Heli a vaše nehody
To je pěkně namalováno
.Nejdůležitější je informace - nedávat moc kolektiv do mínusu, pak to sviští k zemi jak šutr a je těžké odhadnout správně výšku podrovnání. Druhá- nebát se dopředné rychlosti a nepřitahovat cykliku. Pak to ztratí rychlost , nedá se nad zemí přeměnit dopředná rychlost na zpomalení klesání i bez přidávání kolektivu.A třetí věc - zafixovat si ten správný úhel klesání, přibližně jako na obrázku. Kdyby to ale bylo i ve skutečnosti tak jednoduché jak na tom popisu, to by bylo super
. A naposledy - jenom moje osobní filozofie. Nacvičovat na 450 ce autorotaci jako záchranný prvek není moc rozumné. ( Pokud to chce někdo umět jako technický prvek, to je jiná, pak trénujte
) Na kardanové to jakž- takž jde, na řemínkové je to o hubu. Při nácviku se udělá více škody, jako když to nepokoušíme. V případě nutnosti to tam každý nějak dá a i když se to na někam převrátí a pobouchá je to obvykle rozbité právě jen při té ostré, ušetříme několik ran při nácviku.
. A i když to někdo neumí, neztrácejte hlavu a autorotujte, a hlavně nad zemí dejte plynule plný kolektiv. Nevadí že se to rozbije, listy ztratí otáčky a tu vysokou energii kterou pak na zemi odevzdají do draku vrtulníku snížíte na minimum a to je to úplně nejhlavnější, dají se tak o hodně snížit škody. 
- OPR
- Příspěvky: 5682
- Registrován: stř 21.07.2010 0:00
- Bydliště: Kamenice - Praha východ
- Kontaktovat uživatele:
pkotatko píše:Pánové díky. Po dlouhé době něco velmi zajímavého.
Mám vyzkoušeno, že v případě nouze jsem schopen autorotaci dát a heli nerozbít. Ale že bych ji nějak cíleně trénoval, na to nemám žaludek.
I když Kasama si o to vyloženě řiká....
Petře, taky to nevyhledávám. Ale už ani nevím co se stalo, asi nějakej fatální eror v mé hlavě mi poručil, já si nalít a odstavil pohon. První tři autorotace si nepamatuju - byl jsem jak v delíriu. Až mne samotnáho drobet děsilo s jakym klidem to proběhlo. Pak byli dálší čtyři při kterých jsem už "přemýšlel" a byl schopnej něco drobe pozměňovat a zkoušet. To že jsem byl sám ale bylo podmínkou - mýt tam diváky nebo jen ostatní ne/přihlížející ..... dopadlo by to velmi špatně.
od té doby jsem se zařekl že autorotace je doopravdy jen nouzovej letovej režim. A netřeba tu ránu takhle přivolávat.
- OPR
- Příspěvky: 5682
- Registrován: stř 21.07.2010 0:00
- Bydliště: Kamenice - Praha východ
- Kontaktovat uživatele:
pkotatko píše:Mě se to stalo několikrát se švárou na kabelu. Raptor 50 a nějak blbnul motor. Bez přípravy, převzít řízení a sednout. Rapík to vždy přežil bez ujmy. Ale vědomně jsem ji ještě necvakl. Nepočítám takové to dosednutí ze dvou metrů bez motoru.
Ze dvou metrů se ještě bojim .......
U T500 jsem si vyzkoušel že pokud bude třeba autorotovat z vejšky 20m a méně je to průseroví jako sviň ........ 20m je zkrátka minimum ......... ale bohužel - normálně létám do 20m vejšky. Takže kdyby mne to napadlo ještě někdy nacvičovat určitě si člověk nalítne víš .... ale jinak za normálního a běžného polítání .........
