetrie.
Pokud by to bylo drahý dmychadlo, tak s telemetrií, měření spotřeby, pokud nějaká houba tak klidně na stopky. Po pár letech bych nějaký rozumný čas dosáhl. U Speedfire (hotliner F5B) mám motorový čas cca 2 min, létá se buď plný plyn nebo bez plynu, takže se to dá stopkama v pohodě zvládnout (mám tam telemetrický regulátor, ale jeho údaje mepoužívám). U jedné heliny mám telemetrii - létám na spotřebu, u druhé létám na stopky. Akrobaty létám na stopky, pokud hodně blbnu, tak si zkracuji čas, pokud trénuji sestavu, tak tam je to skoro přesně stejný každý let. Spalováky létám na čas.
Re: Je T9xV2 ještě použitelná v dnešní době?
Napsal: úte 09.03.2021 16:03
od Shorty
Já ti tvůj názor neberu. Jen mi přijde použití poměrovýho času jednodušší a myslím, že nejsem sám. Proč neustále propočítávat a upravovat, když se to děje samo.
Re: Je T9xV2 ještě použitelná v dnešní době?
Napsal: úte 09.03.2021 17:31
od prikrylm
Shorty píše:... Proč neustále propočítávat a upravovat, když se to děje samo.
No právě, že "většinou" ne. :-/ Nebo už jsou OpenTX ve většině? Asi ne.

Re: Je T9xV2 ještě použitelná v dnešní době?
Napsal: úte 09.03.2021 19:15
od Shorty
prikrylm píše:No právě, že "většinou" ne. :-/ Nebo už jsou OpenTX ve většině? Asi ne.

To nemůžu říct. Předpokládám, že kdo mohl, nechal si nebo nainstaloval sám. Pokud ne, není o čem se bavit.
Tady se spíš teď bavíme o tom, jestli je to dobrý používat nebo ne.
Re: Je T9xV2 ještě použitelná v dnešní době?
Napsal: stř 10.03.2021 10:14
od BoŠ
Shorty píše:
To nemůžu říct. Předpokládám, že kdo mohl, nechal si nebo nainstaloval sám. Pokud ne, není o čem se bavit.
Tady se spíš teď bavíme o tom, jestli je to dobrý používat nebo ne.
My se bavíme o použitelnosti vysílačky bez této fičury.
Re: Je T9xV2 ještě použitelná v dnešní době?
Napsal: stř 10.03.2021 14:04
od Shorty
BoŠ píše:My se bavíme o použitelnosti vysílačky bez této fičury.
Tak pardón Už se sem nebudu plíst.

Re: Je T9xV2 ještě použitelná v dnešní době?
Napsal: sob 01.10.2022 17:07
od juraj.jurej
Pre lietanie s EasyStar3 nepotrebuješ ani stopky. S aku. 2200 mAh pristaneš po cca. 30-45 min. (to sa dá mrknúť aj na hodinky) a stále ti ešte bezpečne ostane min. 40% kapacity. Mám to osobne odskúšané a to nelietam s tím nijak šetrne na aku.
Kúp prijímač a lietaj. A časom sa rozhodneš kade ďalej.