Mil Mi2 Vario
Pravidla fóra
O dalších nadšencích se dozvíte na Interaktivní mapě heli maketářů.
O dalších nadšencích se dozvíte na Interaktivní mapě heli maketářů.
Re: Mil Mi2 Vario
Ano, tu samou.Líbí se mi víc ta bílá vlajka než jak to v současném nátěru.Tento týden by mi měly přijít ze 3d tisku antény. Bohužel jsem pro vytvoření modelu antén našel dokonalou fotku až nyní, což je pozdě.Takže antény budou mít nějaké nepatrné odchylky v tvaru.Nějaké ty drobné anténky a podobné malinké trubičky co jsou na skutečné předloze dělat nebudu a to hlavně z důvodu lehkého poškození či ulomení při manipulaci s modelem (je to nepraktické ikdyž krásné).
Zítra se s kolegou pokusíme zbodovat tenkou nerezovou planžetu, abychom udělali nový výfuk pro turbínu.To co mi přišlo z varia za 4000Kč (4 kusy nerezových svařených trubek) tam moc nepasuje, nevím kde došli na tu cenu.
Ještě přemýšlím kdy dát model nastříkat jestli před prvním letem nebo po prvním letu, ale asi to vypadá že před.
Koukal jsem zatím letmo na listy od blatschmidu a asi snad nemají listy v požadované tloušťce (mezeře pro uchycení v gripu) Jak to řešíte?(tím myslím rozdíl ne 1 mm ale třeba 5mm)
Koupil jsem po úvaze Demona Axon se záchranou, tento týden by měl přijít.U takových modelů je přece jen něco víc ověřený než Spirit.
Budu tedy napájet Démona i serva(5x Futaba BLS175SV) přímo z LiFe 7.4V.Byla tu informace že tyto serva můžou vytvářet špičky (tím je myšleno asi velký krátkodobý odběr)
Jak velký kondenzátor bych měl do obvodu zařadit?
Budu si tu LiFe nechávat v SATRII vyrábět na míru, tedy počítám s kapacitou 5000mAh. Kolik ale má být paralelní počet článků pro takový model XS1P nebo XS2P máte někdo zkušenost jaká je doba než se vybijí?
Zítra se s kolegou pokusíme zbodovat tenkou nerezovou planžetu, abychom udělali nový výfuk pro turbínu.To co mi přišlo z varia za 4000Kč (4 kusy nerezových svařených trubek) tam moc nepasuje, nevím kde došli na tu cenu.
Ještě přemýšlím kdy dát model nastříkat jestli před prvním letem nebo po prvním letu, ale asi to vypadá že před.
Koukal jsem zatím letmo na listy od blatschmidu a asi snad nemají listy v požadované tloušťce (mezeře pro uchycení v gripu) Jak to řešíte?(tím myslím rozdíl ne 1 mm ale třeba 5mm)
Koupil jsem po úvaze Demona Axon se záchranou, tento týden by měl přijít.U takových modelů je přece jen něco víc ověřený než Spirit.
Budu tedy napájet Démona i serva(5x Futaba BLS175SV) přímo z LiFe 7.4V.Byla tu informace že tyto serva můžou vytvářet špičky (tím je myšleno asi velký krátkodobý odběr)
Jak velký kondenzátor bych měl do obvodu zařadit?
Budu si tu LiFe nechávat v SATRII vyrábět na míru, tedy počítám s kapacitou 5000mAh. Kolik ale má být paralelní počet článků pro takový model XS1P nebo XS2P máte někdo zkušenost jaká je doba než se vybijí?
Re: Mil Mi2 Vario
Vidím že Vario umí fakt překvapit a zatím dost špatně. Nechápu, to bych nečekal.
U turbíny se může přece jenom něco natáhnout palivem, ne zrovna dokonale pak odmastit a tak by bylo lepší to stříknout napřed. Být to kastle vlastní konstrukce která nikdy nikde neletěla, asi bych počkal. Lak není za pár korun, je to dost práce s finalizací.
