Stránka 2 z 8

Re: Shock F5J (a obecně k nové kategorii FAI F5J)

Napsal: ned 30.10.2011 16:51
od graup15
Tak hezky testuj, zkoušej a závoď. A nezapomeň se tu pochlubit výsledky. Už jsem to jinde psal, že po doplňku k Vikoušovi, ala F3J pokukuji. Budu od tebe sosat informace a v klidu šetřit. Jo prosím tě, můžeš sem dát nějakou pěknou fotku..detail prostoru v čumáku a pak pod křídlem? Udělám si představu jak bych tam cca 1500W pohon na 4S-2200 nacpal . Díky.
Dalibor.
Add Valenta....F3J..no nevím, nevím....nějak mi tam dost věcí vadí jak jsou udělané, ale kdyby to někdo daroval zadara..překonal bych se :-) :-)

Re: Shock F5J (a obecně k nové kategorii FAI F5J)

Napsal: ned 30.10.2011 16:55
od tomashr
Příležitostně nafotím... Jinak ale vejde se tam i NEU 1512 (vím jistě, měl jsem to tam krátce strčené), naproti tomu se nevejde oběžka 36mm (myslím "rozumně nevejde", s kabely venkem by to asi šlo).
Co se týče baterek, tak 4s2200 tam na tloušťku nedostaneš, ale dva trojčlánky za sebou by se asi vešly. Nicméně já bych radil spíš dělat pohon na 3s - z 3s2200 těch 1500W dostaneš a přijde mi to praktičtější, než dva dvojčlánky za sebou atd.

Re: Shock F5J (a obecně k nové kategorii FAI F5J)

Napsal: ned 30.10.2011 17:43
od graup15
Jo, souhlasím. Mám tu perspektivní motůrek Neu 1409/1.5D/6.7..je trošku těžší než Kontornik 480 řady, ale pro nezávodníka hmotnost motoru occa 70g , na modelu co má 80dm/2 vůbec nevadí. Zase na druhou stranu na tomto výkonu se motor nedá utahat a poměr tah/Výkon/hmotnost modelu bude pro mne naprosto uspokojivý.
Viz graf..

Re: Shock F5J (a obecně k nové kategorii FAI F5J)

Napsal: ned 30.10.2011 19:24
od tks
tomashr píše:Ad Reichard - jsem s ním v kontaktu, uvažuji, že budu jeho model testovat na synovi, který by s tím létal soutěžně. Model 3m ještě není, psal mi něco o třech týdnech, tak si počkej. Cílová kategorie ale bude právě F5J FAI - mohl by z toho být dobrý "entry level" model. Nutno ale dodat, že to není jediná možnost, lákavý je i polský HighAspect a leccos by se našlo i v nabídce Topmodelu - Gracia/Grafas a další modely jsou použitelné zcela jistě.


Ty polské stroje se mi nelíbí a já na vzhled hodně dám...
Model Gracia od TopmodelCZ mám v hledáčku už dlouho. Podle informací od výrobce váží prázdná 980g. Máš tušení, kolik vážil neosazený ten Tvůj Shock a jakou má plochu?
Vidím to tak, že bych volil mezi Gracii a 3m od Reicharda. Pokud ta novinka bude podobná jako Cumulus, tak to se mi vyloženě líbí...

Re: Shock F5J (a obecně k nové kategorii FAI F5J)

Napsal: ned 30.10.2011 19:41
od fly-up
Prostě máš určitou pověst - to je spíš lichotka... Jinak jak vidíš, tak já jsem si život nekomplikoval - Kontronik Kira je pohon štíhlý (žádný problém s montáží), dá se z něj vyrazit hravě dost přes kilowatt, takže si myslím, že pro mou potřebu 400-700W se o něj vůbec nemusím starat a bude úplně v pohodě. Pokud by někdo potřeboval ušetřit, tak se dá použít "čínský" HET a k němu od Kontroniku převodovka - to vyjde na necelé 3000 a pro těch 500W nutných pro F5J FAI taky vyhoví úplně v pohodě.[/quote]


Tomas prosim ta hod sem log z tej kiry co mas v Shockovi ...diky

Re: Shock F5J (a obecně k nové kategorii FAI F5J)

Napsal: ned 30.10.2011 19:58
od tomashr
Hmotnost je v mém článku - 1500g. Plochu popravdě nevím, ale určitě dost and 70dm2, spíš až 80dm2 (3,5m, hloubka u kořene něco přes 250mm a není to nějak extra zužované). Mimochodem, výrobce dal pár fotek mého kusu do své galérie http://www.mg-model.cz/fotogalerie/foto ... k-electro/ , tam je víc vidět, jak vypadá konstrukce křídla, udělal si takové ty fotky "prosvíceného křídla" atd. Jde o fotky hned na začátku galerie, označuje to jako "oranžový Shock electro, materiál: D-box spread-tow".

