Spektrum DX8 G2 -Pomoc s nastavením

Přijímače, serva, regulátory, BEC, palubní napájení, ale i telemetrie
Zpráva
Autor
Ree
Příspěvky: 4
Registrován: ned 30.08.2020 8:20
Bydliště: Praha 4

Re: Spektrum DX8 G2 -Pomoc s nastavením

#16 Příspěvek od Ree »

BoBik_CZ píše:
Podle mě na to jdeš principiálně špatně. Nesnaž se pochopit kompletní funkci vysílače, používej jen to co potřebuješ.

A ke konkrétním věcem:
Throttle cut pro elektromotory je IMHO zbytečnost. Elektromotor vypneš tak, že stáhneš plyn na nulu. TC se používá u spalováků, kdy páka plynu na nule znemaná volnoběh. Ale je nějak zapotřebí zajistit vypnutí motoru - proto ještě speciální funkce Throttle cut.

K tomu roztočení vrtule - ke každému elektru s vrtulí a připojeným pohonným akumulátorem je třeba přistupovat jako k odjištěné zbrani. Jinak to s těmi páčkami posunutými dopředu - chápu to správně, že mezi ty "páčky" počítáš i páku plynu? Tedy dáš ji do polohy "plný plyn", poté zapneš model a pak se divíš?

Zkus k tomu přistupovat obráceně. Definuj si naprosté minimum, které k ovládání modelu potřebuješ. Tedy spárovaný přijímač, správné přiřazení kanálů, správný směr výchylek a jejich správnou velikost. To nastav. A věřím, že toto nastavení zvládneš snadno. Pak choď létat. A pokud Tě napadne potřeba dalšího nastavení, pak začni v manuálu hledat, jak to provést.

Musíš si uvědomit, že dnešní vysílačky obsahují takové možnosti nastavení, že všechny z nich snad ani nikdo nevyužije. Přistupovat k tomu tak, že by v manuálu mělo být vysvětleno, k čemu daná funkce slouží, je špatně. Naopak, pokud nějakou shledáš potřebnou, v manuálu musíš najít popis JAK ji nastavit. Nikoliv PROČ ji nastavit.

Ahoj,
ano zapomněl jsem na plyn, ten samozřejmě je na minimum ...ale jak i kolega výše píše je to bezpečnostní pojistka (a její použití se v manuálu vysílačky od výrobce nedovíš) a já s tím mám dobrou zkušenost...a proto proč použít určitou funkci mi nepřijde úplně od věci ale mě to zajímá, protože jako existuje něco jako bezpečnostní pojistka pro elektrolet, tak můžou existovat podobně zajímavé funkce, jak model doseřídit např. seřídit výchylky-někdo radí začít táhlama a pákama a mně by přišlo elegantní to udělat softem, pokud to jde (jedná se o funkci Servo setup- nastavení travel, SUB trim ... a tak jsem to sem hodil jako téma. To že je potřeba si neplést návod k vysílači se všeobecným návodem na létání - s tím souhlasím ale současně existují odlišnosti jednotlivých vysílačů, takže co vlastně chci - myslím si ideálně - všeobecný návod jak létat, model seřizovat ale se zaměřením na Spektrum. A jak už jsem psal, všeobecný návod jak model seřídit, zalétat a létat jsem hledal a nenašel...
Naposledy upravil(a) Ree dne ned 20.09.2020 11:15, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Roman_rc.pilot
Příspěvky: 343
Registrován: ned 25.02.2018 18:37
Bydliště: Opava ČR

Re: Spektrum DX8 G2 -Pomoc s nastavením

#17 Příspěvek od Roman_rc.pilot »

Tak jinak, kdo bude chtit neco vedet, rad pomuzu. Treba soukromou zpravu :)
John Deere 9RX 640 Väderstad Spirit ST600s Krampe Halfpipe HP20 Kverneland iXtrac FrSky TandemX20PRO
BoBik_CZ
Příspěvky: 524
Registrován: pon 15.02.2016 9:44
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Spektrum DX8 G2 -Pomoc s nastavením

#18 Příspěvek od BoBik_CZ »

BoŠ píše:Throttle cut se samozřejmě používá i u elekter jako bezpečnostní vypínač pro případ, že při manipulaci s modelem nebo vysílačkou omylem zavadíš o páku plynu.


