Stránka 2 z 3
Napsal: sob 26.02.2011 20:51
od Nakadah
Jasny Abu

jinak bych jeste chtel rict ze kolem skladovani panuje zbytecna histerie. Jako kolem spousty dalsich veci v modelarine - mytu, lzi a polopravd se nezbavime. LiPol je treba litat a nenechat valet. Krom toho valna vetsina po sezone, maximalne po dvou chcipne. Nektere nevydrzi ani tu jednu sezonu. Takze ja osobne neresim skladovanim, snazim se aspon jednou tydne litat.
Hele a fakt si kupujes shity lipol z trznice jak rika mipi?

Nak
Napsal: sob 26.02.2011 20:51
od Michal1PA
Do chladničky patrí pivo a nie Lipolky.
Napsal: sob 26.02.2011 21:35
od Abu
Nakadah píše:Hele a fakt si kupujes shity lipol z trznice jak rika mipi?

Nak
No jasne, zasadne ty nejlevnejsi cinsky sracky.
Ale kupuju je primo v asii a ne u evropskych prelepovacu nalepek a nasobicu cen.
Vony totiz dneska uz daj vpohode treba 100A (30C) a jsou mezi nami taci, kteri z nich tahaj i 2x tolik... Kokamy jsou urcite jeste lepsi, ale na to moje litani se mi nevyplatej. Stejne mi vetsina baterek zdechne vekem a ne na pocet cyklu. Rhina nebo Zippy muzu obmenovat jednou za rok, max za dva a nezruinuje me to financne.
Rad bych baterky vic lital a min skladoval, ale neni cas

Napsal: sob 26.02.2011 21:38
od zdendys
Mipi píše:Nesmíš kupovat baterie made in tržnice a kupovat u výrobce který ti nejen zaručí jejich správnou funkci ale taky jeji parametry dle datasheetu. Proto se ti asi nikdy žádný do ruky nedostal

.
No jsem to já, ale trouba, když kupuju baterky v obchodě a ne u výrobce...
Napsal: sob 26.02.2011 21:39
od cinan
Michal1PA píše:Do chladničky patrí pivo a nie Lipolky.
ja je tam skladuju a kdyz je kontroluji tak zaroven zkontroluju
obsah lednice

Napsal: sob 26.02.2011 21:46
od LV
Ja LiPolky skladujem celoročne vonku. Teda pri teplote +34°C / -20°C
Vôbec im to nevadí, optimálne skladovanie je pri 3,85V/čl aj keď im vôbec nevadí skladovanie na 3,7V či 4,15V... Je pravda že dlhšie ako dva mesiace mi žiadne, mimo halákových batérií, neležali ...
Napsal: sob 26.02.2011 21:53
od Jirka 72
Ati výrobci nebo prodejci mají taky lednice? Když kupuju baterku,tak mi ji nevytahuje z ledničky a to mu tam leží vystavená nějakou dobu.

Napsal: sob 26.02.2011 21:56
od nostromo
Ja je nechavam normalne v garazi, kde je cca 15 stupnu a pohoda. Nabite na 3,85V.
Napsal: sob 26.02.2011 22:58
od pert
myš píše:Přesne tak jak píše "Bizon" a to neplatí jen pro LiPol,ale i pro ostatni aku i olověné,tohle už je známé hodně dlouho že nízká teplota při skladování bateriím svědčí
No, já teda nevím jak hodně svědčí nízká teplota vašim olověnkám v autech?
Ale jestli bude ještě pár dní přes noc -10 až -15 tak už si ta moje bateruška ani neškytne
Asi tam dám pár kousků ze zásob LiPol když píšete že jim zima nevadí
Abu: znáš mě, že?

Napsal: sob 26.02.2011 23:06
od jag42
A jak se chováte k bateriím v telefonu? Na to, jak jsou mrňavý, taky dostávaj dost zahulit. Prostě nejdéle po dvou letech (max.) je po nich a hotovo. Jestli za 300 až 900 peněz vydrží létat v běžném letadle celou sezónu tak není co řešit. Za tyto peníze se v autě svezete tak asi 4 hodiny.
Napsal: sob 26.02.2011 23:15
od Abu
pert píše:Abu: znáš mě, že?

