Yossarian56 píše:Celý problém "kostičkování" videopřenosu a doletu Mavic Air je dán jen a jen tím, že Vám zkur.. EU omezuje dosah WiFi signálu (omezením proudového toku). Stačí s tím létat třeba v USA a budete mít automaticky přenastaven mód FCC a není výjimkou, že budete mít skvělý obraz i na 3,5 km! Tedy aby bylo jasno, tak to je rozpoznáno připojeným mobilem nebo tabletem podle toho pozná SW kde se nacházíte, není to přímo dronem nebo jeho ovladačem. Pokud tedy např. poprvé vzletíte mimo EU, budete mít mod FCC a všechno bude v pohodě i při dalších letech v EU, protože pokaždé odpovíte na dotaz jestli chcete aktualizaci WiFi, že NE! Takže z nás EU dělá pitomce, kdy omezuje nařízeními pro výrobce vlastnosti zařízení, které je navíc tady dražší než v zahraničí. A jak to udělat, když jste v ČR? V nabídce Appstoru pro mobil existují aplikace (Change My Location), které Vám umožní nasimulovat, že se třeba zrovna nacházíte v San Francisco nebo jinde v USA. Když se pak připojíte k Mavic Air, tak se Vás samozřejmě zeptá, jestli ho chcete přenastavit na mod FCC. Což samozřejmě uděláte a máte vyhráno. Pak ovšem nezapomínejte vždy zmáčknout Cancel, když Vám to bude zase chtít změnit Wifi, protože už budete mít lokaci v ČR.
Nedá mi, abych k výše napsanému také nenapsal pár vět. Ač nejsem zastáncem různých restrikcí a omezování, zde se musím postavit na stranu zákona. Víte, před pár roky, kdy tyto technické hračky prakticky neexistovaly, se takovými věcmi nikdo moc nezabýval. Když jsem vylezl s letadlem na kopec a byl tam nějaký kolega, tak jsme se přivítali, pokecali a hlavně se navzájem informovali, "kde lítáme". To jest, na jakém kanále, a pokud to bylo blízko sebe, jeden z nás si změnil frekvenci výměnou krystalů. Když přišla doba 2,4GHz rádií, toto samozřejmě nebylo třeba. Dosah nikdo příliš neřešil, neboť kdo letěl s letadlem dál, než na něho přímo viděl, ten už příště neměl s čím lítat. Tak také probíhala přirozená selekce idiotů, protože ti svoji použitelnou zásobu unmanned aerial vehicles velmi rychle vyčerpali
A nyní k tomu, co je povoleno. Doporučuji ke studiu především
http://lis.rlp.cz/predpisy/predpisy/dok ... /doplX.pdf A co se týká problematiky wifi
https://www.ctu.cz/cs/download/oop/rok_ ... 009-09.pdf Jak jsem předeslal, nejsem zastáncem všelijakých omezování, ale vzhledem k tomu, kdo si dnes může UAV pořídit, kloním se k tomu, že to smysl má. Víte, až kvůli nějakému zkur... blbečkovi, co používá čtyřikrát vyšší výkon než Vy, přijdete o hračku za 50k Kč, tak budete používat jiný slovník.
Ale abych jen nementoroval, tak slibuji, že v následujícím čtvrtletí zjistím, co znamená "omezení proudového toku" u rádia
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pro kolegu Brake46: přepnutí mezi EU normou CE a US normou FCC je snadné, postup se liší podle používaného OS (iOS vs Android), ale byl bych opatrný, nejen vzhledem k možné kolizi s dalším kolegou, ale i co se týká případných problémů se zárukou. Na mnoha místech (skupiny na FB) se to řeší, ale jednoznačný závěr nikdo nezmiňuje. A vzhledem k tomu, že letový log je nedílnou součástí reklamace, byl bych opatrný.
Edit: ještě si dovolím pár praktických poznatků, pokud se přesto přepne do FCC.
- vysílací výkon se zvýší z 25mW na 100mW (to ovšem může ohrozit jiného, kdo se drží povolené normy, takže platí používat rozum)
- v nastavení GO 4 to poznáš podle počtu dostupných kanálů na 2,4GHz, v normě CE je jich 13, v FCC 11
- máš možnost nechat výběr kanálu na auto, nebo si zvolit manuálně, oboje má své pro a proti
- automatika vybere kanál s nejmenším zarušením, naopak ručně můžeš zvolit kanál libovolně v pásmu 2,4 nebo 5,8GHz
- pokud není v okolí příliš zahlceno (např. někde na kopci mimo zástavbu) je lepší zvolit kanál na frekvenci 2,4GHz. Důvodem je lepší šíření signálu v případě různých terénních překážek
- pokud je pásmo 2,4GHz přecpané, je naopak lepší 5,8GHz, tam je mnohem volněji. Je třeba si ale uvědomit, že signál v tomto pásmu se snadněji ztratí, přeruší, pokud se vyskytnou v cestě překážky. Všeobecně se dá říci, že čím vyšší frekvence, tím se šíření signálu více podobá šíření světla. Nižší frekvence se více "ohne" a menší překážky tolik nevadí.