Ad Grafas/Gracia - on bude hmotností OK, dokonce bych si vsadil, že se dostaneš na menší zatížení než mám já. Problém je ale v tom, jak bude vyhovovat pronikavostí a taky jak bude účinný profil - je to až moc "papíráková" koncepce, kde o přesném dodržení profilu nemůže být řeč. Ale létat s tím určitě půjde a je to jeden z modelů, které mám ve svém výběru na "ekonomický" model pro syna.

Re: Shock F5J (a obecně k nové kategorii FAI F5J)

Napsal: ned 30.10.2011 20:05
od tomashr
fly-up píše:Tomas prosim ta hod sem log z tej kiry co mas v Shockovi ...diky


Ahoj, já to musím proletět s Unilogem, mě se ty výsledky z CC ICE nějak nezdály (a proto jsem je neuváženě smazal). Ukazovalo to "děsně málo" - s vrtulí 13x11 proudy kolem 37A, což je ale v rozporu s tím, co mi ukazoval jiný měřák na zemi (nad 50A). Sice by se mi ty hodnoty moc líbily (bylo by to extrémně účinné a dostatečná stoupavost s pouze cca 400W by byla super), ale musím to ověřit nezávislým měřením, což přirozeně Unilog s certifikací pro FAI F5B/D/F splňuje :-) Pak to přirozeně zveřejním, ale nevím kdy to bude, příští víkend asi létat nebudu moci, takže nic neslibuju. Možná se dostanu aspoň k měření na zemi...

Re: Shock F5J (a obecně k nové kategorii FAI F5J)

Napsal: ned 30.10.2011 20:10
od petrz
kovaco píše:Dalibore, nekontaktoval jsi Valentu? Před 1/2 rokem mi říkal, že připravuje F3J. I Jirka držel v ruce trup. Vypadá to na nádhernou mašinku. Je fakt, že proti Reichardovi to bude o 8x cenově někde jinde.


Můžu potvrdit, že Valenta dělá několik nových strojů, které nemá uvedené na svých stránkách. Též jsem viděl trup a ucho na to nové F3J, má mít kolem 3,5 m (už nevím přesně) a ucho bylo ve skle při své velikosti neuvěřitelně lehké.

Re: Shock F5J (a obecně k nové kategorii FAI F5J)

Napsal: ned 30.10.2011 20:15
od fly-up
tomashr píše:
fly-up píše:Tomas prosim ta hod sem log z tej kiry co mas v Shockovi ...diky


Ahoj, já to musím proletět s Unilogem, mě se ty výsledky z CC ICE nějak nezdály (a proto jsem je neuváženě smazal). Ukazovalo to "děsně málo" - s vrtulí 13x11 proudy kolem 37A, což je ale v rozporu s tím, co mi ukazoval jiný měřák na zemi (nad 50A). Sice by se mi ty hodnoty moc líbily (bylo by to extrémně účinné a dostatečná stoupavost s pouze cca 400W by byla super), ale musím to ověřit nezávislým měřením, což přirozeně Unilog s certifikací pro FAI F5B/D/F splňuje :-) Pak to přirozeně zveřejním, ale nevím kdy to bude, příští víkend asi létat nebudu moci, takže nic neslibuju. Možná se dostanu aspoň k měření na zemi...



Mám overene ze HET 2W a kontronik 5:2:1 chodí s 13x8 za 38A v lete stupavost s 1900g Aspirom cez 11m/s pri naložení +250g rýchlosť stúpania ide na 8m/s . A ked sa pozries ako je urobeny HET čisto a úhladne a ako je upatlaný kontronik...urobíš si osobný úsudok , odporúčam nie z vlastnej skúsenosti prevodovku otvoriť a namazať ....ten teflononý nano povrch tam akosi nie je :)

Re: Shock F5J (a obecně k nové kategorii FAI F5J)

Napsal: ned 30.10.2011 20:48
od tomashr
To co píšeš zní slibně - je možné, že ten logger ve Phoenixu přece jen nekecá...
Já jsem s tou vrtulí 13x11 na cca 8 m/s, hmotnost mám jen nepatrně menší, než ty s "naloženým" (testy byly s těžkým accu), takže to by pak těch necelých 37A sedělo a výkony bychom tedy měli dost podobné.
Jak říkám - jakmile se dostanu na plac, tak to zkusím, vrazím tam Unilog a bude jasno. Datům z Unilogu lze věřit a navíc zároveň bude měřit i ICE, tak to pak porovnám a "nakalibruji" a budoucí testy tím budou jednodušší.

