Arrma Kraton v1 - prozba o radu s ESC

Pokud to má kola, jezdí po asfaltu nebo v terénu.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
FlyBear
Příspěvky: 2313
Registrován: ned 20.06.2010 0:00

Re: Arrma Kraton v1 - prozba o radu s ESC

#16 Příspěvek od FlyBear »

andrewlcc píše:...K prekvapeni ale bylo to ze kdyz jsem ji pripojil na nabijecku, vse nastavil a pustil storage tak mi nabijecka (equlibrium 3.5) zahlasila ze kazdy clanek je jiz na storage 3.85V....

To, že ti něco jiného ukáže pípák za chodu a něco jiného měřák v nabíječce - navíc až poté, co již baterka byla nějakou dobu v klidu - je zcela normální jev. Vem taky v úvahu toleranci/nepřesnost jednotlivých měřáků: ta dvě čísla z různých měřáků pravděpodobně "levné" kvality lze mezi sebou porovnávat jen orientačně.

Pozor :!: LiPol baterky nenechávej vybité, ani přes noc (nedej Bože na ni zapomenout). Tohle jim moc nesvědčí. Takže když se z jízdy vrátíš domů, hned zase baterky nabij. Buď normálně naplno, čímž budou připraveny k další jízdě, nebo do storage, pokud plánuješ přestávku na více než několik málo týdnů.

A pokud máš baterky nabité, ale víš, že několik týdnů nebudeš jezdit, tak je zase do storage vybij (nabíječka v režimu storage by si měla sama poznat, jestli musí dobíjet nebo vybíjet).
Uživatelský avatar
FlyBear
Příspěvky: 2313
Registrován: ned 20.06.2010 0:00

Re: Arrma Kraton v1 - prozba o radu s ESC

#17 Příspěvek od FlyBear »

andrewlcc píše:...K prekvapeni ale bylo to ze kdyz jsem ji pripojil na nabijecku, vse nastavil a pustil storage tak mi nabijecka (equlibrium 3.5) zahlasila ze kazdy clanek je jiz na storage 3.85V....

To, že ti něco jiného ukáže pípák za chodu a něco jiného měřák v nabíječce - navíc až poté, co již baterka byla nějakou dobu v klidu - je zcela normální jev. Vem taky v úvahu toleranci/nepřesnost jednotlivých měřáků: ta dvě čísla z různých měřáků pravděpodobně "levné" kvality lze mezi sebou porovnávat jen orientačně.

Pozor :!: LiPol baterky nenechávej vybité, ani přes noc (nedej Bože na ni zapomenout). Tohle jim moc nesvědčí. Takže když se z jízdy vrátíš domů, hned zase baterky nabij. Buď normálně naplno, čímž budou připraveny k další jízdě, nebo do storage, pokud plánuješ přestávku na více než několik málo týdnů.

A pokud máš baterky nabité, ale víš, že několik týdnů nebudeš jezdit, tak je zase do storage vybij (nabíječka v režimu storage by si měla sama poznat, jestli musí dobíjet nebo vybíjet).
Uživatelský avatar
andrewlcc
Příspěvky: 52
Registrován: úte 06.07.2010 0:00
Bydliště: Praha

Re: Arrma Kraton v1 - prozba o radu s ESC

#18 Příspěvek od andrewlcc »

Jasne, ja po jizde a po vyrovnani teplot baterky nabijim skoro vzdy na storage (nejezdim kazdy den spis kazdy vikend). Co se tyce ale te 6s baterie. Chapu co se mi snazite vysvetlit ale me to nesedi jiz z principu. Jak muzu do 3000mAh baterie po asi 15minutach rychle jizdy na druhy den dostat jenom 400mAh a tvarit se ze baterie je plne nabita? Hlavne kdyz vim ze auto na tuto baterii (podle predchazejiciho majitele) vydrzelo jezdit max 10-15minut. Snazim se jen prijit na to co se s tou baterkou delo.

Pipak chapu ze ty udaje musim brat spis orientacne.
Traxxas E-Revo 1/16, Arrma Kraton
Uživatelský avatar
FlyBear
Příspěvky: 2313
Registrován: ned 20.06.2010 0:00

Re: Arrma Kraton v1 - prozba o radu s ESC

#19 Příspěvek od FlyBear »

Snaha zjistit, co se s tou baterkou opravdu dělo, je IMHO v tuto chvíli již zcela marná.

Abys mohl něco opravdu zjistit, potřeboval bys asi vědět něco víc o elektrice, zdrojích, nabíjení, elektropohonu a k tomu mít patřičné údaje získané skutečným měřením. Jedině tak by ses mohl dopátrat nějaké objektivní pravdy o té baterce...
Když píšu měření, mám na mysli ze strany vybíjení něco z telemetrie (nebo záznam například od Eagle Tree Systems), tedy záznam průběhu napětí, proudu, otáček motoru a polohy plynu v obvyklých režimech provozu (tedy ne jen jedno měření, ale rozumný statistický vzorek) a ze strany nabíjení alespoň vědět jak byla baterka udržována, skladována a údaje z nabíjení (opět vzorek statistický) jako koncové napětí jednotlivých článků, vnitřní odpor, nabíjecí proudy...

