Nimbus 3,6m Reichard

Větroně s pomocným elektromotorem a nejčastěji sklopnou vrtulí
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Vážka
Příspěvky: 948
Registrován: sob 17.01.2015 19:22
Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#136 Příspěvek od Vážka »

Jo, já asi taky u 4S skončím, ale počkám až to bude složené a pak budu laborovat s vybavením a jeho váhou vůči těžišti.
4S vychází podle tabulek, co mám k motorům i líp vůči zátěži motoru a tím i nárokům na regl. Což bych chtěl, aby byly jednotlivé komponenty někde na střední zátěži a nemusel bych pak asi řešit jištění přijmačovkama.
ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub
JETI DS-16
Uživatelský avatar
Vážka
Příspěvky: 948
Registrován: sob 17.01.2015 19:22
Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#137 Příspěvek od Vážka »

Zdravím Nimbusáky. Ježíšek je za námi a já vesele skládám, křídla už mám hotová a teď laboruju and pohonem.
Mám doma Hyperion 3026-1000kV (187g) a Scorpion 3032-990kV (275g). Regl mám 85A Opto + externí BEC 10A.
Když beru aku 4S okolo 3500mAh, tak váha baterky vychází na cca 395g.

Nechci to zbytečně přetěžovat, aby to letělo i bez termiky a větru slušně.
Tak se víc kloním k tomu menšímu Hyperionu, co vy na to? Na Škorpíka bych navíc potřeboval větší přepážku okolo 47-50mm, kábly jsou hodně tvrdé a víc už je neohnu, takže bych musel hodně zkracovat špičku.

Když jsem tu pročítal zkušenosti Ka2012, tak si myslím, že se toho mešího motoru bát nemusím, co vy na to?
Vím, že Pepin doporučuje 300g motor, ale pak bych se dostal skoro na 3000g éro a to mi přijde dost.

No, zatím začnu od zadu, nachystám výškovku se servem a směrovku s náhonem, nasadím křídla a zkusím, jak bude vycházet těžiště s oběma motory a uvidím. Budu rád za každý názor.
ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub
JETI DS-16
Uživatelský avatar
Vážka
Příspěvky: 948
Registrován: sob 17.01.2015 19:22
Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#138 Příspěvek od Vážka »

... ještě k odlehčení Nimbuse.
Fungovalo by kdybych nahradil tyčky do křídel nerez trubkama naplněnýma karbonovou týčí? Myslím, tím, jestli nesklapnu křídla při prvním pokusu o přemet a pod.

Větší origo tyčka je prům.10mm, takže bych ji nahradil nerez bezešvou trubkou 10x2mm + dovnitř zalepit karbonovou tyč 6mm
Menší origo tyčka je prům.8mm, takže bych ji nahradil nerez bezešvou trubkou 8x2mm + dovnitř zalepit karbonovou tyč 4mm

http://www.akros.cz/trubky-kruhove-bezesve-mat-14541

http://www.conrad.cz/karbonove-profily.c1201092

CO vy a to?
ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub
JETI DS-16
Uživatelský avatar
pepin
Příspěvky: 14361
Registrován: čtv 01.05.2008 0:00
Bydliště: praha 5

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#139 Příspěvek od pepin »

Vážka píše:... ještě k odlehčení Nimbuse.----------


desítku jsem nahradil nerezovkou 10 kou v pohodě,zatím jsem do ní ani nevlepil uhlíkovou kulatinu a v pohodě, ale 8 ka kulatina nebyla opravdu 8 ka a nerezovou 8 ku jsem tam nedostal , pokud ji tam dostaneš a do těch nerezových trubek vlepíš uhlíkovou kulatinu, klapnutí křídel se neboj,na sportovní létání a pohodové chování a blbnutí s modelem je to odlehčování ale takové né vždy ideální--nižší váhou ztratíš energii třeba při ruzných přemetech, výkrutech a jiném blbnutí--lehký model pak vyhnije a co se týče---chci to lehký, aby mi větron letěl dýl, když není termika---to je snad lepší s termičákem sednout a bud jít na pivo, nebo létat s jiným modelem, kde jeho smyslem není honit vzdušné stoupající proudy.

Co se týče motoru, si myslím, že bud tam v pohodě s vulí pro kabeláš dáš 200g a k němu 100g olova a bude to při stoupání vlažný, jako to mám já, nebo to vymyslíš, aby se tam vepchal ten 300g s kterým to bude lidová pohodovka s výraznějším stoupáním a bez přetěžování 200g motoru, z kterýho chceš dostat jeho maximum a stejně tomu ještě trošku málo chybí, aby to šlo nahoru kolmo.
Uživatelský avatar
Vážka
Příspěvky: 948
Registrován: sob 17.01.2015 19:22
Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#140 Příspěvek od Vážka »

Diky za odpovedi. Odlehcovani jeste zvazim a s tim motorem Ti verim, ze mas tuhle zkusenost. Ale nemuzes tam mit treba neco tezsiho na zadku? Mas ho preci jen z druhe ruky a treba tam prvni majitel neco dobastlil. Me se porad nezda, ze by Reichard vymyslel ero, kam musis k doporucenemu motoru pridat jeste 100g zavazi, aby bylo v tezisti.
No, uz jsem zacal od zadu, jak jsem psal vyse a uvidim, jak to bude vychazet. Dam sem pak zpravu.

