Asp 8.5ccm + záběh
-
ExperimentatorPetr
- Příspěvky: 658
- Registrován: ned 06.03.2011 0:00
- Bydliště: Sedlatice (Telč)
- Kontaktovat uživatele:
Co se nassátí paliva do motoru týká, já osobně to dělám tím, že zacpu karbec a tím nasaju...pokud je motor v normál poloze, teda hlavou navrch, tak protočím aspoň 3x až 4x...pokud je motor invertní, hlavou dolů, tak tam stačí 2x...jinak by se přechlastal. Jinak co se týká otevření jehly, tak žádný 3 minuty tak a potom onak...uvědomte si, že děláte dávno vyzkoušené, dávno ověřené mnoha generacemi modelářů....přeju dobrý den.
H1N1 píše:Jen by mě zajímalo kterej tatar přišel na to že na záběh bez nitra... jakej to má důvod + nějakej závěr k tomu... kterej má hmatatelné výsledky, ne jenom jedna babka od vedle povídala, jak je to tady na foru běžné....
Ahoj. Zrovna tak by i mě zajímalo, na co to nitro ??? a zrovna při záběhu??? Dyť ti kluci jsou nesmírně šťastní, že jim ten motor vůbec naskočí, že ho umí vůbec nastartovat a nepřijdou o prsty....a tak na co by tam dávali nitro, který má sloužit hlavně na zvýšení výkonu! Že by hobby-lobby a to hnedka od začátku??? podivné! Já nitro nepoužívám vůbec. Na moje lítání, kdy mám radost že mašina lítá, že udělám těch pár obratů a přemetů a výkrutů a co vím, co ešče umím...(spíš neumím) tak na co bych do směsi cpal drahý niotro, když mě stejně dobře poslouží benzín...takže rozhodně nevím, proč bych měl dávat do zabíhací směsi nitro! Laďa.
ladaxvx píše:H1N1 píše:Jen by mě zajímalo kterej tatar přišel na to že na záběh bez nitra... jakej to má důvod + nějakej závěr k tomu... kterej má hmatatelné výsledky, ne jenom jedna babka od vedle povídala, jak je to tady na foru běžné....
Ahoj. Zrovna tak by i mě zajímalo, na co to nitro ??? a zrovna při záběhu??? Dyť ti kluci jsou nesmírně šťastní, že jim ten motor vůbec naskočí, že ho umí vůbec nastartovat a nepřijdou o prsty....a tak na co by tam dávali nitro, který má sloužit hlavně na zvýšení výkonu! Že by hobby-lobby a to hnedka od začátku??? podivné! Já nitro nepoužívám vůbec. Na moje lítání, kdy mám radost že mašina lítá, že udělám těch pár obratů a přemetů a výkrutů a co vím, co ešče umím...(spíš neumím) tak na co bych do směsi cpal drahý niotro, když mě stejně dobře poslouží benzín...takže rozhodně nevím, proč bych měl dávat do zabíhací směsi nitro! Laďa.
zvýšení výkonu, to si myslím že je dostatečné. a navíc nepřijde mě to tak drahé, pokud si už člověk koupí letadlo se žhavíkem, asi nějakou tu 500, má na ty 4l paliva... navíc ricín pekelně smrdí oproti nitru... Je to asi dost o tom kdo na co má, ale tvrdit že zásadně bez nitra je blbost, když k tomu máš odůvodnění typu... (drahý, nepotřebný pro začátek). To si rovnou můžeš kupovat věci z Polska a z Madarska.
http://lee93.rajce.idnes.cz/Cabarna_13.6.08/
H1N1 píše:zvýšení výkonu, to si myslím že je dostatečné. a navíc nepřijde mě to tak drahé, pokud si už člověk koupí letadlo se žhavíkem, asi nějakou tu 500, má na ty 4l paliva... navíc ricín pekelně smrdí oproti nitru... Je to asi dost o tom kdo na co má, ale tvrdit že zásadně bez nitra je blbost, když k tomu máš odůvodnění typu... (drahý, nepotřebný pro začátek). To si rovnou můžeš kupovat věci z Polska a z Madarska.
Motáš jabka s hruškama. Co má společnýho nitro s druhem oleje? Aby model nesmrděl a nebyl zaprasenej, lítám syntetiku, a taky bez nitra. S nitrem navíc může být problém s korozí (pokud nebudeš motor ošetřovat po letu).
- StanleyT28
- Příspěvky: 993
- Registrován: čtv 01.10.2009 0:00
- Kontaktovat uživatele:
Já bych k tomu dodal, že nitro na záběh určitě nevadí, spíše jde o to, že v prodeji snad ani nejsou hotová paliva s nitrem a ricinovým olejem, který je na záběh vhodnější, než paliva se syntetikou, kterých je plno. A pokud si to člověk nechce míchat sám.......... . Je to i otázka ceny. Já mám vyzkoušený i záběh žhavíka na Rapicon s 1% nitra a syntetickým olejem, mluvím o 2T ABC a je to naprosto v pořádku, pokud se správně manipuluje s hlavní jehlou a karburátorem. Ricinový olej je asi bezpečnější. Výrobce v návodu sice povoluje jen palivo s ricínem, ale sám do motorů po záběhu neleju nic jiného než syntetiku a po několika sezonách jsou motory dokonale čisté, nenapečené, uvnitř nejsou usazeniny od ricínu a jejich opotřebení není patrné. Naopak do 4T by se asi ricin neměl vůbec dostat vzhledem k tomu, že jednak to jsou motory s kroužkem a nejsou tak náchylné jako 2T a navíc je v nich spousta jemné mechaniky, kterou není vhodné zanášet usazeninama a napečeninama z ricínu. Navíc se čtyřtakty více hřejí a tak jejich černý nápek z venčí je o dost markantnější než u 2T....... Nikomu to nenutím, jen můj názor a několikaletá zkušenost, nic víc, nic míň.......... 
