Stránka 8 z 14
Re: Tak jsme asi přišli o letiště
Napsal: pon 30.03.2020 15:56
od Celeron
Vzhledem k situaci kolem nás mají družstevníci asi jiný starosti, čekají je jarní práce a nemají lidi na "izolaci" letiště. Kluci byli několikrát lítat o víkendu i v týdnu a v podstatě jsme o to letiště přišli tak jako tak. Jak nechodí spousta lidí do práce, tak ti vypatlaní jezdiči jsou na letišti od rána do večera každej den, v podstatě se nedá odstartovat a už vůbec ne přistát. V neděli odpoledne jich tam bylo asi 10 i když je zákaz srocování víc než dvou lití tak tam kromě dvou co právě jezdili seděli pohromadě bez roušek a chlastali. Tak jsem to otočil a jel domů.
Re: Tak jsme asi přišli o letiště
Napsal: pon 30.03.2020 22:01
od pepin
Celeron píše:Vzhledem k situaci kolem nás mají družstevníci asi jiný starosti, čekají je jarní práce a nemají lidi na "izolaci" letiště. Kluci byli několikrát lítat o víkendu i v týdnu a v podstatě jsme o to letiště přišli tak jako tak. Jak nechodí spousta lidí do práce, tak ti vypatlaní jezdiči jsou na letišti od rána do večera každej den, v podstatě se nedá odstartovat a už vůbec ne přistát. V neděli odpoledne jich tam bylo asi 10 i když je zákaz srocování víc než dvou lití tak tam kromě dvou co právě jezdili seděli pohromadě bez roušek a chlastali. Tak jsem to otočil a jel domů.
právě proto jsem psal---------------------------------------------------------------------------------
s vlastníkem se pokusit domluvit na ročním poplatku za nájem té plochy pro modeláře---celkem nájem pro všechny modeláře, ti si to už rozpočítají mezi sebe a na vlastní náklady vyrobit a zbudovat mimo neprujezdný výkop zamykatelnou závoru pro prujezd autem na plochu.
nedíval bych se na to tak, že jezdiči jsou vypatlaní, prostě našli plochu, kde se dá v poho jezdit, stejně tak, jako ji kdysi našli modeláři--plochu, kde se dá v poho létat.
Re: Tak jsme asi přišli o letiště
Napsal: pon 30.03.2020 22:47
od DAF
Plocha našeho letiště má jednoho majitele, který je zároveň členem klubu. Plocha je než poly a z každé strany je závora, bohužel zámek je jen na jedné. Je to označeno jako modelářské letiště cedulí s označením a pravidly. U plochy je stožár s rukávem a v rozích plochy jsou barevně označené pneumatiky. Máme tam udělané posezení. Že to je plocha letiště je známé mezi okolními obcemi a zároveň je to patrné z popsaných věcí, přesto se tam několikrát ročně objeví debil na motorce (krosce/enduru) nebo na čtyřkolce, který to rozjezdí. Údajně tam byl kdysi i nějaký s autem, který tam drandil. Takže je v podstatě jedno, či ta plocha je a na co je určená, jezdiči prostě našli plochu, která se dá zničit, a až to majitelé, resp uživatelé, opraví, dá se to poničit znovu, vždyť oni si to blbci, co tam chodí létat, zase dají dohromady.
Re: Tak jsme asi přišli o letiště
Napsal: pon 30.03.2020 23:42
od pepin
DAF píše:Plocha našeho letiště má jednoho majitele, který je zároveň členem klubu. Plocha je než poly a z každé strany je závora, bohužel zámek je jen na jedné. .
v tom je právě ten zásadní problém modelařu---oni by se museli složit finančně i na druhý zámek, což je samozřejmě pro pouze několik lidí finančně zdrcující----neřešitelné.
Ale v poho, tak to prostě je, já ted ujíždím spíš na elektrokoloběžkách, ale co nezainvestuji pro všeobecné zpříjemnění víkendového výjezdu pro kolegy já, nezainvestuje nikdo jiný, bud se něco stane samo, nebo to hold nebude.
Re: Tak jsme asi přišli o letiště
Napsal: úte 31.03.2020 9:16
od DAF
Omyl chlapče! I kdybychom se složili na dvacet zámků, bylo by to prd platné, protože za závorami jsou pole, která kdosi obdělává, tudíž se k nim musí dostat, takže i on musí mít klíč. A o tom kde bude jaký zámek také nerozhodujeme jen my. Ale to je ten nejmenší problém. Pro motorkáře a čtyřkolkáře není problém závory objet po poli, resp vedle ní, je to běžné, víme o tom. Tomuto fenoménu prakticky nelze nijak zabránit, jediné kompletním oplocením ploch/plochy, což by jednak bylo velmi finančně náročné (všechna pole) a jednak, pokud by bylo oploceno jen letiště, plot by bránil v jeho užívání (už vidím ty do plotu zapíchnuté modely po startech a přistáních). Jediným řešením by byl chlap s kulometem, ovšem kde dnes sehnat pořádnýho chlapa, že jo

