Mi-24 1:8

Vše co je maketou, polomaketou ale i nějakou 1/4maketou skutečného stroje.
Pravidla fóra
O dalších nadšencích se dozvíte na Interaktivní mapě heli maketářů.
Odpovědět
Zpráva
Autor
pavel123
Příspěvky: 1223
Registrován: stř 18.01.2012 13:00
Bydliště: Praha

Re: Mi-24 1:8

#121 Příspěvek od pavel123 »

Ahoj Martine,
je to naprosto dokonalý, klobouk dolů !! :)
Pavel
Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit
11marty11
Příspěvky: 120
Registrován: stř 26.09.2018 15:21

Re: Mi-24 1:8

#122 Příspěvek od 11marty11 »

Ahoj Pavle. Moc děkuju, ale popravdě z toho všeho moc nadšenej nejsem. Je tam pár problémů, který mi vyloženě vadí.
Jsou tam hlučný převody na vrtulku - to se pravděpodobně buď odstraní samo anebo tam zkusim dát menší listy z MI-8.
Pokud se ale nebude chodit lítat, tak se to samo neodstraní - a to se nechodí .....
Křídla mají bohužel na letový projev zásadní vliv - vytváří vztlak se kterým se při změně rychlostí musí počítat. Stejně tak kvůli křídlum je vrtulník náchylný na velký vítr.
Další věc, která mi štve je odezva řízení. Nedokážu přesně popsat co mi vadí, ale je to jako bych to ani neřídil - je to takový gumový a při visu to neustále někam honim.
Je to asi něco v nastavení spirita. Ale tam je tolik parametrů ... aby se v tom prase vyznalo. Prostě už mě to nějak nebaví neustále zkoušet měnit hodnoty, když pořádně ani nevim co a jak se navzájem ovlivňuje.
Další věc, která mi na Spiritu vadí, je ta nekompatibilita softwaru a firmwaru v jednotce. Prostě to zpětně není kompatibilní a musí se neustále nahrávat jak software do PC tak firmware. A dostat se někde ke starším verzím je prakticky nemožný.

Udělal jsem chybu, měl jsem tam dát "Démona". Michal ho má v Siuxovi a je to paráda - jednoduchý nastavení a lepší letový projev. Jednou jsme ho měli i v MI-8 a byl to velký rozdíl.

Ze zoufalství jsem dodělal část krytů hlavního podvozku. Žádný formy už dělat nechci a nebudu - tak jsem to vytisknul na 3D tiskárně. Zvenku to nějak povrchově upravím a kašlu na to.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=sqPHdxs3xX0[/youtube]
Uživatelský avatar
Michael Gulyj
Příspěvky: 811
Registrován: stř 29.07.2015 10:31

Re: Mi-24 1:8

#123 Příspěvek od Michael Gulyj »

To chodí jako pana :D .
Westland Wessex
Bell 47G Sioux
Futaba T-10CG
švíco
Příspěvky: 681
Registrován: sob 08.09.2012 13:54

Re: Mi-24 1:8

#124 Příspěvek od švíco »

Každý správný konstruktér není nikdy spokojený :mrgreen: 8)
Uživatelský avatar
Michael Gulyj
Příspěvky: 811
Registrován: stř 29.07.2015 10:31

Re: Mi-24 1:8

#125 Příspěvek od Michael Gulyj »

Tak to jsem vyjímka (mám to jako pracovní zařazení), já se řídím heslem- musíme dělat s materiálem, jakej je. To přichází možná věkem :lol: :mrgreen: :wink:
Westland Wessex
Bell 47G Sioux
Futaba T-10CG
pavel123
Příspěvky: 1223
Registrován: stř 18.01.2012 13:00
Bydliště: Praha

Re: Mi-24 1:8

#126 Příspěvek od pavel123 »

11marty11 píše:Ahoj Pavle. Moc děkuju, ale popravdě z toho všeho moc nadšenej nejsem. Je tam pár problémů, který mi vyloženě vadí.
.
.
.
Další věc, která mi na Spiritu vadí, je ta nekompatibilita softwaru a firmwaru v jednotce. Prostě to zpětně není kompatibilní a musí se neustále nahrávat jak software do PC tak firmware. A dostat se někde ke starším verzím je prakticky nemožný.

