Toman píše:Zdravím, jak jsem tu jednou psal.
Včera jsme lítali s EPP Piperem, let v pohodě a po přistání byla baterka docela teplá a docela hodně nafoulá, a nyní taky moc nesplaskla?
Co s tím? Při nabíjení je OK, ale prostě tohle včera byl mazec. A to jsem to něják moc nehrotil, lítal jen tak na půl plynu, je fakt že kolem 20 minut no
Včera se nám taky jeměn přifoukla 3S 1600 Nanotech ...ve Foxovi 1800... ale už je ok
Drobné nafouknutí nemusí být na závadu, ale pokud se lipolka nafukuje jak zmiňuješ docela hodně pak to znamená, že není vhodná pro použití v příslušném modelu.
Jak vyplynulo z jiného tématu na tomto serveru bohužel často není spolehnutí na deklarované hodnoty zejména co se týče trvalého vybíjecího C faktoru uváděné přímo na lipolkách tj. hodnoty céček na lipolkách jsou spíš jen hrubě orientační. Je to dáno tím, že pro určení vybíjecího C faktoru defacto neexistuje žádná obecně uznávaná norma ve vztahu k poklesu napětí při určitém odběru a tudíž výrobci různých packů postupují při jejich stanovení různě a spíš s ohledem na krátkodobá marketingová hlediska ve stylu co se asi tak bude zrovna teď lépe prodávat což se pak projevuje i ve značně rozdílných reálných parametrech při provozu, a to dokonce i při porovnávání parametrů nového packu téže značky, kapacity a deklarovaných céček třeba před rokem a dnes jak naznačuje článek viz tento odkaz.
Lipolky co se výrazněji nafukují doporučuji neprovozovat v tom konkrétním modelu tj. dát je do jiného modelu s podstatně menším odběrem a nebo se jich úplně zbavit. V daném modelu pak použít lipolku s orientačně obecně vyšším trvalým vybíjecím C faktorem. Pokud jde o nanotechy dle dosavadních informací od různých uživatelů vypadá zatím celkem spolehlivě řada A-SPEC viz tento odkaz, ale 100% jista není a asi ani nikdy nebude u žádné značky.