!
Re: Tak jsme asi přišli o letiště
Napsal: úte 31.03.2020 12:56
od VTjr
Re: Tak jsme asi přišli o letiště
Napsal: úte 31.03.2020 13:10
od macil
Re: Tak jsme asi přišli o letiště
Napsal: úte 31.03.2020 16:35
od DAF
Ale no tak! Však víte, jak to bylo myšleno. Jó, a ten kulepulemjot by se možná opravdu dal sehnat snáž, než ten pořádný chlap

, a pravý, nikoliv jen nějaká imitace na poplašňáky nebo kapslíky

.
Re: Tak jsme asi přišli o letiště
Napsal: úte 31.03.2020 17:34
od VTjr
No ještě mi řekni, kde se dá sehnat čistej nitrometan a už policie po nás půjde zcela určitě.
Ale sranda musí být

, ale až budem ležet na intensivce a lékař bude nucen rozhodovat ke kterému lůžku dá plícní ventilátor a koho odepíše, tak to nám ty problémy s letištěm a jezdiči budo připadat naprosto malicherné.

Re: Tak jsme asi přišli o letiště
Napsal: úte 31.03.2020 18:01
od DAF
Kulomet a jeho možnosti jsou známy více lidem, než je to s nitrometanem. Bohužel dříve byla právní úprava, která umožňovala nedostatečné znehodnocení zbraní a byla možnost jejich reaktivace (zaražení špuntu a nejvýš jeho zaletování v hlavni). Dnes se odfrézuje kus komory, nebo je díra v hlavni, zavaří se závěr a další (nebudu kvůli příspěvku studovat zákon a zajišťovat podrobnosti), ale znovuzprovoznění je tak podstatně složitější. Natáhnout a zmáčknout to pak umí snad každý. Ale k čemu všemu lze použít nitrometan, tam už všeobecná povědomost možností jeho použití je podstatně slabší.
Ale abychom zůstali u tématu, zajistit plochu proti vstupu nezvaných návštěv je prakticky nemožné. Málokdo má kolem letiště další plochu, kterou může třeba oplotit, aby to nebránilo provozu na letišti a přitom to plnilo svůj účel.
Re: Tak jsme asi přišli o letiště
Napsal: úte 31.03.2020 19:58
od VTjr
Mně o tom něco povídej.
My s jezdiči bojujeme neustále a na pronájem ještě nějaké ochranné plochy kolem dráhy a jejího oplocení - na to bychom už sotva našli prostředky.
Když má dráha 150x20m + odstavná plocha 20x20m (tedy celkem 3400m2) a ochranné pásmo jen kolem dráhy by bylo široké po obvodu "jen" 5m, za čelem a patou dráhy ještě 10m, tak by to byla navíc plocha 2100m2, při šířce pásma 10m a za čelem a patou 15m by to už bylo 4200m2. I v tom druhém případě se mi to v případě oplocení zdá pořád málo na to, aby v tom plotě neskončil nějaký model.
Nehledě k tomu, že menší modely při příčném směru větru někdy startují i napříč dráhou s využitím rozjezdu z odstavné plochy (to by pak nemohly, protože by určitě skončily v plotě).
Ale už jen i to zdvojnásobení částky za pronájem půdy by nám dost načechralo rozpočet, nemluvě o nutnosti aspoň lehčí údržby i toho ochranného pásma, co by byly další náklady.
No a teď počítejme délku toho oplocení - ta by byla v prvním případě 400m, v druhém 440m. Nevím kolik dnes stojí nejlevnější plot i se sloupky, ale jasné je, že tohle by si ani velmi početný klub nemohl dovolit, natož desítka členů. Krom toho investovat do pozemku, kde z večera na ráno může zemědělec změnit názor a vypovědět smlouvu. Kdyby byl ve vlastnictví klubu, tak snad, ale jinak ...
Problém je, že skutečných platících členů klubu je fakt málo, takže já už i teď platím 100€ ročně, aby to vyšlo. A to já platím ještě i v druhém klubu, tam sice jen 40€, ale i tam mám taky možnost využívat letiště. Obě jsou travnatá.
Ale těch 140-150€ ročně, to už je pro mne limitní suma.
Jinak, na tom druhém letišti se nám zas na kvalite plochy dost podepsala zvěř. Fakticky teď nedovedu posoudit co je horší, zda ti jezdiči nebo kanci a srnky. Letos to vypadá na mnohem větší škody spíš od těch zvířat. No těm sotva domluvíš a ani jim v tom nijak nezabráníš. To těm lidem snad, i když někteří jsou horší než zvířata, protože na rozdíl od nich si plně uvědomují co činí, i když i o tom někdy pochybuji.

