Stránka 2 z 35
Re: Rozhodnutie č. 1/2015, 19.08.2015 Uprava leteckeho zakon
Napsal: stř 26.08.2015 11:00
od Amper
Asi napisu neco co kluci ze slovenska neradi uvidi.
Vzhledem k tomu jake halo bylo na forech ohledne doplnku X (mimochodem - jeho uvodni verze byla podobne restriktivni ale diky reakci modelaru (i blbej nasranej mail na UCL pomuze kdyz je jich hodne

)se to povedlo natlacit na rozumnou uroven) tak bych cekal ze budete trochu vic ve strehu a vase SMSR

(predpokladam ze mate nejakou organizaci ktera vas zastupuje v modelarskych castech FAI) aktivne vstoupi do jednani s urady aby jste nedopadli jako my.
A ted to vypada ze jste dopadli rovnou hur

Re: Rozhodnutie č. 1/2015, 19.08.2015 Uprava leteckeho zakon
Napsal: stř 26.08.2015 11:15
od automet
Lietam na lúkach, takže to budem aktívne porušovať, jedine že by tých 120 metrov znamenalo ešte "krát štyri"... ak by chcel niekto proti tomu aktívne bojovať, išiel by som metódou rozdrobenia, už vidím, aké má dopr. úrad kapacity každého naháňať osobitne....
To združovanie už nebude taký dobrý nápad.
Re: Rozhodnutie č. 1/2015, 19.08.2015 Uprava leteckeho zakon
Napsal: stř 26.08.2015 11:18
od ddano007
To Amper: Najvacsia radost je skodoradost
Nadavanim na fore sa veci urcite nevyriesia, osobne to beriem ako ujasnenie si niektorych veci, napriek tomu, ze som to nariadenie cital, nie vsetko mi je jasne a tiez nie vsetko lietam. Zmysel ma nasledne tlacit na ORGANY, ci uz sukromne ci koordinovane...
Re: Rozhodnutie č. 1/2015, 19.08.2015 Uprava leteckeho zakon
Napsal: stř 26.08.2015 11:19
od mmaki
Chlapi este by ma zaujimalo ako to bude na svahu. Tam som letisko/prevadzkovatela este nestretol. Vysku neriesim

Re: Rozhodnutie č. 1/2015, 19.08.2015 Uprava leteckeho zakon
Napsal: stř 26.08.2015 11:24
od mior
To ma zaujíma, ako budú riešené súťaže vetroňov, lebo sa mi zdá, že tam je predsa vyššia výška ako 120 metrov...
Re: Rozhodnutie č. 1/2015, 19.08.2015 Uprava leteckeho zakon
Napsal: stř 26.08.2015 11:31
od mior
Čoje toto za formuláciu:
(12) Let diaľkovo riadeným lietadlom alebo modelom lietadla s maximálnou vzletovou hmotnosťou 20 kg a väčšou, možno vykonať:
a) za meteorologických podmienok na let za viditeľnosti13) v neriadenom vzdušnom priestore triedy
G
14) vo výške15) nie väčšej ako 120 m (400 ft) nad úrovňou zeme vo vzdialenosti nie väčšej ako
1 000 m od osoby, ktorá ovláda diaľkovo riadené lietadlo alebo model lietadla s maximálnou
vzletovou hmotnosťou 20 kg a väčšou,
divne mi to znie - s maximálnou hmotnosťou 20 kg a väčšou ....
Buď je 20 kg maximálna, ale nemôže byť predsa väčšia....
či?
Nemalo tam byť s minimálnou hmotnosťou 20 a väčšou?
Re: Rozhodnutie č. 1/2015, 19.08.2015 Uprava leteckeho zakon
Napsal: stř 26.08.2015 11:34
od mior
Dôležité je, že v uvedenom rozhodnutí nie je napísané, aké sú sankcie za porušenie tohto rozhodnutia...
Re: Rozhodnutie č. 1/2015, 19.08.2015 Uprava leteckeho zakon
Napsal: stř 26.08.2015 11:35
od mmaki
jj tam sa sekli to je detail, oni to opravia. myslim max na min
ale dobre oko mior

