habakuk_cz píše:tak abych to trochu usměrnil, tak nejsem zastáncem rovné desky na tomhle typu letadla, takže zůstává a) prohnutá deska, b) klasické křídlo, a pořád jsem nedostal odpověď na to, jak se budou chovat křidélka na zahnuté desce.

... pokud chceš odpověď na své otázky ,možná ji najdeš v níže uvedených odkazech:
vývoj začal touhle poletuchou :
http://www.vekamodel.cz/soubory/dilna/malae.html
a následně pokračoval jejím zdokonalováním:
http://rcmodely-forum.sk/quotmala-elekt ... -t438.html
http://www.rcalbum.com/index.php?action ... e=&id=1919
Konečná odladěná verze ( barvy můžou být různé...) :
http://www.vekamodel.cz/soubory/katalog ... ektra.html
Zakřivení křídla modelu na odkazech je dáno tvarem pozitivního kopyta, které jsem jednoduše říznul z extruďáku , dle jedné strany starších šablon pro křídla upoutaného akrobata.
Model je dobře ovladatelný ve všech režimech letu ,včetně letu na zádech . Klidně s ním můžu vylítat baterky "vzhůru nohama" ,přesto že křídlo je pouze prohlá deska.
Křídélka jsou plně funkčí, ale mám nastavenou diferenciaci (cca 3mm) . Vzhledem k použitému profilu je to nutnost .
Z počátku sem měl pochybnosti zda budou křidélka fungovat (vzhledem k náhonu u kořene křídla) , protože se křídlo při razantnější akrobacii dost prohýbalo.
Mé obavy se nepotvrdil, ale pro jistotu v současnosti je křídlo vyráběno tak , že první třetina je oboustranně vyztužena jednosměrnou uhlíkovou tkaninou . I když je tlusté pouze 3mm ,jeho tuhost je dostatečná ( torzně nekmitá , průhyb je minimální).
Přitom nejde o žádný papírák, modely některých uživatelů jsou značně přemotorované a často mají hmotnost přes 800g
Pozn. u malého dvouplošníku lze dosáhnout stabilitu a tuhost nosného systému ( křídel) pomocí fukčních vzpěr a výpletu...tj, uhlíkové pásky přímo v křídlech nejsou nutné.
PS. dodatečně jsem zjistil, že mnou použitý profil se tvarově a hodnotou prohnutí velice blíží profilu G 417a .
Tento a několik dalších vybraných profilů (včetně rovné desky se zakulacenou náběžkou a klínovitou odtokovkou ) , v létech 1938-1945 proměřil F.W.Schmitz.
Výsledky těchto měření zveřejnil Miroslav Musil , ve své knize Aerodynamika moderních leteckých modelů .
Koukni na poslední odkaz.Jsou tam informace (včetně souřadnic) ,které by ti mohli hodně usnadnit rozhodování, jak by mohl vypadat profil pro tvé letadlo:
http://www.vekamodel.cz/soubory/dilna/avp.html
veka1