Stránka 9 z 113

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom RC set kvadrokoptéry 2.4GHz

Napsal: pon 20.05.2013 17:13
od Marek_Km
Těmi zisky se dá ovlivnit co všechno? Dá se nastavit i to, jak to bude viset na místě? Ono to má sice papírově hodně velké tolerance, ale jakž takž to drží, i ve větru. Ten soubor ke stažení (Phantom default configuration parameters), se má nahrát do adresáře Asistenta? Obsahuje to nějaké lepší nastavení, nebo jen základní?

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom RC set kvadrokoptéry 2.4GHz

Napsal: pon 20.05.2013 17:37
od gardenroute
Marek_Km píše:Těmi zisky se dá ovlivnit co všechno? Dá se nastavit i to, jak to bude viset na místě? Ono to má sice papírově hodně velké tolerance, ale jakž takž to drží, i ve větru. Ten soubor ke stažení (Phantom default configuration parameters), se má nahrát do adresáře Asistenta? Obsahuje to nějaké lepší nastavení, nebo jen základní?


Zisky (gains) jsou mj. dulezite pro nastaveni chovani pri zmenach vrtuli u koptery, to by mohli okomentovat zdejsi protreli modelari se zkusenostmi s NAZA jednotkou, ovlivnuje to reakce na vychylky ovladacu, vznaseni a prip. oscilovani letadla.

S tovarnim nastavenim (ktere se prave da stahnout z webu DJI, pokud si to nechtene ci chtene rozhodite) je Phantom v rezimu GPS ATTi dost stabilni i v silnem vetru, zkousel jsem to nekolikrat, mohu pustit ovladani, a letadlo driftuje v rozmezi 0,5-1 m na poslednim miste, kde jsem ho ovladal (prevezme to GPS stabilizace).

Po downloadu si ho muzes soubor s "Configuration Parameters" ulozit nekam do nejakeho prac. adresare, nebo na plochu, to je jedno. Pote ho s pripojenym letadlem (jako pri upgrade), muzes importovat na zalozce Tools, a naopak stejne tak exportovat sva vyzkousena a odladena nastaveni pred novym upgradem firmware, protoze by asi bylo prepsano defaultnim. V tomto souboru jsou ulozeny veskere zmeny, ktere lze v Asistantu pro Phantoma zmenit.

Novinky NAZA-M FW 3.10 a 3.12, Receiver Adv. Prot. Func

Napsal: úte 21.05.2013 8:58
od gardenroute
Přehled novinek a oprav ve FW 3.10 :
- nova funkce "Receiver Advanced Protection Function"
- novy Attitude stabilizacni algoritmus, poskytujici lepsi letovy vykon
- nove chovani pri rizeni - start je velmi stabilni a snadny, let je vyrovnanejsi a hladsi
- automaticka kompenzace chyby kursu
- podpora octokopter, zvysena ochrana hexakopter, ochrana octokoptery pri ztrate vykonu jednoho motoru
- podpora pro PMU modul s CAN BUS portem, mozna podpora iOSD, GoPro gimbalu a Bluetooth LED modulu
- zvýšená citlivost na GPS signál, zlepšení monitorování a varování před rušením kompasu, maximalizace snížení účinků magnetického rušení
- nové LED informace

Přehled novinek a oprav ve 3.12 :
- opraven problem vysilace s "mid point deviation a travel asymmetry", tato odchylka je kontrolovana pri zapnuti, pokud je prilis velika, nejsou motory nastartovany a chyba je indikovana cervenou LED
- optimalizace zastaveni motoru v "Intelligent Mode", kriterium pro zastaveni motoru je zmeneno z mene nez 40% plynu na mene nez 10% plynu

Nova funkce "Receiver Advanced Protection Function"

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom RC set kvadrokoptéry 2.4GHz

Napsal: úte 21.05.2013 16:07
od salamander
Kde sa dajú zohnať tie ochranné obruče na phantoma ?
Písal som Pelikánovy a nedostal som odpoveď. Na DJI inovations som to nevidel.

