Stránka 2 z 2

Re: ASP0 400 AR

Napsal: ned 01.11.2015 7:24
od HavelAircraft
methyl 80% 20% ricín. nitro nepoužívám a syntetiku taky ne. mě nevadí umaštěný letadlo :D

Re: ASP0 400 AR

Napsal: ned 01.11.2015 13:49
od mlike
To mě drobátko vadí, ale vzhledem k ceně (motoru) tady asi zůstanu u ricínu. Ale je mi divný, že nepoužíváš nitro, myslím, že bylo předepsaný přímo výrobcem??

Re: ASP0 400 AR

Napsal: ned 01.11.2015 14:23
od HavelAircraft
mlike píše:To mě drobátko vadí, ale vzhledem k ceně (motoru) tady asi zůstanu u ricínu. Ale je mi divný, že nepoužíváš nitro, myslím, že bylo předepsaný přímo výrobcem??


zatím jsem žádné problémy neshledal.

PALIVO
Motory A.S.P je možno provozovat na standardní palivo pro modelářské motory se živící svíčkou s obsahem 20% ricínového oleje
Dvoudobé motory větších kubatur (nad 7,5 ccm) je obvykle vhodnější provozovat po záběhu s palivem s obsahem oleje sníženým na
15%. Přídavek nitromethanu není nezbytný (dokonce ani u čtyřdobých motorů), ale v každém případe zvýší výkon, spolehlivost
volnoběhu i přechody do vyšších otáček. Pro čtyřtaktní motory (a dvoutakty větších kubatur) je vhodné používat palivo s mazivem
tvořeným srněsi syntetického ricínového oleje (např. rcm Pelikán Power Synth Mix 9/2 pro čtyřtakty) a malým přídavkem nitromethanu
.
Nikdy nepoužívejte palivo, které obsahuje pouze syntetický olej. Pro spolehlivé mazání a chlazení motory A.S.P. vyžadují palivo s
ricínovým olejem.

takže předepsané není.
Primárně nitro zvyšuje spolehlivost volnoběhu a zlepšuje přechody. to mi nahradí přižhavování,tak nepoužívám nitro.

Re: ASP0 400 AR

Napsal: ned 01.11.2015 17:10
od mlike
Hmm je možný, že si to s něčím pletu, nebo jsem si to ne úplně dobře přeložil z anglickýho originálu. Jestě se na něj nechystám, tak jsem to jen zběžně prolít.

Re: ASP0 400 AR

Napsal: ned 01.11.2015 22:18
od radi5
Nepleteš se. Výrobce doporučuje palivo s 5 - 15% nitromethanu a 18% oleje. Český "překlad" (nebo spíše originální výtvor manuálu) jaksi zohledňuje český trh - tzn. motory vyžadující nitromethan jsou neprodejné... :wink:

Re: ASP0 400 AR

Napsal: pon 02.11.2015 5:02
od HavelAircraft
radi5 píše:Nepleteš se. Výrobce doporučuje palivo s 5 - 15% nitromethanu a 18% oleje. Český "překlad" (nebo spíše originální výtvor manuálu) jaksi zohledňuje český trh - tzn. motory vyžadující nitromethan jsou neprodejné... :wink:


Je to vzané z oficiální verze manuálu u pelikána. Ale o to nejde.
Motor provozuji bez nitra, pokud se nepřehřívá, je dobře chlazený, a má přižhavování tak jsem nezaznamenal problém

Re: ASP0 400 AR

Napsal: pon 02.11.2015 7:17
od mlike
Jasný. Tomu rozumím :wink:

Re: ASP0 400 AR

Napsal: pon 02.11.2015 20:15
od Spilmer
A co něco kde není třeba řešit při/žhavení ani proplachování apod?
viz Bombus H80

Re: ASP0 400 AR

Napsal: pon 02.11.2015 21:26
od mlike
No možná jsi trochen přehlídl cenu..... a přížhavování mi nevadí, minimálně to éro do kterýho ho chci má kratkej čumák, takže zátěž navíc neva...

Re: ASP0 400 AR

Napsal: pon 02.11.2015 21:31
od Celeron
Spilmer píše:A co něco kde není třeba řešit při/žhavení ani proplachování apod?
viz Bombus H80


Však na netu je pár popisů předělávek metylový ASP na benzín. :wink:
Jirka

Re: ASP0 400 AR

Napsal: stř 04.11.2015 6:45
od mlike
Hmmm předělat se to dá, ale vzhledem k výhřevnosti benálu si myslím, že se to špatně chladí. Koukni, jak má benzín velký chladící žebra oproti žhavíku. Ono to třeba pojede, to ne, že ne, ale dlouhodobě si myslím, že to bude spíš na škodu. Ale nezkoušel jsem, jen teoretizuju...