Stránka 75 z 76

Re: Heli HK-450 z HC III.

Napsal: čtv 22.01.2015 7:01
od pcmaxik
Zdravím, měl jsem HK a nebyl jsem spokojen a tak na doporučení jsem koupil TAROTA 450 PRO. Byl jsem maximálně spokojen ale nyní přišel čas na něco většího. Nemá někdo zájem o moji helinu??

Prodám model vrtulníku TAROT 450PRO.
Nově je tam koupen regulátor 50A, Gyro ASSAN GA250 a vrtulkové servo.

Osazení:
Motor: TAROT 3800kW
Regulátro: HobbyKing Red Brick 50A ESC - (Heli Mode)
Serva na cyklice: 3x Hitec HS65HB
Servo vrtulka: HKS-9650 High Speed Servo 2.3kg/ 25g/ 0.08sec
+Corona DS329MG Digital Metal Gear Servo 3.8kg / 32g / 0.11s
Gyro: ASSAN GA-250 MINI-MEMS Gyro
Baterka: Lipol 2200mAh (lítaná)
Dále k tomu přidám novou kabinku, nějaké lítané listy, tréninkový kříž a nějaké další ND viz foto včetně přepravního boxu.

Re: Heli HK-450 z HC III.

Napsal: pát 23.01.2015 8:41
od pcmaxik
Zde jsou ještě další fotky
http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=98&t=70486

Re: Heli HK-450 z HC III.

Napsal: úte 16.06.2015 8:16
od ddano007
Chcel som si na leto doplnit baterkovy fond 6S pre 450ku. Pretoze z existujucej ponuky mi nic moc nevyhovovalo, poskladal som si baterky z trojclankov. Vysledok: 1800mAh/ 6S/ 25C, prierez cca 34 * 34mm, vaha 265g, letovy cas 7.5 - 8 min. Na moje rekreacne lietanie super. Ked sa niekomu hodi, v zdravi uzite.
001_03_Zippy + Nanotech.jpg

001_07_pracovny postup.jpg

001_09_vaha Zippy.jpg

Viac som popisal tu:
https://rcmodelytt.wordpress.com/2015/0 ... -hk-450tt/

Re: Heli HK-450 z HC III.

Napsal: ned 18.10.2015 18:34
od Marek_Km
Tak po posledním crashi gallery/album.php?album_id=671 jsem se rozhodl, že raději koupím z EU HK komplet kit, který vyjde na prakticky samé peníze, jako bych tady měl koupit poškozených pár dílů. Mimochodem při rozebírání Otloukánka prvního, ze kterého bude zdroj dílů, jsem zjistil, že crash měl asi jinou příčinu. Byla volná tyč pádel, což je možné, že to byl důvod, proč se vycvacklo jedno z táhel na rotorové hlavě a rozložilo taky desku cykliky. Prostě se asi pádla protočila za masakr zvuku a následoval pád. Moje chyba, měl jsem kontrolovat dotažení.
V pátek a sobotu jsem pěkně v klidu rozebral starý vrťas a složil nový včetně staré elektroniky. Dnes bylo venku doladění ocasu a celkový zálet. Lítal v pohodě, pár baterek vybito, spokojenost.
Co jsem měl lepšího, to jsem použil místo setového: listy, trubka, zadní domek a smykátko, převod na zadek, spojka podpěr a hlavní převodové kolo, protože to setové bylo tak blbě sestavené, že jsem se s tím zatím nechtěl drbat.
[album]5362[/album][album]5361[/album][album]5360[/album][album]5359[/album][album]5358[/album]

Re: Heli HK-450 z HC III.

Napsal: ned 25.10.2015 20:03
od DaggyMAC
Chalani, co si myslite o Assault kite z HK? Maju klasicku verziu s remienkom, s kardanom a predlzenu verziu. Ten chvost vyzera luxusne. Mate ho niekto?

Re: Heli HK-450 z HC III.

Napsal: pon 26.10.2015 21:39
od ddano007
Assault nemam a navyse si uz moc dobre nepamatam, ale tusim som podobnu "konstrukciu" smykatka na ocase mal a ktovieako to nechodilo. Potom som skoncil na tomto a s tym som bol spokojny.
Ale ta L-ka nevyzera zle ...

Re: Heli HK-450 z HC III.