Stastny Novy rok.
ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub
JETI DS-16
Uživatelský avatar
pepin
Příspěvky: 14361
Registrován: čtv 01.05.2008 0:00
Bydliště: praha 5

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#141 Příspěvek od pepin »

Vážka píše: Ale nemuzes tam mit treba neco tezsiho na zadku? Mas ho preci jen z druhe ruky a treba tam prvni majitel neco dobastlil. Me se porad nezda, ze by Reichard vymyslel ero, kam musis k doporucenemu motoru pridat jeste 100g zavazi, aby bylo v tezisti.




nic dobastleného mi tam nepřijde, ve směrovce mini servo pro výškovku a to je vše, váha výškovky mi přijde taky v normálu v eru za těžištěm taky nemám nic a 4čl baterku co nejblíž šla dát k motoru, prostě mi to vychází tak akorát pro 300g motor a jen čekám, až mě posedne to konečně překopat z toho 200g s kterým to po rozjezdu taky stoupá uplně v pohodě, ale né kolmo bez vyhnití po cca 100m, ono jde teoreticky o prd, ale v praxi mi hodně bavilo než mi odešel pohon s převodovkou u rcenka a nahradil jsem ho vlažnější oběžkou, které mi puvodně taky vyšplhalo ochotně kolmo vzhuru a po vypnutí motoru jsem z výšky už létal pouze s termičákem, je to pro mě takový trošku příjemnější vyhupnout kolmo nahoru a teprve potom se snažit lovit vzestupný proudy, než šikmo už jimi možná prolétávat při stoupání pod motorem.
neřešil bych to a byl v pohodě, kdybych opravdu u 200g motoru nevozil ještě v čumáku cca 100g olova.

prostě to zkusmo nastroj a uvidíš jak vychází těžiště, pokud na 100g olova v čumáku vedle 200g motoru, tak se tam ten 300g motor pokus vepchat---já bych to řešil asi tak, že bych s kabelama z motoru vylezl v čumáku ven z trupu--respektive probrousil spodek trupu pro protažení kabelu a dolaminoval pro ně decentní šachtu--určitě bych nezkracoval čumák, tím se změní páka vyvážení a jsem zase na začátku--300g motor a nutnost dovážit olovem :D
Uživatelský avatar
Vážka
Příspěvky: 948
Registrován: sob 17.01.2015 19:22
Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#142 Příspěvek od Vážka »

Ok, díky za rady zkusím to a dám zprávu, jak jsem dopadl.

Užij si Silvestra.
ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub
JETI DS-16
Uživatelský avatar
pepin
Příspěvky: 14361
Registrován: čtv 01.05.2008 0:00
Bydliště: praha 5

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#143 Příspěvek od pepin »

Vážka píše:
Užij si Silvestra.


joo to bude asi v pohodě :lol: manželka zmizela za místníma do penzionu a já v karaváči čumím na bednu a popijím pivko
Uživatelský avatar
Vážka
Příspěvky: 948
Registrován: sob 17.01.2015 19:22
Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#144 Příspěvek od Vážka »

My byli mrknout na ohňostroj a ted to bude podobný, jako u Tebe. :D

Měj se P.
ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub
JETI DS-16
Uživatelský avatar
Vážka
Příspěvky: 948
Registrován: sob 17.01.2015 19:22
Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#145 Příspěvek od Vážka »

Tak jsem Nimbuse zkusmo složil a nacpal veškerou výbavou, abych zjistil jakou budu potřebovat baterku, případně dovážení.
A když dám těžiště dle návodu 120mm od náběžky, tak mi tam vychází baterka 300g (mám tam ten 200g motor).

