Stránka 80 z 101
Napsal: úte 10.05.2011 20:20
od Howking
error414 píše:Spolecny prvek tech helin jses ty, takze bych hledal v necem co si nastavoval nebo delal.
BTW: Neber to jako urazku.
- no neberu - máš pravdu - já a vysílačka. Ale ve vysílačce je každá helina nastavena naprosto stejně (v-bar) až na právě ten plyn. Protos je na křivky a Rex na govenor. Už jsem i uvažoval, že bych byl společný prvek já, ale v čem? Tahám za kolektiv rychleji, než sofware spektra stihá? Nebo v čem.
Napsal: úte 10.05.2011 20:22
od Howking
OPR píše:....... volné pokračování seriálu na téma
" ....Ty naše záhady...." je tu opět. kolik to bude mít dílů teďkonc?
- myslíš že mě to baví? (i když se to tak asi už může jevit) - já bych radši lítal a nic neřešil.
Napsal: úte 10.05.2011 20:42
od OPR
..... to byl jen žert.
Nicméně - je to hustý a držej se Tě samý takový sndno řešitelná záhady.

Napsal: úte 10.05.2011 21:28
od boZZda
Do háje to je záhada a osobvně to taky nesnáším! Nemáš náhodou na plynu schovaný nějaký mix nebo něco takového?
Zkusil bych jinou vysílačku. Třeba si na chvíli od nějakého kamaráda Futabu a uvidíš. Určo někdo ve tvém okolí rád pomůže.
Mě JIVE vypíná motor celkem spolehlivě, když mi proklouzne pastorek.
Nastavím na Protosovi otáčky 2400RPM, dám kolektiv 14° a udělám brutální duhu s rychlými změnami kolektivu. To je skoro jistota, že mi to ten pastorek neudrží a proklouzne. Motor i regl tam špičkově dají fakt brutál výkon

Napsal: úte 10.05.2011 23:22
od cody
Po oprave heliny jsem ji proletel, vse ok. Kdyz jsem na zemi ladil krivku plynu, najednou heli zdechla. Proste nic, ani blik, ani pip. Baterky ok. V kramu kde jsem byl hledat u guru radu, jsem stroj zapojil a koukali jsme na to. Najednou se ze serva zakourilo a ikdyz jsme heli hned odpojili, bylo pozde:( Pan byl taky rozcarovany, serva jsem daval vsechny novy, ale uznal reklamaci. S tim, ze mi prve odesel BEC a s nim i regulator. Ten pry nevyreklamuju (heli jsem kouil od kolegy pouzitou), ale dohodil mi novej regl hooodne zadobre.
Jen nechapu, jak a co znamena - odesel BEC. Ze se potento servo to chapu..
Napsal: stř 11.05.2011 0:33
od JirkaA
todlencto musej bejt nějaký ty korupce na slunci nebo co..
U nás na letišti dneska kdo lítal, měl nějakej problém. Zahájil to kamarád se žhavíkovým větroněm, nejdřív zápasil s motorem a když ho konečně rozchodil, zlomil si o lýtko vrtuli - rozseklá kůže tak na tři stehy, naštěstí na místě kde nemělo moc co krvácet. Zjištění, že autolékárničky podle nové vyhlášky jsou opravdu "super", nůžky sice konečně stříhají ale za to náplast nelepí, pokus o aplikaci "motýlků" na stažení rozšklebené rány nevyšel. Normální obvaz naštěstí fungoval. Další náš člen nouzově přistával s 2,6m benzíňákem se směrovkou vlající na jednom zbylém pantu, naprosto profesionální přistání k noze jako by letadlu nic nebylo. Nouzák se potom ne zcela vydařil mně s Extrou MX od PAmodels, v luftě přestal poslouchat motor. Výsledek navalená hřídel motoru a naštípnutá polovina podvozku, diagnóza vytřepaný konektor mezi reglem a motorem o kterém jsem si myslel, že drží jak sviňa a ještě posichrovanej páskou. Už nikdy více čínský goldy, stejně tam zůstaly protože na reglu i motoru byly už od výrobce a já byl shnilej je ustřihnout a připájet to natvrdo jak jsem zvyklej u jiných modelů.. Následně další náš člen rozstřelil Protose, objednávka ND za něco málo přes 3000. Poslední přijel kamarád s Veloxem 2,6m, po mé poznámce ať přestane ladit motor a letí, ať se mu má taky co pos*at odstartoval a po pár obratech mu alespoň prasklo táhlo od serva plynu - tady se ukázala užitečnost dálkově ovládaného spínače napájení, takže nemusel čekat na vylítání nádrže a nouzák končil bez poškození letadla.
Taková kombinace závad a průserů u všech z§častněných se ještě nikdy v historii klubu nestala, to nemůže být jen tak samo sebou

Napsal: stř 11.05.2011 7:11
od zablabla
JirkaA píše:todlencto musej bejt nějaký ty
korupce na slunci nebo co..

že by tahle naše národní specialitka až tak ????

Napsal: stř 11.05.2011 8:22
od JirkaA
zablabla píše:JirkaA píše:todlencto musej bejt nějaký ty
korupce na slunci nebo co..

že by tahle naše národní specialitka až tak ????