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom RC set kvadrokoptéry 2.4GHz

Napsal: úte 21.05.2013 16:15
od Marek_Km
Nezkoušel někdo nahrát do Ph. to doporučené nastavení? Jestli ano, jak se to chová?

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom RC set kvadrokoptéry 2.4GHz

Napsal: úte 21.05.2013 17:57
od gardenroute
salamander píše:Kde sa dajú zohnať tie ochranné obruče na phantoma ?
Písal som Pelikánovy a nedostal som odpoveď. Na DJI inovations som to nevidel.
Je to DJI vyroba, ale oni sami neprodavaji, jen pres dealery. Jeste to asi nedali k prodeji, ackoliv to jiz nekolikrat anoncovali.
Predobjednavky berou tady, u nas zatim nikde.

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom RC set kvadrokoptéry 2.4GHz

Napsal: úte 21.05.2013 17:59
od gardenroute
Marek_Km píše:Nezkoušel někdo nahrát do Ph. to doporučené nastavení? Jestli ano, jak se to chová?
Myslis to default, co je v NAZA asistentovi, nebo to doporucene, co jim visi v downloadu podpory pro Phantoma ?
Ja jsem importoval po poslednim upgrade FW to doporucene z downloadu, chova se dle mych predchozich prispevku...

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom RC set kvadrokoptéry 2.4GHz

Napsal: úte 21.05.2013 18:08
od off
Jen pro zajímavost - u P... je v současnosti možnost získat slevu -13% na libovolný nákup, což u Phantoma obnáší celkem slušné mínus cca 2000,- Kč. Akorát jsou vyprodané, ale snad budou v dohledné době.

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom RC set kvadrokoptéry 2.4GHz

Napsal: stř 22.05.2013 16:45
od Marek_Km
gardenroute píše:Ja jsem importoval po poslednim upgrade FW to doporucene z downloadu, chova se dle mych predchozich prispevku...

Díval ses na rozdíl v hodnotách?
Jinak jsem naposled poletoval na jednom asfaltovém plácku a i přes vítr se frkalo dobře. Akorát to ukončení - sedlo si to na zem dost rychle, zatím nejhůř, co s tím lítám, až se pootevřel kryt od prostoru pro baterii. Naštěstí to nic neodneslo, sedlo to přesně na obě nohy. Bylo to tím, že jsem sice věděl, že už baterka končí, ale chtěl jsem při přistání dobrzdit až kousek nad zemí, což se jaksi nepovedlo kvůli vybité baterce, ale spíš i kvůli setovým vrtulím, které jsem po přehrání firmware tam zkusil dát. Mám po tom jednom letu s nima pocit, že to je trochu gumovější, že ty Graupnery byly ostřejší a měly rychlejší reakce.
Ještě jeden dotaz. Vím, jak funguje Atti a GPS Atti, ale jak funguje režim manuál, který se dá v Asistentovi nastavit na pravé tlačítko?
To v tom módu takhle lítá se setovou vysílačkou? [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=E-EygML_1cE[/youtube]
Edit: aha, tak ne, je u toho psáno: This cannot be done with the stock TX/RX

Re: DJI0300 - DJI - F300 Phantom RC set kvadrokoptéry 2.4GHz

Napsal: stř 22.05.2013 22:08
od gardenroute
Marek_Km píše:Díval ses na rozdíl v hodnotách?
...
Default hodnoty, jak je nabizi NAZA jsem nezkousel, jen doporucene nastaveni, ktere je ke stazeni v suppprtu pro Phantoma...

