Stránka 2 z 12
Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
Napsal: stř 19.09.2012 14:39
od luftvogel
Čau,
jestli ti můžu poradit, tak benzín. Rozpětí 1,8, motor DLE 30. Řešíš-li náklady tak nějakou čínu
www.aeronics.cz, je to za necelých 6000 Kč, je tam kompletní
bižuterie i to dobře vypadá. Letovka je 4,5 kg. Serva bych doporučil Hitec 10kg/cm na křidélka po jednom a na výškovku 2x, na směrovku 15kg/cm 1x.
Jinak samozřejmě další náklady jsou: baterie pro serva a zapalování, spousta kabelů, vypínače atd.
Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
Napsal: stř 19.09.2012 14:43
od H1N1
luftvogel píše:Čau,
jestli ti můžu poradit, tak benzín. Rozpětí 1,8, motor DLE 30. Řešíš-li náklady tak nějakou čínu
http://www.aeronics.cz, je to za necelých 6000 Kč, je tam kompletní
bižuterie i to dobře vypadá. Letovka je 4,5 kg. Serva bych doporučil Hitec 10kg/cm na křidélka po jednom a na výškovku 2x, na směrovku 15kg/cm 1x.
Jinak samozřejmě další náklady jsou: baterie pro serva a zapalování, spousta kabelů, vypínače atd.
10kg serva na akrobata 1,8 je podle mě už docela dost... mám 2x 10kg na křidélku u 2,6m....
Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
Napsal: stř 19.09.2012 15:15
od Jindra_S
To luftvogel: Právě o 1,8m Sbachu nebo MX2 od Golden wing jsem původně uvažoval. Máš s nimi nějaké konkrétní zkušenosti?
Mimochodem - servo máš na mysli třeba toto:
http://www.modelarina.cz/digitalni-servo-standardni-velikosti-hitec-hs7965mg-p-957.html?currency=CZK ? Zadarmo to není, ale je to lepší než 1500,- za kus.
Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
Napsal: stř 19.09.2012 15:25
od H1N1
To servo mě přijde po Tebe moc rychlé, proto i drahé... bohatě si vystačíš s tímto:
křidélka + VOP:
http://pelikandaniel.com/?sec=product&id=53581směrovka:
http://pelikandaniel.com/?sec=product&id=49772#4soudě podle toho co létáš nechceš aby to byl super 3D stroj.
Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
Napsal: stř 19.09.2012 16:14
od winter
Zdravim,
myslím, že do dvou metrů je rozumější elektrika. Pokud chceš něco, jak říkáš vrčícího, tak 2,2m, motor 50-60 ccm.
Stavebnice éra-13000,-
mot.DLE 55-8200,-
Power Box+Rx-8000,-
6x servo-9000,-
mufler-2000,-
a různý blbinky-vrtule, bat...........
cca.40000,- - 50000,- záleží jak si náročnej

***winter***
Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
Napsal: stř 19.09.2012 16:21
od AR1
Ale to je přeci každýho věc, co je rozumější. Když baterky neolítá, chcípnou stářím = vyhozený peníze. Benzíňák vydrží roky, platí jen aktuální spotřebu. Nebo lítá 3x týdně a nedoplatí se za benzín. Nevím jak kdo může takhle paušalizovat.
Jinak Power Box+Rx-8000,- jsou taky vyhozený peníze. Na co power box?
Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
Napsal: stř 19.09.2012 16:28
od AR1
Jindra_S píše:To luftvogel: Právě o 1,8m Sbachu nebo MX2 od Golden wing jsem původně uvažoval. Máš s nimi nějaké konkrétní zkušenosti?
.
Letos jsem kupoval od GW dva modely, jednoznačně rozdílné kvality. První byl moje nejlepší ARF, min. úprav, vše sedlo jak má. Druhý nejhorší ARF co jsem měl. Raději bych si připlatil za EG, pokud chceš 30cc, v tomto stylu:
http://pelikandaniel.com/?sec=product&id=52773#2
Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
Napsal: stř 19.09.2012 17:10
od Jindra_S
Wintere - tohle je pro mne příliš velký skok. A myslím, že je ti to jasné.
Peníze bych nakonec někde sehnal, ale myšlenka, že lítám s takovou částkou by mě osobně nutila lítat velmi, velmi opatrně a vysoko - a to není cílem - chodím na letiště hlavně relaxovat.
Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
Napsal: stř 19.09.2012 17:22
od Jindra_S
To AR1 - no, létám, jak práce, manželka a počasí dovolí - někdy 4x týdně, někdy ani jednou. Většinou na letišti netrávím ani celé odpoledne, snažím se co jsem tam lítat
Chápu, kam míří Winter s elektrikou a věřím, že to má mnoho výhod. Já uvažoval o něčem dělajícím "vrrr", takže elektriku do 1,8m nee. A do většího éra se mi zatím moc nechce.
Když to shrnu:
- Metyl do 1,8 a více rozhodně ne.
- Elektro ano, pokud samozřejmě nechci motoráka, pak ne
- Benzín - ideál do 2,2m a více a hlídat spotřebu.
- Benzín do 1,8m - počítat s možnou utřepaností modelu a ne zcela ideálním poměrem váha/výkon
Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
Napsal: stř 19.09.2012 17:46
od winter
No vidíš,
a máš v tom jasno