Stará Hanousková od samošky to říkala

Napsal: stř 11.05.2011 15:32
od L.Bily
ja som nastavoval mikrobista na t-rex 500 si 20 krat som zapajal pohonnu baterku, mal som ho uz nastaveny a ze idem este nieco skosit, tak som zapojil znovu a ako by som ho zapojil obracene, prepoloval, neveril som vlastnym ocam jak je to mozne, lebo tam mam xt60, tak som isiel odmerat regulator a ten je ve skrate.Sam od seba,Jak je to mozne??? Som rad ze nic insie sa nespalilo.
Napsal: ned 15.05.2011 0:57
od sergio
Tak dnes můj první pád od začátku zkušeností s heli. 3 baterky naprosto v klidu dokonce jsem na chvíli zavisel na zádech. Na letišti jsem byl sám nikdo nikde a aby ne, bylo pul 9 večer. Jdu tam hodit 4 baterku a říkám si už je hodně šero a je to 4 baterka bez přestávky tak budu hodně opatrnej. Dal jsem několik osmiček a přeletu tam a zpět, vysílačka mi hlásila konec letového času, a tak jsem šel už na přistání už jsem byl asi 10 cm nad zemí a řekl jsem si, no co, mám tam rezervu ještě 2 minutky tak si dám ještě jednu osmičku. Letím od sebe směrem k silnici najednou tam jelo auto a já se na moment zadíval jestli to není kamarád. Kouknu zpět na vrtulník a nevím jak jsem otočenej vrtulník se nakláněl a tak to byl buď a nebo, bohužel to bylo obráceně. Tarota 450 Pro jsem zapíchl čumákem do země z cca 2 -3 metru. Cvaknul jsme autorotaci, ale asi nepomohla, protože součet škod je nálsledující. Hlavní hřídel ( vypadá to že i příčná ) převody v servu , drát pádel, hlavní ozubené kolo a listy. Co bylo ale zajímavé, že trubka byla vysazena směrem ven z vrtulníku což mi jde proti rozumu, když se vrtulník zapíchnul nosem, teoreticky by to trubku mělo zarazit ještě víc dopředu do vrtulníku. A ještě jedna zajímavost zapíchlo se to kabinkou a na kabince je jen malinké odloupnutí laku ale není prasklá. Takže poučení pro ostatní, když je šero a ještě to pořádně neumíte nekoukejte po autech.

Napsal: ned 15.05.2011 1:08
od psena
Rozhodnuti, pokud neznas polohu heli, je na 90% spatne.
Ja kdybych pri kazde ztrate orientace packoval naopak, mel bych dnes usetreno na novou heli.

Napsal: ned 15.05.2011 1:25
od DaveLister
Kdyz clovek ztrati orientaci vyplati se udelat piruletu, z te se da hnedka zorientovat. Ovsem na to je treba mit cas a nervy

.
Napsal: ned 15.05.2011 8:37
od Troll
boZZda píše:Mě JIVE vypíná motor celkem spolehlivě, když mi proklouzne pastorek.
Nastavím na Protosovi otáčky 2400RPM, dám kolektiv 14° a udělám brutální duhu s rychlými změnami kolektivu. To je skoro jistota, že mi to ten pastorek neudrží a proklouzne.
Pokud máš na hřídeli motoru vybroušenou drážku tak nechápu, jak se může protočit pastorek

. I když tam máš 14°. Takový krouťák, aby to zlikvidovalo červíka to mít nemůže.

Napsal: ned 15.05.2011 8:50
od Troll
DaveLister píše:Kdyz clovek ztrati orientaci vyplati se udelat piruletu, z te se da hnedka zorientovat. Ovsem na to je treba mit cas a nervy

.
DaveListere a ty tu piruetu v praxi děláš? Já bych to nedělal, na to teda nemám. To se pomotá ještě více. Dle mých zkušeností je v případě ztráty polohy nejlepší nedělat NIC, hlavně nepanikařit. Pokud je heli moc blízko země , TROŠKU přidat kolektiv a sledovat co se děje, pokud to začne rychle klesat, kolektiv obráceně . Nehrabat do klonění , zvláště pokud je velký náklon, pak už případná chyba nejde napravit a je to v zemi. Počkat až zjistíme jaká je poloha a pak korigovat.Mojí taktikou je- pokud jsem moc nízko, dostat to výš, ale opatrně ! Nešahat moc ( nejradši vůbec) na klonění a klopení. Přitom klonění je ještě kritičtější než klopení. Pokud se to točí vrtulkou, zastavit točení, je jedno v jaké poloze. Nejhorší je, když do toho začneme hrabat když neznáme polohu a rozhodíme si to sami ještě víc - to je obvyklá a pak neřešitelná situace. Pokud už se to sype k zemi a vidíme že je zle, vypnout motor a dá plný kolektiv ať se zbrzdí rotor.
Napsal: ned 15.05.2011 8:55
od cody
sergio píše: ...já se na moment zadíval jestli to není kamarád. Kouknu zpět na vrtulník a nevím jak jsem otočenej vrtulník se nakláněl a tak to byl buď a nebo, bohužel to bylo obráceně....
...což mi jde proti rozumu, když se vrtulník zapíchnul nosem, teoreticky by to trubku mělo zarazit ještě víc dopředu do vrtulníku.
To zamrzi. Ja kouknul na koho steka pes, vysledek stejnej, skody vetsi.
Kdyz narazis nosem, trubka chce doprejdu, ale tvrde narazi. Tak se "odrazi" zpet. Tam ji nic uz tolik nebrani, aby se vysunula. Takhle to spolehlive funguje u mikrovrtulniku. Pri celnim stretu cely ocas vyskoci ven uplne.