Re: Rozhodnutie č. 1/2015, 19.08.2015 Uprava leteckeho zakon
Napsal: stř 26.08.2015 11:38
od ddano007
mior píše:Čoje toto za formuláciu:
(12) Let diaľkovo riadeným lietadlom alebo modelom lietadla s maximálnou vzletovou hmotnosťou 20 kg a väčšou, možno vykonať:
a) za meteorologických podmienok na let za viditeľnosti13) v neriadenom vzdušnom priestore triedy
G
14) vo výške15) nie väčšej ako 120 m (400 ft) nad úrovňou zeme vo vzdialenosti nie väčšej ako
1 000 m od osoby, ktorá ovláda diaľkovo riadené lietadlo alebo model lietadla s maximálnou
vzletovou hmotnosťou 20 kg a väčšou,
divne mi to znie - s maximálnou hmotnosťou 20 kg a väčšou ....
Buď je 20 kg maximálna, ale nemôže byť predsa väčšia....
či?
Nemalo tam byť s minimálnou hmotnosťou 20 a väčšou?
No, ja tomu rozumiem podla Cl. 2, ods.k:
k) maximálnou vzletovou hmotnosťou (maximum take-off mass) hmotnosť lietadla spôsobilého
lietať bez pilota pred vzletom zahŕňajúca vybavenie, prevádzkové kvapaliny, pohonné hmoty
a v prípade leteckých prác6) aj príslušný náklad a zariadenia potrebné na ich vykonanie,Cize je to nosnost lietadla - ludovo povedane su to eroplany nad 20kg.
Inak Clanok 2 su v podstate definicie/ terminologia pouzivana v tomto Rozhodnuti ...
Re: Rozhodnutie č. 1/2015, 19.08.2015 Uprava leteckeho zakon
Napsal: stř 26.08.2015 11:38
od Amper
ddano007 píše:To Amper: Najvacsia radost je skodoradost
Spatne jsi me pochopil, jsem dalek toho abych mel skodolibou radost z toho ze vas omezili. Kdyz uz tak i z toho duvodu ze urednik je proste urednik a nedivil bych se kdyby ty nasi, po zjisteni ze vas vasi takhle zkrouhli, zacal zase vystrkavat ruzky a snazil se nas taky priskrtit (s argumentaci - v jinych clenskych zemich EU je to taky tak).
Jen me to prekvapilo
Re: Rozhodnutie č. 1/2015, 19.08.2015 Uprava leteckeho zakon
Napsal: stř 26.08.2015 11:43
od Kovboj
Je tam povinnost vybavit model cejchovaným výškoměrem s telemetrií? Není

Takže ať budu létat jakkoliv vysoko, tak mohu tvrdit že to podle mě je 100 metrů. Pokud mě bude úřední osoba kdokoliv že jsem tu výšku překonal, budu požadovat jako důkaz záznam z nějakého úředně ověřeného a cejchovaného výškoměru - což mi přijde jako nepravděpodobné.
Re: Rozhodnutie č. 1/2015, 19.08.2015 Uprava leteckeho zakon
Napsal: stř 26.08.2015 12:12
od blembondo
Možná špatně čtu ale já tam nevidím jen těch 120m ale i prostor G tedy až do 2400m.To by šlo nebo ne?
http://info.paragliding-vsb.cz/index.ph ... 17&lang=cs
Re: Rozhodnutie č. 1/2015, 19.08.2015 Uprava leteckeho zakon
Napsal: stř 26.08.2015 12:22
od ddano007
Zle citas Clanok 3:
(14) Let modelom lietadla s maximálnou vzletovou hmotnosťou nižšou ako 20 kg a ktorý nie je
lietadlom-hračkou, možno vykonať:
a) za meteorologických podmienok na let za viditeľnosti v neriadenom vzdušnom priestore triedy G
od zeme vo výške nie väčšej ako 120 m (400 ft) nad úrovňou zeme vo vzdialenosti nie väčšej ako
1 000 m od osoby, ktorá ovláda model lietadla s maximálnou vzletovou hmotnosťou nižšou ako
20 kg a ktorý nie je lietadlom-hračkou,EDIT:
Článok 4 popisuje
Vykonanie letu v riadenom vzdušnom priestore, kde su tie hranice inak.
Re: Rozhodnutie č. 1/2015, 19.08.2015 Uprava leteckeho zakon
Napsal: stř 26.08.2015 12:39
od blembondo
Škoda.

Ani těch 25Kg jako mají Němci se nepodařilo.Sbohem země Krále Miroslava.

Re: Rozhodnutie č. 1/2015, 19.08.2015 Uprava leteckeho zakon
Napsal: stř 26.08.2015 12:40
od mior
V prvom rade by sa mal o to zaujímať ZMoS (zväz modelárov Slovenska).
- či naozaj Európska únia hovorí o 120 metroch
- ako to bude s vetroňovými súťažami
- čo na to FPV ???
- prečo je rozdiel medzi krajinami EU...
- či je možné rozhodnutie úradu ešte zmeniť...
Zároveň treba zistiť:
- kto je oprávnený vykonať kontrolu výšky, vzdialenosti, hmotnosti atď...
- akým spôsobom (technickými prostriedkami) sa to bude kontrolovať
- aké sú sankcie za porušenie
Čo sa týka dodatku X v čr, tak ak EU naozaj hovorí o 120 metroch, tak je veľmi pravdepodobné, že to v tomto dodatku tiež upravia...
P.S:
Nuž, budem asi s vetroňmi lietať v ČR... Ale čo tí ostatní?
Pamätáte sa na problém súprav 2,4 GHz na Slovensku v roku 2012?
Vtedy sa rozvinula veľká debata
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=11&t=46916Nakoniec sme to poriešili spolu s (vtedajším) podpredsedom slovenského Telekomunikačného Úradu, lebo aj on je modelár a okrem toho môj bratranec...
Nakoniec to dobre dopadlo - pozri
http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?id=446&n=dobra-sprava-pre-modelarovBohužiaľ, v Dopravnom úrade žiadneho bratranca nemám...