Stránka 95 z 101

Napsal: pát 24.06.2011 13:37
od Vladimir7
boZZda píše:Jo a nevíte někdo, kde bych sehnat levou CF bočnici na 700E - H70041? Koukám, že v celém světě je s ní nějaký problém! Sakra práce :evil:


tu ji máš: http://www.espritmodel.com/index.asp?Pa ... odID=13241

Napsal: pát 24.06.2011 13:58
od OPR
krtek2k píše:V tom se nepletu, za pár minut už tam něco je. To je má zkušenost.


Moje zkušenost je drobet jiná. Docela čerstvá.
Prostě jsem si vymyslel jinou trasu kudy povedu kabely k Rx. A kulůi tomu jsem musel rozdělávat podlepené šrouby. Vrtulník byl "odstátý" něco malinko přez tři hodinky. A i po té době byly první dva závity na šroubech bělavé (známka začínajícího tvrdnutí) a zbytek závitu byl vlhký/mokrý. A šrouby byly čisté - neumaštěné. Tedy po třech hodinách šel šroub absolutně hladce vytočit - jen jak byl zatažený materiálově ne moment utažení.
A dálší moje zkušenost je, že čím víc šroub podlepíš tím to bývá horší a déle to tvrdne.

taky by jse mi líbilo dotočit šroubovákem loupnout na to baterku a jít létat ..... bohužel tak to nefunguje. :cry:

Napsal: pát 24.06.2011 14:05
od chopsondick
OPR píše:
krtek2k píše:V tom se nepletu, za pár minut už tam něco je. To je má zkušenost.


Moje zkušenost je drobet jiná. Docela čerstvá.
Prostě jsem si vymyslel jinou trasu kudy povedu kabely k Rx. A kulůi tomu jsem musel rozdělávat podlepené šrouby. Vrtulník byl "odstátý" něco malinko přez tři hodinky. A i po té době byly první dva závity na šroubech bělavé (známka začínajícího tvrdnutí) a zbytek závitu byl vlhký/mokrý. A šrouby byly čisté - neumaštěné. Tedy po třech hodinách šel šroub absolutně hladce vytočit - jen jak byl zatažený materiálově ne moment utažení.
A dálší moje zkušenost je, že čím víc šroub podlepíš tím to bývá horší a déle to tvrdne.

taky by jse mi líbilo dotočit šroubovákem loupnout na to baterku a jít létat ..... bohužel tak to nefunguje. :cry:

Já mám stejnou zkušenost jako krtek2k, po došroubování klidně můžu jít hned lítat a to loctitem nešetřím. Už několikrát jsem rozdělával zalepený šroub před 10 min. a vždy už loctite byl vytvrzený.

Napsal: pát 24.06.2011 14:14
od OPR
Zdrávím a dobrý den.

A jaký tmel požíváte?

Napsal: pát 24.06.2011 17:20
od RadovanH
Ona rychlost tvrdnutí loctitu závisí na reaktivitě kovů, teplotě a velikosti spáry. Nejrychleji tvrdne ocel s obsahem Fe. Např černej červík do oc. pastorku. Nerez, Alu a např niklovanej červík už znatelně pomaleji.
Urychlit se to dá pomocí aktivátoru.

Napsal: pon 27.06.2011 16:34
od silcom
BoZZda nebol ten deň jediný, kto to zložil k zemi. Po cca stovke štartov sa porúčalo k zemi aj moje šesťkilko. Pofukoval protivietor a počas flipov som si nechal vrťas zaletieť až nad seba. Spanikaril som a kým som sa zorientoval tak som oral blato. Nadával som na seba ako pohan, pretože presne toto sa mi pred časom stalo so 450kou a zaprisahal som sa, že takúto chujo..inu už viac nevyrobím. Nuž a vyrobil som.. :) Ale nedopadlo to nakoniec až tak zle, odišli rotorové listy, prevody, kabína síce drží, ale už nie je pekne naleštená, baterka to ustála. A ešte hlavný hriadeľ. Spolu cca 3000 CZK, aj tak som mal v pláne meniť ložiská tak čo... :) Keďže ten večer som už nelietal, lebo som nemal s čím tak som aspoň posekal trávnik na letisku s kosačkou, že vedúci? :)

Napsal: pon 27.06.2011 17:10
od boZZda
Ha, tak po týdnu zkoumání jsem přišel na komplet scénář, co se mohlo stát. Docela věda.

