Heli a vaše nehody

Všechno co je o modelech vrtulníků, ale nevejde se do jiné vrtulníkové kategorie.
Zamčeno
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
psena
Příspěvky: 4179
Registrován: stř 09.12.2009 0:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Heli a vaše nehody :-)

#1471 Příspěvek od psena »

Tys v zatacce prepinal letovej rezim?? :)
Celkove je rozhodne lepsi zapomenout prepnout z idle na normal nez naopak.
Uživatelský avatar
Kenny McCormick
Příspěvky: 3250
Registrován: pát 28.08.2009 0:00
Bydliště: Prešov, SK

Re: Heli a vaše nehody :-)

#1472 Příspěvek od Kenny McCormick »

Relax píše:ouplně zapomněl na přepnutí z Iddle1 na Normal ( točí o 300 míň a je to míň jedovatý ). Místo co bych to nechal tak, začal jsem to dohánět v nejblbější možný okamžik. Při vyklesávání v zatáčce okolo metru nad zemí, takže se to hezky prosedlo do bodláků vedle heliportu a hotovo dvacet.

tusim si niekde pisal, ze mas na normal 90% a Idle 95%, to ti rozdiel 300ot na rotore neda... Nemas nahodou aj inu krivku kolektivu v normal ako Idle? To by vysvetlovalo ten prepad vysky.
Edit: tak som to nasiel :
Relax píše: Otáčky na Iddle 1 jsou 3100 až 3200 ( pastorek 13T a 90% THR na reglu Align ), max. pozitiv 9 stupňů. Na Iddle 2 jsem to ještě nezkusil ( tam je 95% THR 3400 ot. a pozitiv 10 stupňů.
velky rozdiel to nieje, dost mozne, ze si pri prepinani rezimu hrabol do plynu :wink: , to sa stava....
T8FG - Tarot345PRO BeastX, Protos430 BeastX
http://kennymccormick.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
psena
Příspěvky: 4179
Registrován: stř 09.12.2009 0:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Heli a vaše nehody :-)

#1473 Příspěvek od psena »

Normal ma pri visu casto rozdil 300ot tech 90% ma asi jako koncovy bod, ktery pri letu moc nepouzivas. Teda pokud ma relax Normal plyn od nuly.
A krivka kolektivu je taky vetsinou jina nez na Idle...
Uživatelský avatar
Kenny McCormick
Příspěvky: 3250
Registrován: pát 28.08.2009 0:00
Bydliště: Prešov, SK

Re: Heli a vaše nehody :-)

#1474 Příspěvek od Kenny McCormick »

psena píše:Normal ma pri visu casto rozdil 300ot tech 90% ma asi jako koncovy bod, ktery pri letu moc nepouzivas. Teda pokud ma relax Normal plyn od nuly.
A krivka kolektivu je taky vetsinou jina nez na Idle...

nj, nevieme kolko % ma v strede krivky plynu, vtedy by to mozne bolo mat rozdiel 300ot, keby mal v strede plynu rozdiel 10-15%, ale to nam iste Relax napise sam, len dufam ze to budeme mat cas precitat vsetko... :)

Osobne nevidim dovod ani prinos pri mojom lietani mat rozne krivky kolektivu. A este to pocas letu prepinat. Mozno pre vyspelejsich pilotov je to vhodne a potrebne, pre mna nie.
Rozne krivky plynu /rozne otacky v mojom pripade lietania na governor/ vyuzivam, ale len zriedkavo.
T8FG - Tarot345PRO BeastX, Protos430 BeastX
http://kennymccormick.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
insomnia
Příspěvky: 734
Registrován: pát 31.12.2010 0:00
Bydliště: Praha 4 - Michle

Re: Heli a vaše nehody :-)

#1475 Příspěvek od insomnia »

psena píše:Normal ma pri visu casto rozdil 300ot tech 90% ma asi jako koncovy bod, ktery pri letu moc nepouzivas. Teda pokud ma relax Normal plyn od nuly.
A krivka kolektivu je taky vetsinou jina nez na Idle...


