Stránka 2 z 2
Re: Vyber vysilacky pro auto
Napsal: pát 05.03.2021 22:28
od Mára126
Ahoj, všiml jsem si že je tady jeden z uživatelů co se zřejmě rád vrtá v elektronice, tak snad poradí. Dneska mě začla vrtat v hlavě jedna věc, jeden upgrade volantového rádia. Chtěl bych přidat druhý volant k tomu originálnímu. Jde mě o to že by šlo pak celkem jednoduše ovládat druhá náprava. Bohužel tyhle rádia to nemají úplně dobře řešený, jedině přes mix, ale plnohodnotný nezávislý ovládání ne. Musela by tam být dvojitá hřídel, podobně jako to mají protiběžné motory, ale jde oto jestli by k tomu šel nějak připojit potenciometr. Ve finále by tam ani nemusel být druhý volant, mohla by být pod volantem páka která by se ovládala palcem, podobně jako to mají některý rádia na jednoruční ovládání.
Re: Vyber vysilacky pro auto
Napsal: pát 05.03.2021 22:30
od koko
To už je snad jednodušší použít klasickou palcovku, ne?
Re: Vyber vysilacky pro auto
Napsal: pát 05.03.2021 22:44
od Mára126
koko píše:To už je snad jednodušší použít klasickou palcovku, ne?
Palcovku mam a neni to úplně ono, je to o zamotání rukou a nedá se ovládat jednou rukou
Re: Vyber vysilacky pro auto
Napsal: sob 06.03.2021 14:45
od prikrylm
Několik myšlenek:
- některé volantovky mají ovládací prvek na palec levé ruky (pokud se bavíme o volantovce, u které kroutíte volantem rukou pravou - třeba FS-NB4). Pokud by takový prvek byl proporcionální, mohl by se použit na řízení druhého páru kol. Na expedice nějaká přesnost být nemusí (jak jsem se byl dozvěděl), tak snad by nemusel být potenciometr ani vracený pružinkou do středu. Dokážu si představit, že bude toto řízení aretovatelné přepínačem.
- pak možnost zmíněné páky pod volantem. Nemuselo by být mechanicky až tak složité. Nemusel by tam být potenciometr, ale dva magnety a HS - mechanicky se s hall senzorem dělá dost líp jak s potenciometrem a elektricky se obsluhuje stejně.
- pak by se mohlo přepínat použití volantu na přední a zadní nápravu a mít tak ovládání "skoro současné".
- v hlavě mám mechaniku na svou 24ch volantovku (viz dříve v tomto vlákně) ala D.A.S., tedy možnost volant vytahovat a zatlačovat, varianta by mohla být též s naklápěním volantu příčně k ose otáčení.
Všechny varianty potřebují minimálně "volnou" osu + případnou možnost nastavení, což ta moje potvora zvládne, z NB-4 by to nějak vykřesat možná taky šlo, ostatní volantovky podobné možnosti mít nemusí.
Re: Vyber vysilacky pro auto
Napsal: ned 07.03.2021 9:35
od Mára126
prikrylm píše:Několik myšlenek:
- některé volantovky mají ovládací prvek na palec levé ruky (pokud se bavíme o volantovce, u které kroutíte volantem rukou pravou - třeba FS-NB4). Pokud by takový prvek byl proporcionální, mohl by se použit na řízení druhého páru kol. Na expedice nějaká přesnost být nemusí (jak jsem se byl dozvěděl), tak snad by nemusel být potenciometr ani vracený pružinkou do středu. Dokážu si představit, že bude toto řízení aretovatelné přepínač
Všechny varianty potřebují minimálně "volnou" osu + případnou možnost nastavení, což ta moje potvora zvládne, z NB-4 by to nějak vykřesat možná taky šlo, ostatní volantovky podobné možnosti mít nemusí.
Díky že si napsal.
-Ten ovládací prvek na palec by byl asi nelepší řešení. Ideální by bylo aby byl proporcionální jako klasický volant.
-mam rádio co má různé mixy, ale to nechci, je to o klikání a to není úplně co chci
-to rádio by mělo mít plně nastavitelný třetí kanál, dvojité výchylky, EPA, exponenciál atd. takže by neměl být problém to tam zapojit místo nějakého ovladače.
- rádio má trochu podobné jako je NB4, X-8N Hott, mám volant na pohyblivém rameni mimo rádio, takže by byla možnost dát ten ovladač z druhé strany volantu. Musím se podívat jak je to tam řešené a kolik je tam místa.
-asi největší oříšek bude napojení tohoto kanálu na některý z ovladačů, kolem volantu jsou tři kolébky, dvě jsou trim volant-plyn, třetí by šlo přiřadit jako třetí kanál. Musel bych projít manuál. Pak jsou tam ještě další dva posuvné dopředu-dozadu.