Raytronic c60 - 1000W

Nabíječky, zdroje, přístroje
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
juraj.jurej
Příspěvky: 4068
Registrován: čtv 08.03.2012 9:01
Bydliště: SK
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz ohledně nastavení kapacity

#106 Příspěvek od juraj.jurej »

Podla mňa je to kvôli bezpečnosti a nabíjač si preráta bezpečný nabíjací prúd, ktorý sa dá potom zmeniť (radšej by som sa tomu údaju nevyhíbal). Ešte som to neskúmal možno to má aj vplyv na presnejšie meranie koľko batéria zobrala (vybila).
FrSky Tandem X20
JardaRůžička
Příspěvky: 2731
Registrován: pát 02.03.2012 7:55
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Dotaz ohledně nastavení kapacity

#107 Příspěvek od JardaRůžička »

Elfew : Kapacita se zadává jen jako dodatečný paprametr, stejně jako třeba časové omezení pro případ, že by selhalo vyhodnocení prvotních znaků nabití, tedy aby to tam nabíječka neprala trvale dál.
Uživatelský avatar
jyrry
Příspěvky: 21643
Registrován: pon 28.02.2005 0:00
Bydliště: Rakovník
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz ohledně nastavení kapacity

#108 Příspěvek od jyrry »

u nekterych nabijecek se (podle mne velmi prapodivne) nabijeci proud zadava prave kapacitou, to je pozustatek z dob kdy se nabijelo 1C vsechno. Dnes to myslim nema moc opodstatneni a mnohem flexibilnejsi je zadavat primo proud v A a kapacitu pouzit pro omezeni mAh, ktere ma nabijecka do baterky dodat. Take se nastavuje casove omezeni, tedy jak dlouho to tam ma cpat, coz je myslim vhodnejsi nez omezeni mAh.
jyrry.webnode.cz
Uživatelský avatar
Jindra_S
Příspěvky: 1327
Registrován: pát 31.07.2009 0:00
Bydliště: Sviadnov (Frýdek-Místek)
Kontaktovat uživatele:

Re: Raytronic C60 - potlačení varování

#109 Příspěvek od Jindra_S »

Tak jsem externí autobaterii zapojil sériově s tou v autě a po několika výletech na letiště musím konstatovat, že to funguje a nabíječka je zticha. Je možné, že se na tom podepisuje menší proud a tím i úbytek napětí na přívodu, možná lepší účinnost měniče napětí (nemusí z 12V dělat min. 16,8 V), ale funguje to. Nabíječka nepípá a nabíjí, doma pak dobiju externí akumulátor a je to.

Jen pro info - testováno na nabíjení 2 sad po 6s max.proudem 4,4A.
-
Uživatelský avatar
Jindra_S
Příspěvky: 1327
Registrován: pát 31.07.2009 0:00
Bydliště: Sviadnov (Frýdek-Místek)
Kontaktovat uživatele:

Raytronic C60 - Battery temp is too low

#110 Příspěvek od Jindra_S »

Začínám mít problémy s C60 - nejdříve jednou za čas, později stále častěji mi při nabíjení jedna polovina zahlásí:
Battery temp is too low to be operated!
BAT. TEMP: No.Sens

Nejdřív to dělala jen levá, později i pravá část nabíječky. Teď se to děje i při nenabíjení dané poloviny (prostě nabíjím druhou půlku a najednou error.

Senzor nemám, nabíjet se teď v podstatě nedá - pořád pípá.

Nevíte někdo, co s tím? (V záruce to samozřejmě již roky není) . Uvažoval jsem o koupi senzoru, ale dávat přes 300Kč za něco, co nevyužívám ... Neznáte někdo schema - třeba by stačila nějaká jednoduché zapojení a nabíječka si bude myslet, že baterky mají 30 stupňů a bude zticha.

Nemá C60 nějaké servisní menu, kde se provádí kalibrace?
-
Uživatelský avatar
ciko7
Příspěvky: 3165
Registrován: stř 15.12.2010 0:00
Bydliště: Havířov-město zaslíbené

Re: Raytronic C60 - Battery temp is too low

#111 Příspěvek od ciko7 »

Pokud je v záruce, reklamuj. Mi to taky dělalo, ale jen občas. Stačilo přerušit nabíjení a začít znovu a fungovalo to.
Compass 7HV, T-Rex 700E [img]http://alefnula.wz.cz/modely/rcmania/rcheliholics.png[/img]
Uživatelský avatar
Jindra_S
Příspěvky: 1327
Registrován: pát 31.07.2009 0:00
Bydliště: Sviadnov (Frýdek-Místek)
Kontaktovat uživatele:

Re: Raytronic C60 - Battery temp is too low

#112 Příspěvek od Jindra_S »

V záruce už to není :(
A bohužel se to zhoršovalo časem - teď už jsem nenabil ani jednu baterku bez pípání.