Udělal jsem chybu, měl jsem tam dát "Démona". Michal ho má v Siuxovi a je to paráda - jednoduchý nastavení a lepší letový projev. Jednou jsme ho měli i v MI-8 a byl to velký rozdíl.

Ze zoufalství jsem dodělal část krytů hlavního podvozku. Žádný formy už dělat nechci a nebudu - tak jsem to vytisknul na 3D tiskárně. Zvenku to nějak povrchově upravím a kašlu na to.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=sqPHdxs3xX0[/youtube]


To mě mrzí, že po dokončení takovýho díla není všechno podle Tvých představ. Když jsem dělal toho nešťastnýho Hughese, tak během stavby (spíš výroby) došlo tolikrát k odhalení nějakýho nedostatku a jeho odstranění (i za cenu předělání formy čumáku atd.), že už mě celý ten projekt šel na nervy.
Letový projev a Spirit - k tomu nic zásadního říct nemůžu, to se mi vždycky zdálo v pořádku, ale Mi-24 je komplikovanější už jen těmi křídly. Ale to neustálý chrlení nových verzí a vzájemná nekompatibilita SW a FW, to mi vadilo hodně. Popravdě právě to byla příčina posledního upgradu (přestal mi fungovat SW v telefonu, proto jsem všechno upgradoval na tehdy poslední verzi), po kterým to začalo padat, stálo mě to kýbl nervů a 2 sady po pěti rotorových listech, než jsem si půjčil od výrobce jinýho Spirita a downgradoval jsem ho na verzi, s níž mi to fungovalo. Jako zázrakem to začalo opět fungovat, nicméně následující start na akci to spadlo na mechanickou závadu a bylo vymalováno...

Teď zápasím s naprostým nedostatkem chuti Hughese číslo 2 dodělat a chybí přitom opravdu málo, vlastně jen koupit regl a namontovat Vbar a zbylou elektroniku do mechaniky, abych mohl zalítnout mechaniku. Ale nějak není chuť a elán...

Tak Ti držím palce, abys vychytal všechny mouchy a měl z heli radost :)
Benzín.heli vl. konstrukce, mot. G290RC, Spirit; heli 120 vl.konstr.; hk250(MD500); Sniper, Spirit
11marty11
Příspěvky: 120
Registrován: stř 26.09.2018 15:21

Re: Mi-24 1:8

#127 Příspěvek od 11marty11 »

Vyřezal a zasklil jsem kokpit. Nebyla to sranda - trošku jsem to opatlal, ale ještě to nějak přeleštím ...
Kokpit už je taky hotov.
Přílohy
IMG_20200714_081651.jpg
švíco
Příspěvky: 681
Registrován: sob 08.09.2012 13:54

Re: Mi-24 1:8

#128 Příspěvek od švíco »

Jůůůů Víťa a Rosťa.... :mrgreen:
11marty11
Příspěvky: 120
Registrován: stř 26.09.2018 15:21

Re: Mi-24 1:8

#129 Příspěvek od 11marty11 »

A další kryty :oops: :oops:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Q_elDmPNXI0[/youtube]
Uživatelský avatar
Relax
Příspěvky: 5304
Registrován: úte 01.09.2009 0:00
Bydliště: Praha 6

Re: Mi-24 1:8

#130 Příspěvek od Relax »

Byl jsem trochu mimo pracovně a počítadlo tak zpětně zírám, smekám a gratuluju. Nádhera :-). S tím Spiritem je to pech ale naštěstí není problém tam dát něco jiného, je to otázka rozhodnutí a instalace. Pokud by Ti to letově vysloveně nesedělo tak není důvod v tom setrvávat. Demon je ozkoušený, taky ho provozuju v pohodě a konec konců VBar je taky fajn a lítá ho dost lidí.

S tím UV lepidlem dost pracuju ( Conloc ), lepím s tím poškozené podmalby na skle. Chce to trochu cvik ale drží dobře. Je lehce pružné, na vytvrzení je dobré mít dost výkonnou UV výbojku ( můžu poskytnout - do Plzně jezdím několikrát týdně ).

Tak držím palce do dokončení, je to na dosah.