Na užší listy se dávají větší kalibrované podložky, většinou jsem viděl dva kusy 50/50 aby byla vždy osa listu v ose unašeče. Není to časté ale je to řešitelné i když 5mm je celkem dost, na druhou stranu podložky jsou velké a roznesou tlak rovnoměrně.
Demon Axon bude v pohodě, mě Demon nikdy nevypekl a tohle je nástupce který je určitě ještě lepší.LiFe 7,4V 5000mAh je dostatečná kapacita, s kondenzátorem ale neporadím, to jsem nikdy neřešil. Někdo se určitě ozve
.
Odběr pěti serv může být nárazově dost velký, běda to podcenit. Tím jak lítám 6S a regulátory Kontronik, neřeším to ale na datech z Jlog2 vidím jaký tam je nárazově odběr. A to je 550 a vůbec žádné brutální 3D.
Na screenu kde jsem vytáhl pouze BEC to dost kolísá v odběru. Napětí střed 5,6V, kolísání mezi 5,5 až 5,7V. Proud odběr většinou do 5,8A, pak dost často do 8A a největší dva odběry 6,5 a 10,4A. To už je na tři serva cykliky celkem hodně, vrtulky se při lopingu moc nepoužívá. I tam je myslím kapacita 5000mAh dostatečná nicméně záleží kolik startů plánuješ na jedno nabití udělat U turbíny tě stejně jako spalováku limituje pouze velikost kanystru
.
U turbíny se může přece jenom něco natáhnout palivem, ne zrovna dokonale pak odmastit a tak by bylo lepší to stříknout napřed. Být to kastle vlastní konstrukce která nikdy nikde neletěla, asi bych počkal. Lak není za pár korun, je to dost práce s finalizací.
Na užší listy se dávají větší kalibrované podložky, většinou jsem viděl dva kusy 50/50 aby byla vždy osa listu v ose unašeče. Není to časté ale je to řešitelné i když 5mm je celkem dost, na druhou stranu podložky jsou velké a roznesou tlak rovnoměrně.
Demon Axon bude v pohodě, mě Demon nikdy nevypekl a tohle je nástupce který je určitě ještě lepší.LiFe 7,4V 5000mAh je dostatečná kapacita, s kondenzátorem ale neporadím, to jsem nikdy neřešil. Někdo se určitě ozve
Odběr pěti serv může být nárazově dost velký, běda to podcenit. Tím jak lítám 6S a regulátory Kontronik, neřeším to ale na datech z Jlog2 vidím jaký tam je nárazově odběr. A to je 550 a vůbec žádné brutální 3D.
Na screenu kde jsem vytáhl pouze BEC to dost kolísá v odběru. Napětí střed 5,6V, kolísání mezi 5,5 až 5,7V. Proud odběr většinou do 5,8A, pak dost často do 8A a největší dva odběry 6,5 a 10,4A. To už je na tři serva cykliky celkem hodně, vrtulky se při lopingu moc nepoužívá. I tam je myslím kapacita 5000mAh dostatečná nicméně záleží kolik startů plánuješ na jedno nabití udělat U turbíny tě stejně jako spalováku limituje pouze velikost kanystru
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
Re: Mil Mi2 Vario
Já osobně se přikláním k lakování až po záletu. Může se cokoliv ukázat jako špatný - bude potřeba něco doladit .. Bude pak škoda to řešit na hotovém nátěru.
Turbína není spalovák a její provoz je naprosto čistý (myšleno bez potřísnění nebo umaštění). Já osobně "nemám koule" na to barvit před záletem.
Jinak používáme tohle https://world-of-heli.de/antrieb-elektro/bec/1st-buffer-3x50f-_-v4.8-0_5-mm_-jr-kabel---600-800.html
Perfektně to pokreje odběrové špičky serv. Ten graf co dával Relax je pak cca poloviční.
S kapacitou baterek těžko radit, ale osobně bych považoval 5000 za naprosto dostačující. Po prvním "normálním plnohodnotném" letu bych baterii dobil a hned
bude jasno kolik startů vydrží. Já bych to tipoval tak na cca 8-10 startů. S maketou se lítá vláčně - jinak to samozřejmě bude u motyky ....
Držím palce - ať se dílo daří. Děláš to dobře - plastové díly bych tam taky nenechával .....