Re: Tak jsme asi přišli o letiště
Napsal: úte 31.03.2020 20:36
od DAF
Ochranné pásmo by bylo pěkné, ale je to nereálné. Důvody není třeba rozebírat, sám jsi některé naznačil. Navíc oplocení není žádná nepřekonatelná překážka. Stačí sloupek vyviklat, nebo do toho párkrát drcnout autem, či čtyřkolkou. Na pletivo jsou nůžky, takže ve výsledku naprosto zbytečná investice. Nevím, jestli ten "náš" pozemek letiště je vyjmut že zemědělské půdy, či jaký má vlastně status. Ale mít k tomu ochranné pásmo takové, aby mělo význam, to by byla velikost několikanásobná oproti ploše letiště.
Re: Tak jsme asi přišli o letiště
Napsal: úte 31.03.2020 22:40
od pepin
DAF píše:Omyl chlapče! I kdybychom se složili na dvacet zámků, bylo by to prd platné, protože za závorami jsou pole, která kdosi obdělává, tudíž se k nim musí dostat, takže i on musí mít klíč. A o tom kde bude jaký zámek také nerozhodujeme jen my. Ale to je ten nejmenší problém. Pro motorkáře a čtyřkolkáře není problém závory objet po poli, resp vedle ní, je to běžné, víme o tom. Tomuto fenoménu prakticky nelze nijak zabránit, jediné kompletním oplocením ploch/plochy, což by jednak bylo velmi finančně náročné (všechna pole) a jednak, pokud by bylo oploceno jen letiště, plot by bránil v jeho užívání (už vidím ty do plotu zapíchnuté modely po startech a přistáních). Jediným řešením by byl chlap s kulometem, ovšem kde dnes sehnat pořádnýho chlapa, že jo