Ale snad mi svitla naděje - zkusil jsem (trošku naslepo a zoufale) mezi vývody zapojit odpory 50 a 10 kOhm a nabíječka si myslí, že články mají 10 stupňů a to už nevadí. Tak zkouším a skoro hodinu nic. :)
-
Uživatelský avatar
pavelxy
Příspěvky: 403
Registrován: čtv 27.12.2007 0:00

Re: Raytronic c60 - 1000W

#113 Příspěvek od pavelxy »

Ahoj, nevíte jak je možno normálním používáním tento nabíječ přetížit a spálit tím řídící desku elektroniky?
zorem
Příspěvky: 84
Registrován: ned 21.07.2013 8:33

Oprava Raytronic C60

#114 Příspěvek od zorem »

Zdravím, vyhořela mi nabíječka C6O- konkrétně IRF4905 HEXFET 1.kanálu na chladiči 2.od zadu.
Čoudilo se z něho, konkrétně cca prostřední vývod. Dalo bys se to opravit?.
V elektrosoučástkách se dá sehnat za pár kaček?
Dík za názory.
Uživatelský avatar
ingwarr
Příspěvky: 744
Registrován: stř 17.08.2011 7:57
Bydliště: Ružindol,SK

Re: Oprava Raytronic C60

#115 Příspěvek od ingwarr »

aby ti niekto vedel poradiť, musíš aj napísať čo tomu viedlo že sa začalo dymiť z nabíjačky :wink:
Futaba FC-16, Frsky Taranis +, Fun Cub, Easy star, Easy glider4, Filip600T, kopia Tourist elektro,
Uživatelský avatar
TAZmania
Příspěvky: 260
Registrován: pon 25.07.2011 0:00
Bydliště: Ostrava - Poruba

Re: Oprava Raytronic C60

#116 Příspěvek od TAZmania »

a hlavně odkud seš
Uživatelský avatar
JosefSvejk
Příspěvky: 6483
Registrován: pát 29.04.2011 0:00
Bydliště: ČR

Re: Oprava Raytronic C60

#117 Příspěvek od JosefSvejk »

TAZmania píše:a hlavně odkud seš


A podle toho se pozná, co s tou nabíječkou je a jestli se dá opravit? :o

Jinak, bych poradil zanést to nějakému zkušenému bastlíři, aby se na to podíval. Opravit jde nakonec všechno, otázkou je za kolik.
Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.
Uživatelský avatar
Xenomorfus
Příspěvky: 1248
Registrován: pon 10.06.2013 17:38
Bydliště: Ostrava

Re: Oprava Raytronic C60

#118 Příspěvek od Xenomorfus »

Maji ho treba tady: http://www.gme.cz/irf4905-p213-170
Ale koukl bych nejdriv po příčině. Obcas se stava, ze to "shori" v podstate "bezduvodne", ale to spise vyjimecne. Kazdopadne maji tendenci hřát, osobne je u problematickych zarizeni doplnuji chladicem. Nekdy byva jinde na desce "studenak", pripadne nejake vykonove vyvody/privody jsou pouzivani vyhřáté a je potreba je propajet.

Edit: Vymenit je to prkotina, pokud je to "na chladici" (tak nejak sem to asi pochopil nasledne ze znovaprocitaneho textu), mohl byt problem v teplovodive pastě a dobre montazi k chladici (mozna duvod shoreni).
Edit2: Co se tyce: "za kolik"? Soucastka stoji asi 40,- kc. Ja osobne tyhle veci klukum opravuju zadara :-).
Xenomorfus
Traxxas,Absima CR4T,Hotwing,Crack Jak-55,150cm Mlok,P-51D,Stuka
Si vis pacem, para bellum
zorem
Příspěvky: 84
Registrován: ned 21.07.2013 8:33

Re: Oprava Raytronic C60

#119 Příspěvek od zorem »

Nabíjel jsem LiPol 7,4 V 450 mAh, proudem 2C. Něco jsem na druhým kanálu nastavoval k nabíjení druhé sady. A začlo to čoudit ze zádu, nevyhořelo to najednou, odpojil jsem to , při opakovaném zapojení zase čoud, rozebral jsem to a abych zjistil odkud to jde , tak jsem to připojil na zdroj a byl to předposlední MOSFET přišroubovaný na chladiči. Hořel střední vývod , asi se vyhřál spoj s plošňákem, Rozebral jsem to očistil trochu okolí zahoření a součástku jsem trochu odklonil od toho spoje , při zapojení na zdroj to již neprskalo a nabíječka ani nehlásila chybu. program vypadal OK, Nenabíjel jsem stím. Asi byto možná fungovalo, ale asi výkon by byl sníženej ?? :-( Jinak jsem z Domažlic.
zorem
Příspěvky: 84
Registrován: ned 21.07.2013 8:33

Re: Oprava Raytronic C60

#120 Příspěvek od zorem »

V servisu u Pelikána mi nabídli opravu výměna zákl desky 2400,- dále práce a doprava.
To bych měl asi téměř novou nabíječku 8O
Odpovědět

Zpět na „Pozemní elektronika“