Stránka 2 z 19

Re: SebArt Sukhoi 29S 50E

Napsal: pon 30.08.2010 19:47
od Doktor
slavoo píše:poprosím i doktora o radu a doporučenie...


Jó to vížejó! Já Ti něco poradim a Malík s Lacem mi tu sežerou! :D

Ohledně motoru:
Pokud chceš motor z HC a hodláš ho napájet z aku 6S, tak na výběr moc nemáš. Vybírat z té klasické TR řady asi nemá cenu. Tam ty hlavně větší motory asi fakt nebudou žádnej zázrak.

Takže ten SK 50-65 380 je asi jediná volba. Navíc plusem u toho motoru je hřídel 8mm.

Ohledně serv:
Co koupit v HC za standardní servo fakt netušim. Osobně serva téhle velikosti nepoužívam. Tady budeš muset dát na reference zdejších uživatelů, kdo má s jakým servem jakou zkušenost.

Ohledně reglu:
Já bych si lajznul napájet 4 serva ještě tak z aku 5S 3A BECem. Z aku 6S už mi to příde dost i na spínanej BEC.
Jakej regl s BECem z HC na 4 serva a napájenej aku 6S? Nevim. Já si myslim že to bude dost loterie na jakej zrovna kápneš kus. S tím či oným reglem je někdo spokojenej, ale taky nespokojenej.
Osobně bych už tady napájení paluby z BECu neriskoval. Možná ani né se "značkovým" reglem. Přece jenom je to už větší model. I když ho vybavíš levně z HC, tak přece jenom už nějakou hodnotu mít bude. A riskovat to použitím BECu já nevim. To si musí každej zvážit sám.

Osobně bych tam dal přijímačovky NiCd jak tady už radili. Tedy žádné Li-Pol a nějakej další UBEC. Ta váha cca 100g navíc u modelu kterej bude vážit kolem 3kg si myslim už stojí za tu jistotu, že s tim nespadneš na spálenej BEC.
A pokud bych napájel palubu z NiCd, tak bych to reguloval klidně Plushem 60A s odpojeným BEC. Nebo ještě lépe HW 60A OPTO:
http://www.giantcod.co.uk/hobbywing-pen ... 02591.html
Ale jestli si to bude rozumět konkrétně s tim SK 50-65 netušim. Ale v komentářích k motoru se lze dočíst i o fungujících kombinacích s reglama Plush. Tak by to snad chodit mělo.

Ohledně aku:
Aku 6S 3,3Ah bude asi optimum.

Ohledně vrtule:
Tady bude asi záležet co s tim budeš chtít lítat.
16/10 bude asi spíš na svižnější poletování
17/8 spíš na kravení na menší rychlosti
17/10 bude takovej kompromis.

Vetší vrtuli jak 17" tam asi nedáš. Vrtule 17" by ten 60A regl asi měl zvládnout.

Tak a teď to zchytam. :wink:

Re: SebArt Sukhoi 29S 50E

Napsal: pon 30.08.2010 20:14
od slavoo
Doktor píše:A pokud bych napájel palubu z NiCd, tak bych to reguloval klidně Plushem 60A s odpojeným BEC.
Vetší vrtuli jak 17" tam asi nedáš. Vrtule 17" by ten 60A regl asi měl zvládnout


Jo dík..!
Takže regl 60A by mal stačiť? A k tomu TR Plush 60A s odpojením BEC. Tomu sa rozumie, že odpojíš resp. odstrihneš červený kablík od servo konektoru, ktorý ide na prijímač?

Napsal: pon 30.08.2010 20:25
od Doktor
Teoreticky by ten 60A regl měl stačit i na vrtule 17". Krátkodobě by měl dát až 80A. Přes 60A by ses ale dostat neměl (asi vyjma špiček).
Já sem trápil HW 40A i k 60A a OK.

U toho Plushe 60A stačí ze servokonektoru vytáhnout červenej kablík a zaizolovat. Jednodušší bys měl ale koupit tu OPTO verzi (teda pokud se Ti ten Plush 60A třeba neválí doma).

Re: SebArt Sukhoi 29S 50E

Napsal: pon 30.08.2010 20:59
od JMalik
Doktor píše:.....................


Postupoval bych jinak. Dokázal bych to dát dohromady o půl kila lehčí, než to plánujete a stačil by na to 320g motor a 5s lipol.
Věříš tomu?
(Předpoklad je samozřejmě opustit HC, ale těžko k tomu cokoliv říkat, pokud se autor rozhodl postavit ingot)

Re: SebArt Sukhoi 29S 50E

Napsal: pon 30.08.2010 21:06
od Peppy
JMalik píše:
Doktor píše:.....................


Postupoval bych jinak. Dokázal bych to dát dohromady o půl kila lehčí, než to plánujete a stačil by na to 320g motor a 5s lipol.
Věříš tomu?
(Předpoklad je samozřejmě opustit HC, ale těžko k tomu cokoliv říkat, pokud se autor rozhodl postavit ingot)


Inak povedane AXI 4120/20, 16/8, 5S 3000mah

Re: SebArt Sukhoi 29S 50E

Napsal: pon 30.08.2010 21:14
od Doktor
JMalik píše:
Doktor píše:.....................