Marek_Km píše:Ještě jeden dotaz. Vím, jak funguje Atti a GPS Atti, ale jak funguje režim manuál, který se dá v Asistentovi nastavit na pravé tlačítko?
To v tom módu takhle lítá se setovou vysílačkou?
...
Edit: aha, tak ne, je u toho psáno: This cannot be done with the stock TX/RX
Ne, ne, mozna spatne pochopeno, Manual rezim lze samozrejme nastavit (nebo slo s puvodnim FW) i nas setovem Tx - a to na prepinaci letovych rezimu (tzn. GPS ATTi, ATTi, Man.), defaultne tam je/bylo nastaveno znovu ATTi, je to tak i vygravirovano laserem na hornim krytu.
V Manual rezimu je zcela potlacena autostabilizace (autopilot), proto se s kopterou da delat takrka jakakoliv akrobacie (na YouTube je spousta jeste lepsich videi :D ), ale samozrejme za cenu extremni nestability, coz je jen pro velmi, velmi zkusene piloty.

A ta posledni poznamka se myslim netyka moznosti nastaveni Manual rezimu na setovem Tx, ale toho predposledniho odstavce o gimbalu a prepinaci pro Fail Safe rezimu (nabizeli Phantom s jinou alternat. 10kanal. Tx), coz jiz nyni neni take pravda - gimbal samozrejme (2-osy) lze, vc. naklonu (set Tx ma pro to 7. skryty kanal), a pro FailSafe funkci je nyni prave mozne zvolit prepinac letovych rezimu, aniz by pro pripad nouze bylo nutne standardne vypnout Tx pri napr. uletu ()...

3.12z firmware - zmena rezimu startu motoru

Napsal: pát 24.05.2013 10:41
od gardenroute
S novym firmwarem doslo i ke zmene moznosti startu motoru - tzn. pokud neni nalezen dostatek GPS satelitu, nebo neprobehl dostatecny zahrivaci cas pri prvnim startu a nezablikala LED 20x za sebou, tak neni mozne motory vubec spustit - "odarmovat".
Po startu motoru je treba do 3 sec nastavit plyn cca na 50% a pak zacne ten novy pekny poloautomaticky start :wink:

Re: 3.12z firmware - zmena rezimu startu motoru

Napsal: pát 24.05.2013 12:38
od zskal
gardenroute píše:S novym firmwarem doslo i ke zmene moznosti startu motoru - tzn. pokud neni nalezen dostatek GPS satelitu, nebo neprobehl dostatecny zahrivaci cas pri prvnim startu a nezablikala LED 20x za sebou, tak neni mozne motory vubec spustit - "odarmovat".
Po startu motoru je treba do 3 sec nastavit plyn cca na 50% a pak zacne ten novy pekny poloautomaticky start :wink:

Tohle platí jen pro Phantomy? Tam je ještě nějaká další elektronika, která tohle ovlivňuje? Já nemám Phantoma, jen se ptám protože mě to zajímá... Já mám na Naze taky fw 3.12, ale že by mi spuštění motorů ovlivňoval počet satelitů, nebo zahřívací čas jsem si teda nevšiml. Ten start je jiný, to ano, ale jinak kromě snad lepší stability ve větru a trochu jiné LED signalizace nepozoruju moc velký rozdíl...

Re: 3.12z firmware - zmena rezimu startu motoru

Napsal: pát 24.05.2013 14:12
od Marek_Km
gardenroute píše:S novym firmwarem doslo i ke zmene moznosti startu motoru - tzn. pokud neni nalezen dostatek GPS satelitu, nebo neprobehl dostatecny zahrivaci cas pri prvnim startu a nezablikala LED 20x za sebou, tak neni mozne motory vubec spustit - "odarmovat".
Po startu motoru je treba do 3 sec nastavit plyn cca na 50% a pak zacne ten novy pekny poloautomaticky start :wink:

Včera jsem si pěkně zafrkal, vyjel jsem za město na jeden krásný plácek a dal tři baterky. Teď jsem párkrát měl Ph. napíchnutého na PC a mám pocit, že pak musím pokaždé na první let po tomto kalibrovat kompas. Taky jsem si všiml, že po odarmování se musí dát hned aspoň trochu plyn, s minulým firmware to tak nespěchalo, mám pocit. Ten autostart jsem ale ještě nezkusil.
Jinak lítal jsem na čas, na minutéru jsem měl 8 minut a pak to dalo asi tak ještě minutu a půl do varování. Lítáno v čerstvém větru jen na Atti. Asi až to příště napíchnu, tak zkusím na ten pravý přepínač šoupnout a pak otestovat ten manual. To pilotování je sice příjemné, ale výchylky jsou poměrně malé a zkusil bych to trochu zrychlit. Nebo to nastavit jinak a manual nezkoušet? mQX mám nastavené na Dx6 dost ostřeji.
Koupil jsem na zkoušku 2 ks baterek 2,2 Ah Turnigy s origo baterkou jsou rozměrově stejné, až na tloušťku, po vložení do kabiny tam taktak protlačím konektor a zavřu dveře. Taky tam mohli udělat o pár milimetrů větší rezervu. Kdyby se nedejbože i neznatelně nafoukla, tak už to tam nenarvu vůbec. Jinak zatím plná spokojenost.
zskal píše:Tohle platí jen pro Phantomy? Tam je ještě nějaká další elektronika, která tohle ovlivňuje? Já nemám Phantoma, jen se ptám protože mě to zajímá... Já mám na Naze taky fw 3.12, ale že by mi spuštění motorů ovlivňoval počet satelitů, nebo zahřívací čas jsem si teda nevšiml. Ten start je jiný, to ano, ale jinak kromě snad lepší stability ve větru a trochu jiné LED signalizace nepozoruju moc velký rozdíl...

To by mě taky zajímalo, jestli je tam něco navíc. Máš třeba kompas a musíš jej občas kalibrovat?

Re: 3.12z firmware - zmena rezimu startu motoru

Napsal: pát 24.05.2013 15:34
od gardenroute
zskal píše:Tohle platí jen pro Phantomy? Tam je ještě nějaká další elektronika, která tohle ovlivňuje? Já nemám Phantoma, jen se ptám protože mě to zajímá... Já mám na Naze taky fw 3.12, ale že by mi spuštění motorů ovlivňoval počet satelitů, nebo zahřívací čas jsem si teda nevšiml. Ten start je jiný, to ano, ale jinak kromě snad lepší stability ve větru a trochu jiné LED signalizace nepozoruju moc velký rozdíl...

Pokud me neprobehne kompletni boot sekvence zakoncena zapisem GPS recordu, motory neodarmuju. To se deje vzdy poprve po nejake dobe necinnosti (napr. den), kdyz uz jen menim baterku, Phantom bootuje takrka okamzite. Samozrejme to jde, pokud me dejme tomu cervena blika jen 2x, coz je mene nez 6 satelitu. Zahrivaci cas = boot letadla.

Start je (aspon u Phantoma) vyrazne, vyrazne stabilnejsi (v podstate poloautomaticky a letadlo vubec nema tendenci se prevratit pri zavahani jako drive), a jsem si jisty ze i u jinych draku copter od DJI, viz nasledujici video od DJI pro srovnani (v 1:12 zacina srovnavaci video stareho fw s novym pri startu), rozdil je viditelny (proc tady nefunguji normalni vnorene Youtube odkazy, tj. to nejak zablokovane msitnim adminem ???).

upravy

Napsal: pát 24.05.2013 15:46
od gardenroute
Vcera me dorazily komponenty pro FPV a antiotresove zaveseni pro GoPro HERO3 B, budu o vikendu testovat na chalupe, uz se tesim. Dalsi upravy na ceste :D
Musim hlavne upravit podvozek, protoze Skeleton pouzdro pro GP nejde nyni narovnat pri stavajici vysce podvozku. A bez nej (dokud nebude gimbal) moc letat nechci, je to dalsi vynikajici antijello zabrana, spolecne s tou protivibracni mezivlozkou na gumovych soudeccich. FPV pri testech perfektni, jsem zvedavy na dosah.