Stránka 10 z 23

Napsal: čtv 07.07.2011 8:15
od OPR
Pokud by dotyčný "oný kokot" létal s pádlovým vrtulníkem souhlasím s Honzou ( krtek2k ) tam je hodně znát jak kerá hlava má napákoáno - ale pokud "oný"létá bezpádlo - tam nějaké konstrukční "výjmečnosti" rotorové hlavy a všeho okolo ztrácí na víznamu. Tam se jedná jen o naladění FBL a pomeru váha / "nosná" plocha. V-bar-ových jednotek a jejich odladění je hafo.

PS:
ještě jedna věc v tom hraje roli a dosti výraznou ...... tedy oni ji určují dva prvky - a to :
1) Samotná konstrukční tvrdost rotorové hlavy - tedy to jak se pan konstruktér "zapotil" nad výrobním výkresem.
2) Vlastnost tlumících segmentů kmitání listů. Tedy to jak se listy pohybují okolo svých odporových a vztlakových závěsů. Bavíme se o polotuhém zavěšení rotorových listů. Že? :wink:

Napsal: čtv 07.07.2011 9:44
od Howking
OPR píše:Tam se jedná jen o naladění FBL a pomeru váha / "nosná" plocha.
- souhlasím.

Napsal: čtv 07.07.2011 9:52
od raging
OPR píše:
PS:
ještě jedna věc v tom hraje roli a dosti výraznou ...... tedy oni ji určují dva prvky - a to :
1) Samotná konstrukční tvrdost rotorové hlavy - tedy to jak se pan konstruktér "zapotil" nad výrobním výkresem.
2) Vlastnost tlumících segmentů kmitání listů. Tedy to jak se listy pohybují okolo svých odporových a vztlakových závěsů. Bavíme se o polotuhém zavěšení rotorových listů. Že? :wink:
Je to tak 8)

Napsal: čtv 07.07.2011 10:09
od OPR
Děkuji Pavle :D

8)

Napsal: čtv 07.07.2011 13:42
od krtek2k
Ondro , ty budeš náš věčnej teoretik

Napsal: čtv 07.07.2011 14:00
od psena
OPR píše:Pokud by dotyčný "oný kokot" létal s pádlovým vrtulníkem souhlasím s Honzou ( krtek2k ) tam je hodně znát jak kerá hlava má napákoáno - ale pokud "oný"létá bezpádlo - tam nějaké konstrukční "výjmečnosti" rotorové hlavy a všeho okolo ztrácí na víznamu. Tam se jedná jen o naladění FBL a pomeru váha / "nosná" plocha. V-bar-ových jednotek a jejich odladění je hafo.

:

Nerozumim co tim chces rict, na jedne strane napises, ze pri pouziti bezpadla se ztraci vyznam odlisnosti jednotlivych vyrobcu a jejich vliv na kvalitu letu a na druhou stranu hned uvedes seznam odlisnosti v konstrukci hlavy, ktery na letovy vlastnosti muzou mit vliv.

Jinak ten "ony kokot" nebyl samozrejme myslen Jamie Robertson, ale byla to narazka na to, co vetsina z nas pilotu nosi mezi vysilackou a zemi :lol:

Napsal: čtv 07.07.2011 14:40
od OPR
psena píše:Nerozumim co tim chces rict, na jedne strane napises, ze pri pouziti bezpadla se ztraci vyznam odlisnosti jednotlivych vyrobcu a jejich vliv na kvalitu letu a na druhou stranu hned uvedes seznam odlisnosti v konstrukci hlavy, ktery na letovy vlastnosti muzou mit vliv.

Jinak ten "ony kokot" nebyl samozrejme myslen Jamie Robertson, ale byla to narazka na to, co vetsina z nas pilotu nosi mezi vysilackou a zemi :lol:


.... ty odlišnosti nejsou konstrukční ...... jsou to vložené segmenty a dokonce ty odlišnosti mají významný vliv .... :D a je to to jediný v čem se to může lišit. A to vůbec do celého konstrukčního celku nezahrnuju listy nosného rotoru. Pokud ty bychom měli brát coby část konstrukce rotorové hlavy - je zase vše špatně - jelikož u modelů vrtulníků je vše naopak. Zde si pilot vybýrá listy "co mu sedí" a na mechaniku a vůči ní výrobcem odladěnost se zhola kašle. U dospělé mašiny je situace drobet jiná.

Néé jde jen v podstatě o to jak moc ty odlišnosti Tebe donutí k Tvému chtěnému letovému projevu a chování bezpádla něco změnit na jeho "výchozí" nastavení. A to buď nastavením (že se Ti něco nelíbí a s něčím v nastaveení pohneš elektronicky/mechanicka ) nebo to udělá bezpádlo za Tebe "samo" - jen elektronicky a Tobě to stačí. To znamená, že bezpádlo jako takové není náchylné na "horší" konstrukci rotorové hlavy nebo alespoň né tolik. Nopak jisté neduhy lze jím eliminovat. (samozřejmě že né všechny) Proto tedy to "nařčení", :D že rozdíly v samotných hlavách nehrají zas až takovou roli jelikož se u všech tipů jedná o rtejný systém poloutuhého NR.

Ale narozdíl od FBL oproti tomu pokud je pádlová hlava špatně napákovaná a nebo konstrukčně je někde něco jinak a na prd ........ ničím to neokecáš. Prostě tak jak to zkurví na začátku pan konstruktér svým know-how :D tak se to celé poveze dál. A nezachrání tě ani ------ ani nic. :D

A už musím končit bo tu budu zase označen za teoretika :)

Napsal: čtv 07.07.2011 15:48
od krtek2k
vždyť to seš , ne?

Napsal: čtv 07.07.2011 16:00
od OPR
Jo..... líbí se mi, když něco dělám (výjmečně se zálibou :D ) , a alespoň něco málo o tom vím ..... a asi k tomu malinko té teorie patříííí ............ :oops:

Napsal: čtv 07.07.2011 21:40
od psena
No, ale uz to neprehanej, fakt te prestavam stihat.....budu si to muset nechat prekladat do jazyka beznych uzivatelu. :)

Napsal: čtv 07.07.2011 21:58
od OPR
co chceš přeložit ..? :lol: 8)

Napsal: čtv 07.07.2011 22:11
od krtek2k
překlad je jednoduchej:
Patláma patláma .. fafrťála
:)

Napsal: čtv 07.07.2011 22:39
od FlyBear
Tak tomuhle rozumím.
A výsledek mám v ledničce :D

Napsal: pát 08.07.2011 16:34
od OPR
krtek2k píše:překlad je jednoduchej:
Patláma patláma .. fafrťála
:)


áááchjo .... :roll: aspoň to někdy předstírej. Prosím.

Napsal: pon 25.07.2011 13:57
od Howking
Já asi nebudu slušný, to se prostě nedá, já to říct musím :-)
No ty pi..!!!! :-D
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=I48eyRXNJE8[/youtube]