Informace, které máš teď k dispozici, jsou ve své podstatě jen "kecy"
(sorry, nemyslím to osobně, jen vysvětluju podstatu věci):

- Kapacita 3000 mAh napsaná na obalu je marketingový údaj, který ne vždy koresponduje s realitou (záleží na renomé výrobce). Navíc kapacita výrazně klesá s věkem a s opotřebením, s nevhodným zacházením ještě více. Dnes už to ta baterka určitě nemá...

- Výdrž "10 až 15 minut" neříká vlastně nic, protože nevíme jakým stylem a v jakém terénu se jezdilo. 10 minut po asfaltu furt na plný plyn vpřed maximální rychlostí je zcela rozdílné od deseti minut pomalé jízdy s přestávkami na pokec, sem tam couváním apod. Takže někomu 10 minut jízdy vydrží baterka nová a někdo jiný tutéž baterku v tomtéž autě klidně za dva roky bude provozovat 12 minut.

- Nevíme nic exaktního o zacházení s baterkou, o jejím vybíjení (do jaké úrovně, jak často) ani o jejím nabíjení a skladování.

Zkrátka - ztráta času, po něčem teď pátrat... :twisted:

A ani bych to teď neřešil :)
Staré baterky jsou prostě na odpis, nové fungují dobře. Na staré zapomenout, o nové se dobře starat - a užívat si jízdu :D
Uživatelský avatar
andrewlcc
Příspěvky: 52
Registrován: úte 06.07.2010 0:00
Bydliště: Praha

Re: Arrma Kraton v1 - prozba o radu s ESC

#20 Příspěvek od andrewlcc »

Jasne v pohode, ja vim ze to nemyslis spatne:)

Souhlasim ze se tym zaoberat asi netreba, me to len nedalo protoze jsem se jeste s nicim podobnym v minulosti nesetkal.
Kazdopadne jsem se minimalne poucil a to tak ze budu kupovat baterie jenom nove at vim v jakych podminkach jsou skladovany, kolik maji za sebou cyklu atd. Nemyslim to ted spatne ze mi ten prodejce prodal spatne baterie to ne, ja se ani nedivim kdyz to po roce sel projet po zahrade jak mi psal tak ono to na ne jezdilo, ne ze ne. Ale jezdit stim o neco dele a zjistil by ze jeho baterie v "dobre" kondici az tak nejsou.

Moc dekuji vsem za pomoc, opet jsem se neco noveho dozvedel a naucil co je pro mne moc cenne:)
Traxxas E-Revo 1/16, Arrma Kraton
RadekL
Příspěvky: 8
Registrován: sob 30.09.2017 16:41

Re: Arrma Kraton v1 - prozba o radu s ESC

#21 Příspěvek od RadekL »

zdravím vás kolegové,
mám problém, koupil jsem Kratona 6s v1 z bazaru a po připojení druhé baterky 2s se zajiskřilo a smrad :( zřejmě zkrat..
Kontroloval jsem zapojení konektorů a mám je dobře.
Může být nějak zkratovanej regl? (blx185)

děkuji za radu
Uživatelský avatar
dagx
Příspěvky: 1981
Registrován: pát 22.02.2008 0:00
Bydliště: Kralupy n.vlt
Kontaktovat uživatele:

Re: Arrma Kraton v1 - prozba o radu s ESC

#22 Příspěvek od dagx »

To se stalo při Tvém prvním připojením baterie po koupi? Napadá mě žes použil svoje baterky a původní majitel používal obráceně konektory. Pokud jsi použil jeho baterky tak tady asi problém nebude. Zajiskřilo se odkud? Taky se mi jednou náramě zajiskřilo u taliona(stejné auto). Samozřejmě nepozornost při zapojování. Jednu baterku jsem zapojil do reglu a druhou do sebe do zkratu). Při používání 2x3s do serie je tam těch kabelů už celkem dost a chce to pořádně označit a hlavně se na to soustředit :D
https://www.youtube.com/user/dagxcz/videos
http://dagx.rajce.idnes.cz/
RadekL
Příspěvky: 8
Registrován: sob 30.09.2017 16:41

Re: Arrma Kraton v1 - prozba o radu s ESC

#23 Příspěvek od RadekL »

Připojil jsem baterku 3s k vypnutému reglu (na druhý konektor ten zkratovací žlutej) a ona se začala rychle nafukovat a zahřívat,rychle jsem ji odpojil..
Čuchnul jsem k reglu a je cítit spálenina :((
RadekL
Příspěvky: 8
Registrován: sob 30.09.2017 16:41

Re: Arrma Kraton v1 - prozba o radu s ESC

#24 Příspěvek od RadekL »

Svoji a ano hned po koupi jak došel..
Pán se dušuje že bylo vše v pořádku
Uživatelský avatar
dagx
Příspěvky: 1981
Registrován: pát 22.02.2008 0:00
Bydliště: Kralupy n.vlt
Kontaktovat uživatele:

Re: Arrma Kraton v1 - prozba o radu s ESC

#25 Příspěvek od dagx »

Na dratech od regulatoru je oznacena bilym pismem polarita. Zkontroluj jestli souhlasi s tvyma baterkama.
https://www.youtube.com/user/dagxcz/videos
http://dagx.rajce.idnes.cz/
RadekL
Příspěvky: 8
Registrován: sob 30.09.2017 16:41

Re: Arrma Kraton v1 - prozba o radu s ESC

#26 Příspěvek od RadekL »

Tak nejsem debil, plus na plus a mínus na minus :)
Odpovědět

Zpět na „Auta“