Turbína není spalovák a její provoz je naprosto čistý (myšleno bez potřísnění nebo umaštění). Já osobně "nemám koule" na to barvit před záletem.
Jinak používáme tohle https://world-of-heli.de/antrieb-elektro/bec/1st-buffer-3x50f-_-v4.8-0_5-mm_-jr-kabel---600-800.html
Perfektně to pokreje odběrové špičky serv. Ten graf co dával Relax je pak cca poloviční.
S kapacitou baterek těžko radit, ale osobně bych považoval 5000 za naprosto dostačující. Po prvním "normálním plnohodnotném" letu bych baterii dobil a hned
bude jasno kolik startů vydrží. Já bych to tipoval tak na cca 8-10 startů. S maketou se lítá vláčně - jinak to samozřejmě bude u motyky ....
Držím palce - ať se dílo daří. Děláš to dobře - plastové díly bych tam taky nenechával .....
Re: Mil Mi2 Vario
K tomu grafu. Byl k Hughesovi o váze 4,5 kilo, odběr vyjadřuje potřebný výkon serv k tomu dát požadovaný směr. A kromě dvou lopingů s nezbytně razantnějším stoupáním tam nebylo nic ostrého.
S 550 co váží cca o kilo méně, ale zase se lítá invert a víc akro, je přesto průměrný odběr ( kromě dvou tří razantnějších věcí ) o 1-1,5A nižší což jasně vypovídá o přímé úměrnosti váhy modelu a odběru v A.
S 550 co váží cca o kilo méně, ale zase se lítá invert a víc akro, je přesto průměrný odběr ( kromě dvou tří razantnějších věcí ) o 1-1,5A nižší což jasně vypovídá o přímé úměrnosti váhy modelu a odběru v A.
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
Re: Mil Mi2 Vario
Ty kondenzátory vypadají zajímavě. Ale není to jen na použití s BECem? Já chci ty LiFe dát napřímo a oni by měly být docela tvrdé co se týká napětí. Nějaký pokles ve špičkách tam asi bude ale snad by to nemělo být tak drastické.??
Re: Mil Mi2 Vario
Tak nový výfuk je hotový.Udělali jsem jen jeden, ten druhý je původní z varia.ALe potřebovali jsme nato 4 pokusy abychom trefili průměr.
Svařovali jsme to na podomácku vyrobené bodové svářečce vyrobené z trafa ze staré mikrovlnky.
Svařovali jsme to na podomácku vyrobené bodové svářečce vyrobené z trafa ze staré mikrovlnky.
Re: Mil Mi2 Vario
Teda, smekám. Tohle je luxusní práce a zručnost 
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
Re: Mil Mi2 Vario
Díky. 
Měl bych takový dotaz abych se ujistil že to mám dobře.
Na mém druhém vrtulníku jsem vyhodil serva a ted jsem je dal zpět a znovu nastavil v nule kolektivu neutrál cykliky.Pokud je cyklika kolem dokola v rovině tak oba gripy při otáčení mění úhel jako by cyklika byla nakloněná (max. rozdíl cca 0.6 stupně) Hřídel neháže to už jsem měřil dřív. Příčina je v tom že u jednoho serva je cyklika nebo asi ložisko v cyklice nakřivo.
Takže nyní jsem to udělal tak, že mám po celé otáčce hlavy úhel stejný ale na jednom servu jsem musel snížit táhlo o 0.65mm. Tedy dvě serva jsou v neutrálu v rovině a jedno trošku níž.
Je to tak dobře? Předtím jsem to měl tak že všechny serva byli v rovině a měl jsem tam ten rozíl úhlu během otáčky.-Nechápu že jsem si toho nevšiml
Měl bych takový dotaz abych se ujistil že to mám dobře.
Na mém druhém vrtulníku jsem vyhodil serva a ted jsem je dal zpět a znovu nastavil v nule kolektivu neutrál cykliky.Pokud je cyklika kolem dokola v rovině tak oba gripy při otáčení mění úhel jako by cyklika byla nakloněná (max. rozdíl cca 0.6 stupně) Hřídel neháže to už jsem měřil dřív. Příčina je v tom že u jednoho serva je cyklika nebo asi ložisko v cyklice nakřivo.