taky na pristani prepinam z Idle 1 na Normal a vsiml jsem si, ze se vzdycky zvysi otacky, coz bych rad vyladil, aby to bylo stejne ... nejak mi to hlava nebere, proc to tak je :(
T-Rex 550E V2 FBL / X-Era 4020-2y 1000kv / JIVE 80+HV / HC3-SX / BLS251 / EDGE 553 - prodano
Uživatelský avatar
Relax
Příspěvky: 5304
Registrován: úte 01.09.2009 0:00
Bydliště: Praha 6

Re: Heli a vaše nehody :-)

#1476 Příspěvek od Relax »

psena : zapomenout přepnout z normalu na Iddle 1 je nic moc, lítá to gumově. Opačně se nic moc neděje, mě na Sobínce poradili si dát na přistání ten Normal ( a "nezapomenout" to přepnout včas :-) ), protože to mívám nad zemí dost divoký. Asi v tom hraje roli i fyzika, když klesám tak okolo půl metru nad zemí to najednou přestane táhnout a má to tendenci se propadat. Když zareaguju moc - vystřelím nahoru, když pozdě, lehce si klepnu lyžema. Obecně kolmý sedání není prý nikdy optimální, i v reálu. Já nem,ám problém s klopením a kloněním, orientací, ale vysloveně s kolektivem. Buď jsem moc zbrklej, a vlastně málo to trénuju. Ze začátku to bylo samý visení a víc v pohodě, co si zalítám tak to vysloveně zanedbávám :-)

V zatáčce to byla minela jak bič, zbytečně jsem byl vynervovanej přítomností profíků :-) ale spínač režimů mám na levý ruce, cvaknul jsem to od sebe a dost možná jsem si hrábnul do výškovky, protože Trex sjel vlastně trochu čumákem dolů ......... to by byly ty ruce jak naznačuje asi správně McCormick :-)

Ty křivky jsou :
THR:
Normal - 0/75/80/85/90
Iddle 1 - 90/90/85/90/90
Iddle 2 - 95/95/90/95/95

PIT :
Normal - 8/29/50/75/100
Iddle 1 - 8/29/50/75/100
Iddle 2 - jako Iddle 1

Při přepnutí jsem měl knipl něco mezi středem a 3/4 kolektivu, každopádně jsem to sundal o 5%. Kleslo to viditelně, 300 otáček rozdíl je dopočet z jednoho měření. Určitě to ale hlavně byla moje blbost. Díky všem za rozborku a postřehy :-)
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
Relax
Příspěvky: 5304
Registrován: úte 01.09.2009 0:00
Bydliště: Praha 6

Re: Heli a vaše nehody :-)

#1477 Příspěvek od Relax »

Insomnia : napiš sem křivky a psena s McCormickem Ti určitě řeknou proč se ti ty otáčky zvyšujou.
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
DaveLister
Příspěvky: 1155
Registrován: ned 13.09.2009 0:00
Bydliště: Kadaň/Praha

Re: Heli a vaše nehody :-)

#1478 Příspěvek od DaveLister »

Ja bych ten normal zrusil, jendoho krasnyho dne to rozflakas na to ze v nem pujdes na zada(vlastni zkusenost) :lol:
Synergy E7 | Gaui NX4 | Trex 450 PRO 6s | Futaba T14SG
Uživatelský avatar
error414
Příspěvky: 2522
Registrován: čtv 01.04.2010 0:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Heli a vaše nehody :-)

#1479 Příspěvek od error414 »

litat na iddle a pristavat na normal je podle me kravina.
Logo 600 + spirit
Uživatelský avatar
DaveLister
Příspěvky: 1155
Registrován: ned 13.09.2009 0:00
Bydliště: Kadaň/Praha

Re: Heli a vaše nehody :-)

#1480 Příspěvek od DaveLister »

error414 píše:litat na iddle a pristavat na normal je podle me kravina.