Jedno axiální ložisko špatně sedělo v jednom vrtulkovém gripu. Na zemi nic nešlo poznat, ale ve vzduchu to drhlo. Přidával jsem zisk a přidával a přidával a najednou se ložisko uvolnilo, vrtulka začala chodit, zisk byl moc velký, nastala brutál oscilace, tou oscilací se vyklepal pořádně nezaschlý červík a vyskočila vrtulka.
Kluci mi potvrdili, že slyšeli nějaký brutál bzučivý zvu, což byla ta silná oscilace přegyrovaného ocasu. Kdyby nebyl ten zisk tak brutál velký, tak se červík po 3 minutách letu nevykroutí. Docela věda, co? No uvidíme.

Díly by měly být na cestě s novými servy Robbe BLS1010HV, které jsou parametrově stejné jako Futaba BLS 451, ale za zlomek ceny. Tak uvidíme. Normálně jsem odkroutil kovové převody na BLS451! Otevřel jsem krabičku a je plná kovových hoblin a z ozubených kol jsou holé válečky. Síla.

Jinak na první pohled to nebylo tak hrozné, ale cenově jsem se dost vyšťavil. (Listy, baterky, celý CF rám, serva BLS 451, kabinka, nějaká ta ložiska apod.)

Napsal: úte 28.06.2011 8:03
od avalanche8
Zdravim,tak opet po psani do tohoto vlakna.Dnes ranko,pekne slunko tak si to straduju se 6ti aku a T500 na pole,pri 4te aku,sem zacal drobek blbnout a skousel po flipu rounou let v invertu a docela to slo,tak jsem se osmelil a delal kolecka v invertu boudou k zemi,a postupne utahoval,nj ale najednou sem se zacal propadat a nebyl cas ani sila v rukouch cokoliv udelat,autorotace sekunda po dopadu :D zajimave je ze se me podarilo hapat pred rokem presne na den,proste den pred dovcou,kua :twisted: :roll:

Napsal: úte 28.06.2011 9:08
od OPR
boZZda píše:Ha, tak po týdnu zkoumání jsem přišel na komplet scénář, co se mohlo stát. Docela věda.

Jedno axiální ložisko špatně sedělo v jednom vrtulkovém gripu. Na zemi nic nešlo poznat, ale ve vzduchu to drhlo. Přidával jsem zisk a přidával a přidával a najednou se ložisko uvolnilo, vrtulka začala chodit, zisk byl moc velký, nastala brutál oscilace, tou oscilací se vyklepal pořádně nezaschlý červík a vyskočila vrtulka.
Kluci mi potvrdili, že slyšeli nějaký brutál bzučivý zvu, což byla ta silná oscilace přegyrovaného ocasu. Kdyby nebyl ten zisk tak brutál velký, tak se červík po 3 minutách letu nevykroutí. Docela věda, co? No uvidíme.

Díly by měly být na cestě s novými servy Robbe BLS1010HV, které jsou parametrově stejné jako Futaba BLS 451, ale za zlomek ceny. Tak uvidíme. Normálně jsem odkroutil kovové převody na BLS451! Otevřel jsem krabičku a je plná kovových hoblin a z ozubených kol jsou holé válečky. Síla.

Jinak na první pohled to nebylo tak hrozné, ale cenově jsem se dost vyšťavil. (Listy, baterky, celý CF rám, serva BLS 451, kabinka, nějaká ta ložiska apod.)


Mám jiný scénář ........ řekněme že obsazení a hlavní hrdinové jsou ti samý.
Je jen na Tobě zda se Ti bude líbit. :?

