Nafouklé li-po

NiCd, NiMH, LiPol, LiIon, LiFe, Pb...
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Drondys
Příspěvky: 11876
Registrován: pon 22.02.2010 0:00
Bydliště: ČR

Re: Nafouklé li-po

#46 Příspěvek od Drondys »

Toman píše:Zdravím, jak jsem tu jednou psal.

Včera jsme lítali s EPP Piperem, let v pohodě a po přistání byla baterka docela teplá a docela hodně nafoulá, a nyní taky moc nesplaskla?

Co s tím? Při nabíjení je OK, ale prostě tohle včera byl mazec. A to jsem to něják moc nehrotil, lítal jen tak na půl plynu, je fakt že kolem 20 minut no :(

Včera se nám taky jeměn přifoukla 3S 1600 Nanotech ...ve Foxovi 1800 :D ... ale už je ok :)

Drobné nafouknutí nemusí být na závadu, ale pokud se lipolka nafukuje jak zmiňuješ docela hodně pak to znamená, že není vhodná pro použití v příslušném modelu.

Jak vyplynulo z jiného tématu na tomto serveru bohužel často není spolehnutí na deklarované hodnoty zejména co se týče trvalého vybíjecího C faktoru uváděné přímo na lipolkách tj. hodnoty céček na lipolkách jsou spíš jen hrubě orientační. Je to dáno tím, že pro určení vybíjecího C faktoru defacto neexistuje žádná obecně uznávaná norma ve vztahu k poklesu napětí při určitém odběru a tudíž výrobci různých packů postupují při jejich stanovení různě a spíš s ohledem na krátkodobá marketingová hlediska ve stylu co se asi tak bude zrovna teď lépe prodávat což se pak projevuje i ve značně rozdílných reálných parametrech při provozu, a to dokonce i při porovnávání parametrů nového packu téže značky, kapacity a deklarovaných céček třeba před rokem a dnes jak naznačuje článek viz tento odkaz.

Lipolky co se výrazněji nafukují doporučuji neprovozovat v tom konkrétním modelu tj. dát je do jiného modelu s podstatně menším odběrem a nebo se jich úplně zbavit. V daném modelu pak použít lipolku s orientačně obecně vyšším trvalým vybíjecím C faktorem. Pokud jde o nanotechy dle dosavadních informací od různých uživatelů vypadá zatím celkem spolehlivě řada A-SPEC viz tento odkaz, ale 100% jista není a asi ani nikdy nebude u žádné značky.
Uživatelský avatar
OPR
Příspěvky: 5682
Registrován: stř 21.07.2010 0:00
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Kontaktovat uživatele:

Re: Nafouklé li-po

#47 Příspěvek od OPR »

Znám pouze dva nynější výrobce, kteří s uváděným vybíjecím proudem nepředváděli moc kouzel, a to co píší na obalech je více méně pravda.

Ale i sebelepší baterka, pokud se k ní člověk nechová alespoň trochu s úctou a má tu morálku dodržet jistý pravidla zacházení, může velmi rychle doject na páníčkovu péči. A přiznám se, že když kolikrát na letišti slyším co všechno někdo je schopnej s baterkou vyvádět, pak se vůbec nedivím těm stížnostem. Můj skromný odhad je, že 85% problémů je způsobeno nevhodnou obsluhou, provozem a manipulací.
Uživatelský avatar
Drondys
Příspěvky: 11876
Registrován: pon 22.02.2010 0:00
Bydliště: ČR

Re: Nafouklé li-po

#48 Příspěvek od Drondys »

OPR píše:Znám pouze dva nynější výrobce, kteří s uváděným vybíjecím proudem nepředváděli moc kouzel, a to co píší na obalech je více méně pravda.

Obávám se, že to bude jen subjektivní hodnocení. Žádný z výrobců totiž zatím nezveřejnil vzorečky podle nichž stanoví céčka uváděné na lipolkách. Různá měření, která provádějí různí uživatelé lze jen těžko považovat obecně za správné pokud nejsou známé výpočty konkrétního výrobce. Měření uživatelů jsou navíc spíš velmi výjimečná a tudíž nemusí být dostatečně reprezentativní, aby se dalo konstatovat, že to je zaručeně tak u většiny lipolek příslušného výrobce. V příkladech výpočtů viz tento odkaz bylo demostrováno to, že stačí posunout vztah vůči poklesu napětí při odběru realizovaném za účelem změření skutečných céček jen o pár procent např. z 10% na 15% a výsledné céčka jsou diametrálně odlišné při stejných hodnotách Ri (viz v příkladu 37C při 10% povoleném poklesu a 55C při 15% povoleném poklesu).
Uživatelský avatar
OPR
Příspěvky: 5682
Registrován: stř 21.07.2010 0:00
Bydliště: Kamenice - Praha východ
Kontaktovat uživatele:

Re: Nafouklé li-po

#49 Příspěvek od OPR »

Obávat se ničeho nemusíš, protože to je moje 100% subjektivní hodnocení.
Uživatelský avatar
MaxKin
Příspěvky: 434
Registrován: sob 24.04.2010 0:00
Bydliště: Praha 9

Nafukující se baterka

#50 Příspěvek od MaxKin »

Po čase skladování začaly baterie (nové z HK ) být trochu nafouklé .