Matne si vzpominam...
Ale nadruhou stranu, nikdy jsem te vlastne nevidel s necim co by POHANELY baterky, vzdycky to hnal jen vitr (nebo kouzla).
Moje beruna rano skytla, i po 10 dnech postavani za mrazu... jeste to s tim olovem neni tak spatny.
Kdysi jsem slysel hezkou hlasku, ze Lipolkam nejvice uskodi to, ze vyjdou z vyrobni linky a pak uz to s nima jde jen zkopce (nerikal to Laco???). Proste starnou. Skladovani v lednici jim urcite neuskodi, zrejme i trochu prospeje, skladovani na 3,8V/cl jim urcite taky prospeje.... jde o to , jestli to zpomaleni starnuti o 10-15-mozna 20% v praxi vubec zpozorujeme.... ?
Dobrou noc.

Napsal: sob 26.02.2011 23:47
od milost
Nejlepší by možná bylo, ty baterky po koupi nabít na Storage, zaizolovat konektory, a pak už nevytahovat - to by vydrželi strašně dlouho ve skvělé kondici!
Ale byla by to skoro stejná pí*****na, jako mít je v šuplíku vedle rajčat.
Ono to s chemickou kinetikou není tak triviální - silná závislost na teplotě, zdaleka ne lineární, tím spíš u polymerních materiálů. A jak už řekli Nak , Abu a další - i kdyby jste snížili rychlost degradace na polovinu, nebude vám to nic platný.
Napsal: ned 27.02.2011 0:22
od pepin
Tak todle mě vždy pobaví,když už se teda dokopu k tomu,že budu jako ostatní baterie vybijet na skladovací napětí a uskladnovat je v lednici,přijde se nakonec na to,že je to houby platný

Je ale pravda,že čeho jsem si u lipolek alespon já všiml,nebo to u mě tak nějak probíhá vždy stejně,pokud lipolky trvale honím přez 15c,mám pocit,že její délka života je daná už po prvním takovém použití,počet použitelných cyklu,vystřídá opravdu časový usek v kterém je jedno,jestli je používám,nebo leží,po tom přetížení po nějaké době-méně nežli pul roku umřou.
Napsal: ned 27.02.2011 11:02
od RiMr
jag42 píše:A jak se chováte k bateriím v telefonu? Na to, jak jsou mrňavý, taky dostávaj dost zahulit. Prostě nejdéle po dvou letech (max.) je po nich a hotovo. Jestli za 300 až 900 peněz vydrží létat v běžném letadle celou sezónu tak není co řešit. Za tyto peníze se v autě svezete tak asi 4 hodiny.
Poslušně hlásím že v mojí ostružině je originální accu už pátý rok a furt ten telefon vydrží nabitý 4-6 dnů při běžném používání, při úsporném režimu někde na chatě hrubě přes týden... Při zapínání vysílací části pouze pro potřeby krátkého zavolání jednou dvakrát denně (jinak je stále zapnutý jako el. diář) vydrží tři týdny až měsíc...
Takže s těmi "skálopevnými pravdami" je to jako u všeho různě...
Já osobně u LiPol až tak nesleduju teplotu, jako to, abych kusy které moc nelítám, nenechával dlouho ležet (týdny a víc) vybité ani nabité. Protože tam je degradace okamžitá a měřitelná. Dával jsem do lodi jednomu známému dvoučlánek 4,3Ah, který se ale nabíjel na 4,8Ah, takže se z něho těch 4,3Ah dalo v pohodě odebrat (Zippy). Po nějakých testech jsem mu loď dal i s nabíječem (Accucell) a pokyny blábláblá, i v tištěné podobě. Za tři měsíce přišel, že mu hned při první plavbě co to ode mne tehdy dostal, uletěl šroub protože vjel na mělčinu a jestli bych mu tam nedal nový (ano, i s takovými "problémy" se potýkám

). I pojal jsem časem podezření a zeptal jsem se ho, jestli tu LiPolku vybil. Pochopitelně že ne. Ležela 3 měsíce plně nabitá. No, pár cyklů a ejhle, z 4,8Ah se rázem stala 4,1Ah. Nabíjeno na stejném nabíječi...
Napsal: ned 27.02.2011 21:14
od myš
pert umíš číst? "skladovací teplota"