Stránka 2 z 3
Napsal: pon 27.06.2011 23:41
od harleyr
JMalik píše:harleyr píše:JMalik píše:Je to nesmysl.
Reverz (vrtule, ne chodu motoru) se v nějakých případech používá, ale je to výsada vrtulníků a halových akrobatů.
?????
Vrtulník sice nemá vrtuli, ale rotor a když dáš "reverz" , tak dáš negativní úhel náběhu listů a jde létat třeba na zádech.
U halových akrobatů se podívej na videa jak to krásně umí couvat a jaké to vydává nádherné zvuky při reverzu vrtule.
No jo dyť to sem si neuvědomil mśš recht,diky za nakopnuti

Napsal: pon 27.06.2011 23:48
od JirkaA
Bože to je zase debata..
Tady se někdo snaží o realizaci úsloví "viděl jsem hada chcát, koně blít, letadlo couvat, ale tohle jsem fakt ještě neviděl...."
Kdyby tazatel věnoval čas raději lítání, naučí se rozpočet na přistání a nebude řešit podobný ptákoviny.
Napsal: pon 27.06.2011 23:53
od jyrry
No a co myslis, ze jsem mu napsal pred vic nez hodinou ?
Stihnul jsem to jeste pred tim kecanim :-D
Napsal: pon 27.06.2011 23:59
od JMalik
jyrry píše:No a co myslis, ze jsem mu napsal pred vic nez hodinou ?
Stihnul jsem to jeste pred tim kecanim

Napsal jsem mu to ještě o sedm minut dřív

Napsal: úte 28.06.2011 0:40
od googie
Jak ten obracac tahu u dopravnych lietadlach funguje? To sa tam vysuva vzadu nejaky slot, alebo spojler, ktory odklana spaliny spat?
Napsal: úte 28.06.2011 2:04
od Milan Nes
znamej priklad je Concorde a spol ...
proste predstav si to jako dve celisti co vytvori "V" a obraceji tok vzduchu - spalin z motoru smerem vpred (jedna varianta)
http://www.leteckemotory.cz/teorie/teor ... everse.php
tady to mas pekne nazorne
Napsal: úte 28.06.2011 6:20
od Pajik_CZ
Napsal: úte 28.06.2011 8:44
od Mojm10
Ok asi to vyřeším prostým tréninkem.
Představoval jsem si prostě pomalý let v ostrém úhlu dolů pomocí točení vrtule v nízkých otáčkách na druhou stranu=přibrzdění.
Šlo mi o nároky na baterii a regulátor protože odpor vrtule by byl asi velký.
Poslední otázka: řeší se u modelů nějaký záchranný systém v případě selhání, nebo ztráty kontroly?
Například ultralighty disponují záchranným padákem.
Napsal: úte 28.06.2011 9:00
od Milan Nes
neresi, max jestli umi tvoje vysilacka fail save
(nastaveni poloh ovladacich ploch a hlavne plynu v pripade ztraty signalu)
nastavis si bud vse u tveho era v nule a motor na nule taky,
nebo kdyz bysis chtel hrat tak to nastavis do plocheho vyklesani opet bez motoru ale obecne .. nema to cenu

Napsal: úte 28.06.2011 10:50
od JaL
Motorem se dá brzdit docela dobře i jednodušeji - stačí pomalé otáčky. Velmi zjednodušeně - nižší než při kterých se vytváří dopředný tah. Točící se vrtule potom brzdí docela dost. A s tím záchranným systémem to není tak úplně mimo mísu, některé typy modelů by si ho určitě zasloužily.
Napsal: úte 28.06.2011 10:53
od LV
JaL píše:... některé typy modelů by si ho určitě zasloužily.
Ktoré?

Napsal: úte 28.06.2011 12:18
od Michal_N
Mojm10:
Létal jsem s celkem dost namotorovaným Easystarem výkruty při střemhlavém letu, let na zádech, tažený i tlačený přemet a nikdy mi ve vzduchu baterie nevypadla. Pokud na ní přilepíš dostatečně velký kus suchého zipu a stejně velký kus dobře přilepíš v modelu, tak to bude držet bez problémů.
I kdybys dokázal to brzdění reverzem nějak realizovat, tak by ti to bylo jen na škodu. Easystar tě má naučit základy létání a touhle technickou berličkou by sis to až příliš usnadňoval.

Uvidíš, že se bez toho obejdeš. Easystar je hodné letadlo a i kdybys měl nějaké pády, tak ho snadno znovu opravíš.
Záchranné systémy se u modelů nedělají.
Napsal: úte 28.06.2011 13:22
od TomasC
Mojm10 píše:Ok asi to vyřeším prostým tréninkem.
to je dle mě dobrá volba.
ještě najdi v okolí zkušeného modeláře a podívej se, jak se létá. Dá ti to hodně jen koukáním.
Ale neboj se ho i zeptat

Napsal: stř 29.06.2011 0:40
od JMalik
JaL píše:............ A s tím záchranným systémem to není tak úplně mimo mísu, některé typy modelů by si ho určitě zasloužily.
Do malých modelů to hmotnostně vůbec nedostaneš a do těch od cca 5kg nahoru se to bude pohybovat kolem 10% celkové hmotnosti ( minimálně!!!)
Celkem dost ne?
(Pominu, že někam to nedostaneš vůbec rozměrově a u mixerů musíš řešit odhoz rotoru)
Prostě blbost

Napsal: stř 29.06.2011 10:24
od Lada B
Ahoj, měl jsem Cargo a ještě mám Skyvana. U obou modelů jsem používal ,,obrácený chod" SS motorů. Lítám už nějakou dobu a za letu to použít víceméně nejde. Éro padá na hubu, ale pro výrazné zkrácení dráhy pro přistání je to dost účinné. To samozřejmě neřeší manévr přiblížení, to se tazatel musí naučit, ale po dosednutí na plochu se dráha podstatně zkrátí až do zastavení cca na polovinu. Přistání je dost efektní, už jen to, že vrtule vydává větší hluk. Někde doma mám video z testů Carga, tak ho někde zveřejní.
Mějte se.