Tak řekněme, že s tím ložiskem (axiálem) souhlasím. Nechtěl jsem nic prve říkat ale byl to můj tajný favorit. Pokud ale byl axiál špatně nasazený - má to jeden háček. I na zemi by to chodilo poznatelně hůř. Ale pokud si dobře vzpomínám - tenkrát moc kontroly neproběhlo a moc času jsi tomu nedal. Šlo to do vzduchu dost rychle. Ale zpět k problému. Tím, že to axiální ložisko nebylo tam kde mělo znamenalo vibrace. Které tam byli od začátku a poctivě Ti vyklepávali červík na kameni vrtulky. Tím, že si následně ve vzduchu ložisko sedlo se vnesla do řízení pro gyro silná nepřesnost ..... najednou vznikla vůle která kecala do přesnosti řízení vrtulky. Pokud jak píšeš jsi měl hodně vysoký zisk gyra na vrtulce - to zapříčinilo onen zvuk, který byl slyšet. Vše chtělo jen čas a zkáza byla dokonána. Vibrace ti pomalu rozebírali vrtulku a pak když se k tomu přidala ta prudká oscilace vlivem vysokého zisku pak jen stačilo aby se třeba vrtulka jen protočila regl na tu špičku zareagoval a vše ztichlo. Je to jen můj odhad. Jak daleko jsem od tvého scénáře posuď sám Pavle.

Asi je to dost nešťastně napsaný ale jak uvádíš Ty - vlivem oscilace ocasu červík nevytočíš. Rozebereš to spolehlivě vibracema.

Hezký den, Ondra

PS: sorry voe za moji češtinu :oops: ...... :D

Napsal: úte 28.06.2011 9:59
od olda
Moje zkušenost s kamarádem o víkendu a ani ve snu by mě to nenapdalo, že se to tak může stát. Kamarád už zaletí nějaký přemet, výkrut, zalítával moje heli, tak něco už má za sebou. Zalítával asi 4 let HK-500. Doladil stopu listů, gyro a se spokojeností a zjištěním, že to chce přidat ještě zub na pastorku se jak posledního pokusu o odchod domů. Jak tak visel cca 2,5m nad zemí (pouze visel) najednou se začal ozývat docela hlasitý hluk, jako by něco dělalo bordel na hlavním kole. Pak se i mě zdálo., že helina s sebou škubla a zřejmě vlivem leknutí na Idle2 přišpendlil nový 5-tikilo na zem. Totálka kromě bočnic a ocasní vrtulky se smýkátkem. Serva a ostatní elektronika asi taky OK. Po bedlivém prověření stavu jsme zjistili, že příčinou zřejmě byla odlepená nálepka z motoru, která liskala o bočnice a uleknutím pak pilot dokonal zbytek. Bočnice byly od lepidla zaliskané i zevnitř rámu a nálepku jsme našli asi 1m od heliny. Okamžitě jsem doma nálepky odstranil, což by mě za normálních okolností nenapdlo.

Napsal: úte 28.06.2011 10:01
od Howking
olda píše:Po bedlivém prověření stavu jsme zjistili, že příčinou zřejmě byla odlepená nálepka z motoru, která liskala o bočnice a uleknutím pak pilot dokonal zbytek.
- jo to se mi u blejda a originál motoru taky stalo :-) (No na zem jsem s tím nemrskl, ale randál to dělá slušný)

Napsal: úte 28.06.2011 10:30
od Kenny McCormick
mne tiez na 450-tke, tento motor:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oduct=9021
odlepil sa len roztek tak 7-10mm a nevedel som prist na to, co robi taky otrasny hluk 8O

Napsal: úte 28.06.2011 23:07
od Andrews
Tak po opravě a šesti baterkách jsem opět poslal trexe při invert couvání k zemi.

Co mě překvapilo je, že jsem padl do přerostlý trávy s velkým množstvím takovejch tvrdejch stvolů až 1m a ty byly zřejmě příčinou přelomení Championů ;( Heli jsem hledal 10min...

Jakou máte zkušenost s dopadovou plochou? Co způsobí teoreticky nejmenší škody? Jedou jsem letadlo hodil do řepky. Zůstalo sice na řepce, ale projít 50m cca 1,2m vysokou řepkou plnou včel nic extra a představa, že tam jednou spadne heli a už jí nenajdu ... tak jsem raději změnil lokalitu.

Napsal: úte 28.06.2011 23:24
od psena
U nas na letisti byla stara sucha metr a vic vysoka trava (nez jsme to nechali posekat) a stalo se nekolik padu, po kterych sla heli znovu do vzuchu.
Jinak si myslim neni spatnej lan obili.

Napsal: úte 28.06.2011 23:40
od Standapass
Tak pánové Je to teda extrém , ale stalo so mi že se pokouším o vis bokem a najednou mi sedla mucha na nos. To je tedy opravdová lahudka. :lol: