Stránka 2 z 3
Re: GENS ACE
Napsal: ned 05.07.2015 12:46
od pheek
Pánové dotaz, dnes jsem byl dopoledne lítat, celkem nové baterky GensAce1800mAh, Goblin 380. Asi 8 let a cca 20 s před koncem 5 minutového letu, snižoval regulátor otáčky, až jsem s Goblinem práskl do pole. Naštěstí se nic nestalo, chvála za ty klasy. Baterka po připojení na nabíječky, Raytronic C60 ukazovala 0%, jednotlivé články 2,8 2,7 2,3 3,7 2,8 3,9 (toto berte s rezervou, nemám přesné hodnoty). Mám toto přikládat tomu vedru a nebo je baterka totálně v pytli? Nejspíš to bude ta baterka co mi na začátku dělala problém při prvních dvou nabití. Druhá baterka co jsem s tou to dnes lítal, tak naprosto v pořádku.
Re: GENS ACE
Napsal: stř 08.07.2015 22:12
od Standa Stuchlý
psal jsem Ti to již jednou. Já bych to reklamoval. Tak přijdeš o model a stejně budeš reklamovat. Čím později to uděláš, tím větší šance, že uslyšíš to obligátní " z důvodu nevhodného používání výrobku se reklamace neuznává " , nebo něco v tom duchu.
Re: GENS ACE
Napsal: pát 27.11.2015 19:52
od Duffs
Chlapi, kupoval som z bazaru gansace tattu 6s 22ah. Majitel tvrdil, že bola storagovaná. Ked prišla skontroloval som U najednotlivých článkoch(multimetrom) a naozaj hodnoty boli
1-3,85
2-3,81
3-3,82
4-3,82
5-3,83
6-3,81
Celkom slušné a odložil som lipo lebo som nemal čas lietať až doteraz. Dal som lipo nabíjať z balancovaním (mam turnigy reaktor 300W 20A). Pred tým som ešte skontroloval ako nabíjačka ukazuje U na jednotlivých článkoch a boli rovnaké ako namerané multimetrom. Tak som spustil proces a po 12-15 min som pozeral na display a tam článok č.1 už mal 4,2V a ostane okolo 4V. Čakal som ďalších 20 min., že čo sa stane a nič. Tiekol tam cca 1-1,5A a aj po dlhšej dobe články neprekročili 4V. Co v takomto prípade keď už je po záruke resp. nemam od toho blok?? Ako nabiť každý článok zvlášť?
Re: GENS ACE
Napsal: pát 27.11.2015 20:08
od jyrry
Duffs píše:... Ako nabiť každý článok zvlášť?
Vhodným kabelem/redukcí jako 6 jednočlánků ...

Re: GENS ACE
Napsal: pát 27.11.2015 20:14
od JosefSvejk
Akorát bych nedoporučoval ty jednotlivé články nabíjet 1C

.
A proč ne 2 až 6 jako pětičlánek?
Re: GENS ACE
Napsal: sob 28.11.2015 8:39
od Atto
Duffs píše:Chlapi, kupoval som z bazaru gansace tattu 6s 22ah. Majitel tvrdil, že bola storagovaná. Ked prišla skontroloval som U najednotlivých článkoch(multimetrom) a naozaj hodnoty boli
1-3,85
2-3,81
3-3,82
4-3,82
5-3,83
6-3,81
Celkom slušné a odložil som lipo lebo som nemal čas lietať až doteraz. Dal som lipo nabíjať z balancovaním (mam turnigy reaktor 300W 20A). Pred tým som ešte skontroloval ako nabíjačka ukazuje U na jednotlivých článkoch a boli rovnaké ako namerané multimetrom. Tak som spustil proces a po 12-15 min som pozeral na display a tam článok č.1 už mal 4,2V a ostane okolo 4V.
Žiaľ, to napätie jednotlivých článkov LiPo sady toho veľa nenapovie o jej skutočnom stave. Len to, že predtým bola "nejak" zrovnaná (aby to pre tvoje oči tak dobre vyzeralo).
To (nabitie nejakého článku samostatne) sa dá laboratórnym zdrojom a pri troche vedomostí a zručnosti aj bežným sieťovým adaptérom.
Ale to, že po pár minútach nabíjania (ale aj skôr, len si si to nemusel všimnúť) napätie jedného článku vyskočilo na 4,2V, zatiaľčo ostatné boli na 4V, pri súčasnom poklese nabíjacieho prúdu, svedčí o tom, že ten dotyčný článok má oveľa väčší vnútorný odpor ako ostatné. A to znamená, že batéria ako celok "6s 22Ah" je kaput.
