Stránka 10 z 15
Re: Nafouklé li-po
Napsal: pon 15.07.2013 13:13
od OPR
zdzd píše: Baterky jsou od toho, aby mi sloužily a ne abych jim otročil...
Nabíjím po příchodu z letiště a pořád leží naplno nabité. Třeba i přes zimu.
Kokamkám to absolutně nevadilo. Mám tu také ale i nějaké Aligny a ze třech packů byly dva nafouklé už když je přivezla pošta.
Je to loterie. Povedená baterka vydrží skoro všechno, nepovedená skoro nic. Tak proč se týrat?
Si spadnul z višně na znak? Dyť je to to samý, jaký votročení?????
Ani já nebo Ty neudělám o nabíjecí cyklus víc nebo míň. Jedinej rozdíl je v tom, že Ty se s nabíjením otravuješ hned po příjezdu z letiště a já předvečer než jdu lítat.
A pokud je nějaká fofr akce že třeba zavolá nějaký známý, že se jde lítat tak buď se nabije na ploše, nebo ještě alespoň jedna sada před odjezdem na letiště.
Re: Nafouklé li-po
Napsal: pon 15.07.2013 16:03
od Victronix
zdzd píše:
Je to loterie. Povedená baterka vydrží skoro všechno, nepovedená skoro nic. Tak proč se týrat?
Taky to tak beru. Vyjde mi chvilka, tak skočím na letiště a zalítám si.
Kdybych měl čekat než se akumulátor nabije, tak by byla většinou tma a lítal bych tak 2x do roka.
U nás je nejtišší bezvětří mezi 19. a 21 hodinou. A zdržovat se nabíjením bere světlo.
Re: Nafouklé li-po
Napsal: pon 15.07.2013 19:33
od Drondys
Victronix píše:Taky to tak beru.
Jenže ono to tak být vůbec nemusí.
Victronix píše:Vyjde mi chvilka, tak skočím na letiště a zalítám si. Kdybych měl čekat než se akumulátor nabije, tak by byla většinou tma a lítal bych tak 2x do roka. U nás je nejtišší bezvětří mezi 19. a 21 hodinou. A zdržovat se nabíjením bere světlo.
Se solidní nabíječkou můžeš nabít lipolky po lítání jen do storage což je zhruba na polovinu a večer ze storage režimu je pak dobití naplno o něco kratší. Tím se cyklus nabití časově rozloží na část po dolétání a část před létáním. Jestli chodíš obvykle létat od 19 do 21 no tak nabít ze storage za příslušnou dobu před tím. Je to jen o tom si to trošku lépe zorganizovat.
Re: Nafouklé li-po
Napsal: pon 15.07.2013 20:36
od mhabr
Drondys, Ty jseš fakt případ ...

Re: Nafouklé li-po
Napsal: pon 15.07.2013 20:39
od Drondys
mhabr píše:Drondys, Ty jseš fakt případ ... 
Trochu té intenzivnější agitace neuškodí.

Re: Nafouklé li-po
Napsal: pon 15.07.2013 20:55
od OPR
Drondys píše:........
Nabíjím na C60 dvě sady 6S 2600mAh třema céčkama a nabito je za 10-12 minut. ( mám starou Gensku a dvě nové AGAPOWER - nabíjím z nastartovanýho auta )
Počáteční napětí při nabíjení je 3,8V a nabíjím pouze na 90% kapacity. Nikdy ne do plna. Do plna to pouze spomaluje nabíjení a rozdíl mezi 100% a 90% se stejným letovým projevem je na dálší dodané kapacitě neroznatelný. Daleko víc to já zmrvím rukama že nedokážu úplně stajně šahat do kolektivu.
Re: Nafouklé li-po
Napsal: pon 15.07.2013 21:41
od zdzd
OPR píše:Si spadnul z višně na znak? Dyť je to to samý, jaký votročení?????
Ani já nebo Ty neudělám o nabíjecí cyklus víc nebo míň. Jedinej rozdíl je v tom, že Ty se s nabíjením otravuješ hned po příjezdu z letiště a já předvečer než jdu lítat.
A pokud je nějaká fofr akce že třeba zavolá nějaký známý, že se jde lítat tak buď se nabije na ploše, nebo ještě alespoň jedna sada před odjezdem na letiště.
Já jsem nespadnul. Zato jiné jako by shazovali.
Po návratu z letiště se accu v poklidu večer nabijí a vezmu je jakmile vyrážím na letiště.
Otročení je na honem nabíjet před odjezdem, nebo už v předvečer. Šťastný to modelář, který má večer jistotu, že ráno vyrazí na letiště. To bych taky chtěl zažít...
Re: Nafouklé li-po
Napsal: pon 15.07.2013 21:55
od jag42
Sice nemám (nepotřebuji) žádné velké a drahé baterky, ale zastávám názor, že baterky
musí sloužit mým potřebám, ne já jejich!Takže jsou všechny pořád nabité naplno ( i přes zimu) a když si pán zamene, musí okamžitě sloužit!
Po létání je hodím na nabíječku a uložím do sklepa na beton, kde někteté čekají na svou šanci i několik měsíců.
Zatím si spolu rozumíme a žádná si zatím nedovolila protestovat.
Po třech sezónách ji vyřadím do lodičky , kde slouží dálší řadu let při stejné "péči".