Napsal: sob 12.10.2019 10:45
od Banung
Zdravím,

Zhruba před 10ti lety jsem si pořídil HK-450. Nikdy jsem ho nezprovoznil a s vrtulníkem jsem létal pouze na simu. Nyní, jsem se kvůli synovi k RC modelům opět vrátil.
Vrtulník jsem sestavil a namontoval dnes již archaickou elektroniku. (Gyro Telebee a rychlé analogové gyro). Šrouby byly jako bláto. Vše je v plastu. Listy jsem použil původní, plastové. Nemám zatím žádné měrky úhlu listů atd. Pouze jsem si udělal přípravek pod desku cykliky. Na gyru ani Tx jsem nic nenastavoval. Neměl jsem velká očekávání…

A hle. Ono to letělo. A dokonce mě překvapilo, jak je to stabilní.

A nyní otázky:

1) Jak si mám nastavit křivku plynu? Mám TX Futaba T7C (pětibodová křivka). Motor má asi výkonu dost. Lineární křivka plynu mi zatím vyhovuje, ale nemám možnost srovnání.
2) Vrtulník se mi občas hodně propadá. Asi souvisí s bodem výše. Co s tím?
3) Vyměnil jsem listy za černožluté (možná karbonové, taktéž z HK). Byly tlustší než původní, tak jsem je v oblasti uchycení zbrousil. Na vrtulníku se zmenšily vibrace, ale rozhodila se stopa listů. Včera jsem měl výrazně (cca 1 cm) rozhozenou stopu i v letu. Dnes jsem to chtěl odladit. Zatížil jsem vrtulník na stole. Okolo 0st byla stopa rozhozená nejvíc (0,5až 1 cm). Nicméně v letu se to skoro úplně srovnalo ?!? Pouze jsem listy olepoval abych je odlišil a prohodil je. Nicméně, včera byly rozhozené tak, i tak. I když jedno víc a jedno míň. Může mi k tomu dát někdo komentář?


Docela mě to začalo bavit :) Životnost tohoto stroje počítám do první rány. Uvidíme..

Re: Heli HK-450 z HC III.

Napsal: sob 12.10.2019 11:24
od jirakus
Pročti tohle, tam najdeš rady.
http://www.vprheli.cz/HeliSetup.html

Re: Heli HK-450 z HC III.

Napsal: sob 12.10.2019 12:55
od Banung
Díky, takovýto ucelený návod jsem hledal. Budu to ještě ladit, i když plastová konstrukce své asi limity.

Jako další zvláštnost se mi stalo ještě to, že vrtulník se mi mírně stáčel proti směru točení rotoru. Tak jsem to dotrimoval. Před druhým letem jsem posunul servo (na správnou stranu) a vrátil trim do neutrálu. Nicméně při dalším letu jsem to musel opět dotrimovat ???

Asi to nějak souvisí s gyrem. Je to jen lehké dotrimování...

Re: Heli HK-450 z HC III.

Napsal: sob 12.10.2019 16:34
od dagx
Nevím jakým způsobem jsi brousil listy ale pokud si nedodržel rovinu,může to mít vliv. Pokud se stopa listů sama různě při každém letu mění většinou je křivá příčná hřídel.Dal bych novou,jakékoliv listy které jsou OK,naladil stopu a když to bude v pořádku,pak teprv zkusit ty obroušené a uvidíš jak jsou na tom.

I mě se vrtulník občas propadá ale to už jen díky počasí.Tomu se zabránit nedá.Když do toho ještě kecá nevhodné nastavení je to boj.Takže ladit ideálně v bezvětří aby ses nasnažil ovlivnit něco co se stále mění.

Ta lineární křivka plynu na to může mít dost velký vliv.Je dost strmá.Během letu(předpokládám lehké poletování kolem sebe) pohybem kniplu kolektivu pro výšku právě lineární křivka plynu výrazně ovlivnuje otáčky motoru(tím pádem i vrtulky) a následek jsou propady a pootáčení kolem svislé osy.Poslouchej při letu otáčky motoru.Pak se dá určit v kterých bodech křivky přidat,ubrat.Samozřejmě i křivka kolektivu na to má vliv.Nesnaž se ladit víc než jednu věc najednou.