Neexistuje žiadne kúzlo, ktorým by si ten jeden článok vzkriesil. Jediné čo môžeš, je urobiť z toho "5s 22Ah", alebo inak kombinovať či použiť tie zvyšné články. Ale ten "inkriminovaný" to už má nezvratne za sebou

.
Re: GENS ACE
Napsal: sob 28.11.2015 17:49
od Dano
Duffs píše:Chlapi, kupoval som z bazaru gansace tattu 6s 22ah. Majitel tvrdil, že bola storagovaná. Ked prišla skontroloval som U najednotlivých článkoch(multimetrom) a naozaj hodnoty boli
1-3,85
2-3,81
3-3,82
4-3,82
5-3,83
6-3,81
Celkom slušné a odložil som lipo lebo som nemal čas lietať až doteraz. Dal som lipo nabíjať z balancovaním (mam turnigy reaktor 300W 20A). Pred tým som ešte skontroloval ako nabíjačka ukazuje U na jednotlivých článkoch a boli rovnaké ako namerané multimetrom. Tak som spustil proces a po 12-15 min som pozeral na display a tam článok č.1 už mal 4,2V a ostane okolo 4V. Čakal som ďalších 20 min., že čo sa stane a nič. Tiekol tam cca 1-1,5A a aj po dlhšej dobe články neprekročili 4V. Co v takomto prípade keď už je po záruke resp. nemam od toho blok?? Ako nabiť každý článok zvlášť?
mal si balančný konektor strčený priamo do nabíjačky, alebo cez balančnú dosku?
Skús počas nabíjania ešte skontrolovať napatie na článkoch - či nieje chyba v balančnom konektore. Ak nieje, je to konečná. Mne to takto blblo, preto na to upozorňujem.
Re: GENS ACE
Napsal: sob 28.11.2015 18:18
od Karlosino
janekx píše:Gensky se posledni dobou nejak kazi, jedna uplne nulova, přinesl kamarad. Clanky maji 0v. Druha 6S prisla pekne rozladena tak reklamace a ted me volal dalsi kamarad ze mu umira článek v 6S kterou ma par mesicu ale nelitana. Tak nevim.
Zdravim,mam dve baterie tohoto oznaceni,jedna bez problemu,druha nic zvlastniho,navic se zavadou spatne priletovaneho siloveho kabelu.Prpada mi to jak sazka do loterie-bedes-li mit stesti,budes spokojen.Mel jsem ted chut na zakoupeni baterie Foxy,ale narazil jsem tady na nekolik clanku,ze je to propadak a radeji v teto cenove katedorii dat prednost bateriim Ray.Takze ted"babo rad"...Letu zdar!
Re: GENS ACE
Napsal: pon 30.11.2015 20:57
od Duffs
mal si balančný konektor strčený priamo do nabíjačky, alebo cez balančnú dosku?
Skús počas nabíjania ešte skontrolovať napatie na článkoch - či nieje chyba v balančnom konektore. Ak nieje, je to konečná. Mne to takto blblo, preto na to upozorňujem.
Pre istotu som preletoval na DPS nabíjačky všetky kontakty, nepomohlo. Ešte by som mohol skontrolovať kontakty kablov z lipo, ale na rozoberanie sa moc necítim.
Re: GENS ACE
Napsal: pon 30.11.2015 23:16
od Standa Stuchlý
Duffs, asi Tě "potěším"

. Dnes jsem testoval pohon v Dionovy a použil jsem k tomu asi 4roky starou baterii Pulse 3S 2200mAh. Jeden článek šel nabít jen do 4,18V, ostatní 4,2V. Baterii jsem storagoval vždy a nabíjel s balancérem, asi proto vydržela tak dlouho. Ale nic není na věky. Minulý motorový čas 3,5minuty, dnes 1,5minuty. Je po smrti, do modelu ji už nedám. Jestli Ti jeden článek jde nabít jen do 4V, máš jen dvě možnosti.
1. udělat z ní 5S a třeba si s ní ještě zalítáš
2. vyhodit a příště nekupovat z druhé ruky.
Málo kdo Ti řekne pravdu, když jej nemá kdo prásknout. Bohužel, takový je dnešní svět.
Jestli je článek skutečně v pr...i zjistíš celkem snadno. Nabij jej přes servisní konektor a pak dej vybíjet. Koukni, jaký má vnitřní odpor. To samé udělej i s ostatními a porovnej jejich vnitřní odpory. Toto bych udělal dříve, než bych se pídil po jakékoli jiné závadě. A docela určitě zbytečně.