!
Dafe, aby se to zjednodušilo---řekněme, žá já osobně jsem vlastníkem nějakého pozemku, kterou využívám, co by modelářskou plochu, přez veškerá opatření--příkopy, závory, tam stejně někdo--když přijedu létat řádí třeba na 4 kolce, pokud tam přijedu poletovat s modýlkem, proč bych měl stáhnout ocas mezi nohy, když mohu přivolat---nejspíš policii, prokázat se vlastnickým--nebo nájmovým právem jako vlastník a domáhat se, aby ti 4 kolkáři tu plochu opustili.
stejným zpusobem by to mohlo fungovat, pokud budu mít s majitelem pozemku pouze smlouvu kl popvolenému užívání---co by modelář, nikolo jako 4 kolkář, nebo autíčkář.
To, že překonají 4 kolkáři, autíčkáři zábrany, když jim v tom nikdo momentálně nebrání, to už je samozřejmě jiná, ale když dorazí modeláři s nájemní smlouvou na tu plochu, pochybuju, že by ve výsledku neuspěli.
jinak zámky se dnes dělají i s číselným kodem a ty pole neobdělává kde kdo, ty pole obdělává pouze ten, který tam má ty pole obdělávat---pak mu stačí jen říct ten číselný kod toho zámku
Re: Tak jsme asi přišli o letiště
Napsal: úte 31.03.2020 23:03
od DAF
Když ono to je ponejvíc tak, že tam přijedeme a je to už rozryté. Málokdy tam někoho vidíme, a když, tak ten hajzl se snaží odjet tak, abychom neměli šanci. Tedy valí to po poli pryč a nevím o tom, že by někdo z členů vlastnil teréňáka, aby se mohl za ním pustit. Nehledě, že by se zase mohl poexcrementovat "kulak", který si tak vydělává v potu tváře na chléb svůj vezdejší. Proto jsem si dělal srandu s chlapem a kulometem. Na našem letišti jsi kdysi byl, tak si možná vzpomeneš, jak to tam vypadá. Hlídky domobrany nedržíme, ani nás není tolik, navíc i my si nějakým způsobem vyděláváme na ten svůj krajíc chleba, takže tam ani nemůžeme být 24 hodin denně po 365 dní v roce.
A že se zámky dělají na kódy a jiná zajištění, to taky víme. Ale když ti to někdo střihne, narve tam sirky, nebo to jinak poškodí, je jedno jestli to je na klíč, nebo kód. Ono to fakt není tak jednoduché.
P.S. Ono taky jde o to, aby si ten Lojza, co tam ráno přijede orat traktorem Zetor brambor, po včerejší pijatice pamatoval kód toho kterého zámku, tedy kód vůbec, natož ke kterému zámku patří. To už je bezpečnější mu dát svazek klíčů, ať si vybere.
Re: Tak jsme asi přišli o letiště
Napsal: stř 01.04.2020 0:39
od pepin
DAF píše:A že se zámky dělají na kódy a jiná zajištění, to taky víme. Ale když ti to někdo střihne, narve tam sirky, nebo to jinak poškodí, je jedno jestli to je na klíč, nebo kód. Ono to fakt není tak jednoduché.
P.S. Ono taky jde o to, aby si ten Lojza, co tam ráno přijede orat traktorem Zetor brambor, po včerejší pijatice pamatoval kód toho kterého zámku, tedy kód vůbec, natož ke kterému zámku patří. To už je bezpečnější mu dát svazek klíčů, ať si vybere.
nezlob se na mě, ale to jsou jen plky a výmluvy--jako že se po víkendu vrátím domu na barák a tam si parta autíčkářu opejká u mě na zahradě buřty a já s tím nemohu udělat nic jiného, než se s tím smířit.
mám na to prostě svuj názor,je to sice trochu jiný problém, nic méně, když jsem se rozhodl, že si pořídím na Ranou na trvalé stání karavan, hned jsem věděl, že to bude na tehdejší dobu na naprosto uchylném místě, ale já věděl, že tam chci být z toho duvodu, že když tam udělám terasu, bude to super flek.
ofiko ta terasa udělat nešla--měl jsem to zakázaný, tak jsem zvolil variantu postavit tu terasu a teprve potom řešit, že ji musím zbourat--což logicky přišlo, to bylo jasný, jenže ono to bylo díky tý terase v okolí mnou udržovaný, posekaná tráva, zasázené tujky a ruzný kytky---prostě najednou to nebyl jen zarostlý plac plevelem tak nějak začalo v podstatě postrádat smysl, proč pepina donutit tu terasu zbourat, když dřív to tam bylo hnusný a on se o to tam vzadu ted stará a udržuje.
To mi fakt chceš tvrdit, že když budu majitelem nějaké plochy, kterou využívám, co by modelářské letiště, že není boha aby mi tu plochu zabrali třeba právě autíčkáři?
nebo pokud by bylo komplikované tu plochu opravdu ubránit nájezdum aut--4 kolkářu, se s nimi domluvit na nějakých pravidlech?--kdy by tu plochu mohli využívat i oni, ale třeba pouze z nějaké části?
Já třeba s předsedou národního výboru na Rané --který opravdu kuli té mé terase hodně prskal domluvil i to---že by vlastně zásadně nevadilo natřít kus příjezdové silnice na modro a ze stráně tam vystrčit lodičky--pramice, co by odpočinkové lavice pro turisty.
je to o komunikaci---ale samozřejmě i o nějaké té koruně, ale probuh, je totál blbost, že nejde něco vyřešit, Moje zkušenost je ale opravdu taková, že většina lidí raději finančně vybidluje---sveze se na financích jiných, když dojdou, hledají kozu jinde.
samozřejmě, mužeš narazit na majitele plochy, který řekne--já to nechci řešit---já od vás--modelářu žádný peníze nechci, to je taky možný.