Stránka 2 z 4

Re: Ztrácí se objednávky z CN

Napsal: pon 25.08.2014 19:47
od Drondys
Jak už jsem psal v jiné diskusi tak nedávno se mi stalo, že na mě zvonila poštovní doručovatelka, ale než jsem vyšel ven tak už byla u dalšího domu a v poštovní schránce jsem měl malou obálku z Hongkongu a zrovna jsem něco čekal od prodejce z eBay a také z Hongkongu, ale kouknu na obálku a bylo tam jiné jméno i jiná adresa v jiné části města. Prostě to patřilo někomu jinému. Tak jsem dostihl doručovatelku s tím, že mi to nepatří a že to zřejmě omylem dala do mé schránky. Tak mi děkovala, že prý toho má víc a zřejmě se spletla. Pokud by to byl někdo jiný a nechal si to i když mu to nebylo adresováno tak by se dotyčný adresát zásilky nedočkal.

Takže ztráta zásilky někdy může být i vinou doručovatelky, která dá omylem zásilku, jejíž doručení se nepotvrzuje, do schránky někomu úplně jinému a ten kdo ji omylem dostane si ji namísto toho, aby ji vrátil ať už doručovatelce nebo na poštu, prostě nechá.

Pokud se jedná o zboží od nějakého prodejce z eBay tak je možné přímo na eBay otevřít spor a požadovat náhradu za nedodané zboží. Co vím i od jiných lidí co se jim v minulosti něco ztratilo zejména od některých Čínských prodejců z eBay tak je spor většinou vyřešen ve prospěch kupujícího i u zásilek u nichž je poštovné bez sledovacího čísla.

Re: Ztrácí se objednávky z CN

Napsal: pon 25.08.2014 23:24
od mihlit
No já vím, jak to je u nás. Panelák, kde na adrese je spousta schránek. Nechce se jim to hledat, tak mají nějaký papír se seznamem jméno=číslo schránky. Proto všechno, co hodí do schránky, na sobě má napsáno číslo. Když se člověk přestěhuje, tak ho v seznamu nemají. Většinu by asi napadlo, že nové jméno, tak projdu schránky a číslo si zapíšu. Tady ne. Na schránce je moje jméno a i stále jméno předchozích lidí. Když to pošlu sobě, nedorazí. Když to pošlu na jméno těch předchozích lidí, tak to dorazí (i když taky ne úplně 100% spolehlivě) a na obálce je vždy připsáno číslo schránky. Stížnosti do teď nic nevyřešily. Já už si sem teda raději ani nic nenechávám posílat.

Re: Ztrácí se objednávky z CN

Napsal: úte 26.08.2014 0:57
od Drondys
mihlit píše:No já vím, jak to je u nás. Panelák, kde na adrese je spousta schránek. Nechce se jim to hledat, tak mají nějaký papír se seznamem jméno=číslo schránky. Proto všechno, co hodí do schránky, na sobě má napsáno číslo. Když se člověk přestěhuje, tak ho v seznamu nemají. Většinu by asi napadlo, že nové jméno, tak projdu schránky a číslo si zapíšu. Tady ne. Na schránce je moje jméno a i stále jméno předchozích lidí. Když to pošlu sobě, nedorazí. Když to pošlu na jméno těch předchozích lidí, tak to dorazí (i když taky ne úplně 100% spolehlivě) a na obálce je vždy připsáno číslo schránky. Stížnosti do teď nic nevyřešily. Já už si sem teda raději ani nic nenechávám posílat.

U nás je také mnoho schránek a žádné číslo se na zásilky nepíše. Záleží na lenosti doručovatelů. Je to jen o lidech. V krajním případě si namísto stížností pořádně podej příslušnou doručovatelku nebo doručovatele třeba i tak, že si pak bude do budoucna ze strachu dávat větší pozor.

Re: Ztrácí se objednávky z CN

Napsal: úte 26.08.2014 12:06
od mihlit
U nás to nosí vždy někdo jiný. Střídají se tam velmi často a každý z nich tvrdí, že on(a) určitě doručuje všechno.

Mimochodem. Ty jsi poměrně expert na poštu. Když mám zásilku "do ruky", tak pokud vím, ta by měla být doručena druhý den a pokud není, tak pošta má vrátit peníze - rozdíl mezi "do ruky" a obyčejným balíkem. Ten rozdíl po nich můžu chtít já, jako adresát, nebo jedině odesílatel?

Re: Ztrácí se objednávky z CN

Napsal: úte 26.08.2014 12:10
od JosefSvejk
Selský rozum mi napovídá, že peníze může chtít zpět ten, kdo je zaplatil. Tedy odesílatel.

Re: Ztrácí se objednávky z CN

Napsal: stř 27.08.2014 14:17
od Drondys
mihlit píše:U nás to nosí vždy někdo jiný. Střídají se tam velmi často a každý z nich tvrdí, že on(a) určitě doručuje všechno.

V takovém případě je potřeba si pořádně podat vedoucí příslušné pošty. Svými dosavadními stížnostmi jsi vedoucí té pošty zřejmě moc strachu nenahnal a tak se nic nezměnilo. :twisted:

mihlit píše:Když mám zásilku "do ruky", tak pokud vím, ta by měla být doručena druhý den a pokud není, tak pošta má vrátit peníze...

Popis k tomu je uveden viz tento odkaz a tam viz sekce 4.1 a) a dále pak viz tento odkaz a tam viz sekce BALÍK DO RUKY a podsekce Popis služby viz bod 15 a dále pak viz podsekce Dodání zásilky a viz bod 48 a podsekce Vrácení ceny nebo její části viz bod 55 na str. 121.