Lineární křivku plynu bych doporučil od poloviny do horního konce zalomit(ohnout) směrem dolu.Na třeba 80% ze 100% na posledním bodě(adekvátně i čtvrtý bod) podle toho jakou část dráhy kniplu využíváš.Tím docílíš toho že během letu nebudeš tolik ovlivňovat otáčky motoru.První polovina Ti bude stále stejně roztáčet motor než se dostaneš do vzduchu a budeš využívat tu druhou část křivky pro let(pokud tedy používáš tenhle režim).Snažíme se totiž o konstantní(stále stejné) otáčky během letu.Čím horší to je,tím víc je pak problém naladit vrtulník tak aby poslouchal.Zkus někde v bezpečné vzdálenosti před sebou zaviset a měnit výšku nahoru a dolu o pár metrů.S různou razantností (opatrně,jen abys viděl co se mění.Nevíme co je špatně).Podle projevů se dá pak pokračovat.

Stáčení vrtulníku proti směru rotoru.Nejčastěji nízké otáčky(ty mají vliv na víc věcí).Pomalé,slabé servo vrtulky.Pohonné baterie které dají potřebný výkon během celého letu.Je toho víc.Plus výše napsané.

Ještě upozornění.S levnou elektronikou se dá jít jen do jistých mezí ůspěšnosti.Záleží jen na tom co od toho očekáváš a požaduješ.

Re: Heli HK-450 z HC III.

Napsal: sob 12.10.2019 21:11
od Banung
No, tak vrtulníček už dolétal. Pustil jsem se do létání, bez potřebných dovedností... Posadil jsem ho prudšeji na zem, rozkřápl podvozek a ohnul horní tyčku, co drží unašeče listů. Holt jsem byl netrpělivý. Stydím se :oops:

Počítám, že náhradní díly už nikde neseženu a zároveň nevím jestli to má cenu. Vrtulník mi přišel rozštelovaný víc a víc po každém letu. Když jsem sundal listy i pádla a podíval se ze shora na hřídel,tak v malých otáčkách kmitala tak 2mm do strany. Počítám,že to je hodně špatně. Nemám možnost srovnání.

Křivku plynu jsem si nastavil na 0,50,60,70,80 pro let to bylo lepší.

Otázka:
chápu to správně, že tento Spirit https://store.spirit-system.com/en/flybarless-units/8-spirit.html umí při zmáčknutí nějakého tlačítka stabilizovat vrtulník?

Re: Heli HK-450 z HC III.

Napsal: sob 12.10.2019 21:18
od Banung
Listy jsem brousil od oka. Když jsem viděl jejich špatnou stopu, tak to bylo první co mě napadlo. Přesnější dobroušení nepomohlo, naopak prohození listů do jiných unašečů ano. Rozhození se zmenšilo. Listy byly určeny přímo pro ten vrtulník, tudíž tam měly pasovat akorát. Myslím, že to byl jeden z prvních HK-450. Možná nebyl moc povedený...

Re: Heli HK-450 z HC III.

Napsal: pon 14.10.2019 18:49
od Banung
Dnes jsem rozhodil hlavu. Hlavní hřídel je úplně v OK. Listy byly vyvážené a měly i shodně těžiště. Tudíž byla nejspíš od začátku křivá příčná hřídel, nebo celá horní část hlavy. Tuto bych chtěl tedy vyměnit. Neválí se někomu doma vrak HK-450, nebo tento díl?

Případně kde se to dá sehnat, pokud to vůbec jde.
Je to pádlová verze hlavy...

Re: Heli HK-450 z HC III.

Napsal: pon 28.10.2019 19:17
od Banung
HKčko už opět létá. :D Sehnal jsem díly u Jana Hadače, "podpultově".
Podařilo se mi sladit stopu listů.
Křivku plynu jsem si nastavil na 0 60 68 76 84 a křivku kolektivu na 30 40 50 60 70.
Listy jsem vyvážil dle návodu, nicméně je nebylo skoro třeba vyvažovat.

Létá to celkem pěkně, za mě spokojenost. Nechci zase čekat na díly, tak zatím létám pouze ocasem k sobě.
Původně jsem si chtěl pořídit nějakou pětistovku, ale asi zůstanu u velikosti 450. Líbí se mi, že je to taková splašená moucha. :D

Gyro po čase stáčí vrtulník doleva, i když to dotrimuji. Řeším to tak, že na chvíli trim vrátím do neutrálu a pak zas zpět...

Re: Heli HK-450 z HC III.

Napsal: čtv 31.10.2019 19:03
od Banung
Už proběhly lety po obloze, souvratové zatáčky a HKčko se zatím neproměnilo na hromadu trosek :)
Při prudkém stoupání mi gyro neudrží ocas.Zkusím zvýšit zisk gyra. Při bočním větru ale ocas zakmitává...