:o :o :o Poraďte co s tím , asi moc nebudu happy z jejich likvidací :o :o :o
Uživatelský avatar
Dejfak
Příspěvky: 5413
Registrován: úte 06.03.2007 0:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Nafukující se baterka

#51 Příspěvek od Dejfak »

A jak nabité si je skladoval?
Nikdy nikomu nevěř, pak budeš věřit všem stejně....
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

Re: Nafukující se baterka

#52 Příspěvek od JMalik »

MaxKin píše:Po čase skladování začaly baterie (nové z HK ) být trochu nafouklé .


:o :o :o Poraďte co s tím , asi moc nebudu happy z jejich likvidací :o :o :o


Co s tím? Nic. Jestli to má výkon, tak to létat dokud to neodejde na vyměknutí a nesníží se výkon pod Tebou akceptovatelnou úroveň.
Každopádně tohle už nemůžeš nabíjet bez dozoru, nechat to volně válet v šuplíku, nebo po létání na letišti to okamžitě sbalit a pohodit volně do auta.
Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka
Uživatelský avatar
MaxKin
Příspěvky: 434
Registrován: sob 24.04.2010 0:00
Bydliště: Praha 9

Re: Nafukující se baterka

#53 Příspěvek od MaxKin »

Dejfak píše:A jak nabité si je skladoval?


Po zakoupení jsem je občas na nabíječce prohnal ...............nabít .....vybít......nabít . Zajímavé je že na jiných baterkách než z HK (tedy koupené např . u Pecky ) se mi to ještě nestalo. Že by kvalita ?
Uživatelský avatar
JMalik
Příspěvky: 16582
Registrován: čtv 13.11.2008 0:00

Re: Nafukující se baterka

#54 Příspěvek od JMalik »

MaxKin píše:
Po zakoupení jsem je občas na nabíječce prohnal ...............nabít vybít. Zajímavé je že na jiných baterkách než z HK (tedy koupené např . u Pecky ) se mi to ještě nestalo. Že by kvalita ?


Když to koupíš, tak to chce začít je létat . Jak to skladuješ, tak někdy jsou rozjeté (silně) jednotlivé články už při dodání a ten stav se skladováním zhoršuje.
Ty jsi zvolil verzi to nabít, vybalancovat, vybít. tím jsi sice případně srovnal články, ale odstartoval jsi chemický proces té baterky. I kdyby se to jen válelo v šuplíku a takhle jsi to průběžně udržoval, tak to neodejde na počet cyklů, ale na čas.
Dnes je dobré koupit jednu lepší baterku, kterou na letišti rychle dobiješ (3,...4C), než syslit tři, čtyři stejné baterky a střídat to. Takhle to olétáš za rok, maximum je druhý rok a koupíš novou. Finančně to nevyjde hůře.
Pokud cokoliv v této diskusi hodnotím, nebo se k něčemu vyjadřuji, je to jen má domněnka
Uživatelský avatar
milode
Příspěvky: 886
Registrován: sob 29.08.2009 0:00
Bydliště:
Kontaktovat uživatele:

Re: Nafukující se baterka

#55 Příspěvek od milode »

JMalik píše:Co s tím? Nic. Jestli to má výkon, tak to létat dokud to neodejde na vyměknutí a nesníží se výkon pod Tebou akceptovatelnou úroveň.
Každopádně tohle už nemůžeš nabíjet bez dozoru, nechat to volně válet v šuplíku, nebo po létání na letišti to okamžitě sbalit a pohodit volně do auta.