Re: GENS ACE
Napsal: úte 01.12.2015 16:29
od Atto
Standa Stuchlý píše:... Jestli Ti jeden článek jde nabít jen do 4V ...
Jemu ten jeden článok "vyskočí" pomerne rýchle na 4,2V, zatiaľčo ostatné majú sotva 4,0V.
Vysvetľujem si to tak, že nabíjač po zistení, že jeden článok už dosiahol 4,2V, aby zabránil ďalšiemu nárastu tohto napätia, zníži nabíjací prúd tak, aby bol schopný sadu balancovať.
Ak je však vnútorný odpor toho jedného článku vysoký, tak nabíjací prúd klesne na takú hodnotu, že nabíjanie ostatných zdravých článkov trvá príliš dlho (ich napätie v porovnaní s tým prvým článkom akoby ani nestúpalo) a jemu sa môže zdať, že chyba je práve tam.
Píše, že sa jedná o sadu 6S/22Ah a jemu po chvíli nabíjací prúd klesne na 1 až 1,5A. Pri takom prúde by dobré články z napätia 3,8V na 4,2V nabíjal vyše 10 hodín. Ale on nevyčkal ani hodinu (čo sa mu ani nečudujem), píše: "... po 12-15 min som pozeral na display a tam článok č.1 už mal 4,2V a ostatne okolo 4V. Čakal som ďalších 20 min., že čo sa stane a nič ..."
Ostatné s tebou úplne súhlasím.
Stačí mu nejaký LiPo tester, zasunúť do servisného konektora, zapísať si napätia jednotlivých článkov a potom dať na nabíjač v režime Charge (nie Balance) a zapnúť nabíjanie bez pripojeného servisného konektora. Alebo dať vybíjať, tak ako píšeš.
V priebehu toho si znovu zapísať napätia jednotlivých článkov. Tam kde napätie niektorého článku veľmi "vyskakuje" z normálu, tam je problém.
Re: GENS ACE
Napsal: úte 01.12.2015 17:50
od Standa Stuchlý
tak to jsem asi blbě četl. No nevadí, pročítat to znovu se mi zrovna nechce. Jen všeobecně platí že, pokud jeden článek při nabíjení vyskočí příliš rychle nahoru, je to první známka toho, že je s ním něco špatně. Tak jak si psal, balancér vyhodnotí stav prvního článku a omezí proud. Ono je prakticky jedno, co omezí a jak, podstatné je, že tento článek je v háji. To rychlé zvýšení jeho napětí oproti ostatním to jen potvrzuje. Já bych ho vyhodil, aby z baterky alespoň něco zůstalo. I když, může se to i velmi brzy opakovat i u dalšího článku. Prostě, kup z druhé ruky stojí u baterek skoro vždy za velké kulové.
Víc kolem toho není co psát, mělo by to být snad jasné.
Ještě snad jedna situace, může se to tak chovat, když se baterka nabíjí příliš malým proudem. Dal bych ji kylidně 2C ať se článek projeví a sledoval jejich napětí. Pokud se to bude chovat jak jsem výše popisoval, není co dál řešit a o čem snít.
Dnes jsem objednal novou baterku a z té staré udělám 2S vnučce do letadla, tam to bude stačit víc než bohatě .
Re: GENS ACE
Napsal: ned 06.12.2015 18:00
od HALÍŘ
Ahoj všem. Mám takový problém. Mám baterie GENS 6s 5000mah 45c. Lítám je trex700.Baterky maj zasebou 50cyklů .Ale od příchodu studeného počasí jsou ty baterky lenivé. předtím vrtulník lítal jak střela.Když baterky nechám po lítaní odpočinout tak na každém článku je 3,87v.
Re: GENS ACE
Napsal: úte 08.12.2015 19:42
od Standa Stuchlý
jako spalovací motor potřebuje ke své optimální činnosti určitou teplotu, tak i baterie je na tom stejně. Podchlazená baterka nedá stejný výkon, jako zahřátá na 30stupňů C. Pokud máš baterii ofukovanou, tak ji trochu zabal, aby měla možnost se trochu ohřát. Ale jen ohřát, ne uvařit.
3,87V na článku je skoro ideální storage napětí.
Re: GENS ACE
Napsal: úte 08.12.2015 22:16
od HALÍŘ
Díky.Prubnu to. Pokuď to nezabere tak se nato už vyprdnu a končím.