Ano, bezpečnostní spínač. Ne Throttle cut. :wink: Rozdíl je IMHO v tom, že TC může být a taky často bývá na bezpolohovém spínači - stiskem vypni motor.

Bezpečnostní spínač musí být na minimálně dvoupolohovém spínači.Ostatně na elektorvětroních ho používám taky - jen se tomu říká letový režim. :)
BoBik_CZ
Příspěvky: 524
Registrován: pon 15.02.2016 9:44
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Spektrum DX8 G2 -Pomoc s nastavením

#19 Příspěvek od BoBik_CZ »

Ree píše:Ahoj,
ano zapomněl jsem na plyn, ten samozřejmě je na minimum ...ale jak i kolega výše píše je to bezpečnostní pojistka (a její použití se v manuálu vysílačky od výrobce nedovíš) a já s tím mám dobrou zkušenost...a proto proč použít určitou funkci mi nepřijde úplně od věci ale mě to zajímá, protože jako existuje něco jako bezpečnostní pojistka pro elektrolet, tak můžou existovat podobně zajímavé funkce, jak model doseřídit např. seřídit výchylky-někdo radí začít táhlama a pákama a mně by přišlo elegantní to udělat softem, pokud to jde (jedná se o funkci Servo setup- nastavení travel, SUB trim ... a tak jsem to sem hodil jako téma. To že je potřeba si neplést návod k vysílači se všeobecným návodem na létání - s tím souhlasím ale současně existují odlišnosti jednotlivých vysílačů, takže co vlastně chci - myslím si ideálně - všeobecný návod jak létat, model seřizovat ale se zaměřením na Spektrum. A jak už jsem psal, všeobecný návod jak model seřídit, zalétat a létat jsem hledal a nenašel...


Na včechno co píšeš, je nejlepší osobní konzultace s jiným modelářem. Žádný manuál v tomhle nepomůže. Nejlepší je chodit lítat tam, kde chodí i jiní modeláři a postupně nasávat zkušenosti.
honzakral
Příspěvky: 124
Registrován: stř 11.04.2012 14:05
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Re: Spektrum DX8 G2 -Pomoc s nastavením

#20 Příspěvek od honzakral »

Pro úplnost:
Vypnutí motoru.
-manual ASTRA
-strana 67
-odstavec 9.4
Já to mám nastavene na knipl A,po přistání automatický zapinám odstaveni motoru pro bezpečnost.
Jsem totalně tupý na elektrotecniku,ale po prostudování základů RC-modelů dle různých webu jsem to pochopil i já dle manuálu společnosti ASTRA.Pak ještě,v manuálu jsou docela slušné popisy jak nastavit daný typ modelu.Pak se mi osvědčílo registrovat na komunitě SPEKTRUM,kde jsou dobré rady pro nás míň osvěcené.
Letu zdar.
Jaroslav54
Příspěvky: 7
Registrován: čtv 15.11.2012 13:53

Re: Spektrum DX8 G2 -Pomoc s nastavením

#21 Příspěvek od Jaroslav54 »

Mohl by mi prosím někdo z uživatelů Spektra osvětlit používaný pojem "výchylka kanálu". U nastavení letových režimů v přijímači je například doporučeno pro FM 1 = 100% (bez stabilizace), FM2 = 0% (se stabilizací), FM 3= -100%. Nebo pro elektromor je např. doporučené nastavení = 125%. Jak se tyto hodnoty projeví při řízení modelu?
Jaroslav
Odpovědět

Zpět na „Palubní elektronika“