Nabíjet bez dozoru je jasný a výstižný. Ale co si mohu představit pod pojmem volně válet v šuplíku?
Jinými slovy, jak s takovou baterkou zacházet, když se nelítá? Dík za vysvětlení.
Loop VA Models ; Spacewalker II SIG 1/4 ve výstavbě
Uživatelský avatar
igorb
Příspěvky: 4956
Registrován: čtv 22.03.2007 0:00
Bydliště: SK Bratislava

Re: Nafukující se baterka

#56 Příspěvek od igorb »

milode píše:Nabíjet bez dozoru je jasný a výstižný. Ale co si mohu představit pod pojmem volně válet v šuplíku?
Jinými slovy, jak s takovou baterkou zacházet, když se nelítá? Dík za vysvětlení.


no co ... v tom supliku proste pribijes klincekom aby sa nevalala volne ... potom uz nic nehrozi ... jakepakcopak :mrgreen:

no ale seriozne ... tym nabijes vybijes nabijes ... si ju odpravil do vecnych lovist ... rychlejsi posun by asi bol nabit na 4,5V a nechat bobtnat

pokial novu baterku z nejakeho dovodu nepouzivas, tak s nou NIC NEROB, je v najlepsom stave prezit bez uhony skladovanie ... maximalne obcas premeraj clanky ci niektory neuchadza ... dobra baterka vydrzi veledlho bez toho aby sa vybila (to ale neznamena ze nestarne), nie je potrebne ju cyklovat, a pokial sa samovybija, nie je zdrava, treba omlatit predajcovi o hlavu

ani ked si uz baterku zacal pouzivat, tak ju nenechavaj NABITU, treba nabijat co najkratsie pred lietanim
Uživatelský avatar
Xenomorfus
Příspěvky: 1248
Registrován: pon 10.06.2013 17:38
Bydliště: Ostrava

Re: Nafukující se baterka

#57 Příspěvek od Xenomorfus »

Nevsiml sem si, o jaky typ akumulatoru se melo jednat, kazdopadne paklize budeme predpokladat, ze Li-Pol, pak skladovani takoveho clanku (baterie clanku), v pripade, ze se nepouziva je optimalni nabit (vybit) na cca 40% kapacity (vetsina modernich nabijecek LiPol ma k tomu program "Storage") a ulozit v teplote cca 15-20 stupnu.
Xenomorfus
Traxxas,Absima CR4T,Hotwing,Crack Jak-55,150cm Mlok,P-51D,Stuka
Si vis pacem, para bellum
Uživatelský avatar
milode
Příspěvky: 886
Registrován: sob 29.08.2009 0:00
Bydliště:
Kontaktovat uživatele:

Re: Nafukující se baterka

#58 Příspěvek od milode »

Pro igorb : Odpovídáš úplně na něco jiné. Na co se ptal zakladatel vlákna. Já se ptal JMalíka, jak skladovat nafouklou baterku.
Loop VA Models ; Spacewalker II SIG 1/4 ve výstavbě
Uživatelský avatar
Xenomorfus
Příspěvky: 1248
Registrován: pon 10.06.2013 17:38
Bydliště: Ostrava

Re: Nafukující se baterka

#59 Příspěvek od Xenomorfus »

Tak v tom pripade je zde jiz tusim vlakno "Nafoukla Lipol".
Xenomorfus
Traxxas,Absima CR4T,Hotwing,Crack Jak-55,150cm Mlok,P-51D,Stuka
Si vis pacem, para bellum
jardah62
Příspěvky: 1058
Registrován: čtv 05.01.2012 16:38
Bydliště: Rakovnik

Re: Nafukující se baterka

#60 Příspěvek od jardah62 »

milode píše:Jinými slovy, jak s takovou baterkou zacházet, když se nelítá? Dík za vysvětlení.

Nevlastnit žádnou baterku.

Vím, neřeší to tvůj případ, ale LiPolka se po prvním nabití zaktivuje a je pomalu horší, když se pak válí v šupleti než když lítá. Na rozdíl třeba od NiMHáček, vybíjením a nabíjením jen tak, se ani neudržuje a vesele stárne dál. Z vlastní zkušenosti vím, že mám baterky, které létají v zimě v hale na u-modelech, v létě na houboletech (Belanca, SE-5a) a provozuji je už třetí rok, odhadem 200-300 cyklů a teprve začínám pozorovat snížení výkonu. A mám (měl jsem) baterky, které jsem nabil a vybil 10x a šly do kelu. A vím, že to nebylo až tak kvalitou baterek, ale jejich používáním - létáním na doraz, skladováním mimo sezonu v plně nabitém stavu (slušná nabíječka má režim "storage"), nabíjení vyšším proudem (dnes nabíjím 1C i baterku, o které vím, že 5C snese - kolikrát, to netuším). Používám baterky jen z HK - vše stejná kvalita.
Asi nejhorší kombinace je nová baterka - vybít v modelu co vůbec dá, nabít tím největším proudem, co se v manuálu připouští a nechat jí půl roku ležet.
Naposledy upravil(a) jardah62 dne pon 24.06.2013 21:42, celkem upraveno 1 x.
Jardah
Odpovědět

Zpět na „Akumulátory“