Stránka 78 z 101
Napsal: čtv 28.04.2011 6:13
od kure87
Napsal: čtv 28.04.2011 9:23
od Vladimir7
Tak taky něco přidám.
Pondělní pád s Riccem, z cca 15m přímo na boudu krásná šipka. Samozřejmě mojí blbostí + nárazový vítr.
A škody ? Listy, hlavní hřídel, vodítko cykliky, pastorek motorku a vrtulky, ustřižené kuličky vzpěr ocasní trubky (no ze zadních nožek jsou přední) a samozřejmě zmuchlaná kabina.
A cena opravy ? Necelých 600Kč. Jó to je Ricco. Kdo si chce počíst něco o zkušenostech s Riccem může zde
http://www.helimagazin.cz/2011/04/27/nejlepsi-heli-simulator/
Napsal: stř 04.05.2011 8:01
od pkotatko
Tak jsem včera zkouknul celkové letové časy u obou helin. Od začátku tohoto roku mám s Pročkem 101 letů a s Kasamou 40. S jednou ránou u Pročka. Asi by to chtělo lítat trošku víc.
Napsal: stř 04.05.2011 10:21
od Screwball671
Mám taky jeden zážitek, s Rexem 600 mi došlo palivo samozřejmě když nebyl nad plochou ale nad polem s řepkou. I když jsem pořád viděl v nádrži palivo, tak v náklonu zatáčky už bimbátko zůstalo na suchu. Autorotace z tak 8 m přímo do řepky, před zajetím do lodyh jsem přitáhl kolekiv na max a pak jen bylo slyšet šustot sekanjech stvolů. Jaká byla úleva, když jsem přiběh a vidím, že stojí na nohou a točí rotorem, naštěstí sednul do nějáký brázdy která nebyla moc zarostlá a rotor si do dokázal prosekat místo bez újmy. Stačilo umejt listy od žlutozelenýho sajrajtu a to byla veškerá škoda. Takže vysekanej kruh v řepce na poli u Slivence nebylo UFO.

Napsal: stř 04.05.2011 10:31
od OPR
Screwball671 píše: .......Takže vysekanej kruh v řepce na poli u Slivence nebylo UFO.

Véééélikáá gratulce k povedenému sednutí při potížích
PS: jsi je měl nechat ......... třeba by na ty kruhy v řepce přijeli až z Novy

Napsal: stř 04.05.2011 10:47
od Screwball671
OPR píše:Screwball671 píše: .......Takže vysekanej kruh v řepce na poli u Slivence nebylo UFO.

Véééélikáá gratulce k povedenému sednutí při potížích
PS: jsi je měl nechat ......... třeba by na ty kruhy v řepce přijeli až z Novy

Než jsem tam doběh, tak jsem si udělal v duchu sčot škod, tipoval jsem listy, trubku, kardan, hřídele, padla, kabinu, nejvíc by mě mrzely ty Compozitní listy. Ta úleva když seděl bez poškození na nohou byla óóóbrovská, ještě teď si říkám jaká to byla klika. Nova je hned kousek vedle, takže by to měli čmuchalové za rohem.

Tady vidíš jak lehce můžou vznikat ty kruhy v obilí...

Napsal: stř 04.05.2011 13:57
od OPR
Screwball671 píše: Než jsem tam doběh, tak jsem si udělal v duchu sčot škod, tipoval jsem ........

Jo to znám

v tu chvíli by člověk z fleku zvládl vyjmenovat všechny díly. Jen jediný co by v tu chvíli nikdo ze mne nedostal je, jak se jmenuju

Napsal: pát 06.05.2011 21:13
od dagx
Dnes pád s maxirem.Asi v šesti metrech najednou slyším divný plápolavý zvuk asi jako prapor v silném větru.Vrtulník šel k zemi ale dařilo se mi ho tak nějak řídit.Metr nad zemí jsem vypnul motor a byl připravený to jít posbírat.Po prohlídnutí jsem zjistil,že je prasklý podvozek a příčina pádu je vypadlé očko ze závitu v táhlu od cykliky k držáku listu.Ty závitky jsou tam docela krátké a nějak se to vymrdlalo.To byl ten plápolavý zvuk.Jeden list se tam třepotal volně.Doma jsem vyměnil podvozek,dal nové očko a můžu lítat.Cena opravy 30 korun.
Napsal: sob 07.05.2011 11:37
od Panda
Zdravim,
ja jsem nekolik nouzovek kvuli reminku, stalo se mi, ze na ocase preskocil v domku remenicku a dostal se mezi ni a domek, musim obdivovat silu motoru, ze i tak zvladnul tocit, samozrejme jsem to hned slysel a sel na pristani, po dosednuti a vypnuti motoru se rotor okamzite zastavil, klade to velky odpor.
Nevim cim to bylo, reminek byl napnuty spis vice, uz jsem vymenil tri reminky a naposled se mi pretrhl, zrovna v zatacce v naklonu.
Tak autorutace a jemne jsem havaroval.ted tam mam posledni reminek a pak uz jdu do kardanu, vsechno byly original reminky.
nemate nekdo podobnou zkusenost?
Napsal: sob 07.05.2011 14:37
od silcom
Panda píše:Zdravim,
ja jsem nekolik nouzovek kvuli reminku, stalo se mi, ze na ocase preskocil v domku remenicku a dostal se mezi ni a domek, musim obdivovat silu motoru, ze i tak zvladnul tocit, samozrejme jsem to hned slysel a sel na pristani, po dosednuti a vypnuti motoru se rotor okamzite zastavil, klade to velky odpor.
Nevim cim to bylo, reminek byl napnuty spis vice, uz jsem vymenil tri reminky a naposled se mi pretrhl, zrovna v zatacce v naklonu.
Tak autorutace a jemne jsem havaroval.ted tam mam posledni reminek a pak uz jdu do kardanu, vsechno byly original reminky.
nemate nekdo podobnou zkusenost?
Mám, mne to robil remienok originál od Alignu. Naštastie som na to prišiel ešte na zemi. Paradoxne sú lepšie remienky z HK alebo akékoľvek iné, len nie Align