Re: Nafouklé li-po
Napsal: pon 15.07.2013 22:02
od Drondys
jag42 píše:Takže jsou všechny pořád nabité naplno ( i přes zimu) a když si pán zamene musí, okamžitě sloužit! Po létání je hodím na nabíječku a uložím do sklepa na beton, kde někteté čekají na svou šanci i několik měsíců. Zatím si spolu rozumíme a žádná si zatím nedovolila protestovat...
Tak to máš obrovské štěstí.
Re: Nafouklé li-po
Napsal: pon 15.07.2013 22:04
od mhabr
Tak to je nás, šťastlivců, více. Jak jsem psal dříve, dělám to stejně a taky bez protestů

Re: Nafouklé li-po
Napsal: pon 15.07.2013 22:05
od zdzd
Drondys píše:Tak to máš obrovské štěstí.
Měl jsi někdy Kokam?
Re: Nafouklé li-po
Napsal: pon 15.07.2013 22:10
od jag42
Je však pravda, že se k nim jinak chovám, (vzhledem k mému ptactvu), celkem přátelsky:
Nabíjím 1C a vybíjím pod 20C a převážně mám tříčlánky 1300mAh.
(Třeba u helin to bude asi trochu jinak

)
Re: Nafouklé li-po
Napsal: pon 15.07.2013 22:14
od Drondys
zdzd píše:Měl jsi někdy Kokam?
Tady se nehovoří o jedné značce, ale o lipolkách obecně, ale ani značka neznamená nezničitelnost. Vím o lidech, kterým odešly i Kokamky.
Například podle článku
viz tento odkaz významný zástupce firmy Hyperion Godfrey Sullivan uvedl, že je nanejvýš vhodné uvádět lipolky do storage režimu i když je doba nevyužití den nebo dva. Dle mého názoru by zástupce firmy jako je Hyperion nic takového neuváděl pokud by to bylo tak zanedbatelné jak se tady někteří snaží tvrdit.
Re: Nafouklé li-po
Napsal: pon 15.07.2013 22:15
od Drondys
mhabr píše:Tak to je nás, šťastlivců, více. Jak jsem psal dříve, dělám to stejně a taky bez protestů 
Vím o podstatně víc lidech, kteří takové štěstí neměli.
Re: Nafouklé li-po
Napsal: pon 15.07.2013 22:19
od Mad_Box
Když mám doma nějaké 3s, 2s cca 2200mAh tak mě ty baterky taky netrápěj. Až budeš mít doma sadu za nějakých 5 tisíc tak se k nim budeš chovat jinak. Obvykle nabijím buď před odjezdem nebo den předem pokud vím že pojedu lítat. Jinak spíš než otrokem baterek nechci být otrokem nabíječek. Sada musí být nabita do 20 minut z plného vybití. Pak není problém, ovšem pokud někdo nabijí hodinu tak pak chápu že se k baterkám musí chovat jako prase.
Jinak ZDZD spalovák taky necháváš pěkně nasátý nitrem celou zimu nebo ho konzervuješ?