***winter***
Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
Napsal: stř 19.09.2012 18:01
od luftvogel
Přesně to servo mám na mysli.
Jinak s tímto rozměrem zkušenosti nemám, ale měl jsem Edge 540 2,2m od
Goldwingu. Lítalo to super, jen to chtělo přelaminovat motor.domek. Ale já tam
měl MVVS 58 a 24" vrtuli. Teď na Veloxu 2,2m od Orionu mám DLE 55 a v pohodě(a že to je velice subtilní konstrukce), takže bych se toho nebál.
K těm servům-křidélka dnešních modelů jsou o dost hlubší než dříve, takže tam působí taky větší síly. Rychlost taky není na škodu, stačí si nastavit menší výchylky popř. větší expa. Ale až tě přestane bavit poletování a budeš chtít něco razantnějšího, nebudeš limitován servama.
Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
Napsal: stř 19.09.2012 18:51
od luftvogel
winter píše:Zdravim,
myslím, že do dvou metrů je rozumější elektrika. Pokud chceš něco, jak říkáš vrčícího, tak 2,2m, motor 50-60 ccm.
Stavebnice éra-13000,-
mot.DLE 55-8200,-
Power Box+Rx-8000,-
6x servo-9000,-
mufler-2000,-
a různý blbinky-vrtule, bat...........
cca.40000,- - 50000,- záleží jak si náročnej

***winter***
V zásadě s tím souhlasím. Nicméně i 1,8m na benzín lítaj.
Ten rozpočet by byl zhruba
Éro ARF 6000,-
motor DLE 30 6600,-
5xservo 6500,-
1xservo plyn cca 800,-
Power box nepotřebuješ, dáš to napřímo na 2S LiFe cca 700,-
4čl. na zapalko NiCd nebo NiMH cca 400,-
Takže do 25000,- se musíš dostat.
Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
Napsal: stř 19.09.2012 20:28
od Honza71
tohle dilema budu řešit asi za chvíli také. Na příští sezonu bych chtěl něco kolem 1,8-2 m, původně jsem přemýšlel o elektrice jako např. PA model nebo EF (60"), ale tam se u bazarového éra dostávám na cca 10 tis. Kč + 4x baterka 6článek (4 tis Kč) + slušná nabíječka (4 -5 tis. Kč) a jsem na 20 tisících s bazarovým letadlem o rozpětí 1,5 m

.
občas zajdu na letiště a když vidím kluky s benzinem ... ano, je to možná náročnější na údržbu, přípravu apod., ale ten zvuk, startování, čepování paliva ... to je prostě radost pohledět.
já osobně bych asi jako prvního spalováka rozhodně neřešil novým érem a vybavením, ale sáhnul bych po něčem bazarovém, jen tak co mne zaujmulo ve stávající nabídce (uvádím jako příklad):
http://inzerce.modelbazar.cz/inzerat/Pr ... cc/455746/http://inzerce.modelbazar.cz/inzerat/Ve ... II/450732/popř. něco většího, dražšího:
http://inzerce.modelbazar.cz/inzerat/VE ... 2m/451969/
Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
Napsal: stř 19.09.2012 20:34
od AR1
Není potřeba se bát. Já jsem přešel na 50cc benzín ze 4S lipo. A co. Kluci mi tady poradili jak s motorem, to jsem si podle toho připravil a motor chytil. A pak už jsem lítal. K přechodu přes 1,8m nevidím důvod, vyjma peněz.
Re: Co to obnáší spalovací akrobat 1,8m
Napsal: stř 19.09.2012 20:48
od Honza71
anebo tak
přiznám se, že moje rozhodnutí ještě není plně uzrálé, vše se bude odvíjet od toho jak na tom budu časově, rodina a práce mi berou fůra času, ale na druhou stranu když už najdu čas a budu chodit na letiště, je téměř jedno esli budu rozbalovat 1,8 elektro nebo 1,8 - 2,2 benzin
nedávno jsem zavítal u nás na letisko, kde lítal klučina s 1,8m akrobatem (26ccm MVVS) ... uff, to byl Pavlovům reflex
při hlubším zamyšlení asi skutečně přechod přes 1,8 m nemá opodstatnění, a to ani ekonomické, protože při koupi 1,8 m (nový či bazarový to nehraje roli) stejně pak člověk sáhne do většího, čili k investici nastane tak či onak, navíc tratí při prodeji toho 1,8m