Takže nyní jsem to udělal tak, že mám po celé otáčce hlavy úhel stejný ale na jednom servu jsem musel snížit táhlo o 0.65mm. Tedy dvě serva jsou v neutrálu v rovině a jedno trošku níž.
Je to tak dobře? Předtím jsem to měl tak že všechny serva byli v rovině a měl jsem tam ten rozíl úhlu během otáčky.-Nechápu že jsem si toho nevšiml
Re: Mil Mi2 Vario
Klidným by mě to nedělalo
. Možná to jde nechat ale idylka to není.
Zkoušel jsi jaké úhly dá tohle servo na maximu plus a invert ? List nad servem ( přesněji nad táhlem na desku cykliky ) proti sobě a změřit úhly max + a max -, stejně pak dvě zbylá serva. Záleží jaký tam bude rozdíl, čistě teoreticky by mělo tohle servo dát v jednom směru větší a v opačném menší úhel než ty dvě ostatní. Když tam bude rozdíl větší, nebude stoupání ( častější varianta ) nebo klesání zcela v ose a bude se obloukem vychylovat.
Je to ale malý rozdíl, zřejmě to půjde nechat. Já jenom nemám rád tyhle věci z principu, obávám se každé možné chyby.
Zkoušel jsi jaké úhly dá tohle servo na maximu plus a invert ? List nad servem ( přesněji nad táhlem na desku cykliky ) proti sobě a změřit úhly max + a max -, stejně pak dvě zbylá serva. Záleží jaký tam bude rozdíl, čistě teoreticky by mělo tohle servo dát v jednom směru větší a v opačném menší úhel než ty dvě ostatní. Když tam bude rozdíl větší, nebude stoupání ( častější varianta ) nebo klesání zcela v ose a bude se obloukem vychylovat.
Je to ale malý rozdíl, zřejmě to půjde nechat. Já jenom nemám rád tyhle věci z principu, obávám se každé možné chyby.
TREX450PROHC3SX, TREX550Spirit, TREX600B.Demon, TREX600VBarNeo, TF8G
http://relax450.rajce.idnes.cz
http://relax450.rajce.idnes.cz
Re: Mil Mi2 Vario
Ano zkoušel, úhly jsou stejné všude. Samotná páka serva je pořád kolmá k servu ale já potočil jen oka na táhlu.Ten rozdíl 0.65 je na páce cykliky kde je uchycený čep pro spojení cykliky a serva.
Re: Mil Mi2 Vario
Tak dneska nalepeny na ocas dvě antény, které jsem si nechal udělat na 3D tiskárně.Na ostruhu na ocase jsme usoustružily duralové závaží, tak jako má předloha.
Na špičku ocasu jsem nalepil ještě konzolu zadního světla taktéž 3D tisk.Ještě jsem si nechal udělat kryt na startér turbíny, který vyčníval z modelu ven.Bohužel kryt na předloze být nemá a tak to vypadá trošku divně.Pokud by tam kryt nebyl, tak by turbína sála vzduch přímo z otvoru před sebou a v zadní části by vzduch tolik neproudil a nechladil mechaniku.
Mám ale dilema co s těmi listy. Hlava je tedy přesně pro šířku listu mezi gripy 22mm, Vario má pro tento model listy s délkou 1090 a šířkou 75mm.
https://www.vario-helicopter.biz/de/Rot ... 02044.html
Ale helitec nemá listy v takové délce jen 1050 nebo 1150 mm a šířce 64 mm nehledě na šířku pro uchycení 14mm(nějaké podložky by se udělat dali)
https://derblattschmied.com/epages/5bb1 ... hl/3_Blatt
Pokud bych chtěl helitec, tak jaké listy mám zvolit ? Celkově ty od varia působí mohutněji všechno je obrovské a helitec oproti tomu takový prcek, tak aby to ten stroj s cca 20 kg uneslo.
Nebo mám jít do varia?Tam se ale bojím kvality, helistec je perfektně vyvážený a pohledově bez vad.Což vario je teda velké riziko.