Re: Shock F5J (a obecně k nové kategorii FAI F5J)

Napsal: pon 31.10.2011 9:16
od palo47svk
Víťaz tohtoročnej solídne obsadenej medzinárodnej FAI-F5J v Trnave (Massimo Verardi - ITA) lietal s modelom, ktorý určite poznáte :-)

A pre inšpiráciu si môžete pozrieť aj ďalšie fotky z tejto súťaže:
https://picasaweb.google.com/1020416137 ... CUPFAIF5J#

Re: Shock F5J (a obecně k nové kategorii FAI F5J)

Napsal: pon 31.10.2011 9:38
od palo47svk
graup15 píše:Mám tu perspektivní motůrek Neu 1409/1.5D/6.7......Zase na druhou stranu na tomto výkonu se motor nedá utahat a poměr tah/Výkon/hmotnost modelu bude pro mne naprosto uspokojivý.


... niečo pre Dalibora a ďalších NEU-fanúšikov: CFK 13/8" + KPG25 + S.NEU 1110/1,5D + SHOCK50 + 3S 1600 + ALTIS3* + model EGIDA** F5J (kompozit - letovka 1947 g, dopredná rýchlosť v preskoku 75 km/h pri opadaní okolo -1 m/s)

*ALTIS detaily: http://www.rivamodels.sk/F5J-FAI/F5J-FAI_14.html
** EGIDA detaily: http://www.rivamodels.sk/F5J-FAI/F5J-FAI_18.html (o pár dní :-) )

Re: Shock F5J (a obecně k nové kategorii FAI F5J)

Napsal: pon 31.10.2011 12:36
od TomasC
Pročetl jsem nová pravidla (mám jen Agenda Annex 7k - F5J_5.5.10_F5_Electric_S-C_11.pdf ja to OK??)

Jsou někde platná nebo se vlastně čeká na vydání oficiálních prozatimních pravidel?

Re: Shock F5J (a obecně k nové kategorii FAI F5J)

Napsal: pon 31.10.2011 12:42
od tomashr
TomasC píše:Pročetl jsem nová pravidla (mám jen Agenda Annex 7k - F5J_5.5.10_F5_Electric_S-C_11.pdf ja to OK??)

Jsou někde platná nebo se vlastně čeká na vydání oficiálních prozatimních pravidel?


Ano, zatím se řídíme Anexem. Teď někdy má ale být zasedání CIAM v Lausanne, po kterém by to mělo přejít do podoby "oficiálních prozatimních pravidel", která budou platit pro rok 2012. Snad nenastanou nějaká "překvápka", nicméně co vím, tak většina věcí, které se zvažovaly pro zasedání, neměnila nijak podstatu kategorie, spíš dojde na různé "kosmetické úpravy".

Re: Shock F5J (a obecně k nové kategorii FAI F5J)

Napsal: pon 31.10.2011 13:43
od TomasC
Pokud se podívám do reportu ze zasedání v Lausanne 15 April and Saturday 16 April 2011


tak tam se v kontextu F5J jednalo takto:

For the rules for provisional class F5J, see Agenda Annex 7k.
5.5.10.14.3 Groups
c) For World or Continental Championships, the starting order for preliminary
rounds, has to ensure that, there are no competitors of the same country in the
same group, as far as possible.

Amended as shown by the Plenary Meeting and approved:
For 23; Against 1; Abstentions 11. Effective 01/01/12.


(výklad: z pravidel se škrtá, výsledek hlasování)

Takže až někdy v 1/2 ledna :wink: vyjdou pravidla, tak tam bude u F5J znění Annex bez odstavce 5.5.10.14.3

Pokud někdo chce nějaké připomínky do pravidel, tak je pro zasedání v Lausanne na duben 2012 NEJVYŠŠÍ čas!! Formuláře jdou stahnout na fai.org.