Takže po nasadení "neznačkového" remienku (napr. tento
http://www.helipal.com/stgc-083-belt.html ) úplne v pohode, jeden remienok som lietal dobrý rok a vymenil som ho preventívne - vzhľadovo bol stále ok.
Napsal: sob 07.05.2011 22:28
od 00Ja
Nerad, ale musim sem napsat
Dneska prvni pad s 550tkou.
Odlitnul jsem si na zadech dal nez jsem mel, blbe jsem helinu videl. Vsimnul jsem si, ze jsem trochu naklonenej na bok, tak jsem to srovnal, ale do oci mi blejsknul odraz slunicka od kabiny heliny, v tu chvili jsem si zacal myslet, ze jsem ten naklon uz prehnal, tak jsem rovnal na druhou stranu, nevidel jsem uz vubec nic a tak jsem vypnul motor a pockal az heli padne do repky. Tesne nad repkou jsem dal plnej kolektiv, ale pad se nezpomalil- padal jsem bokem, coz se potvrdilo, kdyz jsem helinu po asi 15ti minutach nasli v repce nasli
Skody asi klasika:
- kabina
- podvozek
- listy
- predni prevody nahonu vrtulky
- nejaky ocka na cepy
Vsechny osy se zdaj rovny, ale preventivne je vymenim, stejne jako loziska, takze dalsi preventivne vymeneny dily budou:
- hlavni osa
- pricna osa
- nejaky ty loziska
- osicka vrtulky
Na to, ze to padlo asi ze 30ti metru jsem to cekal horsi, ale i tak to vyjde na slusny penize. Pokud bych vsechno kupoval u nas, tak cca 5800 (pravda, neco menim asi zbytecne a neceho je v pytliku treba vic kus (hlavni kolo...)). Kolik to stalo presne, jsemlinej pocitat
Nastesti prezila veskera elektronika.
Co bylo skladem jsem objednal na Heliprossu, ceny cca polovicni. Snad nebudu dlouho cekat kvuli celnici.

Napsal: sob 07.05.2011 23:20
od eco
Dnes jsem rozbil Logo600 , z ničeho nic se propadla cca o 2metry - byl jsem nízko a nestihl nic než cvaknout autorotaci...divné je to že se neodstavil motor.
Z heliny nezbylo skoro nic, na zemi všechno fungovalo, bylo to po asi 2minutách letu.
Osazení Jive80, Pyro520, Savox serva, dvojitý kabel z reglu.
Kontroloval jsem servomonitor a vše jede jak má, následně proběhly 3lety na stejné rádio jen s jinou helinou bez náznaku problému(Protos+Beast)
Dá se u V-baru 4.0 vyjet nějaký log co se stalo??
Nepředpokládám že nestíhal BEC u reglu.
Napsal: ned 08.05.2011 6:46
od cilek
00Ja píše:Na to, ze to padlo asi ze 30ti metru jsem to cekal horsi,..
To si děláš srandu? Proč lítáš 30 metrů vysoko?
Napsal: ned 08.05.2011 8:03
od 00Ja
cilek píše:00Ja píše:Na to, ze to padlo asi ze 30ti metru jsem to cekal horsi,..
To si děláš srandu? Proč lítáš 30 metrů vysoko?
Velkej loping s velkym radiusem, tzv. pres celou oblohu
A samozrejme to mohlo byt treba 20m, prece jenom ten odhad neni uplne presnej.
Napsal: ned 08.05.2011 14:33
od silcom
eco píše:Dnes jsem rozbil Logo600 , z ničeho nic se propadla cca o 2metry - byl jsem nízko a nestihl nic než cvaknout autorotaci...divné je to že se neodstavil motor.
Z heliny nezbylo skoro nic, na zemi všechno fungovalo, bylo to po asi 2minutách letu.
Osazení Jive80, Pyro520, Savox serva, dvojitý kabel z reglu.
Kontroloval jsem servomonitor a vše jede jak má, následně proběhly 3lety na stejné rádio jen s jinou helinou bez náznaku problému(Protos+Beast)
Dá se u V-baru 4.0 vyjet nějaký log co se stalo??
Nepředpokládám že nestíhal BEC u reglu.
Čau, log sa stiahnut samozrejme dá, v hlavnom menu Info a potom tuším Event log.