Stránka 9 z 11

Re: Zlín Z-50 Šad model

Napsal: stř 10.10.2012 16:07
od Maximo
já bych se zbavil toho bulletproof lože motoru, dal bych motor cca 2830 1000kv, 20-25A reglík do trupu a baterku okolo 1300mAh.....ten velkej motor, lože a regl hned v loži za motorem dělaj dost bordel s tím těžištěm....

Re: Zlín Z-50 Šad model

Napsal: čtv 11.10.2012 21:55
od midolek
10.11.: Chtěl jsem Alu luže vyhodit (32g) a na překližkovou přepážku na trupu jsem chtěl našroubit a zalepit delší šrouby a na nich uchytit kříž od motoru-čtyři šroubky nic neváží a šlo by to seřizovat.Ale zjistil jsem, že na motoru kterej chci vyměnit nejde ani zaboha povolit červík na hřídeli, tím pádem otočit hřídel a přidělat na montážní kříž. Alu lože jsem jsem za pomoci pilníku a brusku co možno odlehčil cca o 7g, zešroubil čtyřmi šrouby místo osmi a pocitově je to o dost lehčí (třetinová váha unašeče, vyzený pilot (22g)..Jak říká RimR gram ke gramu a ono to zhubne.
Ještě jsem objednal na experimentování lehoučký 1300 aku (101g) (Ty se neztratí).
Ještě 1mm překližkou na kant vyztužím po havarce slepenej (vydlabanej) trup. Sice to i s lepidlem přibere cca 10g, ale bez této upravy hrozí vysoký riziko znovulepení. Zvažuju ještě přilepení křídla ke trupu-tim by se to mohl trup v místě zeslabení radikálně zpevnit.
O víkendu snad prubnu a dám vědět-snad to poletí :roll:

12.11
tak zeštíhlení se jakštakš povedlo...místo 748g nyní 622g (bez všech serepetiček - pilota, kužele,krytu motoru) - hmotnost může jit teď dolů jen výměnou za lehčí aku.
motor bere s vrtulí 9x4,7 při plným plynu 14,8A (cca 160w).
Jinak při testu odběru vytáhla vrtule z motoru (novýho,nikdy nepožitýho) okamžitě hřídel. Poškození nedošlo, zkoušel jsem odvrtat jistící červík co by měl jistit hřídel proti vyjetí z motoru a zároveň zabránit protočení hřídele v uložení. Marně je tvrdý jak švédská ocel. Vteřinákem jsem zakápnul a zalepil zpátky (po testu zatím hřídel drží)
Obrázek
Obrázek

Re: Začátečník

Napsal: sob 13.10.2012 20:45
od Luky-plane
Luky-plane píše:Pokud chceš vozit 3čl. 1800 mAh, dej si pozor na letovou hmotnost. Já jsem při stavbě ničeho nešetřil a vymstilo se mi to ve hmotnosti 590 g s 3 čl. 1200 mAh akumulátorem. Je to už docela dost.

Co se týče umístění jednotlivých komponentů, můžeš mrknout na moje fotky, ale nemyslím si, že bych to vyřešil ideálně. Nyní už bych přijímač nedával tak hodně dozadu. A také bych nepoužil hliníkové lože motoru.

http://luky-plane.rajce.idnes.cz/Zlin_Z-50_LS/#

Luky-plane


Zdarec,
pročítal jsem si jen tak z prči vlákno a na tohle jsem narazil. Už ani nevím, že jsem to psal. No holt - "Komu není rady ..............." :?

Luky-plane

Re: Zlín Z-50 Šad model

Napsal: sob 13.10.2012 20:52
od RiMr
Michale, nemáš na tu hřídel Loctite? Mám ho zítra vzít na plochu?
Vteřiňáku moc nevěř...!

Re: Zlín Z-50 Šad model

Napsal: sob 13.10.2012 22:02
od midolek
Loctite přímo nemám-něco podobného,ale tomu mému pazmeku zas já nevěřím,jestli tak ho prosím tě vezmi(snad nebude potřeba)

Re: Zlín Z-50 Šad model

Napsal: sob 13.10.2012 22:37
od RiMr
...tak já taky mám nějakou kopii, ale věřím jí, protože ji používám už roky a zatím mě nezklamala :)
Vezmu to.