Asi zacnu byt povercivy
Posledni let, posledni zbytek paliva (celkove, v heli bylo dost), stopky mi odpipali a tak sem ri rek, ze si dam jeste jedno zaviseni na zadech a jdu na zem. Otocim to na zada a v tom mi chcipnul motor, takze moje treti autorotace asi z 20 metru a jeste na zadech. Stihnul jsem to otocit zpatky, ale dost sem si tim zabrzdil rotor, trosku jsem to jeste stihnul roztocit a nad zemi jsem pridal na kolektivu ale stejne sem to uz nezabrzdil. Jedina skoda je zlomenej podvozek
Hlavne ze sem tady cetl o autorotacich a rikal sem si ze taky nejakou zkusim, nakonec jsem se neodhodlal, a tak to prislo samo. Doporucuju autorotaci netrenovat na zadech
Posledni let, posledni zbytek paliva (celkove, v heli bylo dost), stopky mi odpipali a tak sem ri rek, ze si dam jeste jedno zaviseni na zadech a jdu na zem. Otocim to na zada a v tom mi chcipnul motor, takze moje treti autorotace asi z 20 metru a jeste na zadech. Stihnul jsem to otocit zpatky, ale dost sem si tim zabrzdil rotor, trosku jsem to jeste stihnul roztocit a nad zemi jsem pridal na kolektivu ale stejne sem to uz nezabrzdil. Jedina skoda je zlomenej podvozek
Hlavne ze sem tady cetl o autorotacich a rikal sem si ze taky nejakou zkusim, nakonec jsem se neodhodlal, a tak to prislo samo. Doporucuju autorotaci netrenovat na zadech
T-Rex 600N Spirit, Tx Aurora.
- maniiax.
- Příspěvky: 67
- Registrován: ned 27.03.2011 0:00
- Bydliště: Praha, ale často v Ústí n/L, Plzni, Brně, Litomyšli, Domažlicích ...
- Kontaktovat uživatele:
http://www.youtube.com/watch?v=1sVZN-L-CAM
nehoda není náhoda
myslel jsem že to dopadlo celkem dobře, ale výsledek předběžný vypadá takto:
1 x Převod náhonu vrtulky, přední 281,1 Kč
1 x Nohy podvozku, New/nízké 164,5 Kč
1 x Převody serva DS610/620 657,1 Kč
1 x pouzdro stabilizátoru pro T REX 550E 117,5 Kč
1 x ocasní nosník + náhon vrtulky 328,1 Kč
1 x CFK rotorové listy 550mm pro T REX 550E 1456,1 Kč
1 x CFK bočnice (levá/pravá) tlouštka 1.6mm pro T REX 550E 2725,1 Kč
7 Zboží 5729,3 Kč
nehoda není náhoda
myslel jsem že to dopadlo celkem dobře, ale výsledek předběžný vypadá takto:
1 x Převod náhonu vrtulky, přední 281,1 Kč
1 x Nohy podvozku, New/nízké 164,5 Kč
1 x Převody serva DS610/620 657,1 Kč
1 x pouzdro stabilizátoru pro T REX 550E 117,5 Kč
1 x ocasní nosník + náhon vrtulky 328,1 Kč
1 x CFK rotorové listy 550mm pro T REX 550E 1456,1 Kč
1 x CFK bočnice (levá/pravá) tlouštka 1.6mm pro T REX 550E 2725,1 Kč
7 Zboží 5729,3 Kč
AURORA 9
T-REX 450, 550, 700 (vše E s 3G)
blade MSR do kanclíku je nutnost
T-REX 450, 550, 700 (vše E s 3G)
blade MSR do kanclíku je nutnost
- nevidím tyč kardanu? Ta to přežila, nebo jsi rovnal?maniiax. píše:1 x Převod náhonu vrtulky, přední 281,1 Kč
1 x Nohy podvozku, New/nízké 164,5 Kč
1 x Převody serva DS610/620 657,1 Kč
1 x pouzdro stabilizátoru pro T REX 550E 117,5 Kč
1 x ocasní nosník + náhon vrtulky 328,1 Kč
1 x CFK rotorové listy 550mm pro T REX 550E 1456,1 Kč
1 x CFK bočnice (levá/pravá) tlouštka 1.6mm pro T REX 550E 2725,1 Kč
Blade400>T-Rex500>T-Rex250>Protos>T-Rex700E>LA700>RaptorE720
youtube.com/heyingosl
youtube.com/heyingosl