Dokázal bych to dát dohromady o půl kila lehčí, než to plánujete a stačil by na to 320g motor a 5s lipol.
Věříš tomu?

Věřim! Bohužel by se muselo opustit při výběru motoru HC. Ale zase na druhou stranu výrobce udává hmotnost modelu 2400g bez aku s motorem cca 400g. Což je i tak už dost. Pokud by se odlehčovalo, tak všude. Serva, motor, aku na 5S a asi využití BECu reglu.

Re: SebArt Sukhoi 29S 50E

Napsal: pon 30.08.2010 21:26
od JMalik
Doktor píše:
JMalik píše:
Doktor píše:.....................

Dokázal bych to dát dohromady o půl kila lehčí, než to plánujete a stačil by na to 320g motor a 5s lipol.
Věříš tomu?

Věřim! Bohužel by se muselo opustit při výběru motoru HC. Ale zase na druhou stranu výrobce udává hmotnost modelu 2400g bez aku s motorem cca 400g. Což je i tak už dost. Pokud by se odlehčovalo, tak všude. Serva, motor, aku na 5S a asi využití BECu reglu.



:lol: Ano.
Šlo by to skutečně dát dohromady velmi lehké, ale je to minimálně jeden večer se tomu zodpovědně pověnovat a na rovinu říkám, že to nebudu dělat, protože on to tak stejně neosadí.

Napsal: pon 30.08.2010 21:50
od slavoo
Tu si Nemecký kluci všetko riešili ako to postaviť bezkonkurenčne najľahšie, ale to je už iná pieseň pre finančnú časť.

Napsal: pon 30.08.2010 22:05
od JMalik
slavoo píše:Tu si Nemecký kluci všetko riešili ako to postaviť bezkonkurenčne najľahšie, ale to je už iná pieseň pre finančnú časť.


Šlo by to i bez Kontroniků.
Ale dělej jak myslíš (postavíš ten ingot).

Napsal: pon 30.08.2010 22:18
od LV
JMalik píše:
Šlo by to i bez Kontroniků.
Ale dělej jak myslíš (postavíš ten ingot).

Ano
http://www.satria.cz/catalog/product_in ... 312236f8e5

Napsal: pon 30.08.2010 22:25
od slavoo
JMalik píše:Ale dělej jak myslíš (postavíš ten ingot).


Ale prečo? Predsa dodržím letovku udávanú výrobcom a lietajú s ňou v pohode! Nechcem tady súťažiť o celosvetovo najľahšiu SebArt-ovku E50..
Myslím že mne to bude stačiť tá letovka okolo 2800g.
Zasa na druhú stranu ísť do 5S je úspora financií na baterkách, ale možno ani nie.

Napsal: pon 30.08.2010 22:26
od JMalik
LV píše:
JMalik píše:
Šlo by to i bez Kontroniků.
Ale dělej jak myslíš (postavíš ten ingot).

Ano
http://www.satria.cz/catalog/product_in ... 312236f8e5



Zbláznil ses?
Za to jsou tři Turnigy :lol: :lol: :lol:

Napsal: pon 30.08.2010 22:28
od slavoo
LV píše:
JMalik píše:
Šlo by to i bez Kontroniků.
Ale dělej jak myslíš (postavíš ten ingot).

Ano
http://www.satria.cz/catalog/product_in ... 312236f8e5


Tak ten som pozeral medzi prvými a aj som rozmýšľal k vzhľadom cene že by stál za to. No niekde, už som čítal aj recenzie, že moc výkonom neohromuje na tento typ modelu a na druhú stranu zasa i ložiská odchádzajú.. :?

Napsal: pon 30.08.2010 22:31
od JMalik
slavoo píše:
JMalik píše:Ale dělej jak myslíš (postavíš ten ingot).


Ale prečo? Predsa dodržím letovku udávanú výrobcom a lietajú s ňou v pohode! Nechcem tady súťažiť o celosvetovo najľahšiu SebArt-ovku E50..
Myslím že mne to bude stačiť tá letovka okolo 2800g.
Zasa na druhe strane ísť do 5S je úspora financií na baterkách, ale možno ani nie.


Tobě to bude i dvoukilové těžké :lol:
Ber to bez podceňování Tvých letových schopností. To je prostě fakt. Pokud se to učíš, začínáš tuhle akrobacii chce to dobré a lehké letadlo, jinak se to budeš učit dlouho.
(Ten motor co sem dával Laco je jedno z velmi dobrých řešení a klidně bych ho dal.)

Napsal: pon 30.08.2010 22:33
od JMalik
slavoo píše:
LV píše:
JMalik píše:
Šlo by to i bez Kontroniků.
Ale dělej jak myslíš (postavíš ten ingot).

Ano
http://www.satria.cz/catalog/product_in ... 312236f8e5


Tak ten som pozeral medzi prvými a aj som rozmýšľal k vzhľadom cene že by stál za to. No niekde, už som čítal aj recenzie, že moc výkonom neohromuje na tento typ modelu a na druhú stranu zasa i ložiská odchádzajú.. :?


S výkonem nebudeš mít problém a s vyváženou vrtulí na přední montáži motoru ani s ložiskama (má to tři).