Stránka 2 z 2
Re: Li-pol 5s+3s=8s?
Napsal: čtv 24.05.2012 10:28
od mykoc
Nabíjej každou zvlást , nejlépe na dvoukanálovém nabíječi , nebo dva nabíječe , Zhruba abys měl stejnou kapacitu baterií a pokud ne , vybíjej málo za polovinu kapacity tak aby jsi tu nejhorší příliš nyvybil a nezničil .
Já tak lítám 2sezonu a OK .
Re: Li-pol 5s+3s=8s?
Napsal: čtv 24.05.2012 13:53
od jez_cz
Radek1980 píše:kdybych koupil 2x 4s tak zas budu mít navíc 2x 5s...
Až Ti v každém tom pětičlánku odejde po jednom článku, tak budeš mít stejně 2x4s

a potom Ti zbyde zase 2x3s
Když koupíš 2x4s a z těch dvou pětičlánků uděláš rovnou čtyřčlánky, tak budeš mít dvě sady baterií a v každé sadě budou články s pravděpodobně stejnými vlastnostmi. Sice je to trochu peněz a trochu práce navíc, zase budeš mít relativně jistotu. Je to jen taková teorie, protože s LiPol bateriemi si člověk moc na jistotu sázet nemůže. JaHo
Re: Li-pol 5s+3s=8s?
Napsal: pát 25.05.2012 8:30
od mior
Radek1980 píše:Bylo řečeno že bych měl dodržet kapacitu(to je jasný) a vybíjecí "céčka". Byl by velkej problém když by 5s měly 30-40C a 3s 35-45C ?
Aj v klasickom originálnom trojčlánku sa po čase stane, že jeden článok - spravidla stredný - zmení svoj vnútorný odpor, teda analogicky Céčka (k horšiemu). A predsa takú baterku používame ešte mnoho cyklov. Len jej parametre sú už inde.
To isté platí o originálnych 4-, 5-, X-článkov.
Hovorí sa, že "reťaz je taká silná, ako silný je najslabší článok".
A to platí aj u sériového spojenia!
Tie hodnoty - 5S/30-40C a 3S/35-45C sú tak blízko seba (a sú hlavne len orientačné), že sa meraním možno dozvie, že sú skoro rovnaké a tak za dodržania ostatných tu už spomenutých podmienok to spojiť pôjde.