Jj, spravne je litat na idle a pristavat autorotaci(ale to opravdovou, ne vypnuti motoru metr nad zemi) 8)
Synergy E7 | Gaui NX4 | Trex 450 PRO 6s | Futaba T14SG
Uživatelský avatar
pkotatko
Příspěvky: 6687
Registrován: sob 13.01.2007 0:00
Bydliště: Berounsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Heli a vaše nehody :-)

#1481 Příspěvek od pkotatko »

Relaxi, plyn Normal vyhoď. Ten byl dobrej možná pro začátky ve visu, aby když zazmatkuješ si měl možnost ho stáhnout.
Nech si tam to co máš na Idle 1 a 2.
Kolektiv si nastav ve všech režimech stejně. Dejme tomu na +10° a -10°. A tak se s tím nauč lítat. Takže jen dva režimy s rozdílnými otáčkami. Zbytek shodný. Stejně chceš akrobatit a čím dřív se naučíš pracovat jemně s kolektivem, tím lépe. A s tímto nastavením pak nehrozí rána až to jednou otočíš na záda a zapomeneš si něco přepnout.
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Uživatelský avatar
Relax
Příspěvky: 5304
Registrován: úte 01.09.2009 0:00
Bydliště: Praha 6

Re: Heli a vaše nehody :-)

#1482 Příspěvek od Relax »

Máte pravdu, čím víc zbytečnejch prostocviků rukama, tím víc pádů a chyb..... Podstatný je zvládnout cvaknout autorotaci ( přestat bojovat :-) ), což se vyplatí vždycky a třeba časem i na Helicommand, kdyby byl aktuální. Může být klidně na pozici autorotace motor vypnout jinde.

Díky moc :-)
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
Relax
Příspěvky: 5304
Registrován: úte 01.09.2009 0:00
Bydliště: Praha 6

Re: Heli a vaše nehody :-)

#1483 Příspěvek od Relax »

Ještě k tý autorotaci. Na Sobínce mě od ní se 450 v podstatě odrazujou, rotor mi hned ztratí otáčky a není to jako 500 která přece jenom něco utorotuje. Mě to jde hned dolů, takže leda tak vypnout těsně nad zemí nebo po kontaktu. Z vejšky to zkusí a umí nemnoho borců, viděl jsem tuším psenovo video jak skákal radostí na hřišti, jinak je to všehno za kopečkama. Udržet to na rychlosti potlačený už chce cvik a odvahu :-)
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
pkotatko
Příspěvky: 6687
Registrován: sob 13.01.2007 0:00
Bydliště: Berounsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Heli a vaše nehody :-)

#1484 Příspěvek od pkotatko »

450tka fakt není na učení autorotace moc vhodná. Vím že to Psena zkoušel a zvládnul, vím že to je na Trubce. Ale nevidím nejmenší důvod se to učit na tom nejtěžším.
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Uživatelský avatar
DaveLister
Příspěvky: 1155
Registrován: ned 13.09.2009 0:00
Bydliště: Kadaň/Praha

Re: Heli a vaše nehody :-)

#1485 Příspěvek od DaveLister »

pkotatko píše:450tka fakt není na učení autorotace moc vhodná. Vím že to Psena zkoušel a zvládnul, vím že to je na Trubce. Ale nevidím nejmenší důvod se to učit na tom nejtěžším.

Zase kdyz se ti to nepovede tak se 450ce skoro nic nestane. Maximalne prijdes o zuby na kardanu kdyz skrtnes vrtulkou nebo o podvozek kdyz se ti zastavi rotor ve vzduchu.

Ja vetsi stroj na zkouseni nemam tak jsem se ty autorotace ucil se 450kou a taky vicemene naucil. Momelntalne jsem si ale dal s autorotacema pauzu, protoze mi dosli podvozky :lol: :lol:
Synergy E7 | Gaui NX4 | Trex 450 PRO 6s | Futaba T14SG
Zamčeno

Zpět na „Heli - jiné“