Na špičku ocasu jsem nalepil ještě konzolu zadního světla taktéž 3D tisk.Ještě jsem si nechal udělat kryt na startér turbíny, který vyčníval z modelu ven.Bohužel kryt na předloze být nemá a tak to vypadá trošku divně.Pokud by tam kryt nebyl, tak by turbína sála vzduch přímo z otvoru před sebou a v zadní části by vzduch tolik neproudil a nechladil mechaniku.
Mám ale dilema co s těmi listy. Hlava je tedy přesně pro šířku listu mezi gripy 22mm, Vario má pro tento model listy s délkou 1090 a šířkou 75mm.
https://www.vario-helicopter.biz/de/Rot ... 02044.html
Ale helitec nemá listy v takové délce jen 1050 nebo 1150 mm a šířce 64 mm nehledě na šířku pro uchycení 14mm(nějaké podložky by se udělat dali)
https://derblattschmied.com/epages/5bb1 ... hl/3_Blatt
Pokud bych chtěl helitec, tak jaké listy mám zvolit ? Celkově ty od varia působí mohutněji všechno je obrovské a helitec oproti tomu takový prcek, tak aby to ten stroj s cca 20 kg uneslo.
Nebo mám jít do varia?Tam se ale bojím kvality, helistec je perfektně vyvážený a pohledově bez vad.Což vario je teda velké riziko.
- pkotatko
- Příspěvky: 6687
- Registrován: sob 13.01.2007 0:00
- Bydliště: Berounsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mil Mi2 Vario
Pokud jde o delku, napis do Helitecu. Urcite ti udelaji delku jakou potrebujes.
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Re: Mil Mi2 Vario
Tak jsem tam psal a sepsal jsem i parametry listu ktere by byly uplne idealni. Odpověď přišla s odkazem na pravotočivé listy a větou ať si nastuduju jejich sortiment.Tak jako kdybych našel co potřebuju tak mu nebudu asi psát.Na další přímý dotaz jestli mi je vyrobí vůbec nereaguje. To je opravdu domluva s tím člověkem.
Ty listy co nabízí jsou o něco delší nebo kratší, což by asi nevadilo.Ale do gripu bych musel dát 4 mm z každé strany podložku.Není to už opravdu moc?Šířka listu u helitecu je 64 mm což vario má 75.
To se mi zdá velký rozdíl.Vůbec netuším jestli takové “malé” listy od helitecu tam můžou být, nejsem v tom odborník.
Můžete někdo poradit?
Ty listy co nabízí jsou o něco delší nebo kratší, což by asi nevadilo.Ale do gripu bych musel dát 4 mm z každé strany podložku.Není to už opravdu moc?Šířka listu u helitecu je 64 mm což vario má 75.
To se mi zdá velký rozdíl.Vůbec netuším jestli takové “malé” listy od helitecu tam můžou být, nejsem v tom odborník.
Můžete někdo poradit?
- pkotatko
- Příspěvky: 6687
- Registrován: sob 13.01.2007 0:00
- Bydliště: Berounsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mil Mi2 Vario
Asi nejake nepochopeni. Se mnou vzdy Kai komunikoval bez problemu. 2mm podlozky z kazde strany jsem letal a nic se nedelo. Pochybuji ze nekdo bude mit zkusenosti a podlozkami 4 mm.
Dival jsi se na M Blades ? Ti nemaji neco zajimaveho ? Nebo SpinBlades ?
Dival jsi se na M Blades ? Ti nemaji neco zajimaveho ? Nebo SpinBlades ?
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Re: Mil Mi2 Vario
Díky za odkazy. Vůbec jsem o nich nevěděl.Nevím co to vario má za atypické rozměry ale všichni většinou mají rozměry jako helitec.Jedině Mblades má něco obdobného nebo alespoň přímo píše možnost úpravy přímo na rozměr co potřebuju.
Teda ale oni co jsem pochopil dle překladače dělají jen hliníkové listy, tak to bude ranec co?
Poslal jsem poptávku do Mblades tak uvidím.
Teda ale oni co jsem pochopil dle překladače dělají jen hliníkové listy, tak to bude ranec co?
Poslal jsem poptávku do Mblades tak uvidím.