Re: Zlín Z-50 Šad model

Napsal: ned 14.10.2012 22:55
od midolek
Tak takto to dopadá, když je někdo nepoučitelný a lítá s Flyskyem blízko (cca 100m daleko) od vysokýho napětí. (Komu není rady... :? ) Krásná čenichovka. Regl OK, Motor - pouze ulomená hřídel, lože - naštěstí posloužilo jako deformační zóna a Zlín je v pořádku. Slepil jsem s překližky nový,ale z toho při dalším případným držkopádu zůstanou jen třísky. Už aby došel FrSky, na mu tolik high voltíky vadit nebudou. Teď už jen splašit hřídel a snažit lítat - ne lepit
Obrázek

Re: Zlín Z-50 Šad model

Napsal: pon 05.11.2012 12:33
od midolek
rbiciste píše:Pokud není potřeba demontovat křídla, doporučuji je přilepit natvrdo. Výrazně se tím zlepší pevnost.

Je lepší lepit Uhuporem (je pružný) či použít tavný lepidlo ? Určitě to chci slepit jelikož po křídly je trup hooodně zeslabený a i skrze malé škobrtnutí při přistání se trup rozlomil (následně lepeno Uhuporem)

Re: Zlín Z-50 Šad model

Napsal: pon 12.11.2012 14:26
od rbiciste
Záleží, jak se vydařilo slícování křídel a trupu. Pokud je to to na těsno, tak UHU Por. Tavné se mi zdá zbytečně těžké na tak velkou plochu spoje.
Pokud to úplně nesedí, tak slepit PUREXem.
Radovan

midolek píše:
rbiciste píše:Pokud není potřeba demontovat křídla, doporučuji je přilepit natvrdo. Výrazně se tím zlepší pevnost.

Je lepší lepit Uhuporem (je pružný) či použít tavný lepidlo ? Určitě to chci slepit jelikož po křídly je trup hooodně zeslabený a i skrze malé škobrtnutí při přistání se trup rozlomil (následně lepeno Uhuporem)

Re: Zlín Z-50 Šad model

Napsal: stř 19.02.2014 16:35
od beginner99
Konzultoval jsem , studoval jsem , ale neumím se rozhodnout , který motor do 450 kč dát do tohoto modelu za předpokladu , že nechci vyloženě 3D , ale prostě ať to má slušnou rezervu na střemhlavý let apod. Zatím vede ray 2830/09 s vrtulí 8x6 .

Re: Zlín Z-50 Šad model

Napsal: stř 19.02.2014 16:49
od RiMr
...střemhlavý let asi nebude problém ani bez motoru... :D

Re: Zlín Z-50 Šad model

Napsal: stř 19.02.2014 20:33
od beginner99
Tak to mě uniklo :D Samozřejmě myslím směrem vzhůru :D

Re: Zlín Z-50 Šad model

Napsal: úte 04.03.2014 14:30
od beginner99
Ahoj , na zlínovi se mi nedaří objasnit dvě záhady , první je , že pokud není vyoseno , tak přece model letí spíše doprava(/ samozřejmě ne vždy , jen na některých modelech) , takže se , když je potřeba , vyosí trochu doleva . Mě se to povedlo přehodit a měl jsem vyoseno naopak , doprava , po té by to mělo letět doprava za motorem , ale letí to na úplně druhou stranu No nic to jsem musel vyřešit dost vychýlenou směrovkou . Ta druhá , strašně blbě jde vychýlit směrovka v tu chvíli kdy ji servo netáhne , ale tlačí ,někde mě tam asi zlobí fyzika Asi se mi šponuje ten drát , protože , když konec směrovky rozpohybuju rukou , jde to lehce .

Re: Zlín Z-50 Šad model

Napsal: úte 04.03.2014 14:45
od RiMr
Když tak to nafoť.
S tím vyosením - jednak je tento Z-50 jedna velká gumová turbulence :) takže s tím hodnocením je to někdy složitější a druhak - při pohledu zezadu - kam se točí vrtule? Doprava. Kam se tedy kontra točí motor (a celé éro)? Doleva :) A někdy kuevsky hodně :) A k tou točivému momentu se připojuje nestejnoměrné ofukování nejen směrovky šroubovicí vzduchu.

Koukni třeba sem (čas cca 4:30) - po tom odhozu, tam mi byly gatě malé - a právě to tak přetáčel motor. A to bylo tlačné uspořádání, takže ta šroubovice nezlobí. Velká vrtule, žádné rozpětí, celkově ludra :)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6I07RxQTJNo[/youtube]

Re: Zlín Z-50 Šad model

Napsal: úte 04.03.2014 14:54
od beginner99
Už jsem zjistil , že to mám zčásti špatně naspáno , pokud budu všechno brát z pohledu pilota , tak motor mi směřuje doprava , motor se točí po směru ručiček a zatáčelo to doleva . A na té směrovce budu muset zkontrolovat drát .