Vrácení rozdílu při nedodržení termínu se týká případů pokud není balík doručen v garantovaném termínu vinou pošty. Nevztahuje se to na případy pokud v době pokusu o doručení není na cílové adrese nikdo kdo by byl oprávněn balík převzít. Pokud není u této služby zvolena doplňková služba "do vlastních rukou adresáta" pak může být balík do ruky proti podpisu předán i jiné fyzické osobě než přímo adresátovi. Pokud však v době pokusu o doručení není na cílové adrese nikdo kdo by byl oprávněn balík převzít v takovém případě se považuje termín za dodržený i když se nepodařilo zásilku v termínu doručit. Dále se to nevztahuje na zásilky se zvolenou doplňkovou službou "Vícekusová zásilka" a na zásilky, u kterých byl uskutečněn požadavek na změnu dispozice přes webový formulář viz tento odkaz.

mihlit píše:...rozdíl mezi "do ruky" a obyčejným balíkem...

Nejde o rozdíl oproti variantě Obyčejný balík, ale oproti variantě Cenný balík.

mihlit píše:...Ten rozdíl po nich můžu chtít já, jako adresát, nebo jedině odesílatel?

Dle mého názoru může o vrácení částky požádat odesílatel i adresát, za předpokladu, že předloží příslušný podací doklad nebo jeho kopii.

Takže buď požádej odesílatele, aby ti naskenoval a emailem poslal příslušný podací doklad. Ten si pak vytiskni na papír a s ním pak požádej o vrácení částky u tvé cílové pošty nebo ať o vrácení částky požádá odesílatel u jeho podací pošty a následně ti ji vrátí např. bankovním převodem nebo může požádat, aby to pošta vrátila na bankovní účet, který jim při tom požadavku uvede a ten účet může být tvůj.

Re: Ztrácí se objednávky z CN

Napsal: čtv 24.09.2015 7:45
od mgx
O akej sume sa tu bavite?

Re: Ztrácí se objednávky z CN

Napsal: čtv 24.09.2015 10:33
od corsair
o rok staré sumě.

Re: Ztrácí se objednávky z CN

Napsal: čtv 24.09.2015 12:04
od Dejfak
Také mi nedorazilo několik věcí z Banggood.
Po komunikaci je poslali znovu.
Dorazila polovina.
Tak už objednáván se sledovacím číslem.
Těch 25,- už není nic hrozného.

Re: Ztrácí se objednávky z CN

Napsal: úte 29.09.2015 16:26
od mgx
Corsair: odpoved asi nepoznas, co?

Re: Ztrácí se objednávky z CN

Napsal: úte 22.11.2016 12:59
od mihlit
Nevíte kdy se dá zásilka prohlásit za ztracenou? Mám na cestě zásilku z Číny. 24.10. dorazila do ČR, prošla přes celnici (nic se nebude platit) a dorazila do Brna na třídící poštu (SPU Brno 02). Tam dorazila 28.10. Měli by ji poslat na cílovou doručovací poštu v Brně(běžně nejdéle následující den), ale nic, zásilka se nepohla z místa. Už tam sedí 25 dní. Tak by mě zajímalo, kdy se dá zásilka považovat za ztracenou. Může pak po poště někdo chtít peníze? Extra pojištěná nebyla, ale běžně doporučené zásilky mají pojištění na 500. Taky kdo to po poště může chtít, jestli já jako příjemce nebo jen odesílatel (v Číně)?

Volal jsem i na linku pošty (placená, včetně 6 minut čekání "nezavěšujte"), kde mi akorát řekli, že doba doručení není garantována, že si mám počkat. Po kolika dnech to bude problém a ne již běžné čekání ani podobné informace mi nebyli schopni říct na lince nic.

Re: Ztrácí se objednávky z CN

Napsal: úte 22.11.2016 21:53
od JodiBB
V Brne je to s postou teraz nejake hodne spatne. Mne veci co su posielane v ramci republiky stoja v Brne na poste tyzden az dva. :/

Re: Ztrácí se objednávky z CN

Napsal: úte 22.11.2016 22:31
od Bořík
Také mám špatné zkušenosti s brněnskou balíkovou poštou. Buď se jim nechce ztrácet čas s rozvozem a celou hromadu balíků dovezou na místní poštu, ať si proto zákazníci přijdou sami ( s papírkem, že adresát nebyl v danou dobu k zastižení ( i když pracuji doma a okno mám přímo před brankou, takže hned vidím, kdo přijede ) a pak musím vytelefonovat, že chci zásilku doručit až do domu ( když je to takto zaplacené ). A to je ten lepší případ, kdy se aspoň dozvím, že zásilka někam dorazila. Také se mi stává, že balíček leží na poště a nemám od něj žádné upozornění, že tam leží.
Prostě České poště se vyhýbám, jak to jen jde.

Re: Ztrácí se objednávky z CN

Napsal: úte 13.12.2016 15:45
od dracekvo
Nemáte teď někdo objednávku z číny? Z banggood mi to už jde skoro měsíc.
Ve sledování mám 22.11. odeslání do čr a od té doby nic. Schodou okolností má kolega taky na cestě balíček, ale z jiného obchodu a má to samé. Odeslání ve stejný den a od té doby žádná změna.

Re: Ztrácí se objednávky z CN

Napsal: úte 13.12.2016 15:51
od Ticcino
Zdar,

v číně (Aliexpress) jsem objednával tři drobnosti v cenách 3,5 a 8 dolarů. Bez trackingu.
Třídolarová a osmidolarová zásilka dorazila dost rychle - řádově do tří týdnů. Poslední, pětidolarová, ta ještě nedorazila - je to asi měsíc od objednávky. Zatím jsem tedy v klidu.