Stránka 2 z 3
Napsal: pon 25.04.2011 23:11
od milos3000
Kedysi som stym experimentoval, ale nedosiahol som uspokojiveho vysledku. Najvacsi problem je ze benzin vytvara relativne velke
ciastocky v zmesy a je ho treba menej oproti metylu. V spojeni
s tak malym objemom je tu otazka aky karbec pouzit a/alebo
ako ho upravit...
chce to ovela citlivejsie ladenie bohatosti zmesy, ale to je
uz nad moje technicke moznosti
Re: Uprava žhavíka na benzín
Napsal: úte 26.04.2011 0:05
od maroslong
JTulis píše:Mám v hlavě brouka:...
Nemám nič proti, ale aký účel to má vlastne splniť. resp. na čo je to dobré?
Ináč všeobecne ako sa tu už písalo benziňák má vyššiu prevádzkovú teplotu, je zložitejší (karbec, zapaľovanie), je ťažší a má nižší výkon. Spotreba je naopak podstatne nižšia. Pokiaľ viem, modelárske benziňáky začínajú na objeme okolo 15 - 20 cm3.
Napsal: úte 26.04.2011 7:57
od Nakadah
A pokud si nekdo vzpomene na historicke benzinaky tak sem treba videl i americky Bullet .27 (4,4ccm) s jiskrivou svickou. Ale tyhle historiky mely jenom jednoduchce karburatory a po nahozeni jede naplno. Nikdo neresil nejake prechody. Jak by se to dalo (jestli by to vubec slo) sladit s RC karburatorem, nemam poneti. Nak
Napsal: úte 26.04.2011 7:58
od Joker
Zdravím, kdysi dávno tomu se benziňáky dělaly doma a myslím asi od 6cm3 výše. Zapalování přes kontakt a indukční cívku, zdroj napětí plochá baterie 4.5 V. Ale pouze do letadel.

Napsal: úte 26.04.2011 20:00
od mnov
Když už je zde řeč o historických benzínových motorech, tak nevznikl z těchto motorů právě žhavík? Mám takové tušení, že se při nějakém pokusu přehřála jiskřivá svíčka a motor běžel na samozápaly a to lépe než na zapalování jiskrou.

Jinak úpravu už jsme také zkoušeli, ale nestálo to za nic. Někde jsem to tu už psal.
Napsal: úte 26.04.2011 20:59
od JTulis
No koukám že se to tu pěkně rozjelo... učel předělání nitro je drahé....
Napsal: úte 26.04.2011 21:30
od Celeron
mnov píše:Když už je zde řeč o historických benzínových motorech, tak nevznikl z těchto motorů právě žhavík? Mám takové tušení, že se při nějakém pokusu přehřála jiskřivá svíčka a motor běžel na samozápaly a to lépe než na zapalování jiskrou.

.
Neco takovyho psal Jirka Kalina ve svy knizce Spalovaci motory I nebo II. Aha, kdepak je mam, uz jsem je podezrele dlouho v my knihovne nevidel.
Jirka
Napsal: stř 27.04.2011 9:08
od fokker1
Nakadah píše:A pokud si nekdo vzpomene na historicke benzinaky tak sem treba videl i americky Bullet .27 (4,4ccm) s jiskrivou svickou. Ale tyhle historiky mely jenom jednoduchce karburatory a po nahozeni jede naplno. Nikdo neresil nejake prechody. Jak by se to dalo (jestli by to vubec slo) sladit s RC karburatorem, nemam poneti. Nak
U těchto starých benzíňáků se otáčky měnily změnou předstihu posouváním přerušovače. Ale nikdy jsem takový motor v chodu neviděl a nevím, v jakém rozsahu to fungovalo. V každém případě upravovat takto malý motor a ještě do auta je určitě blbost.
Napsal: stř 27.04.2011 23:05
od Celeron
Nekdy v 80 letech jsem se dostal k starymu ale netknutymu benzinaku kolem 8 kubiku. Pripojili jsme k nemu kondik a civku z Pionyra a placatou baterku. Kupodivu sel docela snadno nahodit a seridit. Pamatuju ze bez vyfuku hodne rval a na special benzin s olejem M2 strasne smrdel.

Jinak me ta vykopavka nicim neupoutala.
Tenkrat jsem moc nechapal, ze ho se mnou na Modele nejakej nemcour vymenil za 3 novy serva Futaba, mooc uzkej profil.

Za nekolik let jsem se dozvedel, ze to byla nejaka vzacna Letna a ze ty 3 serva bylo malo.
Jirka
Benzínak
Napsal: pát 29.04.2011 19:54
od Jirka Lh
Jen kontrolní otázka...nebylo by jistější a lepší žhavíka prodat a koupit osvědčený benzínák???Vždyt jen konstrukce je i na pohled jinačí,chladicí žebra,karbec,příslušenství,tvar pístu,kroužky,teploty při spalování.Když si spočítát hodiny strávené bádáním,sháněním,předěláváním a nejistej výsledek nejspíš zakončený odrovnáním žhavíka???
Napsal: pát 29.04.2011 22:09
od JTulis
A jak bych dostal ten benzinák do auta 1/8? Jak bych na to přidělal odstředivou spojku? Navíc tak malý benzinák se snad ani nevyrábí.
Napsal: sob 30.04.2011 0:13
od shake13
Vo svete sa ujala este ina kombinacia - metyl palivo + elektronicke zapalovanie. Zachova sa vykon motora a znizi sa spotreba paliva. Staci dat do googla - glow to spark ignition a hladat. Inak ten benzin ma okrem zvysenych problemov s chladenim aj dalsi problem - nedostatocne mazanie ojnicnych lozisk a tym padom zadieranie.
Napsal: sob 30.04.2011 10:14
od JTulis
No tak na upravu žhavíka se vykašlu, budu to provozovat na normalní letecký palivo + přižhavování a ventilátor na chlazení.
žhavík
Napsal: sob 30.04.2011 10:50
od Jirka Lh
Já ti rozumím,ale radši bych se do takové úpravy nepouštěl,za předpokladu kdyby se to nakonec nějak povedlo tak by to stejně nemělo výkon,je to malej objem na benzín a asi by se to neuchladilo.
Napsal: sob 30.04.2011 11:41
od arda1
JTulis píše:No tak na upravu žhavíka se vykašlu, budu to provozovat na normalní letecký palivo + přižhavování a ventilátor na chlazení.
Nebude to mít žádný výkon a neuchladíš to(hlavně v létě)- pokud nemáš na palivo nechoď do nitráka ,ale jdi raději do elektry. arda1BOT