mpx píše:Konkrétně krmit z BECu 6 serv mi dnes už opravdu neřijde jako nejlepší.
Prečo? Aký je rozdiel, či dve, štyri alebo šesť? SPIN 44 používa na stabilizáciu spínaný zdroj, prúdovo utiahne 8 serv, tepelné straty prakticky žiadne.
Otázka, či prijímačovky áno alebo nie a ak áno, či ako jediný zdroj alebo cez Schottky... je iná vec, no i názor "čo v lietadle nie je, to sa nemôže pokaziť" má tiež svoju pravdu.
mpx píše:Shořelejch reglů, který to měly vydržet jsem viděl docela dost.
To je asi najväčšia devíza prijímačoviek - zhorený regulátor otáčok, ktorý so sebou pochová aj BEC. Ak zrovna nezahorí celé lietadlo... Vždy je niečo za niečo.
mpx píše:JNo já bych o nějakém šetření modelu během prvních letů moc nemluvil. Styl motorování u větroně je 0-50-100% a většinou spíše 0-100% ( ono je to pro ten regl nejlepší).
Tu mám inú skúsenosť. Proxima II, SPIN 44, 3sLiPo 2200. Keď som ju zalietaval, 15s nahor a plachtiť dole a tak dookola, napätie BECu 5,6V, regulátor vlažný, vo vzduchu tak 30min... Pri akro-prevádzke 3min plný plyn cca 35A, regulátor žeravý (cez 70oC), napätie 3,9V (BEC zohriaty od regulátora otáčok omedzuje!!!). Mať napätie palubnej siete pod 4V je už na pováženie. Ale ja tam točím dvanásťpól a on bude mať len šesťpól...
Názor: aj podľa mňa sú prijímačovky
technicky lepšie riešenie, hlavne ako sekundárna záloha. Ale je to zložitosť konštrukcie navyše. Toto má byť druhé, pokračovacie lietadlo po EGE, skelet za 5000CZK, žiadny kW klub. Fakt to má zmysel dáváť tam diódy, baterky, voltmonitor, zletovávať vodiče, dodatočné konektory, ... a mať oštaru s nabíjaním, keď pravdepodobnosť havárie na:
1.) chybu techniky pilotáže
2.) zabudnutý / nevhodne zvolený prepínač režimu letu
3.) uvoľnené tiahlo / páčka / bowden / konektor / ...
4.) rušenie, odtrhnutá anténa, ...
5.) zaseknuté / zhorené / odpadnuté servo
6.) atď
je (podľa mňa) vyššia o niekoľko rádov ako to, že zhorí BEC alebo dojde k prerušniu LiPol článku?