Což je třeba tahle: http://www.bighobby.cz/www-bighobby-cz/ ... S-60C-120C

Máte k tomu někdo nějaké postřehy?
Pepinovi vychází těžiště 105mm, ale zatím bych to asi tvořil dle návodu, nevím.
Přílohy
20160114_181715.jpg
20160114_181646.jpg
ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub
JETI DS-16
Uživatelský avatar
pepin
Příspěvky: 14361
Registrován: čtv 01.05.2008 0:00
Bydliště: praha 5

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#146 Příspěvek od pepin »

Vážka píše:A když dám těžiště dle návodu 120mm od náběžky, tak mi tam vychází baterka 300g (mám tam ten 200g motor).
Máte k tomu někdo nějaké postřehy?
Pepinovi vychází těžiště 105mm, ale zatím bych to asi tvořil dle návodu, nevím.


kluci, neupínejte se tak bezmezně na ruzné míry těžiště, nebo výchylky kormidel a už vubec ne u modelu, které nejsou kompozitové a je tam aspon nějaká reálná šance, že co kus, stejný identický s předchozím a i ani u kompozitu není vyjímkou, že jim to při spasování někam poruznu ujede a křídlo má trochu jinou geometrii.

ero si musíte nastavit výsledně podle sebe, někdo preferuje neutrální--kam ho pošlu, tam letí--to je dobré pro brusy a pozorné piloty, kdo si rád dá u létání kafíčko, cigárko, nebo pivko, bude preferovat seřízení modelu, kdy ten model po chvilce nepozornosti není zapíchlý někde v poli, ale jen se pohupuje v obloucích někde na obloze--já seřizuji větroně ohledně těžiště na plochu kde lítám nejvíc a podle velikosti větroně--nad 3m větroně asi tak na dive test přeletu 200-300m, jsem někde, kde to nenosí, trochu potlačím a model mi to sám vybere, pokud nechci dřív třeba právě po 200-300m--musí vybrat tak, aby nepřešel do houpání.

stejné je to s výchylkama kormidel, hlavně výškovky, velikost maximální nutná pouze kuli možnému přitažení na minimálce při přistání, pokud má model tendenci na minimálce vrtat, je lepší nemít možnost už přitahovat, než ho přetáhnout a zavrtat, expo pokud možno minimální , zvlášt při akrobacii se pak lehce na malém pohybu páky přesune veliká výchylka kormidla což je veliký problém u rádo vrtajících modelu.

ideální je co by začátečník dát malé výchylky a být po čase zpruzen, že není někdy už kam tahat, než dát hned velké a časem si zvyknout na to, že v podstatě model řídím jen okolo středu páky a že s ním lomcuju sem a tam, řešit přemrštěným expem.

prostě doporučení výrobcu stavebnic, nebo zdejších uživatelu stejného modelu berte pouze jako orientační.
Uživatelský avatar
Vážka
Příspěvky: 948
Registrován: sob 17.01.2015 19:22
Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#147 Příspěvek od Vážka »

Moc díky Pepine. Nachystám ho, jak jsem zvyklý a doladím po záletu.
Jen mě překvapilo, že Ty tam máš při 200g motoru 100g olova navíc a Ka2012 zase o 100g těžší baterku než to vyšlo mě.
Ale asi je holt každý éro originál.
ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub
JETI DS-16
Uživatelský avatar
pepin
Příspěvky: 14361
Registrován: čtv 01.05.2008 0:00
Bydliště: praha 5

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#148 Příspěvek od pepin »

Vážka píše:Jen mě překvapilo, že Ty tam máš při 200g motoru 100g olova navíc a Ka2012 zase o 100g těžší baterku než to vyšlo mě.
Ale asi je holt každý éro originál.


to ale nic nezmění na tom, že s 200g motorem to není uplně ono.

asi tam ten motor letos přez zimu opravdu vyměním, kandináta mám vybraného už dlouho

http://www.peckamodel.cz/produkt/rc-mod ... gt-3526-04

určitě bych se ale nevyhnul vylézt s kabelama motoru vepředu z trupu ven a dolaminovat pak na ty kabely nějakou krytku, pokud se do toho opravdu pustím, tak bych to sem nafotil.
Uživatelský avatar
Vážka
Příspěvky: 948
Registrován: sob 17.01.2015 19:22
Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#149 Příspěvek od Vážka »

JO, budu rád za inspiraci.
ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub
JETI DS-16
ka2012
Příspěvky: 139
Registrován: pon 15.12.2014 23:07

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#150 Příspěvek od ka2012 »

Ten Emax jsem měl taky vyhlídnutej, ale je otázka čím ho krmit a jaká je jeho spotřeba. Já létám ZS- 3025/10 vrtuli 13x6,5 na kuželu prům.45. Aku Agapower 4S4200 30C a TBS 4S4500 30C a jaké jsou průběhy proudu a napětí na článcích viz. obrázek. Aku je Agapower a létal jsem přez dvě hodiny a nastavoval éro takže starty, trochu kroužení a přistávání. Ke konci už to bylo z baterkou na hraně, odebráno 3400mAh z 4200. Jeden článek už mlel z posledního ,ale baterka to ustála. Zkoušel jsem vrtuli 12x6, ale to bylo o ničem. Mám připravenou 14x8, ale myslím si že to baterky nedaj.

4S4200mAh30C.docx
(101.64 KiB) Staženo 51 x


Zdravím všechny Ka
Odpovědět

Zpět na „Elektrovětroně“