Já se teď k lítání skoro nedostanu. Buď prší, nebo fouká, nebo není čas. Bambi vak letěl naposled ani nevím kdy a netuším kdy to s ním zase vyjde. Škoda, viděl jsem to mnohem optimističtěji. Aspoň jsem opravil a zalítal 550 po tom karambolu, teď už je v pohodě. Dnes 7 startů, foukalo, na Hughese špatný a na pětilist už vůbec. Tak na viděnou v srpnu :-).
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
švíco
Příspěvky: 681
Registrován: sob 08.09.2012 13:54

Re: Mi-24 1:8

#131 Příspěvek od švíco »

Přátelé, viděl jsem Martinovo mi-24 létat a je to skvost!
Martin to vodí hezky realisticky a sledovat zatažení a vytažení podvozku... to je zážitek.
Prostě perfektní dílo a pilotní um.
Přeju, ať dlouho a dobře slouží! 8)
11marty11
Příspěvky: 120
Registrován: stř 26.09.2018 15:21

Re: Mi-24 1:8

#132 Příspěvek od 11marty11 »

Tak včera jsem s tím bohužel třísknul o zem .....
Chtěl jsem vyzkoušet vyšší otáčky. Po přepnutí se helina z výšky cca 8m vyloženě přibila k zemi - no rána jako kráva, byl to mžik a nestihnul jsem vůbec zareagovat.
Až pak jsem zjistil, že jsem měl na druhý plyn úplně jinak nastavenou křivku kolektivu a ještě posunutou směrem dolů... Bohužel - a to jsem to několikrát kontroloval ....
Naštěstí díky těm křídlum se to na zemi nezvrhlo. Takže to odnesla jen přepážka uvnitř trupu a deklíky hlavního podvozku.

Tento týden to opravím - za blbost se musí platit :lol:

Přikládám pár letových foto ze včerejška.
Přílohy
DSC_2531.JPG
DSC_2560.JPG
DSC_2544.JPG
DSC_2539.JPG
Uživatelský avatar
Relax
Příspěvky: 5304
Registrován: úte 01.09.2009 0:00
Bydliště: Praha 6

Re: Mi-24 1:8

#133 Příspěvek od Relax »

Křídla Tě fakt asi zachránily, s jinou heli by bylo po listí - minimálně. Taky to máš ohromně pevné, pečlivost se vyplatila.

Přesně kvůli těmhle situacím se nerad vrtám v rádiu, navíc se znám jak dokážu něco přehlédnout.

Před lety jsem totálně zrušil 550 když jsem odstartoval na jiný model ( simulátor Phoenix ). Resp. jsem to viděl ale nepotvrdil dlouze změnu. Po zapnutí se roztočil rotor a heli začala sama pomalu stoupat. Dnes bych cvaknul okamžitě autorotaci a přistálo by to samo ale tehdy jsem lítal možná rok a zíral jako puk a že jako něco vymyslím, Nevymyslel jsem samo nic, heli byla ve 30 metrech, tam jsem zjistil že je opačně vrtulka, výškovky i křidélka. To se nedalo. Sice jsem jednou zalítal éro s módem 2 ač lítám mód 1 nicméně to je snazší. Tak jsem vypnul motor a ze 40 metrů se to sesypalo na zem. Použitelná serva a pár věcí, jinak hotovo.

OPR mi pak nastavil vysílač tak abych musel vždy vybrat a potvrdit model, jinak se nic netočí.
Přílohy
IMG_9173.JPG
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
11marty11
Příspěvky: 120
Registrován: stř 26.09.2018 15:21

Re: Mi-24 1:8

#134 Příspěvek od 11marty11 »

Tak mám opraveno. Ted dodělávám povrch krytů podvozků.
A ještě dodělán kulomet .... je vyndavací na magnet kvůli přepravě. Jako bonus je, že díky magnetu je i otáčecí.
Přílohy
IMG_20200721_100846.jpg
Uživatelský avatar
Relax
Příspěvky: 5304
Registrován: úte 01.09.2009 0:00
Bydliště: Praha 6

Re: Mi-24 1:8

#135 Příspěvek od Relax »

To jsi rychlík ale klasika. Člověk rychleji zapomene na ošklivou chvilku :-)

Jakou kadencí se guľomet otáčí ? Je to tatatatatatatatatatata ? :-)
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
Odpovědět

Zpět na „Heli - makety“