Stránka 2 z 6
Re: Arzenal VB-10 po pilotážní chybě - co se zbytkem?
Napsal: stř 20.06.2012 8:15
od xener
vsak tomu lietadlu nic neni, trosku sklotextilnej pasky,na kridla purex , novy motor a cez vikend s nim zas lietas

Re: Arzenal VB-10 po pilotážní chybě - co se zbytkem?
Napsal: stř 20.06.2012 8:45
od FilipV
Myslím, že to má Peter už dávno opravený a teď nám připravil fotoseriál z opravy.
Nebo se pletu??

Ale opravit to určitě jde.
Re: Arzenal VB-10 po pilotážní chybě - co se zbytkem?
Napsal: stř 20.06.2012 10:13
od veka1
Tak jsem se pustil do reinkarnace .... stávající motorová přepážka vyříznutá z desky překližky ( slepené 2vrstvy bukové letecké překližky , proložené a zvenčí vákuově olaminované vrstvou skla) je uprostřed lehce naštípnutá a zdeformovaná.
Nejednodušší mi přišlo zbrousit nerovnosti ,zalít prasklinu řídkým vteřinákem a stáhnout střední část přepážky mezi dvě textitové výztuhy.
veka1
Re: Arzenal VB-10 po pilotážní chybě - co se zbytkem?
Napsal: stř 20.06.2012 10:17
od veka1
Zdrsněné výztuhy jsem přilepil 5min epoxidem. Současně jsem přilepil i opravenou překližkovou destičku ( má tvar písmene L), která chrání kabely před kontaktem s rotujícím pláštěm motoru.
veka1
Re: Arzenal VB-10 po pilotážní chybě - co se zbytkem?
Napsal: stř 20.06.2012 10:21
od veka1
Zkušebně jsem osadil motor .
Pozn. ta spodní balsová příčka slouží k podsunutí a fixaci desky, na které jsou upevněné pohonné akumulátory .Chvíli jsem si hrál při pasování ulomené špičky k zadní části trupu . Díly jsem postupně zbodoval vteřinákem. Když už to drželo pohromadě, všechny spáry jsem ještě jednou prolil řídkým vteřinákem a přebrousil nerovnosti.
Zdá se, že by to mělo být v pořádku ( lehce se to i proměřil při nasazeném kontrolním klacku na motorové hřídeli) jen se na to zatím nesmí hrubě šahat. Tož jdu laminovat špičku trupu …
veka1
Re: Arzenal VB-10 po pilotážní chybě - co se zbytkem?
Napsal: stř 20.06.2012 11:28
od doubravka
takhle krasne zlomeny kridlo jsem uz dlouho nevidel..

tomu skoro nic neni..

Re: Arzenal VB-10 po pilotážní chybě - co se zbytkem?
Napsal: stř 20.06.2012 11:31
od Milan Nes
pohodicka, ja sem vedel ze tot akhle dopadne ... Arzenal je navic fakt pekny a zajimavy ero ... ja uz delsi dobu pokukuju po tom Mustangovi :-d
Re: Arzenal VB-10 po pilotážní chybě - co se zbytkem?
Napsal: stř 20.06.2012 12:44
od veka1
Trupek je v peci,… tak jsem se koukl na ocas.
Ze stabilizátoru byl pouze oboustranně stržený laminátový potah.
Pozn.Vop i Sop leželi několik metrů od místa dopadu a tvářili se že jsou bez zlomenin... což se ukázalo být pravdou.
Na směrovce jsem našel pouze dvě trhliny ( zalito řídkým vteřinákem).
Po demontáži páček, podmáznutí L 285 a „separaci“ okrajových hran papírovou páskou, skončil ocas v peci,... zabalený ve vakuovacím pytli (ani jsem to nefotil) .
veka1
Re: Arzenal VB-10 po pilotážní chybě - co se zbytkem?
Napsal: stř 20.06.2012 13:01
od veka1
... už se jednou stalo, že velice dobrý combat pilot , při nízkém letu na zádech , škrtl Arzenalí směrovkou o zem. Ta strhla horní část horního laminátového potahu stabilizátoru.
Ten však zůstal přilepený k trupu...
...tak jsem si pomohl příložkami a silnějšími plastovými svěrkami . Vákuum, bez násilného oddělení ocasu,to by asi byl celkem opruz...

.
Pozn. už zbývá jen lehce pořešit křídlo
veka1
Re: Arzenal VB-10 po pilotážní chybě - co se zbytkem?
Napsal: stř 20.06.2012 15:55
od Zba
Jde to jako po másle. To křídlo je zlomené tak krásně, že to bude procházks růžovým sadem. Nepůjde to ani vidět.
Re: Arzenal VB-10 po pilotážní chybě - co se zbytkem?
Napsal: stř 20.06.2012 17:11
od veka1
Zba píše:Jde to jako po másle. To křídlo je zlomené tak krásně, že to bude procházks růžovým sadem. Nepůjde to ani vidět.
.. no jo, máš pravdu . Na levém křídle je velice čistý lom
Pravá polovina je na tom trochu líp. Prasklina potahu je po celém obvodu a velice pěkně rupli samolepky i PS jadro.

Pohromadě to drží pouze tenkostěnná uhlíková trubka.
Pozn. křídlo je klasická combatová verze tj. PS jadro vyztužené uhlíkovou trubkou pr.10mm ,potažené hnědým balícím papírem, přilepeným Soudalem 66. Střed křídla je přelaminován třemi , na šířku odstupňovanými pásy skelné tkaniny .
veka1
Re: Arzenal VB-10 po pilotážní chybě - co se zbytkem?
Napsal: stř 20.06.2012 17:16
od veka1
Trochu jako tvrdý oříšek ,mi přijde vyrovnání torzního náhonu křidélka ... není za co zabrat tak , abych nepoškodil plastové uložení drátu.
veka1
Re: Arzenal VB-10 po pilotážní chybě - co se zbytkem?
Napsal: stř 20.06.2012 17:18
od Zba
Z té první fotky to vypadalo líp ......
Re: Arzenal VB-10 po pilotážní chybě - co se zbytkem?
Napsal: stř 20.06.2012 17:34
od Milan Nes
tak na tohle bych se vykaslal ... dyt si novy kridlo udelas rychlejc a pokud to cely nesundas a neprelaminujes tak to nebude uz ono ... (ale to vis urcite sam ... )
na ty fotce to vypadalo o dost lip
Re: Arzenal VB-10 po pilotážní chybě - co se zbytkem?
Napsal: stř 20.06.2012 17:43
od veka1
Zba píše:Z té první fotky to vypadalo líp ......
.. vypadalo ,vypadalo, ale reál předčí všechna naše očekávaní
Odřezal jsem některé rozdcené části jádra i potahu , kus chybějící uhlíkové trubky nahradil bukovou kulatiou ( byla po ruce a pasovala do díry) ,spoj natřel Soudalem a díly sesunul provizorně k sobě.
Pod stolem jsem vyštrachal zbytek negativního přířezu ,polepil ho páskou ( separace) a připravil zopár těžítek.
Vše jsem naskládal tak, jak si myslím ,že by to mělo být a už se to mydlí .. teda lepí.

veka1