Pánové, koho jsem nepozdravil tak tímto činím... Dobrý den. Původní otázka, jak zabíhat si myslím byla tady zodpovězena a to nikoliv pouze v tomto vláknu, ale i dříve a to nejednou. Co se týká dalšího provozu, na co kdo lítáme...ricín versus syntetika atd. nitro či benzín...každého skutečně soukromá záležitost! Jestli má peníze na nitro či je nemá....toto tady řešit prostě takto nelze! Já taky lítám na syntetiku! Ricín pouze na záběh. Ačkoliv onehdy nám kamoš dal asi 30 litrů metylu, 30 let starýho. Co sme kdysi modelařili a nespotřebovali ho. Měl ho 30 let v tmavým sklepě. Tak sem na zkoušku namíchal asi litr a s rycínem...syntetiky mě na to došlo líto. Ale už do toho starýho metylu liju syntetiku. Je naprosto perfekt-ten metyl! I po 30 ti letech...takže toť vše. Lítejme si pro radost naši, možná i okolo stojících a třebas i našich dětí... ale hlavně si lítejme s tím, co máme a na co máme. ešče jednou krásný den. Laďa.
Lark píše:H1N1 píše:zvýšení výkonu, to si myslím že je dostatečné. a navíc nepřijde mě to tak drahé, pokud si už člověk koupí letadlo se žhavíkem, asi nějakou tu 500, má na ty 4l paliva... navíc ricín pekelně smrdí oproti nitru... Je to asi dost o tom kdo na co má, ale tvrdit že zásadně bez nitra je blbost, když k tomu máš odůvodnění typu... (drahý, nepotřebný pro začátek). To si rovnou můžeš kupovat věci z Polska a z Madarska.
Motáš jabka s hruškama. Co má společnýho nitro s druhem oleje? Aby model nesmrděl a nebyl zaprasenej, lítám syntetiku, a taky bez nitra. S nitrem navíc může být problém s korozí (pokud nebudeš motor ošetřovat po letu).
že mě teda za 3 roky nezreznul a mám tam 25% nitra ty hruško.
http://lee93.rajce.idnes.cz/Cabarna_13.6.08/
H1N1 píše:Lark píše:H1N1 píše:zvýšení výkonu, to si myslím že je dostatečné. a navíc nepřijde mě to tak drahé, pokud si už člověk koupí letadlo se žhavíkem, asi nějakou tu 500, má na ty 4l paliva... navíc ricín pekelně smrdí oproti nitru... Je to asi dost o tom kdo na co má, ale tvrdit že zásadně bez nitra je blbost, když k tomu máš odůvodnění typu... (drahý, nepotřebný pro začátek). To si rovnou můžeš kupovat věci z Polska a z Madarska.
Motáš jabka s hruškama. Co má společnýho nitro s druhem oleje? Aby model nesmrděl a nebyl zaprasenej, lítám syntetiku, a taky bez nitra. S nitrem navíc může být problém s korozí (pokud nebudeš motor ošetřovat po letu).
že mě teda za 3 roky nezreznul a mám tam 25% nitra ty hruško.
To je relativní. Pokud nemá ložiska z nerezu zkus se na ně cvičně podívat.
Sbach 2200mm, Piper L4H 2500mm, Hawker huriccane 1950mm, F3K SHARK.
Letiště Cheb, www.rc.hys.cz
Letiště Cheb, www.rc.hys.cz
Re:
H1N1 píše:že mě teda za 3 roky nezreznul a mám tam 25% nitra ty hruško.
to H1N1, kdyby jsi pořádně čet, tak jsem psal že MŮŽOU být problémy s korozí a jak ti sharkcom odpověděl, je to závislé na tom z jakých materiálů jsou ložiska i celý motor. A ty jabka a hrušky proto, že jsi dával do závislosti ricín nebo nitro, což je nesmysl. Nitro je přísada a s druhem oleje nemá nic společného. A ty přezdívky si laskavě pro příště odpusť a pořádně čti!
Re: Asp 8.5ccm + záběh
A já bych rád poděkoval za rady a ujasnění si postupu záběhu mojeho ASP 8,5 ccm. Zejména děkuju ladaxvx.
http://buzzinec.blogspot.com/
http://www.youtube.com/user/megadacan
http://www.youtube.com/user/megadacan
Re: Re:
Lark píše:H1N1 píše:že mě teda za 3 roky nezreznul a mám tam 25% nitra ty hruško.
to H1N1, kdyby jsi pořádně čet, tak jsem psal že MŮŽOU být problémy s korozí a jak ti sharkcom odpověděl, je to závislé na tom z jakých materiálů jsou ložiska i celý motor. A ty jabka a hrušky proto, že jsi dával do závislosti ricín nebo nitro, což je nesmysl. Nitro je přísada a s druhem oleje nemá nic společného. A ty přezdívky si laskavě pro příště odpusť a pořádně čti!
a bla bla bla bla bla bla... jednoznačně Ricín, bez Nitra... Paštiku na čelo si tak max dej!!!
http://lee93.rajce.idnes.cz/Cabarna_13.6.08/